Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 201:sta
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Olikos siellä lauantaina joku muukin yli 1.20 ajanut nopeassa kuin allekirjoittanut (päivän parhaaksi jäi 1.20,7) ?
    Se kun on vaan niin että kyllä minusta ainakin ryittiin upeasti ohi nopeampien toimesta ilman mitään vaaraa tahi ongelmaa. Ja se jos mikä oli hyvä koska samalla saa itselleen muutaman mutkan ajaksi vetoapuja ja linjavaihtoehtoja. Kehittymisen ja oppimisen kannalta sillä oli noin kolmen sekunnin vaikutus omaan ajoon.

Jos toisaalta haluaa vain ja ainoastaan ajella pelkkiä puhtaita kierroksia omineen, niin radan saa kyllä varattua itselleenkin, muistaakseni hintaan noin 200 euroa tunti. Itse tein sen taannoin parin tunnin ajaksi Alastarolla. Ei ollut ruuhkaa ei. Eli kättä taskuun vaan niin homma on taatusti kunnossa.

Käsittääkseni rata-ajo ei ole kuitenkaan pelkkää sooloajelua vaan ideana on osata myös tarvittaessa ohittaa hitaampia edessä ajavia ja olla myös ohitettavana ilman että koko ajo menee sen jälkeen hetken vatkaamiseksi josta sitten nillitellään kun niin pelottaa. Se tekee asiasta motorsporttia se.

Seikkailuista en saanut mitään pahaa palautetta vaikka olinkin nopeampia reilusti hitaampi. Pikemminkin päinvastoin, palaute oli opettavaista ja rohkaisevaa vailla mitään purnausta josta iso kiitos kaikille nopean ryhmän konkareille. Ihan yhtä turhauttavaa oman kehityksen kannalta on ajaa loputtomiin keskiryhmässä harjoittelemassa pelkkiä ohituksia.
    Olihan noita useampia, perjantaina enemmän ja lauantaina vähemmän. Asiasta tuli ratavastaavien kanssa keskusteltua.

Ei pelkkää sooloajoa, mutta jos edes yksi kierros setissä tai päivässä olis muutakin kuin ohittamista. No, tähän oli lauantaina lääkkeenä mennä portille odottamaan, että pääsee ensimmäisten joukossa radalle ja ajaa koko setin. Lauantaina loppupäivästä pääsi ihan ok ajamaan.

Isoin ongelma on suuret vauhtierot joissain paikoissa. Jos esim. paluusuoran ja kahvilan mutkan jarruissa saa yli 50m edellä ajavaa kiinni alkaa radalla helposti olla ahdasta ja riskit kasvaa aivan turhaan. Toki ohikin kyllä pääsee helposti, kunhan ajoitukset osuu edes vähän sinnepäin. Vauhtieroa voi miettiä katsomalla vaikka omaa paluusuoran nopeutta, mulla 215km/h ja olen vielä kaasu pohjassa, kun edellä menevä hyppää jarrulle. Enkä ole edes nopeimpia kuljettajia radalla, kyllä minutkin ohitetaan molemmissa paikoissa ihan heittämällä. Tilanteet tulee vaan niin nopeasti silmille että vauhti on otettava ajoissa pois ja katsottava missä ohitettava seilaa menemään. Esimerkin paikoissa kun ajolinjat vaihtelevat kuljettavien välillä koko radan leveydeltä. Kyllä tuo ainakin minulla vaikuttaa reilusti siihen omaan ajamiseen, siksi ehdotuksia vauhtierojen pienentämisestä ja turvallisuuden parantamisesta.

Keskiryhmän jakaminen kahteen osaan, johon voi sitten siinä nopean ryhmän ja keskiryhmän rajalla olevat kuskit ajamaan auttaisi tilannetta kummasti. Nopein ryhmä voisi olla vaikka tasaisesti rataennätys+10s ja nopeammin ajaville. Luulen että tähän ryhmään tulijoitakin alkaisi .orgin päivillä enemmän esiintymään. Porukka kuitenkin kokoajan kehittyy ja nopeutuu, joten ryhmienkin pitäisi nopeutua tai porukan poistua tapahtumista. Tuo Nitrouksen mainitsema 1:23 voisi olla päivittämisen arvoinen. Ratakurssit ja koulutukset sekä tiedon jakaminen tuntuu nostavan porukan nopeutta nopeammin kuin ennen.
    Road racing aiheinen blogi

Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Olihan noita useampia, perjantaina enemmän ja lauantaina vähemmän. Asiasta tuli ratavastaavien kanssa keskusteltua.

Ei pelkkää sooloajoa, mutta jos edes yksi kierros setissä tai päivässä olis muutakin kuin ohittamista. No, tähän oli lauantaina lääkkeenä mennä portille odottamaan, että pääsee ensimmäisten joukossa radalle ja ajaa koko setin. Lauantaina loppupäivästä pääsi ihan ok ajamaan.

Isoin ongelma on suuret vauhtierot joissain paikoissa. Jos esim. paluusuoran ja kahvilan mutkan jarruissa saa yli 50m edellä ajavaa kiinni alkaa radalla helposti olla ahdasta ja riskit kasvaa aivan turhaan. Toki ohikin kyllä pääsee helposti, kunhan ajoitukset osuu edes vähän sinnepäin. Vauhtieroa voi miettiä katsomalla vaikka omaa paluusuoran nopeutta, mulla 215km/h ja olen vielä kaasu pohjassa, kun edellä menevä hyppää jarrulle. Enkä ole edes nopeimpia kuljettajia radalla, kyllä minutkin ohitetaan molemmissa paikoissa ihan heittämällä. Tilanteet tulee vaan niin nopeasti silmille että vauhti on otettava ajoissa pois ja katsottava missä ohitettava seilaa menemään. Esimerkin paikoissa kun ajolinjat vaihtelevat kuljettavien välillä koko radan leveydeltä. Kyllä tuo ainakin minulla vaikuttaa reilusti siihen omaan ajamiseen, siksi ehdotuksia vauhtierojen pienentämisestä ja turvallisuuden parantamisesta.

Keskiryhmän jakaminen kahteen osaan, johon voi sitten siinä nopean ryhmän ja keskiryhmän rajalla olevat kuskit ajamaan auttaisi tilannetta kummasti. Nopein ryhmä voisi olla vaikka tasaisesti rataennätys+10s ja nopeammin ajaville. Luulen että tähän ryhmään tulijoitakin alkaisi .orgin päivillä enemmän esiintymään. Porukka kuitenkin kokoajan kehittyy ja nopeutuu, joten ryhmienkin pitäisi nopeutua tai porukan poistua tapahtumista. Tuo Nitrouksen mainitsema 1:23 voisi olla päivittämisen arvoinen. Ratakurssit ja koulutukset sekä tiedon jakaminen tuntuu nostavan porukan nopeutta nopeammin kuin ennen.
    Ihan hyvää juttua. Itse olen ajanut tämän kesän ekaa kertaa nopeassa ryhmässä. Kesän ensimmäisessä kemoran päivässä en keskiryhmässä päässyt millään alle 1:21 aikoja ruuhkan takia. Optimi ajoista näin kuitenkin että vauhti on nopean ryhmän luokkaa. Seuraavaksi päiväksi pyysin siirtyä nopeaan jossa ajoin pääsääntöisesti 1:17 alkuisia. Edellisenä viikonloppuna ajoin jo pääsääntöisesti matalaa 1:15 aikaa ja jo siinä vauhdissa rupesi olemaan "puhtaat" kierrokset harvinaisia. Olen samoilla linjoilla Guess whon kanssa, että jos haluaa tehä omia henk. koht. ennätyksiä voi olla parempi vuokrata kaveriporukalla tai omalla "tiimillä" rata omaan käyttöön. Orgin nopeassa voi kyllä ajamista varmasti hioa ongelmakohtiin keskittymällä tai vaikka ohittelua harjoittelemalla. Tämä ei ollut täysin eriävä mielipide vaan oma kokematon miete.

Neljässä ryhmässäkin on omat ongelmansa.
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Tuo Nitrouksen mainitsema 1:23 voisi olla päivittämisen arvoinen. Ratakurssit ja koulutukset sekä tiedon jakaminen tuntuu nostavan porukan nopeutta nopeammin kuin ennen.
    Kiitos vinkistä. En tosiaan sattuneesta syystä ole itse paljon radalla tänä kesänä viihtynyt, joten ei ole käytännön kokemusta kuinka vauhdit ovat yleisesti kehittyneet. Netissä tosin näyttää nopea porukka lisääntyneen, mutta se kuinka se näkyy käytännössä onkin ihan eri juttu. Tuo 1:23 (piti olla kyllä 1:22, mutta tuli näppihärö) on perua tuosta rataenkka +15 sekuntia nyrkkisäännöstä ja on toiminut aiempina vuosina ihan kivasti. Toki jos alkaa löytymään järjestään 25 kuskia, jokta kiskoo reilusti alle 1:20 aikoja, on rajaa syytä päivittää.

Tuo nelijako voisi olla toimiva jos päivä olisi pidempi, mutta ainakin itse tahdon järjestävänä osapuolena päästä lähtemään Pohjanmaalta kotia kohti mieluummin kuuden kuin kahdeksan jälkeen.
    Superbike #7
    Itse pyrin lauantaina ensikertaa nopeassa olleena aina katsomaan että lähden muiden perään välttääkseni tukkona olemisen. Tästä on hyötyä sen suhteen että saa rauhassa oman rytmin päälle ennenkuin ensimmäiset ohittajat tulevat konttiin, varsinkin kun rata oli vielä suht uusi itselle. Erona keskiryhmään on kuitenkin se että nopean kuskeilla ei ole niin tulenpalava kiire ryysiä setille vaan selvästi haetaan enemmän laatua kuin massiivista määrää kierroksia. Näin pelejä tulee ja menee setin aikana radalle ja radalta enemmän kuin muissa ryhmissä.

Nopeaan ensikertaa siirtyville voisin jakaa sellaisen neuvon että ero ryhmillä on kuin yöllä ja päivällä. Keskiryhmän hauska sporttinen ajelu muuttuu kuin taikaiskusta täydeksi työksi jossa ei keskittymisen parane herpaantua hetkeksikään ja laitteen sekä fysiikan tulisi olla kunnossa. Tämä viimeinen koitui omaksi tappiokseni ja helvetillisen helteen sekä huonon fysiikan uuvuttamana setit jäivät pari kierrosta vajaiksi mutta sitäkin antoisimmiksi.

Uusiksi meni vain jarrupaikat (itse asiassa löytyi paikkoja joissa ei jarrulla enää jarrutettu ollenkaan), mutkanopeudet, käytettävät vaihteet, ajolinjat, avaukset ja pari muuta "pikkujuttua", jos meinasi edes hitusen yrittää pysyä mukana että ehtii mahdollisimman pitkään saada vetoapuja.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mitäs laitetaan eri ajoryhmien kierrosaikahaarukoiksi uudelle Botnialle?
    1000
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Yleensä nämä uudet kuskit ovat automaattisesti Ajotaito II koulutuksessa, ja täten tutustuvat rataan ns. possujunassa, jolloin jokainen on varmasti kartalla, että missä se lätäkkö on. Lisäksi ainakin itse pyrin kouluttajana vielä tarkistamaan, että jokainen ensikertalainen on ymmärtänyt ajajakokouksessa esille tulleet asiat.

Edit. Tuo ehdotus ratakartasta on kyllä hyvä ja lakanat eri radoista tullaan jossain vaiheessa varmasti ottamaan mukaan. Valitettavasti vain ratalakanoiden kuljetteluun liittyy pieni logistinen ongelma, mutta eiköhän siihenkin joku ratkaisu vielä keksitä.
    LaMasqueraden kanssa samalla linjalla, mä olin ainakin koko ekan Alastaro/ajotaito 2 päiväni aika muurahaispesänä tuolta korvien välistä ja joskus neljän aikaan aloin hahmottaan mikä on se laspalmas. Mutkien nimet kartalle ja siihen lippumiesten paikat kans. Joku omatulostettava pdf kävis kans.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Mitäs laitetaan eri ajoryhmien kierrosaikahaarukoiksi uudelle Botnialle?
    Rataenkka +15 sekkaa niin on ainakin nopeessa tilaa?
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oliko siis keskiryhmän kuski ostanut nopean lipun ja halusi vaihtaa ryhmää kun vauhti ei piisannutkaan?
    Niinpä varmaan. Ei kai tuota kokeilematta voi tietää?
    Eihän nuo ryhmäjaot ole kuitenkaan mitään seiniä. Nelijaossakin ideana on se, että jokainen löytää itselleen sopivan ryhmän, jolloin vauhtierot tasoittuvat.
    Olipahan hauska viikonloppu ja olo nyt sen mukainen. Takana ensimmäinen monipäiväinen ratailureissu ja kotiin tultiin kyllä todella paljon parempana kuskina, mistä suuri kiitos Tanelille, Wehnälle sekä juniori-tiimin pilttuulle.

Punaisen lipun yhteydessä nostettavasta kädestä en ole omien ~10 ratapäivän aikana enne kuullut puhuttavan, mutta jotenkin reaktion omaisesti sitä olen useimmiten noudattanut. Ohjeisiin päivitys lienee paikallaan.

Mitä Botnian vauhtieroihin tulee, ni mielestäni on hieman aikaista tuomita järjestelmää noin uuden radan kohdalla. Vauhtierot myös keskiryhmässä olivat kyllä huimia, mutta ei se menoa haitannut kun sitä osasi odottaakkin.

Kiitos vielä kertaalleen ORG:in porukoille laatutapahtumien järkkäämisistä. Harvassa ovat paikat, joissa mielummin viikonloppua viettäisin.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
    [QUOTE=GuessWho;6210724]Itse pyrin lauantaina ensikertaa nopeassa olleena aina katsomaan että lähden muiden perään välttääkseni tukkona olemisen. Tästä on hyötyä sen suhteen että saa rauhassa oman rytmin päälle ennenkuin ensimmäiset ohittajat tulevat konttiin, varsinkin kun rata oli vielä suht uusi itselle. Erona keskiryhmään on kuitenkin se että nopean kuskeilla ei ole niin tulenpalava kiire ryysiä setille vaan selvästi haetaan enemmän laatua kuin massiivista määrää kierroksia. Näin pelejä tulee ja menee setin aikana radalle ja radalta enemmän kuin muissa ryhmissä.

Kyseinen taktiikka toimi kohtalaisen hyvin myös sunnuntaina. Päästää nopeammat edelleen ja lähtee niiden perään. Paljon mukavampi oli nopeessa ajella vaikka parhaaksi jäi.1.53.5xx. Ohi tultiin ihan reilusti eikä jossiteltavaa jäänyt. Jopa muutan kerran pääsin itsekin ohittelemaan. Ideana heitän ilmaan seuraavaa, Esim. nopean ryhmän kuskit voisivat pitää pienen palaverin ajajakokouksen jälkeen. Siinä voitaisiin kasata saman tasoisia kuskeja nippuun ja sovittaisiin missä järjestyksessä setille lähdetään. Silloin jokainen tietäisi missä seurassa ajelee eikä tulisi liian suuria nopeus eroja. Tietysti setistä myöhästyminen ja kierroksella ohitettavat ovat asia erikseen. Jos kierroksella ohitettavat alkavat lähestymään niin varikkosuoran kautta ajamalla saadaan lisää peli aikaa. Tämänkin ehdotuksen saa ampua alas
    Honda cbr600rr
    Lainaa LaMasquerade kirjoitti Katso viesti
    Jep, toi punalipun nähdessä käsi pystyyn -asia olisi hyvä kertoa ajajakokouksessa. Itse aloittelevana ratailijana en tuota asiaa tajunnut ennen kuin tätä ketjua lukiessani.
    Jostain entisestä elämästä oli jäänyt mieleen toi käsi pystyyn punalipun ( ilman sirppiä ja vasaraa!!!) havaitessa (merkki takana tuleville ja liputtajalle havainnosta). Niin tein nytkin Botnialla, ja sitten meni naama punalipuksi; kun muistin ettei sellaista ole ohjeistettu ratapäiville.

Ajo jatkui sitten omaa keskinopeaa varikolle , hiukan piti fuskata radalta poistumisessa. Kielloista huolimatta olin katsonut taakse, ja havainnut olevani lähes viimeinen radalla (ja hitain).
    Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    Kuvat kanssa kiinnostais, kun näkyi kameramiehiä siellä täällä.

Olis mukava nähdä oma ja nykyinen mutka-ajoasento, koska olin jostain syystä omaksunut täysin vääränlaisen liikkumisen satulassa mikä kävi jo muutaman kierroksen jälkeen todella raskaaksi mutta nyt kun muutin sitä Botniaringille niin ajamisen rentous palasi takaisin ja ei ollu enää mitään ongelmia jaksamisen suhteen vaan päinvastoin ruutulippu näkyi aina liian aikaisin
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
    Mitä Botnian vauhtieroihin tulee, ni mielestäni on hieman aikaista tuomita järjestelmää noin uuden radan kohdalla. Vauhtierot myös keskiryhmässä olivat kyllä huimia, mutta ei se menoa haitannut kun sitä osasi odottaakkin.
    Kyllä myös hitaassaryhmässä eroa oli kierrosajoissa.Yli minuutin eroja ajassa ja nopeuksissa >200km/h vs <50km/h, samassa paikassa.
    Holtsun saalis oli reilut 4000 kuvaa ja mies on vielä taipaleella joten kuvia varmaankin tulee mutta skaalaaminen vie aikansa
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Holtsun saalis oli reilut 4000 kuvaa ja mies on vielä taipaleella joten kuvia varmaankin tulee mutta skaalaaminen vie aikansa
    Oisko helpompi antaa sille seuraavalla kerralla videokamera jos kuvia tulee tota tahtia.

Tosi hienoo, että jaksaa napsia, noista on jokaiselle tapahtumaan osallistuneelle paljon iloa.
    Superbike #7
    Toi ryhmäjako on vähän hankala, sitten jos nopeesta siirretään porukkaa keskiryhmään, niin se tukkeutuu entistä enemmän, kun hitaampien määrä nyt ei taida ainakaan laskussa olla. Pitäis kait yrittää pitää tavallisillekin kuskeille mahdollisimman houkuttelevana toi ratailu.

Tosta punaselle lipulle morjenstamisesta mäkään en koskaan ole kuullut, vaikka jonkin verran jo rataa kulutettu...
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Taffu kirjoitti Katso viesti
    Toi ryhmäjako on vähän hankala, sitten jos nopeesta siirretään porukkaa keskiryhmään, niin se tukkeutuu entistä enemmän, kun hitaampien määrä nyt ei taida ainakaan laskussa olla. Pitäis kait yrittää pitää tavallisillekin kuskeille mahdollisimman houkuttelevana toi ratailu.
    Tietenkin täytenä päivänä pitää siirrot tehdä niin, että nopeen hitaimmain paikalle siirretään keskiryhmän nopein ja niin edelleen. Eli vaihdot päittäin tai muuten nopeuserot ja ruuhkat vain pahenee. Täytenä päivänä on siis aika haastavaa puuhaa löytää kaikkia tyydyttävää ratkasua.
    Superbike #7
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vahvajussi kirjoitti Katso viesti
    Olipas mukava turnee. Nyt on paukut kyllä aika loppu. Suhteellisen kuumat kelit ja pari ekaa päivää vielä flunssan kourissa. Kiitoksia kaikille, mahtavaa porukkaa ja tunnelmaa näillä päivillä taas!
    Täällä ihan samat fiilikset vaikkei ollu etes flunssaa.

Mun mielestä tohon botniaan voisi palata uudemman kerran niiden tuplapäivien jälkeen. Turha kai vielä alkaa muuttaa mitään kun ei voi olla mitään ruutineja syntynyt yhdessä päivässä. Malttia malttia.......

Ja iso kiitos sille punaiselle ruutoselle joka näytti mulle mitenpäin botniaa ajetaan. Ens kerralla koitan jo pysyä perässä. Ja sit ens kerralla kemoralla sä voit tulla perään jos sattuu mopo pysymään käynnissä...

Ja sit vielä sille komealle pitkähiuksiselle herrasmiehelle, sun hiustenhoitotuotteet jäi mun autoon...

T:RodeoRiku

P.S Jussi tuotko mulle videon alastaroon?

P.P.S Saunatonttu/Alastonkokki Ansaitsee erityismaininnan hianosta afterracesta!
    Viimeksi muokannut: Soikkeli; 30.07.2013 klo 00:05. Syy: Saunatonttu unohtu!
    Jopo

Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

Soininen racing
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ajelin sunnuntaina botniassa ensimmäiset seittemän settiä baut alusta loppuun.
    Kierrosaikakehitys:
    54.5
    53.5
    53.4
    51.4
    49.5
    49.4
    Mulla on videoo viidestä "viimesestä" setistä, ja matskusta 95% on "tyhjästä" radasta, eli ihan helvetin tylsää katsottavaa. Mitä vittuu te valitatte ruuhkista ja ohituksista?
    No tietty ne oli kaikki sun takana possujunassa
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
    Malttakaapa vielä päivä pari. Tossa kuvakasan perkaamisessa (n.4800kpl läppäriin purettuna) on jonkin verran hommaa, mutta kyllä se siitä oikenee, jahka pääsen vauhtiin.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    Olikos tuolla Kemoralla lauantaina muuten joku muukin kuvaamassa kuin Holtsu ? Näytti vain siltä.

PS. Kiitoksia Holtsulle, että jaksoi tulla räpsimään viikonloppuna.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    Olikos tuolla Kemoralla lauantaina muuten joku muukin kuvaamassa kuin Holtsu ? Näytti vain siltä.
    Oli siellä meidänkin emäntä kuvaamassa.
    Muutama maistiainen on jo www.mprata.fi kuvagalleriassa ja lisää tulossa.
    Katselu vaatii rekkaamisen.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
    Lainaa jarska kirjoitti Katso viesti
    Oli siellä meidänkin emäntä kuvaamassa.
    Muutama maistiainen on jo www.mprata.fi kuvagalleriassa ja lisää tulossa.
    Katselu vaatii rekkaamisen.
    Highly tactical recruit!
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Ja iso kiitos sille punaiselle ruutoselle joka näytti mulle mitenpäin botniaa ajetaan. Ens kerralla koitan jo pysyä perässä. Ja sit ens kerralla kemoralla sä voit tulla perään jos sattuu mopo pysymään käynnissä...
    Ajelit sillä sinivalkealla suzukilla? Tulehan kemoralle viikonloppuna niin ajellaan possujunaa sielläkin.
    Lainaa Soikkeli kirjoitti Katso viesti
    Täällä ihan samat fiilikset vaikkei ollu etes flunssaa.
    P.S Jussi tuotko mulle videon alastaroon?

P.P.S Saunatonttu/Alastonkokki Ansaitsee erityismaininnan hianosta afterracesta!
    Mikäli saan kyseisen videon haltuuni, niin tuon. Se voi kyllä olla, ettei sun suoristusta näy "nauhalla", kun se kamera kuvas kuskia aika läheltä ja eteenpäin ei ihan hirveesti näy. Mut tsekataan tilanne.
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Sama kuin vahvajussin videoinnissa, niin tääkin kuvattu koulutustarkoituksessa kuskin selän takaa, mutta näkyy kuitenkin kun joku käy vähän ulkona pöllyttämässä

http://youtu.be/7_X2QcSn49Q
    Pyörätön motoristi...

Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
    Lainaa Jassu kirjoitti Katso viesti
    Sama kuin vahvajussin videoinnissa, niin tääkin kuvattu koulutustarkoituksessa kuskin selän takaa, mutta näkyy kuitenkin kun joku käy vähän ulkona pöllyttämässä

http://youtu.be/7_X2QcSn49Q
    Ai osuhan se jonku kameraan. Minähän se siellä testailin varoalueiden riittävyyttä ja luojan kiitos riitti tällä kertaa.

Meni kahvilan mutka ekan kerran putkeen, ni sieltä kelattiinki tohon mutkaan sitte yllättävän paljo vauhtia ja videolla tulos. Tuosta otettiinki sitte oppia kerralla oikein kunnolla.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
    Lainaa tamik87 kirjoitti Katso viesti
    Olen samoilla linjoilla Guess whon kanssa, että jos haluaa tehä omia henk. koht. ennätyksiä voi olla parempi vuokrata kaveriporukalla tai omalla "tiimillä" rata omaan käyttöön.
    Noin tuli tehtyä vuonna 2001. Ongelmaksi muodostui ensin se, että verottaja katsoi rahojen keräämisen elinkeinotoiminnaksi ja siitä olisi pitänyt alkaa maksamaan veroja vaikka tuottojakaan ei ollut. Piti siis perustaa yhdistys (osuuskunta olisi ollut sopivampi, mutta perustamismuodollisuudet hieman hankalammat). Säännöt tulivat 8-9 kuukauden tutkiskelun jälkeen bumerangina takaisin Patentti- ja rekisterihallituksesta, koska reaalielämästä jo aikaa sitten vieraantuneen byrokraatin mielestä säännöissä tuli ilmoittaa valistustilaisuuksien järjestämisestä. No, ne lisättiin ja valistamiset olen hoitanut vaikkapa näiden nettikirjoitusten kautta niin ei päästä syyttämään laistamisesta.

Seuraavaksi radalle halusi muutkin kuin tutut. Aikansa vinkumista kuunneltuamme päätimme ottaa muita mukaan. Sitten muita olikin enemmän kuin navetassa, joten piti laittaa radalle lippumiehet. Lippumiehet narisivat miksi jotkut tekevät ja toiset eivät, joten sovittiin, ettei liputtavien tarvitse maksaa. Seuraavaksi paikalle ilmestyi ASIAKKAITA. Niitä samoja naamoja jotka vaativat ravintolassa uuden pihvin kun se onkin vain medium - kun pitäisi olla medium, niitä jotka kiljuvat naama punaisena miksei Prisma aukea jo 07.59 vaan vasta 08.00. Näillä ASIAKKAILLA ei ollut enää mitään hajua mikä oli homman alkuperäinen idea. Nämä ASIAKKAAT olivat (ja ovat edelleenkin) sitä mieltä, että tämä on elinkeinotoimintaa jolla joku elättää itsensä ja siksi tämän elätettävän tulee olla nöyrä ja palvella heitä, mieluiten 24/7 jos vaikka tekee mieli soittaa ja kysyä säästä.

Jokkiksessa ollaan tehty paluu alkujuurille kerhokisojen myötä ja ehkä näissä ratapäivissäkin voi harkita lähiaikoina samaa. Toistaiseksi tämä ei ole ainakaan allekirjoittaneelle muodostunut elinkeinotoiminnaksi vaan leipä on pöytään haettu muista hommista. Itselläni on ainakin omat ajamiset jääneet aika vähiin Mp-tuen päivillä, juurikin edellä mainituista syistä ja siksi käyn treenailemassa muualla.

Stockalta saa palvelua, näistä harrastuspuolen hommista sitä on turha mennä vaatimaan, jos sitä sattuu saamaan, se on kivaa plussaa. Markkinahinta tuollaiselle ohjatulle, valvotulle ja opastetulle ratapäivälle olisi sellainen 150-200 euroa/naama (massatapahtuma) ja yksilölle (rata varattu vain ja ainoastaan Sinulle ja ammattilainen ohjaa ja opastaa, ruuvaa mopoasi ja neuvoo) 3.000-10.000 euroa opettajasta, radasta ja päivän pituudesta riippuen.

Markalla on aina saanut markan tavaran, valitettavasti nykyisin eurolla saa myös edelleen sen markan tavaran. Kaiholla muistelen aikoja jolloin Ahveniston ratavuokra oli 53 euroa/4h. Nyt se ei sitä enää ole ja bisnes tämä voi olla vain ratayhtiön vetäjälle, mutta ei edes kaikille, valitettavasti.

Henkilökohtaisen palautteen ja henkilöön käyvän arvostelun voi allekirjoittaneelle laittaa spostilla muodossa etu.suku@pp.inet.fi tai sitten tänne omalla nimellään varustettuna. Anonyymeille huutelijoille voin jättää hamekankaat haettaviksi vaikka jätekatoksen takaa jonne voi mennä muiden lähdettyä mieltään pahoittamaan ja mekkoa sovittelemaan.

Jukka Relander
    Puheenjohtaja
    Moottoripyöräilyn tuki ry

P.S. Tänään taas mahdollisuus vaikuttaa yhdistyksen vuosikokouksessa. Paikan päällä onnistuu liittyminenkin ja kaikki tehtävät ja toimet ovat taas auki hallituksen jäsenyydestä puheenjohtajaan ja toiminnanjohtajaan. Osallistumalla voi vaikuttaa niin henkilövalintoihin kuin varsinaiseen toimintaankin, joten tervetuloa. Aika on klo 18.30 ja paikkana Opastinsilta 2 liiketila 6, 00520 Helsinki (Pasilan juna-asema on vieressä).

Tervetuloa.
  30.  
    Lainaa NPN kirjoitti Katso viesti
    . Ideana heitän ilmaan seuraavaa, Esim. nopean ryhmän kuskit voisivat pitää pienen palaverin ajajakokouksen jälkeen. Siinä voitaisiin kasata saman tasoisia kuskeja nippuun ja sovittaisiin missä järjestyksessä setille lähdetään. Silloin jokainen tietäisi missä seurassa ajelee eikä tulisi liian suuria nopeus eroja. Tietysti setistä myöhästyminen ja kierroksella ohitettavat ovat asia erikseen. Jos kierroksella ohitettavat alkavat lähestymään niin varikkosuoran kautta ajamalla saadaan lisää peli aikaa. Tämänkin ehdotuksen saa ampua alas
    Kerhokisa, joka pidetään jokaisen ajoharjoitteluviikonloppumme päätteeksi, on suora sovellus tuosta. Porukka jaetaan nopeutensa perusteella ruutuihin ja sitten kun valot sammuvat, saadaan ajaa niin kovaa kuin pystytään. Jos edessä on hitaampi, olisi kannattanut opetella lähtemään. Alastarolla reilu viikko sitten oli moinen ja vasta kierroksella 10 hitaampia joutui kaksi nopeinta ohittamaan, muutoin mentiin sievässä nopeusjärjestyksessä.

Suosittelen apinoimaan (tuotakin) ideaa. Toimii hyvin ja on hauskaa. Vaatii tosin virallisessa muodossaan liiton jäsenyyden ja pätevyysvaatimukset täyttävät vetäjät.

Jukka Relander
    Puheenjohtaja
    Moottoripyöräilyn tuki ry
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen