Erehdyin jättämään ostosreissulla pyörän 5 minuutiksi parkkipaikalle, jossa hiippaili kaupan keskimääräisestä asiakaskunnasta ulkonäöltään poikkeavia henkilöitä.
Ehkä pelkkä sattuma, mutta palatessani oli katteessa noin 30 cm pituinen, ilmeisesti avaimella vedetty syvä naarmu.
Kate on ABS-muovia, siis sulavaa/sulatettavaa ja myös liimalla pehmentyvää. Pitäisi siis olla mahdollista tasoittaa naarmu joko jollain kuumalla kolvinpäällä, tai levittämällä naarmuun jotain pehmennintä.
En kuitenkaan viitsisi tehdä ensimmäistä harjoitusta noin näkyvällä osalla, joten vinkit olisivat tarpeen. Miten korjaus onnistuisi itse tekemällä kohtuullisen tyylikkäästi?
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Itsekkin olen "ulkonäöltäni poikkeava henkilö" ja kuinka syvä/leveä naarmu on? Ja jos sitä alkaa sulattamaan niin se pitää maalata uusiks. Jos ei kovin leveä naarmu ole niin kannattaa koittaa jotain tommosta naarmunpoistaja tököttiä hinkata siihen (turhaa jos naarmu oikeesti leveä).
Ei ole vakuutusta joka korvais?
Olisko jopa valvontakamerakuvaa tarjolla? Ehkä ei näin vähäpätöiseen asiaan… Paitsi jos vakuutusyhtiö painostais..?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Oman profilointini perusteella ulkonäkösi ei poikkea katteennaarmuttajan suuntaan, joten ei huolta.
Naarmu on valkoisessa ABS-muovissa sellainen ohut viilto, kuin veitsellä leikattu. Eli V-ura, josta on noussut pursereuna. Ehkä parin millin levyinen.
Katetta ei ole maalattu, vaan se on kokonaan tuota samaa väriä. Sen takia ajattelin, että sulattamalla pinta tasoittuisi.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Paha ilman kuvaa sanoa mutta.. Mattoveitsen terällä purskeet pois, ja sitten mahdollisesti kuumailmapuhaltimella voi koittaa. Tai jos oikein hifistelee niin sellaisella butaani kolvi/töhöttimellä, (ei siis millään kolvilla) mutta varovasti, ei mitään varsinaista sulattamista.
Myllytystä voi kanssa kokeilla mutta jos naarmu on tarpeeksi syvä niin eihän siinä auta kuin pakkeli ja maalaus.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Jos kate on kokonaan samaa väriä niin ota pieni pala katteen sisäpuolelta ja sulata asetoonilla ja sivele pienellä pensselillä naarmuun.