Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    ...siinä ne oireet karkeasti tulivatkin.
    Eli. Kone käy kolmella pytyllä kun ajelee pintakaasulla tai käy tyhjäkäyntiä. 3200rpm kohdalla sitten herää. Kun ajaa vähän reippaammin moottoritiellä, niin sen jälkeen hetken aikaa toimii hienosti, ja vetää tasaisesti vaikka isommallakin vaihteella tyhjäkäynniltä asti., sitten taas sama uudestaan kun hetken ajaa rauhallisesti. Johtuuko tuo toimiminen koneen lämpiämisestä vai mistä, en tiedä.

    Kakkospytty on se pimeä. Pakokäyrä lämpiää tyhjäkäynnillä 65 asteeseen, muissa pytyissä 120 asteeseen.


    Ja jotain on jo tehtykin:
    -Uudet tulpat
    -Puolat johtoineen vaihdettu keskenään
    -kohokammiot tyhjennetty
    -1. Ja 2. kohokammiot irrotettu ja suuttimet putsattu, ei ihmeempiä likoja näkynyt
    -kipinä tulee, kokeiltu tulppa irrallaan
    -kokeiltu myös vanhaa tulppaa kakkospyttyyn
    -tulpanhattuja vaihdeltu pytystä toiseen
    -kaasariin ruutattu LiquiMolyn puhdistusainetta
    Tehot on tallella silloin kun on kaikki pytyt pelissä. Alkoi ihan yhtäkkiä.

    Ja siis vika ei siirry toiseen pyttyyn, vaikka osia vaihtelee.

    Neuvoja kuunnellaan. Lontoon kielisellä foorumilla on monet samat oireet. Vastausta vaan ei ole löytynyt.
    Seuraavana ohjelmassa kaasareiden synkkaus ja kohojen säätö. Epäilen ettei mahda auttaa silti.
    FZS600 Fazer '02
  2. #2
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kuseeko pyörä alleen? Oireet näyttäis tulevan kaasareista. Tuon ikäisessä pyörässä hyvin todennäköistä ettei o-renkaat enää tiivistä.

    Vaihda neulaputken o-renkaat ja tarkista/vaihda samalla neulaventtiilit.

    Netin kautta neulaventtiilit edullisempia. Alkuperäisosat vain pakettina a' 60-70.-/kaasari. O-renkaita voi kysellä Tiivistekeskuksesta.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  3. #3
    Kiitos tiedosta. Ei kuseksi alleen eikä ilmanputsarin koteloon. Mites tuo stormin kaasarin korjaussarja? Onkohan siinä kaikki tarvittava? Kuvan mukaan kupin tiiviste, pari o-rengasta ja kohon neula?

    Tarkoititko neulan tiivisteillä kohon neulaa vai sitä suuttimen jälkeen olevaa?

    Täyttyykö kohokammio sitten niin hitaasti, että kunnon luukutuksen jälkeen pinta laskee ja pari minuuttia toimii?
    FZS600 Fazer '02
  4. #4
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    En tiedä tuosta Stormin sarjasta miten toimii. Viimeksi kuin kysyin, niin puhuivat 4 viikon toimitusajasta.

    Uimurikammion kohosulkuneulan kun irroittaa, niin pääsee pronssiseen pesään käsiksi. Irroita ruuvi ja nosta pesä pihdeillä ja vaihda o-rengas.

    Kun o-regas falskaa minimaalisestikin, niin pytty saa tyhjäkäyntikierroksilla liikaa polttoainetta. Lämpimänä oire vahvistuu tyhjäkäynnillä. Käyttökierroksilla oiretta ei välttämättä huomaa, koska vuoto suhteellisen pieni.

    Uusia neuloja saa ebayn kautta 10-20.-/kpl ja tiivistekeskuksesta muutamalla eurolla O-renkaat. Varmista, että O-renkaat bensalle.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  5. #5
    Kiitos, kokeillaanpa.

    Semmosta huomiota vielä, että kakkosen tulppa on aivan musta, melkein öljyisen näköinen. Mitäs jos nyt oletetaan että kakkospytty saa liikaa soppaa eikä edes polta sitä, niin eikö sen pitäisi paukkua putkessa? Sitä tuo nimittäin ei tee..? Putki on vakio, joka tietysti vaimentaa kaikki mahdolliset äänet aikas hyvin..
    FZS600 Fazer '02
  6. #6
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Selvä oire, jos tulppa mustana. Palamatonta polttoainetta menee putkeen. Taitaa hieman savutakin!

    Paukkumiseen tarvitaan myös happea.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7. #7
    Kakkosen kaasarissahan siellä oli sitten bensaa, kun nappasin kannen ja kalvon irti. Läpän juureen alkoi kertyä, kun kahvasta väänsi ja antoi palautua kiinni..parin millin kerrostuma siihen ilmestyi. Alakautta yritin tuota taas sitten ronkkia sillä seurauksella että pohjakupin ruuvin kanta nulppasi...tietysti se hankalin ja kauimmainen, jota ei ees näe... Tästä innostuneena otin koko kaasaririvistön pöydälle, eikä kaduta enää yhtään. Tulipahan putsattua kunnolla kaikki, ja näki mitä teki.

    Nyt on uudet o-renkaat, sattui löytymään jämptit tuosta itseltä. Kohon neulat näytti hyviltä. Ei vanhoissa o-renkaissa silminnähtävää vikaa ollut, mutta kaasarien ollessa nurinpäin pöydällä, neulaputki putosi paikalleen, kuin ei rengasta olisi ollutkaan. Eli tuskin ihan tiiviste enää toimi.

    Yöllä ei tohtinut naapurin rouvan mieliksi ruveta testailemaan, mutta aamua innolla odottaen... katsotaan kuinka äijän kävi.

    Ja niin, tosiaan suosittelen kaikille jotka 2. Tai 3. Kaasaria aikovat alakautta pidellä, niin koko rivi vaan irti, eikä mitään kikkailua ahtaassa välissä. Siinä vaan vääntyy jotain, kun ei edes kunnolla näe mitä tekee.. Mielipideasioita tietysti.

    Huomenna kertoilen työn tuloksia, mutta tässä vaiheessa kiitokset "finn"
    FZS600 Fazer '02
  8. #8
    Uskottava se on, se toimii paremmin mitä se on koko vuoden aikana toiminut minulla ollessaan.
    On se koreeta kun ei tarvii koko ajan kytätä kierroslukumittaria ja oikein keskittyä liikkeellelähtöön ettei sammu. Suuret kiitokset vielä neuvoista! Nyt, on the road!
    FZS600 Fazer '02
  9. #9
    Lainaa teedeeii kirjoitti Katso viesti
    Uskottava se on, se toimii paremmin mitä se on koko vuoden aikana toiminut minulla ollessaan.
    On se koreeta kun ei tarvii koko ajan kytätä kierroslukumittaria ja oikein keskittyä liikkeellelähtöön ettei sammu. Suuret kiitokset vielä neuvoista! Nyt, on the road!
    näin se homma toimii kaasareita niskasta kiinni ja pöydälle, paikallaan niiden kanssa ei saa kun rupia per......
  10. #10
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Muista vielä vaihtaa öljyt + suodatin. Pari tiheetä "Delvac mx" vaihtoa 2tkm jälkeen, niin saat samalla kaikki öljyn sekaan valuneen bensan öljyn seasta poistettua.
    Pienikin määrä bensaa öljyssä muuttaa nopeasti öljyn viskositeetin, mahdollisesti tuhoisin seurauksin!
    Vaikka kuinka yrittä kaiken öljyn valuttamaan koneesta, niin sinne jää aina se vakio 0,5 litraa eri paikkoihin lillumaan.

    Tässäkin tapauksessa vika ollut pitkään päällä!!
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  11.  
  12. #11
    Joo, hyvä huomio, eipä tullut mieleenkään, mihin se bensa saattaa päätyä kaasarin kautta. Laitetaanpa öljyt vielä vaihtaen pariin kertaan, jos ei tarvis vaihtaa sitten mitään liikkuvia osia tästä johtuen. Kiitos huomiosta,
    FZS600 Fazer '02