Morjensta pitkästä aikaa!
Olen ollut nyt reilun vuoden ilman pyörää, ja kuume alkaa olemaan melkoinen..Oli tosiaan tarkoitus lopettaa koko homma ja myydä ajovarusteet jne, mutta onneksi kerkesin vasta ajotakin myymään..
Eli nakupyörää tekisi mieli kovasti testata, kun sellaista en ole vielä omistanut.
Mitoiltani olen 188/83
Olen selaillut mm. 900 hornetteja, SV1000, VTR Firestormeja, ei ehkä kuitenkaan FZ1-n koska se on tavallaan jo koettu..
Joitain kriteereitä/toiveita:
- V-kone olisi plussaa? Koska en ole sellaistakaan kokenut.
- Pitäisi melkeinpä olla tonninen mylly
- Kyytiläinen voisi olla kyydissä satunnaisesti, suht mukavasti.
- Luotettavuus, olen ollut Yamahan mies tähän asti. ("Jamaha ei pamaha")
- Hinta n. 6000e
- Mukava ajoasento, notta voisi pidemmänkin reissun taittaa.
Elikkäs ideoita/mielipiteitä saa antaa
Kiitoksia jo valmiiksi!
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start
Omia kun aina pitää mainostaa, niin aika tarkkaan sun spekseillä olen ja Speed Tripleen päädyin. Tosin uudempi 1050 kone ei ihan vielä tuohon budjettiin mene, mutta ei nyt mahdottomasti ylitykään. Hienosti mahtuu siis itsensä tuohon asettelemaan. Aika ketterä vekotin myös ja painoa saa kohtuullisen edukkailla modauksilla vielä tiputettuakin. Tuli kahlattua nakutarjonta läpi ja se iski itseen eniten. Pidempää kokemusta ei vielä löydy, mutta yleisesti tuntuu luotettavaksi mainostettavan.
KTM Super Duke olis varmaan kokeilemisen arvoinen myös, mutta niitäkään ei oikein tuohon budjettiin irtoa. Kävin koeajamassa ja aika makoisa oli. Siinä kuitenkin olisi tuo V2. Ja jos se on ehdottomasti plussaa, niin tutustu siihen SV tonniseen vähän syvällisemmin.
Noista rivinelosilla olevista nakuista varmaan kaikki on aika perusluotettavia. Omaan makuun ne ovat vain hitusen tylsiä ja osa aika painaviakin. Makuasioita tietysti.
Kyllä mä ainakin olen useimpiin pyöriin saanut itseni aseteltua, joten ei tuo 188 runko nyt kauhean iso rajoite tässä segmentissä ole. Eli varmaan vaan mieluisimmat testiin ja parhaasta kaupat.
Nyt: Triumph Speed Triple
Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
KTM SMT. On tilaa kuskille, on V-kone, kyytiläinen mahtuu (naismausta riippuen).
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
ite oon 190 ja painookin reilu 110kg ja ostin alkukesästä honda cb 1300, parempaa ajoasentoo on vaikee kuvitellakaan... mahtuu tavarat ja vaimokekin kyytiin ja
honda cb 1300 ´05
Itellä sv1000s varttikateversio, sä ilmeisesti mietit aivan nakua joten tuosta ajoasennosta paha sanoa. Mutta moottorista oon tykännyt, paukkua nyt ei ehkä löydy ihan yhtä paljon kuin rivinelkuista jne mutta vetää vahvasti ja tasaisesti aina tyhjäkäynniltä asti. Tuossa S-mallissa tosiaan kun on cliparit niin ajoasento makaava. Itellä kipeytyy ranteet 200km kohilla aika pahasti ja polvikulmakin aika jyrkkä. Kyytiläiselle tuo penkki ei myöskään ole niitä mukavimpia. Toisaalta en mä hetkeäkään ole ostosta katunut, se soundi tyhjemmillä slipareilla <3![]()
Olen myös 188cm.
990 KTM SuperDuke (tai R malli)
========================
- V2
- 990 cm3
- kuski ja kyytiläinen ollut tyytyväisiä muutamiin satunnaisiin tarakkaharakka ajeluihin
- luotettava, poislukien se, että kaikki mutterit ruuvit ja pultit pitää aika-ajoin tarkastaa ja vetää locktitellä
- Hinta n. 8000€--->
- Mukava ajoasento, jaksaa ajaa saman kuin muillakin nakuilla. Omakohtanen pisin reissu yhtäsoittoa tällä pyörällä vähän yli 500km
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Yamaha-miehelle tietty MT-01.
Itse olen 180/96-tumppi, mutta eiköhän tollaseen isompikin mahdu. Matkustajalle tosin ei varmaan sitä kovin mukavaa paikkaa löydy ja muutekin vehje on mahdollisimman hölmö...
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Joutuu tosiaan vähän tarkastelemaan kriteerejä toiselta kantilta, jos tuollaista koittaa itselleen perustella. Velkavivulla Suomi nousuun! Kyllä jokaisen työssäkäyvän kansalaisen velvollisuus on ottaa lainaa niin paljon kuin p*rse kestää, jotta tästä kulutuskuopasta noustaisiin uuteen uljaaseen tulevaisuuteen.
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
Itsellä on toista vuotta Suzuki GSX 1400 nakupyörä. Siinä on reilun tilava ajoasento isollekin ihmiselle ( itse 201 cm ja yli 100 kg ). Satulassa on hyvin mukavaa tilaa kyytiläisellekin.
Pyörä on tekniikaltaan perusvarma ja moottori on vääntävä ruiskukone. Jousitus on molemmissa päissä täysin säädettävä. Painoa on tankattuna 250 kiloa. Pyörä on mielestäni erittäin hyvä yleispyörä monenlaiseen ajoon. Moottoritieajoon on hyvä laittaa pieni tuulisuoja.
Kone on ilma/öljyjäähdytteinen nelipyttyinen rivikone. Nettimoton hinnat alkavat n. 5000 eurosta.
Pyörään liittyviä asioita voi lueskella esim suzuki gsx 1400 org- sivustolta.
Niin... Siis jos oikeasta äRRästä puhutaan niin silloin kyllä akka ajakoot omallaan
Perhemallit ja muut twoseaterit on sit eri miehille
Itse en edes luokittele noita Suitsan, Kawan ja Yammun stereoperämöhkäleitä nakuiksi, vaan classic- tai retropyöriksi.
Nakulla tarkoitetaan lähinnä katetuista sporteista ja supersporteista katteettomiksi (alaston/naked) riisuttuja malleja. Yhteistä näille on usein yhteinen moottori josta on ohjausyksikköä näpelöimällä otettu pikkuisen heposia pois ja monesti (ei aina) alapään vääntöä vastaavasti hiukan lisätty.
FZ1N--- R1
B-King---- Hayabusa
SuperDuke----RC8
Z1000-----ZX10
and so on....
Viimeksi muokannut: GuessWho; 26.06.2013 klo 13:37.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
hmhmhmhm... Paljon hyviä ehdotuksia, sellaisiakin mitä en ole edes hoksannut, mutta tosin aika moni ehdotus menee yli budjetin
Tää on kyllä väärä harrastus persaukiselle..
Mutta silläkin etsin vähän tuollaista "vähän edullisempaa" pyörää, koska fasukin oli välillä hämähäkin seitin peitossa katoksessa, tunsin oikein syyllisyyttä kun en ajanut joka paikkaan sillä kun oli niin kalliskin (minulle)Ja kovat vakuutusmaksut oli kuiteskin..
Tuo 900 hornetti menisi kivasti budjettiin.. vaikka onkin aika mauton ja hajuton mielestäni.. Onko hornetistä miten kokemuksia porukalla?
KTM olisi varmasti hyvä pyörä, mutta hinta ja huoltoväli? vähän ahdistaa..
Tauno ei ikävä kyllä mielytä silmää kovinkaan paljon.. :/ Äänethän siinä on kyllä mahtavat..ja mites aprillien luotettavuus?
Triple speed kiehtoo kanssa vähän jotenkin pervolla tavalla.. Mites trumppien luotettavuus??
Jatkakaa!![]()
KTM 1090 Adventure R '17
Exät:
- Aprilia Tuono 1000R '07
- Honda VTR Firestorm'02 "Red Devil"
- Yamaha FZ1-S '07
- Yamaha YZF600R Thundercat
- KTM 640 LC4 (palveluksessa)
- Yamaha DT 125
- Tunturi Start
Uskoakseni tossa budjetissa pitää alkaa jo pelin kuin pelin kohdalla varauutumaan korjauksiin ja lisähuollon tarpeiseen. Jos mainitsemasi V2 kiehtoo (muistinko oikein?) niin valinnan varaa ei kamalasti ole. LC8 eri variaatioissa, Tuono ja se toinen italialainen you know...
Toki jos löytää hyvän Hondan SP1:en niin siinäpä vasta olis hauska laite. Mutta kun ei sitäkään ole nakuna tarjolla.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Mää tahon TL-R:n riisuttuna! Vois olla suht häiriintynyt laite
Vaikka tuosta jos hintaa viilattas reilu tonni pois. Mikä siinä muuten on että noista ite räpelletyistä nakuista pyydetään aivan järkyttäviä hintoja.
http://www.nettimoto.com/suzuki/tl/1477496
Sen mitä eri foorumeita olen kahlaillut, niin luotettava tuntuu perustekniikaltaan olevan. Eihän siinä mitään maailman radikaaleimpia ratkaisuja ole käytettykään ja se yksipuolinen takaswingi on sopivan erilaisen hieno. Huoltoväli tais olla sen 10tkm. Mulle on jäänyt kuva, että vastaa luotettavuudeltaan aika pitkälti japanilaisia rivinelosia, mutta aika näyttää. Muutamalla tutulla sellainen on useamman vuotta ilman ongelmia ollut. Ovat käyneet alpeillkin vehkeillään pyörähtelemässä, että kyllä se ihan ajoa tuntuu sietävän.
Jos budjetti ei niin hirveästi jousta, niin tuohon 6k€:n hintaluokkaan löytyy kyllä paljon tarjontaa Kawan Z1000:sta. Se ei tietysti mitenkään erikoinen ole, mutta mahtuu ainakin budjettiin.
Nyt: Triumph Speed Triple
Aikaisemmin: Husaberg FS650, Honda CR250, KTM 625 smc, Suzuki GSX-R 1000 kisalaite, Yamaha R1, Suzuki GSX-R 600, KTM LC4
Kawan zrx 1200r Omaansa pitää mainostaa! Hyvin mahtuu!
if it´s liquid drink it!