Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
    ESQUAD -ajofarkut Ranskasta. Mainospuheet on kovat ja samoin on hinta. Ja saatavuus huono. Silti himottaisi hommata nuo Strong-farkut työmatkoja jne. varten. Oon huomannut, että osa porukasta on täälläkin hankkinut itselleen ESQUAD-farkut ja nyt kaipailen neuvoa:

a) Onko laadultaan hintansa arvoiset farkut?
    b) Millaiset ovat olleet kooltaan? Tähän erityisesti kaipailen infoa, kun ei näitä pääse sovittamaan missään. Jos ette jaksa mitata vyötäröä housuistanne, niin kertokaa edes, onko vastannut yleensä pitämäänne farkkukokoa.
    ex - 2010 Ducati Hypermotard 1100S
    ex - 2014 Yamaha MT-07
    ex - 1986 Honda XBR 500
    Mä ostin käytettynä omani, tosin oli kuin uudet. Koko on aika sama kuin esim leviksen koot mun mielestä. Tuntuu laadukkailta.

Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
    ^good to know.

Oon koittanu laittaa suoraan ESQUADille mailia, josko niiltä sais jonkinlaiset kokotaulukot, mutta ei vastausta vielä. Täytyy varmaan kohta sokkona tilata - katoin muutaman nettikaupan kokotaulukot läpi ja varianssi on melkoinen.. josko siitä keskiarvon laskis ja painais silmät kiinni enteriä..
    ex - 2014 Yamaha MT-07
    ex - 1986 Honda XBR 500
    Tässä olisi vähän propagandaa housuista.

Onneksi en itse ole kokeillut kestävyyttä kaatuessa, mutta kyllä ne varmasti suojaa enemmän ku tavan farmarit.

Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
    On kokemusta. Levisten kokotaulukko aika pitkälle toimii. Farkut on vain sitten todella paksuhkoa kangasta joka ei sitten käytössä tunnu venyvän itselle sopivaksi yhtään. Ja sinisen sävy ei omaa silmää miellyttävin ole. Mutta varmasti ajofarkuista tällä hetkellä parasta mitä rahalla saa.
    Vae victis
    Piti samaa sanoa, ettei tosiaan veny ollenkaan. tämä on joskus vaikeuttanut asennon hakemista. Pikkasaen pystymmässä pyörässä ei haittais ollenkaan. Mutta ennemin laitan esquadit päälle ku normi ajohousut.

Mullla taitaa olla Esquadit joko tuumaa isompaa tai sitten samaa kokoa normifarkkujen kanssa, hieman farkkujen merkistä/mallista riippuen, eli eiköhän noi ole aika lähellä normaalien farkkujen keskimääräistä mitoitusta.

Ihan laadukkaat farkuthan noi tuntuisivat olevan, mutta se, että ovatko korkeahkon hintansa arvoiset, selviää varmaan vasta sitten, jos onnistuu konttaamaan ko. farkut jalassa. Omat Esquadit taisin ostaa muistaakseni joskus toissa keväänä tms. eli hyvin ovat kestäneet ainakin reilut pari kautta ajoittain kohtuullisen ahkeraakin käyttöä. Tosin lahkeiden alareunassa olevista naarmuista päätelle kangasta ei ole ilmeisesti suunniteltu lahkeessa roikkuvaa koiranpentua silmällä pitäen.

Huonoimmat ominaisuudet arkikäyttöön johtuvat sitten mielestäni nimenomaan tuosta paksuhkosta venymättömästä kankaasta joka tekee housuista aika lämpimät kuumalle kelille ja ehkä aavistuksen epämukavat, mutta kyllä noi jalassa on tullut aika monta työpäivääkin vietettyä.
    Hinta-laatusuhde hyvä..Itse valitsin saman koon kuin muissakin farkuissa (esim Diesel) ja juuri sopivat on

Mulla ollut kolmisen vuotta. Hyvät housut "cafe" käyttöön, olen myös pitänyt työssäkin. Hieman lämpimät sisällä kylläkin, mutta menettelee. Paksu kangas on mennyt pesussa ryppyiseksi eikä saa millään sileäksi. Takamus ei ole istuva, ainakaan minulla. Takataskuissa on ihme läpät, jotka on ihan mutkalla. Etupuolella on pieni läpällinen tasku, jolle en löydä käyttöä ja läppä on rutussa. Onnettomat suojat. Suojataskuihin vois panna asiallisetkin suojat. Tällä hetkellä mieli tekee mieli vaihtaa pois tuon epäsiisteyden ja istuvuuden takia. Kannattaa ehdottomasti kokeilla enne ostamista.
    Lainaa Anttoo kirjoitti Katso viesti
    Mulla ollut kolmisen vuotta. Hyvät housut "cafe" käyttöön, olen myös pitänyt työssäkin. Hieman lämpimät sisällä kylläkin, mutta menettelee. Paksu kangas on mennyt pesussa ryppyiseksi eikä saa millään sileäksi. Takamus ei ole istuva, ainakaan minulla. Takataskuissa on ihme läpät, jotka on ihan mutkalla. Etupuolella on pieni läpällinen tasku, jolle en löydä käyttöä ja läppä on rutussa. Onnettomat suojat. Suojataskuihin vois panna asiallisetkin suojat. Tällä hetkellä mieli tekee mieli vaihtaa pois tuon epäsiisteyden ja istuvuuden takia. Kannattaa ehdottomasti kokeilla enne ostamista.
    Noissa "Strong"-farkuissa ei ainakaan kuvien perusteella olisi mitään läppiä taskuissa, tiedän kuitenkin ehkä mitä mallia tarkoitat. Sovittaminen olis tosi jees, mutta tietääkseni yksikään suomalainen kauppa ei näitä myy. Viroon ehkä vois lähtee sovitteleen..
    ex - 2014 Yamaha MT-07
    ex - 1986 Honda XBR 500
    Lainaa Anttoo kirjoitti Katso viesti
    Onneksi olen omani pessyt käsin, kunnon liotus ja sitten vähän hinkkailee, läpät pysyneet suht suorana. Ja se etupuolen tasku on loistava sytkärille . Suojia saa helposti lisättyä, itse ainakin siirsin edellisistä housuista suojat farkkujen omien lisäksi.

Lainaa Kaff kirjoitti Katso viesti
    Noissa "Strong"-farkuissa ei ainakaan kuvien perusteella olisi mitään läppiä taskuissa, tiedän kuitenkin ehkä mitä mallia tarkoitat. Sovittaminen olis tosi jees, mutta tietääkseni yksikään suomalainen kauppa ei näitä myy. Viroon ehkä vois lähtee sovitteleen..
    Joo itsekin ihmettelin läppäkommentteja kun noissa ei läppiä missään näy. Kyseessä itsellä Strong malli muutaman vuoden takaa. Ja nyt kun värisävymielessä noita vilkaisin niin muutaman vuoden käytettyä saa nuo katu-uskottavamman näköiseksi kun mielestäni typerä sinisen sävy alkaa haalistua.

Stormilta ostetut Sartsot mielestäni paljon paremman näköiset jalassa, ovat vain selvästi enemmän perusfarkkujen tasoista kamaa. Näissä taas lahkeet sen verran leveät, että meinaa ajaessa jalat suorina nousta bootsinvartta ylöspäin.
    Vae victis
    Ei noissa farkkua ole muuta kuin nimessä.
  14.  
    Sain vastauksen suoraan ESQUADilta koskien farkkujen kokoja. Ajattelin pistää tän tännekin jakoon, jos joku muu tarvitsee.
    CHOOSING THE RIGHT SIZE

Take the jeans you feel most comfortable in.

Close and lay them flat.
    Measure the waist 'A' from side to side and refer the table below.

1/2 WAIST <<A>> FRENCH SIZE US SIZE ESQUAD SIZE
    36 cm 36 26 26
    38 cm 38 28 28
    39 cm 39 29 29
    40 cm 40 30 30
    42 cm 42 32 32
    43 cm 43 33 33
    44 cm 44 34 34
    46 cm 46 36 36
    48 cm 48 38 38
    50 cm 50 40 40
    52 cm 52 42 42

Measure the length 'B' from the crotch seam to the hem.
    All our Men pants are in length 91 cm = US and ESQUAD sizes 36"
    All our Woman pants are length 86 cm = US and ESQUAD sizes 34"
    ex - 2014 Yamaha MT-07
    ex - 1986 Honda XBR 500