Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moro !

    Onkos kellään kokemusta ongelmasta joka ilmenee XJR:n kanssa kun nopeudet nousee 200 kieppeille, oma pyöräni tuntuu sytyttävän öljynpaineen merkkivalon (ja sammuttavan kun hiukan himmaa) ? Vaikka täytyy myöntää ettei nakulla tuo >200 mikään nautinto ole joten jos ei ole oikea ongelma ei kiusaa kovinkaan pahasti :-)

    Voisko syynä olla:
    -Delvac 15W40
    -Öljyn määrä minimissään kun muuten tihuttaa venttiilikopan stefasta hieman öljyä ?

    T. Martti
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Onko siinä nyt kumminkaan öljynpainevaloa? Yammuissa kai tapaa olla öljytason valo?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Määrävalohan tuo. Liekö öljy jäähtyy tuossa vauhdissa jo sen verran, että sitä jää esim. kanteen enemmän kiertoon, jolloin taso öljypohjassa laskee. Itsellä näytti sytyttävän valoa jo silloin, kun öljyt olivat hieman alle viivojen puolivälin, joten määrästä johtuvaa täysin on tuo sinun valon syttyminen, johon lisätään se oletettu jäähtyminen ja viskositeetin lasku. Itsellä valo yleensä syttyi hieman jäähdyttyään kun lähti uudestaan ajamaan, jolloin öljy tietenkin palasi hitaammin alas.
    Yamaha XJR 1200 -98 Kawasaki Candy Green
  4. #4
    OK, kiitti, olikin näköjään oma ymmärrys asiasta vähän kehno, täytyy vaihtaa tuo stefa, kokeilla lisätä öljyä ja baanalle.

    T. Martti
  5. #5
    Lainaa K-man kirjoitti Katso viesti
    Moro !

    Onkos kellään kokemusta ongelmasta joka ilmenee XJR:n kanssa kun nopeudet nousee 200 kieppeille, oma pyöräni tuntuu sytyttävän öljynpaineen merkkivalon (ja sammuttavan kun hiukan himmaa) ? Vaikka täytyy myöntää ettei nakulla tuo >200 mikään nautinto ole joten jos ei ole oikea ongelma ei kiusaa kovinkaan pahasti :-)

    Voisko syynä olla:
    -Delvac 15W40
    -Öljyn määrä minimissään kun muuten tihuttaa venttiilikopan stefasta hieman öljyä ?

    T. Martti
    Ei liity tähän muuten kuin nopeuden osalta, tuntuuko keula vielä ihan vakaalta tuossa vauhdissa? Kokeilin tuommoista 200 kmh mittarinopeutta mutta tuli sellainen fiilis että etupyörä alkaa vatkata.. ei varmaan isoa liikettä tehnyt mutta tuossa vauhdissa vähän hurjan tuntuinen. Onkohan jossain löysää..?
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  6. #6
    Jamahat tunnetusti kranttuja valon suhteen öljymäärästä.Ylämerkissä kun öljy niin ei pitäisi valonkaan herjata. Pyörän vatkaukseen varmaan vaikea ottaa kantaa muuta kuin että jos 200 tarvitsee ajella ja vatkaus häiritseen niin tarkista kaikki; svingi, emäputki, vaimentimet jne. Siltikin tuntuvat olevan hyvin tarkkoja renkaiden tasapainotuksesta, joten ne tietenkin ensin kuntoon. itse en saanut etusta tasapainoon ennenkuin sain sen tasapainotus koneeseen. Käsipelissä ei saa näet säädettyä sivuttaisheittoa pois.
  7. #7
    Lainaa K-man kirjoitti Katso viesti
    Moro !

    Onkos kellään kokemusta ongelmasta joka ilmenee XJR:n kanssa kun nopeudet nousee 200 kieppeille, oma pyöräni tuntuu sytyttävän öljynpaineen merkkivalon (ja sammuttavan kun hiukan himmaa) ? Vaikka täytyy myöntää ettei nakulla tuo >200 mikään nautinto ole joten jos ei ole oikea ongelma ei kiusaa kovinkaan pahasti :-)

    Voisko syynä olla:
    -Delvac 15W40
    -Öljyn määrä minimissään kun muuten tihuttaa venttiilikopan stefasta hieman öljyä ?
    ,
    T. Martti
    Tossa moottori mallissa on sen verran tehokas öljypumppu että pumppaa enemmän noilla kierroksilla kun mitä kerkii valumaan takaisin, seurauksena öljyn MÄÄRÄN merkkivalon syttyminen. Manuaali sanoo että sammutuksen jälkeen 3 min pitää tarkistaa öljyn määrä ja lisätä oikealle tasolle, elikkä ei kylmästä moottorista mikä on seissyt.

    joku puhui etupään vatkauksesta, yleinen tauti noissa etupumpuissa, kaikki laakerit uusiks pumpuissa niin siihen loppuu, kuluuko eturengas jo sahalaidalle ?
  8.  
  9. #8
    Lainaa PyöräJussi kirjoitti Katso viesti
    Ei liity tähän muuten kuin nopeuden osalta, tuntuuko keula vielä ihan vakaalta tuossa vauhdissa? Kokeilin tuommoista 200 kmh mittarinopeutta mutta tuli sellainen fiilis että etupyörä alkaa vatkata.. ei varmaan isoa liikettä tehnyt mutta tuossa vauhdissa vähän hurjan tuntuinen. Onkohan jossain löysää..?
    Joo, keula oli minusta ihan OK sen hetken kun uskalsin tuota vauhtia ajella.

    T: Martti