Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    voiko tehottomuus johtua nokkien ajoituksesta vaikka ovat alkuperäisissä asetuksissa ja orkkis nokat. eilen 165hp takapyörältä koneessa JE männät, K&N suodatin, yoshimura täysputkisto, kantta myös vähän työstetty. ja oisko kellään exup huijaria? kun merkkivalo palaa
  2. #2
    Et vuosimallia kertonut mutta ihan normaalilta tuo teho kuulostaa renkaalta mitattuna.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  3. #3
    vm on -06. mut ilman noita virityksiä saaneet samoja lukemia...
  4. #4
    Mulla muuten vakio -05 rykkönen mutta akran putkisto ja pc3. Siitä mitattu 148hv/11300rpm ja 104Nm/8000rpm takanakilta vuonna 2006. En sit tiedä paljonko heppoja enää tallissa. Tarkotus olis mennä penkkiin tän vuoden aikana säätää pyörä uudestaan kuha saan sen joskus takas huollosta.
    Yamaha R1 -05
  5. #5
    Kai sen eka ajoit vakiona penkissä ennen rakentamista? Ja samassa penkissä?
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  6. #6
    Vakiossa -06 180hp kampiakselilla ---> Takarenkaalla n. 155hp... Eli 165 on ihan normaali, säätämällä vähän vielä lisää... Vai onko PC tai joku muu säätösysteemi?
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  7. #7
    ...unohtui vielä mainita et asennettu myös powercommander3. prätkäpajalla sanoi et pitäis löytyä noin 175-180
  8. #8
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Vakiossa -06 180hp kampiakselilla ---> Takarenkaalla n. 155hp... Eli 165 on ihan normaali, säätämällä vähän vielä lisää... Vai onko PC tai joku muu säätösysteemi?
    Pitäskö vakiossa olla noin paljon? Mihi withuun mun hepat on karannu tosta sitten?
    Yamaha R1 -05
  9. #9
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Pitäskö vakiossa olla noin paljon? Mihi withuun mun hepat on karannu tosta sitten?
    06 tuon verran, vanhemmissa ja uudemmissa vähemmän 05 näkyis olevan 172/180 (ilman patopainetta/patopaineella) kampparilta ja takarenkaalta sitten sen 20-25 vähemmän. Eli tuo 148 takaselta -05:sta on sekin ihan niissä lukemissa missä pitäisikin.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  10. #10
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    06 tuon verran, vanhemmissa ja uudemmissa vähemmän 05 näkyis olevan 172/180 (ilman patopainetta/patopaineella) kampparilta ja takarenkaalta sitten sen 20-25 vähemmän. Eli tuo 148 takaselta -05:sta on sekin ihan niissä lukemissa missä pitäisikin.
    Niin kait sitten. Luulis et toi akra ja pc3 ny vähän auttas mut ei ny montaa heppaa. Ainakin väännöt tasasemmat kun vakioputkella. Mnoh kyllä noi pollet mulle toistaseks riittää kuhan ny pääsis niitä taas joskus ulkoiluttaa.
    Yamaha R1 -05
  11. #11
    Lainaa ras.ka kirjoitti Katso viesti
    ...unohtui vielä mainita et asennettu myös powercommander3. prätkäpajalla sanoi et pitäis löytyä noin 175-180
    Ei sitten moottori oo ehkä ihan parhaissa säädöissä. Tai kannen työstössä jotain hämminkiä.

    Vapareiden viritys ny on mun mielestä muutenkin aika työlästä ja kallista hommaa sekä teholisäykset pieniä. Suosittelen turbon asennusta jos sun mielestä tarvii paljon lisää tehoa ja pelimerkkejä löytyy taskusta.
    Yamaha R1 -05
  12. #12
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Niin kait sitten. Luulis et toi akra ja pc3 ny vähän auttas mut ei ny montaa heppaa. Ainakin väännöt tasasemmat kun vakioputkella. Mnoh kyllä noi pollet mulle toistaseks riittää kuhan ny pääsis niitä taas joskus ulkoiluttaa.
    En tiedä miten ja missä olosuhteissa tuo sinun pyöräsi on penkitetty mutta jos tuo 148 on ilman patopainetta niin johan tuo on suurinpiirtein +8 vakioon jossa tuo teho saavutetaan vasta paineilla.

    edit: Ja laskuvihre... Penkitetyt arvot sitten kuitenkin tehon osalta suurinpiirtein vakio, vääntö näyttäs vähän korkeammalta jos noita taulukoita oikein tavaan
    Viimeksi muokannut: Hammurab; 20.06.2013 klo 21:25. Syy: Korjaus
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  13. #13
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Ei sitten moottori oo ehkä ihan parhaissa säädöissä. Tai kannen työstössä jotain hämminkiä.

    Vapareiden viritys ny on mun mielestä muutenkin aika työlästä ja kallista hommaa sekä teholisäykset pieniä. Suosittelen turbon asennusta jos sun mielestä tarvii paljon lisää tehoa ja pelimerkkejä löytyy taskusta.
    "Jos vaparissa ei teho laske virityksen jälkeen on viritys onnistunut"
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  14. #14
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    "Jos vaparissa ei teho laske virityksen jälkeen on viritys onnistunut"
    Aika osuvasti sanottu
    Yamaha R1 -05
  15. #15
    Lainaa ras.ka kirjoitti Katso viesti
    voiko tehottomuus johtua nokkien ajoituksesta vaikka ovat alkuperäisissä asetuksissa ja orkkis nokat. eilen 165hp takapyörältä koneessa JE männät, K&N suodatin, yoshimura täysputkisto, kantta myös vähän työstetty. ja oisko kellään exup huijaria? kun merkkivalo palaa
    Omasta 06' mallista lähti 160 takarenkaalta aikanaan Bike Doctorilla. Moottorissa oli Pipercamin nokat, Kansisetin muokkaama kansi (kanavat muotoilut ja kannesta siivu pois), Akran koko putkisto. Joten ei tuo lukema pielessä ole, muuta kuin että hieman yläkanttiin väittäisin sen olevan, kun takapyörätehoista puhutaan.

    Multa löytyy sulle Exupin poistajaa. Sopii suoraan orkkis liittimeen.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  16. #16
    tehot nousee nätisti 10t rpm asti sit 13,5t rpm tasaista eli kaikki mitä saa on otettu?
  17. #17
    Noilla virityksillä saa kyllä paremmatkin lukemat kun vaan tekee ns.Hariset... Eli eri penkkiin ja korjauskertoimet kohdilleen.
    Supermoto
  18. #18
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ras.ka kirjoitti Katso viesti
    ...unohtui vielä mainita et asennettu myös powercommander3. prätkäpajalla sanoi et pitäis löytyä noin 175-180
    Koneella ehkä ton verran. Takapallolla toi sun lukema on aika normaali. Pajan penkki antaa kaiken lisäksi jokusen ylimääräsen konin verrattuna tiukempiin penkkeihin.
    Superbike #7
  19. #19
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Koneella ehkä ton verran. Takapallolla toi sun lukema on aika normaali. Pajan penkki antaa kaiken lisäksi jokusen ylimääräsen konin verrattuna tiukempiin penkkeihin.

    Eri penkkien lukemia ei pidä verrata keskenään aivan absoluuttisina totuuksina, niissä on eroja. Vääntö- ja tehokäyrien muotoja kyllä pystyy vertaamaan ja sitten vain rinnakkain vääntämään. Siis tietenki stripille, ei kadulle.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
  20. #20
    Lainaa zonwe kirjoitti Katso viesti
    Vapareiden viritys ny on mun mielestä muutenkin aika työlästä ja kallista hommaa sekä teholisäykset pieniä. Suosittelen turbon asennusta jos sun mielestä tarvii paljon lisää tehoa ja pelimerkkejä löytyy taskusta.
    Mä olen samaa mieltä,vapareiden viritys on aika saatanan kallista tehonlisäykseen nähden.Ja ei turbon asennus kauheita tuu maksaa jos pystyy ite tekeen osat!
    Oma turbosarja tuli maksaan alle 1500e ja tehoa tuli koneeseen lisää n.200hv
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
  21. #21
    Lainaa Mata76 kirjoitti Katso viesti
    Mä olen samaa mieltä,vapareiden viritys on aika saatanan kallista tehonlisäykseen nähden.Ja ei turbon asennus kauheita tuu maksaa jos pystyy ite tekeen osat!
    Oma turbosarja tuli maksaan alle 1500e ja tehoa tuli koneeseen lisää n.200hv
    Mä en ainakaan uskaltas tollasella pärrällä ajaa mutkia Ei turbo vaan oikeen musta sovi mutkille. Hirvittää ajatella jos jotain tehopiikkiä alkas ulostulossa antaa jos vääntää vähänki liikaa kahvasta Tietty jos tehot saa ulos tasasesti niin tilanne olis ehkä hieman eri. Suorilla ja lentokentällä turbopeli varmaan olis ihan hauskakin jos saa keulan pysyy maassa

    Mulle ainakin piisaa tuo 150 hummaa takanakilta jos siel nyt viel on niin paljon tallella. Noh se selvii ens kuussa kun menee säätöön. Välit vaihdan vähän tiheemmäksi niin saa kiihtyvyyttä lisää ni tuntuu jammu taas varmaan vieläkin tehokkaammalta.
    Yamaha R1 -05
  22. #22
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Vakiossa -06 180hp kampiakselilla ---> Takarenkaalla n. 155hp... Eli 165 on ihan normaali, säätämällä vähän vielä lisää... Vai onko PC tai joku muu säätösysteemi?
    Kovin on antelias penkki tai sitten oot löytänyt loistoyksilön. Omasta -04 Vittaniemen penkissä 158hp koneelta.
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  23. #23
    Lainaa ras.ka kirjoitti Katso viesti
    vm on -06. mut ilman noita virityksiä saaneet samoja lukemia...
    Lainaa wiltzu kirjoitti Katso viesti
    Kovin on antelias penkki tai sitten oot löytänyt loistoyksilön. Omasta -04 Vittaniemen penkissä 158hp koneelta.
    Nuo ei ole penkistä vaan tehtaan lupaamia arvoja. Ja nimenomaan -06:lle joka näyttäisi olevan tehokkain tähän asti... Tehtaan mukaan siis. Oma mopohan on vain kusiainen, siitä tuommosia tehoja saa muuten kuin ahtamalla
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  24.  
  25. #24
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Nuo ei ole penkistä vaan tehtaan lupaamia arvoja. Ja nimenomaan -06:lle joka näyttäisi olevan tehokkain tähän asti... Tehtaan mukaan siis.
    Ja totuus on siis se 155-165 max kampuralta. Hieman sama juttu kun aikanaan tuon yampun kusiaisen punaraja rpm. väite. Hieman oli tullut ilmoitukseen ns. markkinointilisää, jota sitten myöhemmin korjattiin lähemmäksi totuutta.