Annoin vapaat kädet. Soittelin sinne ja sanoin, että stefat pitäisi vaihtaa ja menin hakemaan sitten pyörää niin siinä sanoivat, että piti vaihtaa palat samalla kun olivat kuulema limaiset. En sen enempää siinä kysellyt vaan tyydyin silloin siihen, että no tulipahan koko keula sitten suunnilleen huollettua.
Yamaha V-Max 1200
Onneksi liike ei tinkinyt turvallisuudesta vaan vaati saada vaihtaa turvalliset, uudet jarrupalat vanhojen ja vaarallisten tilalle, kun kerran on toki mahdollista että öljy olisi saastuttanut aikaisemmat palat.
Luinko tuosta oikein, että pelkästä palojen vaihdosta - joita ei siis olisi edes tarvinnut vaihtaa - osineen ja töineen otettiin 220e? Paljonko oli koko lasku keulatöineen kaikkineen?
Hinnoista: Näyttää Stormilla olevan palat 23,50 per jarrusatula eli karvan verran alle 50e osat, eli 2 tuntia oltaisiin siinä turattu 80e tuntiveloituksella ilman että on edes nestepintaa katsottu. Nyt haisee kusetus, sillä kyseessä on oikeasti varttin homma, yhteensä, ei per puoli, kun satuloita ei pureta ja puhdisteta, ja ilmauksellekaan ei ole tarvetta. Siltikin tuon koko homman puhdistuksineen ilmauksineen nesteiden vaihtoineen pitäisi mennä korjaamolla tunnissa, kun on ilmausvehkeet, pesurit ja muut.
Onkohan Kuopiossa monta alan putkaa, tietäisi minne ei vie laitettaan...
Loppukaneettina, olen täysin sitä mieltä että huolto ei saa luovuttaa asiakkaalle tuollaista pyörää. Sama kuin jos olisivat jättäneet jarrut ilmaamatta ja vedät heti eka risteyksestä pöpelikköön sen takia, huollon vastuulla on. Raastupaan vaan, ajovarusteet (hanskoja myöten!), sairaalakulut, prätkä tip top kuntoon ilman että evääkään nostat ja korvaava pyörä korvausten ajaksi on saatava.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Kokonaishinta stefojen vaihto ja jarrupalat 350€. Mielestäni aika suolainen hinta kun ei ole jarruille tehty kuulema muuta kuin vain palat vaihdettu. Ei siis koskettu nesteisiin eikä muihin. Kalliit palat oli kun 220€.
Yamaha V-Max 1200
Hinnoittelu vaikuttaa hiemna nurinkuriselta sillä stefojen vaihto ja etupään huolto on kyllä työläämpi kuin jarrupalojen vaihto ja stefat ja keulaöljy kustantaa suunnilleen saman kuin ne palat. Epäilisin kyllä sitä keulan huoltoakin että on tehty samalla periaatteella. Vain uusi stefa vuotavalle puolelle ja palikat kiinni.
Kyllähän ne palat on vaihdettava jos stefat vuotaneet niille asti, mutta 220e? Katoin ihan piruuttain yammu centerin hinnastoa, ja deltan etupalat v-max1200:n on 10e/kpl ja ferodot 27e. Mitähän paloja ovat sinne laittaneet???!
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Toistan vielä. Älä koske Maxiin. Nyt kun oot avannut jo jarrunestesäiliön, pääsee huoltoliike väittämään että oot lisänny nestettä ja lavastanut homman. Se on sana sanaa vasten sitten. Älä koske ennenkuin joku kolmas osapuoli on tutkinut.
Poistin koska kuvalinkki poistettiin edeltä.
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 20.06.2013 klo 20:48. Syy: Viitattu viesti poistettu kanssa
Itse tilasin muovikassillisen erilaisia kiinnikkeitä.
http://stores.ebay.com/227sparts
Herranjestas mikä hinta >200€ jarrupalojen vaihdosta! Olen väärällä alalla. Minulta, harrastelijalta mene 10 minuuttia BMW:n jarrupalojen vaihtoon. OMFG! Ja siinä ajassa kyllä tarkastan kyllä jarrunestesäiliön tilankin.
EDIT: Nojoo - jos hifistelen, putsaan ja teen kaiken vimosen päälle, niin saan talvella paremman tekemisen puutteessa kulumaan tuohon palojen vaihtoon kaikkine lisäkkeineen tunnin....
220€! Epätodellista!
<p>2002-2014</p>
MP-puolella on korjaamoilla samaan tapaan vakuutukset tällaisia tapauksia varten kun autokorjaamoilla. Toiset yrittäjät eivät vaan nuukuuttaan halua niitä vakuutuksia maksaa tai sitten omavastuut pidetään hillittömän isoina että maksut pysyy pieninä.
Toivotaan että korjaamo myöntää virheensä, vaikka eihän ne koskaan virheitä tee. Jos ei homma etene yhteyttä kuluttajaneuvojaan.
Tsemppiä vääntöön ja kuskille paranemisia![]()
Triumph Tiger 955i -06
Tässä(kin) tapauksessa huoltoliike fiksusti toimiessaan myöntää virheensä ja korvaa aineelliset vahingot mukisematta eikä aiheuta lisää harmia pitkittämällä/välttelemällä vastuutaan...vaikuttaa kuitenkin ylläolevan perusteella aika selvältä tapaukselta....
juuri nyt pyörätön
Joo en koske Maxiin ennen kuin jotain vastauksia saan. Näkyy paikat jumivan hieman viiveellä. Polvissa nestettä ja oikea olkapää saakelin kipeä. Ei kärsi kättä nostaa. Päätä jomottaa vieläkin, mutta onneksi hengissä ollaan ja mitään ei ole poikki. Kehossa vaan aikamoinen määrä mustelmia ja pikkaisen asfaltti ihottumaa.
Harmittaa kyllä kun pyörä on tuossa kunnossa eikä tiedä milloin pääsee edes ajamaan seuraavan kerran. Toivottavasti ensiviikolla kuulen kuluttaja asiamiehestä jolle laitoin asian.
Yamaha V-Max 1200
Paranemisia ja viehän asia loppuun jotta tajuavat tuon vakavuuden ja se saattaa pelastaa jonkun muun hengen.
Tässä ketjussa puhutaan monesti liikkeen vakuutuksista, mutta se seikka onko tuon kattavaa vakuutusta vai ei, ei tietenkään saa vaikuttaa liikkeen korvausvastuuseen.
Mikäli todetaan että se heidän syynsä on (kuten voisi olettaa) se maksetaan yrityksen omasta pussista jos tuon kattavaa vakuutusta ei löydy.
On harmillista, ettei kuluttaja voi tietää millaista vastinetta rahalleen saa jos hyvästä kuitenkin on valmis maksamaan. Tällä tarkoitan ihan yleensäkin enkä vain tätä yksittäistapausta. Palvelua ja ammattitaitoa on niin monentasoista.
Samaa mieltä ja mikäli aavistelen oikein paikan jossa huolto on suoritettu, raha ei pitäisi olla ongelma liikkeen koosta/puitteista päätellen...
juuri nyt pyörätön
Aavistat paikan oikein niin rahasta nyt ei ainakaan pitäisi niillä olla pula. En usko, että tuo korjaus ei nyt kuitenkaan hirveitä maksa ellei keula ole vääntynyt. Uutta pakoputkea kyllä tarvii ja oikean puolen skooppi ja jalkatapin kierteet ja oikaisua ja pienien lommojen korjausta ja kiillotusta sekä tietysti jarrujen korjaus. Kunhan edes pyörän saisi kuntoon niin tyytyväinen. Kypärä meni kotivakuutukseen onneksi. Saisivat sen kans kyllä korvata. Nahkatakki sai naarmuja kans, mutta ei onneksi hirmu pahoja. Kipu ja särky on tietysti oma lukunsa ja sairaalan kustannukset. Magneettikuvaus ei taida ihan halpa olla.
Kyllä vähän toimintaa saisivat tarkistaa ettei muille käy samalla lailla tai pahemmin. Tuollaisessa voi henkensä heittää hyvin helposti jos sattuu auto vielä samanlaisessa tilanteessa tulemaan päälle tai 120km/h vauhdissa jarru hirttää.
Yamaha V-Max 1200
Ei tuohon tekijäyhtälöön paljoa päättelykykyä tarvita.
Vmax = Yamaha
Yamaha+merkkiliike+Kuopio.
X= Volttikadun yamasuki centraali.
Täysin aivotonta toimintaa ns. asiakaspalvelijalta toivottavasti viimeisenä työpäivänään.
Eiköhän tämä asia tule ilmi puljun esimiehille, ja ratkea eduksesi toivottavasti pian.
Kaiken oman vaivan, säryn ja pyörän korjauttamisen keskellä voit vielä harmitella sitä, että tuo ei tapahtunut ison rapakon takana. Siellä lauma juristeja ilmoittautuisi välittömästi nylkemään tuon liikkeen kivijalkaa myöten.
Ja täällä kinataan siitä tarviiko firman tuosta latiakaan korvata...![]()
<p>2002-2014</p>
Tämä on niin totta! Rapakon takana olisi tullut varmaan miljoona vaatimus kun hengenlähtö suht lähellä ja kuitenkin jotain vammoja tuli, mutta täällä menee niin tosiaan, että joutuuko edes korvaamaan pärrän korjausta. Jotenkin ne aina luistelee näistä ja rahaa ei ole palkata mitään juristia. Ja sekin jos juristin saisi jotenkin ja ei siitä huolimatta huoltoyhtiö joutuisi vastuuseen, niin itseppä joutuu maksamaan omat ja vastapuolen kulutkin vielä siihen päälle.
Yamaha V-Max 1200
Nyt alkoi vähän pelottamaan. Alla sama pyörä ja palat vaihdoin itse alle tunnissa pari viikkoa sitten. Ei oireita vielä, mutta piti varmuuden vuoksi testata satuloiden lämmöt tänään lenkin jälkeen.
Selvästihän tuo on firman moka ja jos ovat vielä myöntäneet, että eivät nesteisiin koskeneet...
Kuluttajaasiamieheen yhteyttä ja hommaat vaikka jonku toisen huoltomiehen todistuksen, että nesteet pitäis tarvistaa, ettei synny turhaa painetta ja lyö niitä jarruja lukkoon. Ja voihan ottaa yhteyttä paikalliseen oikeusaputoimistoon (he veloittavat tulojesi mukaan).
Olipa tuuria, kuski on vielä kertomassa ko. tarinaansa!
Onhan se huoltoliike töpeksinyt oikein kunnolla ensin tolla jarrupalojen vaihdon hinnalla ja toiseksi työn laadulla!
Onko jarrupalojen vaihdon hinnoittelulla kompensoitu stefojen vaihdon kustannuksia?
Tuosta jarruputkesta sen verran, että jos ja kun sitä on puristeltu huoltoliikkeessä, herää kysymys
että miksi ihmeessä niin on menetelty! Eihän sitä jarrupalojen vaihdon takia tarvitse jarrunesteen liikkumista rajottaa?
Ja toiseksi, jarruputken puristelu pihdeillä tai sen kierteelle punominen saattaa vaurioittaa jarruputkea niin, ettei jarrunesteen paluuvirtaus jarrujen kuumuessa pääsekkään toimimaan niinkuin on tarkoitettu!!!
Toivottavasti liikkeenharjoittaja älyää oman parhaansa ja suostuu korvaamaan sattuneen vahingon täysimääräisenä, tunnustaen huolimattomuuden asennustyössä.
Lycka till.![]()
Must be BMW K1200LT
Mites tää homma on edennyt?
Bmw k1200LT vm. 04
Honda cb350 k4 twin
Ic m49
ex. Fjr 1300 vm. 05
ex. Kawasaki zr-7 vm.01
ex. Suzuki gs 500 vm.99
Pakko mainita yks vastaava omakohtainen kokemus tähän. Kevari aikoina alla oli just pakasta vedetty aprilia mx 125. Muutama tuhat kisaa tuli sillä rullattua ja kaikki pelas ok. Kerran sitten tuli liikenne valoista lähetettyä nii kovaa ku kyseisellä vehkeellä oli mahdollista, sitte yhtäkkiä meno pysähty ku seinään, clock +12 endot ja siitä meinas mennä nokan kautta ympäri, mutta tuli silti alas. Hetken tutkittuani, hoksasin että alempi jarrusatulan kiinnityspultti oli pyöriny auki, satula pääsi kääntymään ylemmän pultin varassa ja otti vanteen reunaan kiinni -> Rengas lukkoon. Vanne meni mutkalle ja liike korvasi uuden etuvanteen. Tän jälkeen tullu huolella tarkistettua jokasesta liikkuvasta laitteesta pulttejen+muttereiden kireys, paikasta riippuen lukitteen kanssa vedelly kiinni että pysyy varmasti.
Jollei ole vakuutuksissa oikeusturvavakuutusta, kannattaa ottaa yhteyttä oikeusapuun. Siellä kerrotaan myös mitä kaikki maksaa ja kuinka paljon itse joutuu kustantamaan.
http://www.oikeus.fi/4313.htm
Muistelen lukeneeni jostain, että nykyisin merkittävä osa juristeista tarjoaa oikeusapua.
Tuollaisissa riitatapauksissa riittää toisinaan korvauskeskustelujen aloittamiseen, että joku juristi on lähestynyt vastapuolta.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Kävitkö kaadon jälkeen lääkärin pakeilla? Tehtiinkö millaisia tutkimuksia? Jos nuo mainitsemasi oireet eivät olleet vielä kaadon jälkeen päällä, kipin kapin uudelleen lääkärin pakeille! Jos terveyskeskus jumittaa, sitten yksityiselle.
Näin saat mahdolliset pysyvämmät vammat dokumentoitua ja niistä sitten mahdollisia korvauksia. Jos sulla on jotain mennyt kropasta rikki, ovat terveydenhoidon kustannukset sitten ihan eri luokka kuin pärrän korjauksen kustannukset. Eli et halua olla maksamassa niitä itse!
Honda CB 750 k7 (Tuutti) 1979 -> Triumph Speedmaster 2006 -> HD FXDB Streetbob 2007 -> Triumph Street Triple R 2010 -> Suzuki DR 650 R 1993
Kaadon jälkeen ambulanssilla Kuopion KYS:iin ja siellä olin yön yli kun tuo tapahtui. Tekivät neurologisia testejä ja ottivat magnettikuvat päästä. Kaikki oli ok. Peukalo edelleen vähän nivelestä kipeä ja oikea ranne. Eli on onneksi tiedot ja muut niin vakuutusyhtiöllä ja lääkärissä.
Kuluttaja asiamiehen kanssa jutellut ja hänen mielipide oli, että ei kannata alkaa tappelemaan. Kuulema vaikea todistaa, että just huollosta johtunut kaatuminen. Pitäisi pyörä viedä jonnekin analysoitavaksi ja menisi koko loppu kesä tapellessa ja ei pääsisi ajamaan. Joudun siis omasta pussista pulittamaan nuo korjaukset. Kaskoahan luonollisesti ei ollut...
Lääkäri menee työn vakuutuksesta. Olin just töistä ajamassa kotiin. Kypärä ja ajokamppeet onneksi sain taas kotivakuutuksesta.
Jarrumännät olivat hitsautuneet kiinni. Oli niin paskaiset ja kun ne työnnetään likaisina sisään palojen vaihdon yhteydessä niin eipä se kyllä muuta tarvitse. Monta päivää liotusta ja repimistä, että lähtivät irti. Uudet tiivisteet ja homma ok. Pyörän olen tässä välissä juuri kunnostanut. Pääsee taas ajelemaan. Hieman pelkoa ollut ensimmäisillä kerroilla, että entäs jos uudelleen hirttää, mutta eipä se pelko häviä jos ei nouse takaisin satulaan
Kyllä taas on opettanut sen, että ei edes merkkihuoltoon tosiaan ole luottamista ja kannattaa sitä pärrää itsekin käydä läpi säännöllisesti. Itse ostin oman Maxin keväällä.
Yamaha V-Max 1200