Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Varmaankin aiheesta on ollut visioita jo aiemminkin, mutta mahtaako vielä olla sovellutuksia? Tuollaista kuitenkin nakertavat kasaan:

    Ducati Monster S2R 1000 -07
  2. #2
    Ei tunnu hyvältä. Väkisin huomiota ajamisesta siirtyy naviohjeiden seuraamiseen. En nykyisinkään aja sen paremmin mopolla, kuin kotilolla visuaalisesta näytöstä seuraten vaan korviin tulevilla ohjeilla pääasiassa.

    Visuaalisesta saatan jotain tarkistaa joskus (GPS nopeutta, tiekohtaista rajoitusta tms.).
    <p>.</p>
  3. #3
    Kokeilematta paha sanoa, mutta tuleeko näkökenttään liikaa informaatiota? Kääntymis/kaistamerkinnät, kumpaan tulee keskityttyä, gepsiin vai liikennemerkkeihin?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #4
    Kehitys kehittyy.

    Tuskin ketään pakotetaan tuota(kaan) ostamaan.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  5. #5
    Mutta mihinkä kypärä on ensisijaiseksi tarkoitettu suojaamiseen, nyt ruvetaan rakentamaan kypärän sisälle kaikkea
    elektroniikkaa ym muuta ja yleensä se tekniikka on kovaa eikä paljoa anna periksi kuoren ja sisäsuojien välissä kolaritilanteessa.
    Eiköhän olisi paras pitää kypärä kypäränä ja keskittyä.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  6. #6
    Itse en varsinaisesti edes kaipaa navia moottoripyörällä ajaessani. Tutut reitit menee muistista, vieraat reitit kartasta.
    Tuo informaation määrä näkökentässä on kyllä varmaan keskeinen kysymys tuossa. Pitäisi sieltä nähdä uloskin. Samoin jo mainittu komponenttien turvallisuus, kun ovat kypärän sisällä. Kaipa ne saa rakennettua sinne kerroksiin jotenkin niin, etteivät aiheuta törmäystilanteessa lisävammoja. Vaatinee tarkkaa suunnittelua ja pieniä komponentteja.
    Ducati Monster S2R 1000 -07
  7. #7
    Kuten niin monesti aikaisemminkin: Akun kesto. Jos ei virtapiuhaa kypärään niin tuskin kestää koko päivää ilman lataamista. Mitenkäs sitten navigoidaan kun kypärästä loppui akku...

    LTE & koko maailman kartat. Juu ja roaming maksut ulkomailla päälle, viimeistään tuohon kaatui tuo homma.

    En osta.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #8
    Olen aina vierastanut "integroituja" systeemejä.
    Mielenkiintoinen kokonaisuus mutta ehkä mieluummin käytän tulevaisuudessa Google glass-tyyppistä ratkaisua jolla lukuisia muita käyttökohteita. Kunhan saavat sen kaupan hyllylle niin siirretään hankintalistalle
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  9. #9
    Lainaa Eemo kirjoitti Katso viesti
    Olen aina vierastanut "integroituja" systeemejä.
    Mielenkiintoinen kokonaisuus mutta ehkä mieluummin käytän tulevaisuudessa Google glass-tyyppistä ratkaisua jolla lukuisia muita käyttökohteita. Kunhan saavat sen kaupan hyllylle niin siirretään hankintalistalle
    Aika samaa mieltä. Tosin pidän todennäköisempänä että tulle kypärä jossa on audiot ja jonkinlainen HUD integroituna. Varsinainen äly on sitten puhelimessa tms kamppeessa. Voin toki olla väärässäkin, eipä olis ensimmäinen kerta
    XX
  10. #10
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Kuten niin monesti aikaisemminkin: Akun kesto. Jos ei virtapiuhaa kypärään niin tuskin kestää koko päivää ilman lataamista. Mitenkäs sitten navigoidaan kun kypärästä loppui akku...

    LTE & koko maailman kartat. Juu ja roaming maksut ulkomailla päälle, viimeistään tuohon kaatui tuo homma.

    En osta.
    http://www.wired.co.uk/news/archive/...ng-charges-die

    roamingista en olis niinkään huolissani enää ensi vuonna mutta jos kypärän projektoitu hinta luokka on todellakin tuo 2000usd niin jää kyllä hyllyyn
    KooTeeÄm
  11. #11
    Lainaa shwoomie kirjoitti Katso viesti
    http://www.wired.co.uk/news/archive/...ng-charges-die

    roamingista en olis niinkään huolissani enää ensi vuonna mutta jos kypärän projektoitu hinta luokka on todellakin tuo 2000usd niin jää kyllä hyllyyn
    No joo, mutta kun kaikki reissut ei vain ole EU:n sisällä... Mutta se akun kesto...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  12.  
  13. #12
    Lainaa Eemo kirjoitti Katso viesti
    Olen aina vierastanut "integroituja" systeemejä.
    Mielenkiintoinen kokonaisuus mutta ehkä mieluummin käytän tulevaisuudessa Google glass-tyyppistä ratkaisua jolla lukuisia muita käyttökohteita. Kunhan saavat sen kaupan hyllylle niin siirretään hankintalistalle
    Kypärään integroitava yleismallinen versio Glassista kelpaisi. Halpaversio voisi olla näyttö joka juttelee puhelimen kanssa BT:llä. Suurimman osan ajasta näytöllä ei tarvitsisi näkyäkään mitään mutta navigaattoreista on kaistanäyttö osottautunut yllättävän tarpeelliseksi vieraalla tienoolla. Samaten liikenne- ja säävaroitukset, toki ääniohjattu actionkamerakin voisi olla näppärä...