Morjens,
Ostin äsken uudet ajohousut, mallia Sweepin Sigma. Heti ekalla reissulla huomasin saman ongelman kuin edellisissä housuissa, Alpinestarsin Aireissa oli, nimittäin housujen polvisuojat asettuvat huonosti satulaan istuessa, siten että ne liukuvat tuohon polven sisäsyrjälle. Polven etuosastakin ehkä vain n. 60% jää suojan alle, eikä sekään osa sitten ole enää sitä kovaa suojaa mitä suojatyynyn keskiosassa on. Polven ulkosivu jää kokonaan suojatta.
Maalaisjärki sanois, että on jopa vaikeaa saada polven sisäsyrjä osumaan kaatuessa maahan. Ehkä tietty jos pyörä kaatuu siihen päälle tai jotain, mutta silti. Vanhoista pöksyistä nykäisin lopulta suojat kokonaan pois kun ne olivat ärsyttävät mutten käsittänyt miten ne suojaisivat kaatumisessa.
Onks muilla samaa ongelmaa, tai onko ollut? Auttaako vaatemerkin vaihto? Voiskohan noille tehdä jotain?
samanlailla asettuu Sweepin Metropol-pöksyissä tuo polvisuojaniissä on lisäksi just siinä polven yläpuolella kaks vetoketjua, joilla voi lyhentää/pidentää lahkeen pituutta. siinäpä ne kivasti raaviskelevat tankin kylkeä
ehkä jos purkaa ja ompelee polvisuojien pussukat hiukan " ulommas" ?
parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !
KAWASAKI
Hommaa irralliset suojat, pysyvät taatusti paikoillaan. Eivätkä ole housuista riippuvaisia.
Esim: http://www.forcefieldbodyarmour.com/...protector/2359
S1000R
En kanssa usko että noilla pussukkasuojilla on muuta kuin placebo-efekti, eikä taida olla sitäkään. Itse käytän Dainese Knee V ajofarkkujen ja tixtexien alla.
Triumph Street Triple 765 RS -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Ongelmaan on ainakin yksi ratkaisu.....Rukka![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Nahka ton tosiaan ratkaisee.. mutta mulla oli joskus Dainesen Bruce kurapökät ja niissä kyllä pysyi ihan kohdillaan
Jep. Polvisuojat on aina päin vittua. Parhaiten tähän asti ne on olleet mulla Scott housuissa. Niissäkin ne on hiukan turhan "liikkuvat". Kaikissa muissa olen ottanut pois..
Edit: nahkahousuissa sama homma, joten ei nahkakaan autuutta välttämättä tuo. Se on myönnettävä, että aikoinaan Berikin nahkapuvussa suojat oli kyllä just eikä melkein.
Retired
Halvarssonsin sporttisemmissa nahkahousuissa ainakin on polvisuojat kohdallaan kuin polveen valettuina.
Saman merkin core-housuissa kohtuullisen hyvin, mutta jotenkin en luota niiden kohdallaan pysymiseen jos sattuu konttaus iskemään.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Tämä osti keväällä Force Fieldin polvisuojat. Yllättävän mukavat pitää päällä, ei paina eikä kierrä.....kummallista![]()
Itse olen miettinyt poistaa housujen "solumuoviset" feikkisuojat ja vaihtaa Forcefieldin Limb Tubeihin. Onko noista oikeasti mihinkään? Onko kellään kokemuksia? Toivottavasti kellään ei ole kokemuksia tositilanteessa.
Vai tarkoititko Pemari-Kalle juuri näitä?
Näin äkkiä katsoen vaikuttavat tosin melko lyhyiltä, mutta toisaalta saappaan varret suojaavat sitten loppuosaa, ehkä.
Honda NC700S
-nomen est omen-
Mitenkään naljailematta polvisuoja on ajaessa hyvin,kun se ei paina ikävästi koipea, kaatuessa on aivan sama missä ne ovat löysäkuosisissa housuissa.Usko huviksesi kokenutta, että kaatuminen on usein raju juttu,jossa mies pyörii ja raajat heiluu![]()
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
[QUOTE=Setämies;6190202]Itse olen miettinyt poistaa housujen "solumuoviset" feikkisuojat ja vaihtaa Forcefieldin Limb Tubeihin. Onko noista oikeasti mihinkään? Onko kellään kokemuksia? Toivottavasti kellään ei ole kokemuksia tositilanteessa.
Minulla on tuollaiset ja ne saattavat autta jotenkin, mutta napakasti istuvat tuppaavat kiristämään reiden alaosasta ajoasennossa.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Mä hommasin aikoinaan tuubimalliset, mutta oma kokemus oli samansuuntainen kuin tuossa yllä, kun ne pystyssä laittaa napakasti kiinni niin eivätkö ajoasennossa ala kiristämään ja puristamaan jostain... Mielestäni myös vähän hankalat pukea, ovat jääneet aikasta lailla kaapinpohjalle ja jos tarviin polvareita niin pistän mieluummin thor forcet.
Kävin stormila viimekesänä kokeilemassa tämmösiä crossaipolvareita(?) ja edelleen ovat niinku ostoslistalla. Ainakin sovittaessa tuntuivat hyviltä ja mielikuva jäi että seistessä ne ei pömpötä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Itsellä käytössä Scottin Cargo housut. Niissä polvisuojat myös asettuneet sisäsyrjälle ajoasennossa. Eilen sitten kokeilin ketjun inspiroimana lahkeen pyörittämistä sieltä nilkan kohdasta niin että housut kiertyvät->polvisuojat asettuivat hieman paremmin/ulkosyrjemmälle (minulla siis lahkeet ajosaappaiden ulkopuolella ja kiristys tarranauhalla saappaan ympäri). Tämä ei taida mitenkään suojaa parantaa sillä nuo polvisuojat pyörivät kaatumisen yhteydessä aika löysästi polvien päällä ja suojaavat lähinnä jos jotenkin landaa polvelle jalka taivutettuna/liukuu polvet koukussa (varmaankin ERITTÄIN suositeltava tekniikka*ironiaa*). Mutta ajomukavuutta ainakin paransi hitusen verran kun saa polvet paremmin tankkiin kiinni.
-This is rock 'n' roll.-
2013-2015: Yamaha XJ600S Diversion -93