Onko muilla vastaavaa ongelmaa C3:n kanssa että kunnon sateella tulee jostain visiirin raosta tippoja naamalle vaikka olis kaikki ilmareiät kiinni?
Paina visiiri kunnolla kiinni niin että kuuluu *naks* ääni. Visiirissä edessä alhaalla on pieni kieleke joka pitää mennä kiinni. Näin toimien ainakin mun kypärä pitää veden ulkopuolella.
-Honda VFR 800X Crossrunner-
-Kawasaki Z 750 S-
-Suzuki GSF 600 S Bandit-
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" -Matti Nykänen
Joo, naksahduksen kanssa viime kesänä kaatosateessa Lahdesta Helsinkiin -> ei vettä naamaan. Muut ajovarusteet ei sitten pitäneetkään yhtä hyvin![]()
Honda CB1000R
Sama ongelma minulla, hieman ilkeää kun ajelee vauhdilla, tippoja osuu silmiin, ja ei näe mitään. Ei auta vaikka kuinka painaisi visiirin kiinni.
https://reissu.org
Viime kesänä oli samat ongelmat C3:ssa. Mulla vaihtoivat ilmeisesti visiirin ja laittoivat paksummat tiivisteet takuukorjauksessa. Korjauksen jälkeen myös melutaso kypärässä laski. Korjaus kesti noin 2kk, joten kannattaa laittaa huoltoon vasta ajokauden jälkeen. Kypärässä oli alunperin ostettaessa varmaan vähän liian iso visiiri tai muita toleranssi ongelmia ?
Suzuki GSF 1250SA -08
Hieman samaa ongelmaa meikäläisenkin C3:ssa sateella. Vettä ei kyllä tule niin paljon, että se suoranaisesti häiritsisi ajamista, mutta aina silloin tällöin jostain rakosesta tulee pieni vesitippa naamalle.
Ärsytyskynnys ei ole vielä ylittynyt siinä määrin, että se voittaisi laiskuuden, joten en ole jaksanut tehdä asialle mitään (tosin viime syksystä lähtien päässä on ollutkin lähinnä X-lite X-551, joten C3:n osana on ollut lähinnä lojua hyllyssä).
Ei tule vesi sisään kun visiirin sulkee loppuun asti. Ja on ajettu kelissä kuin kelissä. tuo naksahdus pitää tosiaan kuulua, tai näkee sen pykälän myös. Joskus visiiriä pitää painaa molemmilla käsillä että menee kunnolla kiinni, useimmiten toki onnistuu yhdellä kädellä.
Jos kypärä on uusi, niin rutkuta myyjälle. Mulla oli pin-lock liian pieni, meni takuuseen ihan kyselemättä. Tietysti neuvotteluasemaa parantaa jos pystyy näyttämään mistä se vesi sisälle tulee.
Janne
XX
Eipä ole mullakaan ongelmia ollut. En muista oliko siinä jotain säätöjä siellä saranan nurkilla ?
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Eikös sen näe silmällä (jolla yleensäkin näkee perhaiten) kypärä kädessä, että näkyykö tiiviste puristuvan visiiriä vasten joka kohdasta? Siinä voi tsekata mikä on tilanne jos ei naksauta visiiriä lukkoon ja kun sen naksauttaa. Onhan noissa tavallisesti jonkinlainen säätö siellä saranassa. Ei varmasti ole tekemätön paikka saada visiiri pitämään vesi ulkopuolella. Sen sijaan yläventtiilistä voisi jo tiputella.
Mulla pikkusen samaa ongelmaa uuden visiirin kanssa. Mieleeni tuli, et olisko kuorikoolla merkitystä? Totahan taitaa olla kahta eri kuorikokoa, ja sen mukaan sit kait hieman erikokoiset visiirit?? Säätöjä en oo huomannu tsekata, josko siinä jotain olis.
Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
Ei visiirit voi olla eri kokoa. Kyllä kypärään on tehty sovitus yhden koon visiirille, oli niitä kuorikokoja miten monta tahansa.
C3 Pro ja visiiristä kuuluu naks. Naama kastuu silti, näyttäis vuotavan yläreunasta. Täytyy piipahtaa myyjäliikkeeseen alkuviikosta. Villi veikkaus vuotoon on yläreunan tiiviste. Vanhat C3 ja C2 pitivät vedet ulkopuolella...
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Jos tiiviste näyttää olevan ehjä, niin luultavasti visiirin kiinnikkeen säätö hiukan alaspäin tiivistää tuon yläosan.
Joskus kuumalla tulee ajeltua visiiri auki taajamissa ja aurinkovisiiri vain suojana. Tällöin tahtoo välillä mennä jo liiskaantuneita, mutta tuoreita hyönteisiä kypärän ja visiirin väliin ja osa menee (ja kuivuu) väkisinkin myös tiivistepinnan kohdalle. Tuommonenkin voi aiheuttaa pienen vuodon ehjäänkin.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Mulla on bemarin system 6 kypärä, joka vuotaa vettä sikana.
Selvä rako tiivisteen ja visiirin välissä ja säätöjä ei tuossa ainakaan ole visiirin suhteen.
Kypärähän on Schubertin valmistama, lienee heillä ongelmia enemmänkin noiden kanssa.
Chief Dark Horse -22
Tracer GT -18
F 700 GS -13
GSR 600 -06
FZS-600 -00
Virago 535 -99