Varmasti tämä keskusteluun osallistuminen on pelottavampaa.
Olen keskustelusta ymmärtänyt sen, että letkailussa ei olekkaan tärkeintä yhdessä ajelu. Kun haluan ajaa vauhdikkaasti mutkatiellä, teen sen 2-3 hengen porukassa.
Jospa olisi ajelu, missä ajettaisiin ainakin melkein rajoitusten mukaan, eikä ketään jätettäisi ja nautittaisiin maisemista. Kerran olin kahdenkymmenen ajajan ryhmässä ulkomailla, missä seuraavan majapaikan tiesi vain ryhmän veturi ja perämies. Ryhmä pysyi hyvin yhdessä, kun edellä ajavat hidastivat vauhtia, jos takana ajava meinasi jäädä syystä tai toisesta. Silti pystyimme kaikki nauttimaan ajosta ja matka eteni hyvin.
- Engine MC -
Ei ne haluu koska nekin haluaa ajaa omaa ajoa joka saattaa, tai saattaa olla että ei, olla himpun verran kovempaa, rohkeemmin, vapaammin kun niillä kokemattomilla. Sitten jos toisin sovitaan ja lähetään toisessa järjestyksessä niin sehän on ihan eri juttu. Ja letkoista kandee muistaa myös se että kaikkien ajorytmit ei mee yhteen, sillonkin siinä takana ajaminen on epämiellyttävää vaikka oiskoin molemmat kokeneita kuskeja. Sitte vaan paikkaa vaihtoon.
Mitä tyhmiin kysymyksiin tulee, niin eihän semmosii ole![]()
Mopovapaa vuosi
Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
Joskus vuonna ykstoista ku TouRingissa kävin ja olin letkassa kohdassa missä aina joskus sai ajaa ihan yksinkin tietämättä yhtään missä oli, niin mun mielstä siinäkin oli jotenkkin hianoo kun sitte näki merkkaajan risteyksessä ja taas jatkuu… Itte tykkään että se on sitä yhdessäajamista siinä missä vetoketjumuodostelma hitaammilla pätkillä. Tai siinä kun kokoomatauolla letka pikkuhiljaa valuu sieltä mutkien takaa kokoon ja siinä sitten taivastellaan jotain irronnutta peräboksia tai jotain.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
seuraa "kimppakiva" ajojen ilmoituksia jos Sam66 kerkiää kiireiltään kiskomaan. Kyllä niitäkin järjestetään. Pitää vaan muistaa että homma on ihan veturin omasta pussista kustannettua hupia muille joten vaikea on mitään vaatiakkaan. Uskoisin silti että eiköhän niitäkin ole tiedossa kesän mittaan.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
^minen lupaa maisemien kattelua omilla hitailla, kyllä se pääpaino on ajamisessa näissä. Vai kui?
...ei tää näköjäs kopioinut GW:n kopioimaa keskustelua...
Osalla varmaan on aikaa kattella maisemiakin ajaessa
Lupaan hillitä itseni tällä kertaa myös niissä: "pitää ajaa täysiä"-mutkissa
...tähän ketjuun: jos näyttää siltä että takana tulevalla olis menohaluja enempi kuin itsellä: sille voi näyttää vaiikka kätösellä että mee ohi vaan. Kun yleinen toivomus on että letka pysyy samassa järjestykseesä kuin lähtöpaikalla. Ellen nyt ihan väärin ole ymmärtänyt tätäkin.
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Pakko kait se omakin lusikka heittää tähän soppaan, vaikka vakaasti päätin etten niin tee
Itse olen ollut mukana PK:lla, hitailla (yhden sellaisen ollut veturinakin) ja Kimppakivoillakin ollut mukana. Olin mukana sillä viime vuoden rookie letkallakin (oli muuten kylmä reissu, muistan vieläkin kun joku lämmitti käsiään koneen kyljessä)
Tässä ketjussa on tullut paljon asiaa ja vähän ehkä asian vierestäkin. Letkan dynamiikka lienee jo kaikille tullut selväksi. Olen ollut letkojen alkupäässä ja loppupäässä ja havainnut paljon asioista joista tässä ketjussa on keskusteltu. Yhdellä -anu-:n hitailla jouduin tilanteeseen, että käytännössä tein sen "yhdet porukalle" -jutun eli vedin tavallaan oman letkan seuraavalle taukopaikalle ja siitä sitten lähdimmekin kotiin tarakkaharakan kanssa, vauhti oli meille liikaa 2 -päällä.
Se mitä halusin sanoa on, että se moneen kertaan sanottu vastuu omasta ajamisesta pitää olla vahvana mielessä ja jos vauhti on liian kovaa tai jono kertyy omiin peileihin, niin vetää siitä omat johtopäätökset ja jättäytyy taaksepäin jonossa tai hakee sitten hitaamman letkan joka sopii paremmin omaan vauhtiin. Onko tuo sellaista itsekriittisyyttä tai vaan oikeesti munaa tunnustaa tilanne.
Sen voin sanoa, että vauhdista riippumatta aina on ollut mukavaa letkoissa ja taukopaikoilla eli sillä ei ole merkitystä miten lujaa ajetaan vaan se porukassa olo.
Sen verran vielä noihin letkaohjeisiin, niin KimppaKiva -letkoilla ekakertalaiset ja kokemattomat kerätään siihen veturin taakse toisinkuin PK ja Hitailla. Taas tulee em. itsetunto esille, jos on epävarma tunne, niin rohkeesti KK:lla siihen veturin taakse.
Kunhan toi viranomainen antaa lisenssin takaisin, niin tulen KK -letkoja vetämään. Niille ovat kaikki tämän keskustelun pelästyttämät letkoille mielivät tervatulleita ja niillä ei rajoituksia kovempaa ajeta.
minun 2 centtiä asian tiimoilta
F 800S -06
Ajakaa toki kuten itse haluatte, niin minäkin. Ja ole huoleti. Olen löytänyt ystävistäni monta saman henkistä ajokaveria.
Hatun nosto kaikille teille, jotka olette näitä ajeluita järjestämässä. Kaikki vapaaehtoinen työ on arvokasta. Ja teet niin tai näin, aina tulee arvostelua jostain suunnasta.
En ole ketään tiettyä henkilöä halunnut moittia. En edes muista ketä oli letkoja vetämässä. Kokemuksenikin letkoihin on jäänyt kahteen kokeiluun, joten vähäistä on kokemus siltä osin. Pyörällä olen toki ajanut jo viidellä vuosikymmenellä. Sillä lahjakortilla tietenkin.
Hyviä ajokelejä vaan.![]()
- Engine MC -
Voi Artsi.
Olin tänään ajamassa ekan pk:n ever. Kotona koneella jännitti ja kädet hikos mutta kun lähdettiin liikkeelle niin oli ihan v***n kivaa.
Hyviä mutkia.
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Letkailuun tekisi mieleni osallistua, harmi vaan ettei tässä Lahden nurkilla tunnu moista toimintaa olevan... Miettinyt jo tässä sitäkin että alkaisi huudella innostuneita mukaan ja lähtisi sitten vaikka itse veturiksi... Lahlen Lällyt vaikka letkan nimeksi kun ei ajokortin ja ammatin välisen yhteyden vuoksi kamalia tikkarin ylityksiä siedä vetääKivaahan tuolla on yksinkin ajella mutta joskus tulee mieleen että tauoilla olisi mukava jos mukana olisi muitakin... Sikäli kun niitä taukoja malttaa pitää
![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
No mutta kun periaate on että jos leikkiin lähtee niin leikin kestääEli alusta loppuun mukana, pelkästään Stadin startteihin ja paluuseen tulee se 200km ekstraa ja jos ajelun pituus on siinä 150km niin... No tulishan tuossa ainakin ajeltua
Vakavissani ihan mietin että jos tästä Lahden kupeesta kaveria löytyy niin lähden vaikka itse veturiksi / perämieheksi... Toki sillä edellytyksellä että siihen veturin ja perämiehen väliin muitakin löytyy
![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Husqvarna Norden 901 -22
ex. Ducati 749 -06
ex. CBR 900RR -01
ex. CBR 900RR -96
ex. GSX750F -02
Pistäkääs nyt joku selkokielisesti nopeusjärjestykseen nämä PK-seudun letkat.
- Rookie
- Hitaat
-
-
-
- Ghost Riderin oppipojat
En minä sillä että olisin mihinkään niistä vielä huimalla 2000 km:n ajokokemuksellani osallistumassa, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa.
P.S. Liekö foorumin kello väärässä ajassa? Vaikka profiilin asetuksissa seisoo Europe/Helsinki, niin foorumin kello on tunnin jäljessä.
Ottaa nyt vaan kaiken ihan miehekkäästi....
eikä lähde millekään "ihan vaan pikkusen raskaana"-linjalle.
Huumoria se on raakakin huumori.... ja pitää aina muistaa, mihin tuo
sanonta..... kaveria ei jätetä.... todellisuudessa perustuu ?
Aivan... kenelle sitä sitten vittuilee jos kaverin jättää.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kyllähän on taas niin lapasesta , nää vauhti keskustelut . Juuri näillä jauhamisilla saadaan kaikki "pelkäämään ja uskotellaan että hui kauheen kovaa" ei ymmärrä .
PK on sata varmasti kerännyt suurimmat ajo porukat ja letkat on olleet jopa yli 70 mopon letkoja.
Ja ikinä ei kukaan ole itkenyt letkassa saatikka taukopaikoilla että "pakotetaan ajamaan kovaa"
Kaikkia aina odotetaan ja onpa PK ajojen aikan opetettu mutka-ajoa monille ( se oli silloin kun PK vetureita vielä oli ) = nyt kaikki lähe legendaariset veturit on ns. Tapettu sillä että tämä netti kirjoittelu meni niin överikis et sitä eivät enään jaksaneet lukea, sääli sillä juuri näiden helpoksi letkoilla taisi 100 mopoa olla mukan
PK on reipashenkistä menoa jossa huumorilla on suuri osuus ja taukopaikoilla kettuilu on homman suola.
Kyllä kaikille täältä löytyy ajoja, toivoisin että kaikki nillittäjät osallistuisivat seuraavaan PK ajoon ja tulis omilla kasvoilla ja mopoilla paiskaamaan kättä ja " uskaltaisi mukaan näille niin kauheen hirveille PK ajoille .
Turvallista mopo kesää ja pieni muistutus siitä että kaikki mopoilu on kivaa
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Tulisinkin, mutta sinne maakuntaan täältä kuninkaan vaikutuspiiristä on niin saatanan pitkä matka.
Niin ja +1.
P.S. Olikos riisorilla puhetta kahden päivän PK:sta täksi vuodeksi? Se ois sitten varmaan viikonloppuna, niin ois hyvät mahkut ehtiä.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Päijänteen vois tässä taas jossain vaiheessa ainakin kiertää.. pääsee sit halutessaan Jkylän seudulta/Lahdesta messiin. Näitähän on ennenkin vedelty kimpassa.. Mulla taitaa tosin seuraava letkan veturointi mennä tonne heinäkuun puolen välin jälkeen lomareissun vuoksi..
PS. ^ Toi kahden päivän PK kiinnostais kyllä!![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Tässä luin muutamia kommentteja ja lähinnä Gues:n ja Tr:n kommentteihin sen verran, että ihan asiaa molemmat puhuu. Nämähän on sellaisia tapahtumia, että jos tuntuu jokin liian "raa´alta niin pitää osata heittää pyyhe kehään eikä vääntää siellä itku kurkussa menemään ja konttailla jossain ja sen jälkeen helvetinmoinen syyttely veturia, nopeuksia ym. kohtaan. Miettikää millaisen työn veturi tekee-oman turvallisuutensa vuoksi ajavat reitin läpi edellisenä iltana tai muutamaa päivää aiemmin, ottaakseen selville mitä muutoksia reitille on tapahtunut viimekertaisesta!! Minä kävin ojanposkessa viimekesänä ja syy oli siinä, kun en muistanut tätä liikenneopetuksen lausetta "ajoneuvo pitää pystyä pysäyttämään tien näkyvällä osuudella" eli kenen oli syy, se joka väänti kahvaa-ei kenenkään muu. PK jengi on hienoa porukka, se tuli todettua parina kesänä aika tiiviisti ja varmaan jatkossakin kunhan tilanne vähänä muuttuu..![]()
BMW S1000RR
No ei kyllä tietääkseni kakspäiväisestä PK:sta ole ollut puhetta, mut kakspäällä-PK:sta kylläkinMutta miksei joku 2-päiväinenkin joskus. Aika reippaasti enemmän vaan järjestelemistä sellaisessa; ilmoittautumiset, majoitusten järkkäilyt, ennakomaksut yms. Mut mietitään.
Joo, Tour de Päijänne vedetään ilman muuta tänäkin kesänä (tämä siis starttaa PK-seudulta). Hyvin vois keräillä muilta paikkakunniltakin halukkaita mukaan.
Sama vika, heinäkuun puolivälin paikkeilla suunnitellaan taas näitä kotimaan reissuja![]()
OT:ksi meni, sori..
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S