En löytänyt ketjua aiheesta.
Onko kokemuksia esimerkiksi YKK-vetoketjuisten eri valmistajien housujen ja takkien yhdistämisestä? Esimerkiksi dainesella oli ihan eri vetoketju, joten ei kannata edes yrittää omiin str-lindstrandeihin, mutta olisin kovasti kiinnostunut tietämään onko jotain yleismaailmallisia viisauksia aiheesta?
Tekisi mieleni ostaa nahkatakki ja pihinä miehenä kävi mielessä saisiko jotain komboa rakennettua esimerkiksi siten, että str:n tekstiilipökät ja vaikkapa alpinestarsin nahkatakki. Tekstiilitakista ei ole tarkoitus luopua, mutta tuskaisen hiostava kesäkeleillä. Tykkään ajella takki housuissa kiinni, jos vaikka tulis jarruteltua persuuksilla ja tuurilla vetoketju kestäisi.![]()
XL1200C ent. HM 1100S
Ite ompelutin suutarilla Lindstrandin housuihin sopivan vetoketjun Halvarssonin (vetoketjut oli eri mittaset, vaikka onkin saman puljun tuotteita) kaksiosaisen nahkapuvun takkiin ja hyvin skulas, kun laitettiin joustava resori siihen vetoketjun ja takin väliin. Vetoketjun vastakappaleen sain mopokaupasta pyytämällä ja resorin hain ite kangaskaupasta. Oli oikeesti tosi hyvä systeemi kun oli nahkahousulle pitkä vetoketju ja tekstiilihousuille lyhyempi ja joustavampi.
Yamaha TZR 125 -90
Ducati S 750 HF -01
Triumph Daytona 675 -08
BMW F 800 R Chris Pfeiffer edition -10
Triumph Daytona 675 -07
Ducati Streetfighter 848 -12
Mulla Rukka takki ja Lindstrandsin housut pariutui vetskarilla. En mene vannomaan et koskeeko kaikkia malleja ja kombinaatioita
Ei luulis olevan monen euron homma suutarilla yms. ja sais varmasti yhteensopivan vetskarin.
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Vetoketjun vaihto nahkakamoihin maksaa pk-seudulla n. 50€ ja tekstiileihin käsittääkseni vähemmän. Tuolla tapaa parittuu mikä tahansa yhteen. Arlen Ness ja Berik menee yhteen ja Richa pariutui jonkun merkin kanssa, mutta en vain tähän hätään muista, että minkä.
Superbike #7
YKK:n ketjuissa, kuten muidenkin valmistajien ketjuissa on monta variaatiota, joten niiden yhteensopivuus on aina arpapeliä, vaikka ketjut olisi saman valmistajan tekele.
YKK:n ketussa on hyvänäpuolena, että niihin saa "kelkkoja" varaosina, joten usein korjaaminen on paljon halvempaa kuin kokovetoketjun vaihtaminen![]()
Ei kiinnosta pätkääkään
Hienoa, kokemuksia löytyy!
Meinasin jättää kysymättä. Vai että Rukka ja Linturanta parittelee...
XL1200C ent. HM 1100S
Olen myös kuullut, että ISX ja Lindstrands sopisivat yhteen.
Mutta kuka tietää minkä merkkinen se ketju on ja mistä niitä saisi ostettua Suomessa, mieluiten kehä kolmosen sisäpuolelta.
Tuupakasta yritin jo, mutta olivat haluttomia järkkäämään mulle vastakappaleita, vaikka olen kolmet housut kaupasta ostanut.
Please, vastus myös privana sillä unohdan kuitenkin parin päivän jälkeen käydä täällä väijymässä josko vastaus on tullut.
Myös Dainesen Opti-vetskariin tarvitsisin uuden "kelkan". Netti tiesi kertoa, että niitä myydään varaosina.
Mutta ainakaan Eurokankaassa eivät osanneet neuvoa kuka niitä myy.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>