Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 34:een 34:sta
  1. #31
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Turvallisuusajattelua on se, että pyörää ei saa liikkeelle sivujalka alhaalla. Eli sammuu/ei käynnisty jos jalka on alhaalla ja sisällä on muu pykälä kuin vapaa. Näinhän kaikki muut mopedit toimivat - myös uudemmat Puimurit. Hauskaksi tuon tekee vielä se, että noilla on valmis johdonpätkä sopivine liittimineen. Toiseen päähän tulee rele.
    TI miehille ohje releen virittelemiseen
    Tuolla linkissä
    Pekka
  2. #32
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Juu, kiitos muistutksesta....näin ne ohjeet oli, vaan tuntuisi että on kyllä aika raakasti vetää vielä ton 20N:n jälkeisen 90´+90´asteen jälkeen TOISET 90´+90´ kun nyttenkin jo h i r v i t t i !
    Massatiiiviste tarvitsee jälkikiristää koska tiiviste elää kuumenemisen jälkeen mutta jos tilalle tuli monikerrosmetallitiiviste niin älä mene jälkikiristämään, välttämättä nyt ei tule mitään varioita mutta täysin turhaa hommaa jokatapauksessa.

    Ja ite en jälkikiristä massatiivisteitäkään mutta niiden kanssa asialle on kuitenkin ihan selvät perusteet, joskus tiiviste pehmenee sen veran että kiristysmomentti on lämmityksen jälkeen jotain ihan muuta kuin pitäisi.

    Niin ja vielä sekin että massa ja monimetallitiivisteille on ihan eri kiristysmomentit koska massatiiviste puristuu kasaan ja monikerrosmetalli ei, eli välttämättä pultit eivät edes kestä vetää kahdesti mitään 90 + 90 astetta täysmetallitiivisteellä koska pultit venyvät kiristyksessä mitä ei massatiivisteellä tapahdu.
    Viimeksi muokannut: naukkis; 01.07.2013 klo 13:08.
  3. #33
    Lainaa naukkis kirjoitti Katso viesti
    Massatiiiviste tarvitsee jälkikiristää koska tiiviste elää kuumenemisen jälkeen mutta jos tilalle tuli monikerrosmetallitiiviste niin älä mene jälkikiristämään, välttämättä nyt ei tule mitään varioita mutta täysin turhaa hommaa jokatapauksessa.

    Ja ite en jälkikiristä massatiivisteitäkään mutta niiden kanssa asialle on kuitenkin ihan selvät perusteet, joskus tiiviste pehmenee sen veran että kiristysmomentti on lämmityksen jälkeen jotain ihan muuta kuin pitäisi.

    Niin ja vielä sekin että massa ja monimetallitiivisteille on ihan eri kiristysmomentit koska massatiiviste puristuu kasaan ja monikerrosmetalli ei, eli välttämättä pultit eivät edes kestä vetää kahdesti mitään 90 + 90 astetta täysmetallitiivisteellä koska pultit venyvät kiristyksessä mitä ei massatiivisteellä tapahdu.
    Kiitos ja kumarrus naukkis asiantuntevasta lisäyksestä ! Totuuden nimissä täytyykin sanoa ettei ollut mitään tarkoitusta kajota tuohon enää vaikka manuskat ja eräät olivat sen jälkikiristyksen kannalla! Mitä sitä kannenpulttia katkomaan, muutenkaan en lähde kajoamaan paikkaan joka jo tuli kuntoon.

    OT: täällä kun näitä eri merkkien välisiä jutusteluja seuraa niin olen aina ollut sitä mieltä että monilla on nämä ajovehkeet "y l i h u o l l e t t u j a". Tulee (tehdään), vikoja ja vammoja kun talven aikana ja muutenkin tsekataan ja "varmistetaan" että jokin homma tuli varmasti tehtyä tai että se on vaan mitoissaan ja toleransseissaan.....muutaku KOVAA ajua
  4.  
  5. #34
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    TI miehille ohje releen virittelemiseen
    Tuolla linkissä
    Pekka
    Tämmöinen täytyy kyllä virittää, aina kun on pientä asiaa takalaukulle niin mopo laitettava keskituelle tai se
    pirulainen sammuu. Aika härski hinta tuolle orginal sarjalle. Kiitos vinkeistä!
    -R1100RT
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12