Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Tulikohan Hossan ja Sallan väli jutailtua liiiiian kovalla (ruutulippu-) vauhilla ku alkoi vasen ajosaapas kostumaan?
    Aikani tutkailuani, totesin että jostain tulee öljyä tipottain, ei tietenkään pausilla ollessa mut vauhissa....?
    Hankalaa on muuten toisella silmällä koettaa tähystää mistä se tulee ja samalla tehä matkaa- vaan oli muuten kovan työn takana selvittää alkuperä! Välillä Savukoski - Tikkakoski ei sitä onneksi enempää tullut ulos kuin lasisilmän "ylimääräiset" eli selvisin ilman öljynlisäystä vaikka pitiki Suomussalmen Teboililta ostaa varuiks litran putilo mukaan.

    Kotona ankara putsaaminen ja tsiigaaminen että mistä ihmeestä se voi tulla, kun on ajoviimalla sellainen taipumus viedä nuo öljytipat aivan eri paikkaan "mukamas tippumaan" vaikka eivät ole lähelläkään oikeata vuotokohtaa.
    No kuumaksi paikallaan käyttäen sain sitten havainnon vasemman sylinterin kannen välistä. Outoa !
    Vasta 63 tkm jutailtu ja takuukin päättyi vasta 17 vuotta sitten

    Onkos arvon foorumilaisilla kokemuksia kannen avaamisesta, yksinkertainen myllyhän tuo ja ei pitäs olla ihmeitä avaus- & kokoomisvaihessa mutta kysytään nyt silti.?.. :-[

    Nokkaketjun asennon rattaaseen jo maalikynällä merkkasinkin ja ketjupyörän meinasin seuraavaksi irroittaa, samalla kun varmistan ettei kumpikaan pääse putoamaan koneen pohjalle

    Kokemusta ei tosiaan boxereista vielä ollut vaan kohta kaiketi on....."ite kun tekee, niin tietää"

    ps. täytyy vielä tsiigailla räjäytyskuvasia että kaiketi ketjulla kirstäjäkin on joka ensin löysäksi ja vasta sitten töihin!

    pss. Ai niin ja kyseessä oli siis R1100 GS -94 ...samanlaisiahan nuo kaikki vanhat....4-venttiili kuitenkin.
  2. #2
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Tulikohan Hossan ja Sallan väli jutailtua liiiiian kovalla (ruutulippu-) vauhilla ku alkoi vasen ajosaapas kostumaan?
    Aikani tutkailuani, totesin että jostain tulee öljyä tipottain, ei tietenkään pausilla ollessa mut vauhissa....?
    Hankalaa on muuten toisella silmällä koettaa tähystää mistä se tulee ja samalla tehä matkaa- vaan oli muuten kovan työn takana selvittää alkuperä! Välillä Savukoski - Tikkakoski ei sitä onneksi enempää tullut ulos kuin lasisilmän "ylimääräiset" eli selvisin ilman öljynlisäystä vaikka pitiki Suomussalmen Teboililta ostaa varuiks litran putilo mukaan.

    Kotona ankara putsaaminen ja tsiigaaminen että mistä ihmeestä se voi tulla, kun on ajoviimalla sellainen taipumus viedä nuo öljytipat aivan eri paikkaan "mukamas tippumaan" vaikka eivät ole lähelläkään oikeata vuotokohtaa.
    No kuumaksi paikallaan käyttäen sain sitten havainnon vasemman sylinterin kannen välistä. Outoa !
    Vasta 63 tkm jutailtu ja takuukin päättyi vasta 17 vuotta sitten

    Onkos arvon foorumilaisilla kokemuksia kannen avaamisesta, yksinkertainen myllyhän tuo ja ei pitäs olla ihmeitä avaus- & kokoomisvaihessa mutta kysytään nyt silti.?.. :-[

    Nokkaketjun asennon rattaaseen jo maalikynällä merkkasinkin ja ketjupyörän meinasin seuraavaksi irroittaa, samalla kun varmistan ettei kumpikaan pääse putoamaan koneen pohjalle

    Kokemusta ei tosiaan boxereista vielä ollut vaan kohta kaiketi on....."ite kun tekee, niin tietää"

    ps. täytyy vielä tsiigailla räjäytyskuvasia että kaiketi ketjulla kirstäjäkin on joka ensin löysäksi ja vasta sitten töihin!

    pss. Ai niin ja kyseessä oli siis R1100 GS -94 ...samanlaisiahan nuo kaikki vanhat....4-venttiili kuitenkin.
    Onkos sulla Workshop Manual - vai panenko lähettäen?
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Onkos sulla Workshop Manual - vai panenko lähettäen?
    Negative. Mutta netistä imuroin, kiitosta vaan.....
  4. #4
    Onkos tohon r1200gs:ään tollasta manuaalia?
    Sähkö on sinistä ja satuttaa...
  5. #5
    Kaverilla sattui samanlainen ropleema ulkomaan turneella. Kiristäminen riitti.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  6. #6
    Lainaa ajvaara kirjoitti Katso viesti
    Kaverilla sattui samanlainen ropleema ulkomaan turneella. Kiristäminen riitti.
    Joo, sitähän mieki ensin aattelin vaan JOS meneekin "naks"......? Momentissaan vaikka voihan silti löystyä....
  7. #7
    Lainaa welpester kirjoitti Katso viesti
    Onkos tohon r1200gs:ään tollasta manuaalia?

    Eikös niitä löyvy aiiiika moneen merkkiin ja malliin täältä.
  8. #8
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Eikös niitä löyvy aiiiika moneen merkkiin ja malliin täältä.
    Noi saitit, jossa tulee kylkiäisenä vaikka mitä ohjelmia asennettavaksi on kyllä hiukan epäilyttäviä... Tai ainakin kannattaa olla varma virustorjunnan ajantasaisuudesta.
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Tulikohan Hossan ja Sallan väli jutailtua liiiiian kovalla (ruutulippu-) vauhilla ku alkoi vasen ajosaapas kostumaan?
    Aikani tutkailuani, totesin että jostain tulee öljyä tipottain, ei tietenkään pausilla ollessa mut vauhissa....?
    Hankalaa on muuten toisella silmällä koettaa tähystää mistä se tulee ja samalla tehä matkaa- vaan oli muuten kovan työn takana selvittää alkuperä! Välillä Savukoski - Tikkakoski ei sitä onneksi enempää tullut ulos kuin lasisilmän "ylimääräiset" eli selvisin ilman öljynlisäystä vaikka pitiki Suomussalmen Teboililta ostaa varuiks litran putilo mukaan.

    Kotona ankara putsaaminen ja tsiigaaminen että mistä ihmeestä se voi tulla, kun on ajoviimalla sellainen taipumus viedä nuo öljytipat aivan eri paikkaan "mukamas tippumaan" vaikka eivät ole lähelläkään oikeata vuotokohtaa.
    No kuumaksi paikallaan käyttäen sain sitten havainnon vasemman sylinterin kannen välistä. Outoa !
    Vasta 63 tkm jutailtu ja takuukin päättyi vasta 17 vuotta sitten

    Onkos arvon foorumilaisilla kokemuksia kannen avaamisesta, yksinkertainen myllyhän tuo ja ei pitäs olla ihmeitä avaus- & kokoomisvaihessa mutta kysytään nyt silti.?.. :-[

    Nokkaketjun asennon rattaaseen jo maalikynällä merkkasinkin ja ketjupyörän meinasin seuraavaksi irroittaa, samalla kun varmistan ettei kumpikaan pääse putoamaan koneen pohjalle

    Kokemusta ei tosiaan boxereista vielä ollut vaan kohta kaiketi on....."ite kun tekee, niin tietää"

    ps. täytyy vielä tsiigailla räjäytyskuvasia että kaiketi ketjulla kirstäjäkin on joka ensin löysäksi ja vasta sitten töihin!

    pss. Ai niin ja kyseessä oli siis R1100 GS -94 ...samanlaisiahan nuo kaikki vanhat....4-venttiili kuitenkin.
    Kokeileppas vielä ennen enempää purkamista löysätä hieman sitä kannenmutteria 1 kerrallaan ja kiristä heti takasin oikeaan momenttiin, täällä joku muu varmaan osaa sen oikean momentinkin kertoa.
  10. #10
    Pakko offtopicoida sen verran, että eihän tuo nyt mikään vanha boxeri ollut...
    ...
  11. #11
    Lainaa Tenere-Heikki kirjoitti Katso viesti
    Pakko offtopicoida sen verran, että eihän tuo nyt mikään vanha boxeri ollut...
    Suokaa nöyrimmät anteeksi pyyntöni! ...ei tosiaan ollut, eli liiottelin mokomaa...
    Myllymaan Repakin sanoi puhelimessa aivan samaa

    Mutta kokeilempa ensin "laiskan miähen" korjausideaa: laitan koneeseen 20w -50 set ja seurataan ensin tuloksia.
    (talviöljyt kun sisällä ja tropical-kelit & kuumaa jutausta hitailla nopeuksilla Tulppiossa jne.)

    ps. netistä lataamastani manuaalista ei löytynyt kannen muttereiden momenttia? Jollain tietoa ?
  12. #12
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  13. #13
    Lainaa TiPL kirjoitti Katso viesti
    Tnx TiPL ! ...tosin samat lukemat jo sainkin Pekka Veeltä ja Myllymaan Repalta -kiitos myös vielä kerran myös heille. 20 N:ää ja 90´+90´ tuli selväksi ja t o s i a a n eipä tullu puheeksi toi jälkikiristys, näinköhän on jäänyt ekassa huollossa tekemättä siis silloin vuonna -94 ? Rontit svedupellet (ruotsin tuontia)....
  14. #14
    Eipä auttanut kiristykset, eikä jäykempi (mineraali)-öljykään. Kannentiivisteen tilaukseksi meni...
    Toki se väheni huomattavasti ja melkeimpä loppui lähes kokonaan ja moni varmaan kelpuuttaisikin tuollaine beemerin, vaan ku pyörän EI tule merkata reviiriään ja piste.

    No, tuleepahan sit v a r m a s t i kuntoon ja taas pääsee...
  15. #15
    Eli jo nyt olet satavarma, ettei ole venttiilikoppa ulkotiivisteeltään saati tulpan ympäriltä ;)
    <p>2002-2014</p>
  16. #16
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Eli jo nyt olet satavarma, ettei ole venttiilikoppa ulkotiivisteeltään saati tulpan ympäriltä ;)
    Genau....Danke!
  17. #17
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti

    Nokkaketjun asennon rattaaseen jo maalikynällä merkkasinkin ja ketjupyörän meinasin seuraavaksi irroittaa, samalla kun varmistan ettei kumpikaan pääse putoamaan koneen pohjalle
    Ei nyt niin kovin vanha boxer kuitenkaan? Samasenväliä, kunhan tossa kohtaa tökkäsi silmään.
  18. #18
    Lainaa welpester kirjoitti Katso viesti
    Onkos tohon r1200gs:ään tollasta manuaalia?
    google reprom kx7
  19. #19
    Lainaa mek kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo ole F-sarjalaisiin?
  20. #20
    Lainaa welpester kirjoitti Katso viesti
    Onkos tohon r1200gs:ään tollasta manuaalia?

    http://www.ebay.com/itm/BMW-R1200GS-...047956&vxp=mtr

    Free shipping, eikä tule lentorahtina ei, vaan latauslinkki. Eli saatat löytää sen itsekin.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  21. #21
    Lainaa jase10 kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo ole F-sarjalaisiin?
    Jaa, taitaa ollakin tuo reprom_k2x
  22. #22
    Just tulin koeajolenkiltä ja nyt pysyy taas ajosaapas kuivana kuten beemerissä kuuluukin! Vanha tiiviste oli aika littana, semmoinen ihan "pahvinen", vuosimallia-94 kuten koko Gessu. Mulla alkoi vasen kenkä kastumaan Tuntsa-Tulppio reitillä, ensin muutamia tippoja ja lopulta enempi, mutta kuitenkaan ei tarvinnut öljyä lisätä vaikka Suomussalmelta 1 litran pönikän varuiksi ostinkin, eli sen 1000km ennätin ajella tipuvan pytyn kanssa ja sen lasisilmän puolikkaan verran se sitä ennätti valuuttaa. Nyt on 3-kerroksinen metallitiiviste ja hyvin pitää -kuten sen kuuluukin pitää.

    Konetta ei mielestäni tarvitse ehdottomasti pyöritellä mihinkään varsinaisesti, mutta itse tein sen kuitenkin ohjeen mukaan, eli oikeasta reijästä katsoin sen TDC-kohdan (valkoinen maalitäppä oli vain mulla ei painettua tekstiä...), jolloin vasemman puolen reiästä voi vauhtipyörän lukita paikoilleen, jonka tosin lukitsin vielä vaihteella ja takajarrullakin varmuuden vuoksi.

    Työläin homma kuitenkin oli mielestäni, (yllätys-yllätys), irroittaa koko pakoputkisto pois, koska sylinterinkansi EI SOVI tulemaan irti pakosarjasta ja pakosarja taas ei meinannut lähteä irti katalysaattori-pakoputkiyhdistelmästä ilma kunnon nitkutuksia.
    Ohjeessa on on kuitenkin hyvät kuvat myös siihen, (Kiitos Pekkavee !)

    Toinen työläs jutska oli tuo nokkaketjupyörän irroitus ! Oli muuten KOVASSA! Piti oikein vaimo hakea tuvasta pitämään sitä vauhtipyörän lukitsinta paikoillaan samalla kuin kaikin voimin väänsin varrellisella vääntimellä kuusiokoloa auki.....lähtihän se hirveän pamauksen saattelemana ja sääliksi kävi kyllä ketjua.....ei siitä kuitenkaan mitään lukitusliimaa löytynyt tai siitä jälkiä.

    Mutta ei tuohon vuotoon muuta keinoa ole kuin pahvin vaihto. Kyllä se hyvin sujuu kun on vain kunnon asennus/huoltopöytä!

    ps. täytyy nyt sitten vielä käyttää kunnolla kuumaksi, eli joku Lappia-Scandia jutaus yhellä istumalla ja 100% tehot 4 tunnin ajon jälkeen raskaalla kuormalla jne...jotain tommosta
  23. #23
    Muista sitten kiristää se kansi uudelleen 1000 km ajon jälkeen, niin kuin uudellekin pyörälle tehdään.

    Pekka
  24. #24
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Muista sitten kiristää se kansi uudelleen 1000 km ajon jälkeen, niin kuin uudellekin pyörälle tehdään.

    Pekka
    Juu, kiitos muistutksesta....näin ne ohjeet oli, vaan tuntuisi että on kyllä aika raakasti vetää vielä ton 20N:n jälkeisen 90´+90´asteen jälkeen TOISET 90´+90´ kun nyttenkin jo h i r v i t t i !
  25. #25
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Juu, kiitos muistutksesta....näin ne ohjeet oli, vaan tuntuisi että on kyllä aika raakasti vetää vielä ton 20N:n jälkeisen 90´+90´asteen jälkeen TOISET 90´+90´ kun nyttenkin jo h i r v i t t i !
    Toi oli varmaan pikkutunneilla väännetty vitsi.
    Siis avaat pultin kerrallaan ja vedät sitten sen 20Nm + 90º +90º.

    Pekka
  26. #26
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Toi oli varmaan pikkutunneilla väännetty vitsi.
    Siis avaat pultin kerrallaan ja vedät sitten sen 20Nm + 90º +90º.

    Pekka
    Minkähän suuruusluokan momenteissa tuossa liikutaan? Kun vielä toisella kerralla / kiristäessä pahvista on otettu "löysät veks"? Se kuuluisa "naks" noista pinnapulteista kuultuna saattaa kuulostaa tavanomaistakin häijymmältä.
    <p>2002-2014</p>
  27. #27
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Minkähän suuruusluokan momenteissa tuossa liikutaan? Kun vielä toisella kerralla / kiristäessä pahvista on otettu "löysät veks"? Se kuuluisa "naks" noista pinnapulteista kuultuna saattaa kuulostaa tavanomaistakin häijymmältä.
    Ne germaanien pultit venyvät juuri sopivasti ja kiristys on oikea. Kyllä ne saksalaiset insinöörit ovat tuon piirustuspöydillään laskeneet.

    Pekka
  28. #28
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ne germaanien pultit venyvät juuri sopivasti ja kiristys on oikea. Kyllä ne saksalaiset insinöörit ovat tuon piirustuspöydillään laskeneet.

    Pekka
    Niinpä. Ne samat insinöörit, jotka jossain aivopierussaan ovat keksineet (ainakin) R1100RS/RT -pyörissä estää käynnistymisen ja käymisen sivuseisontatuella. Ainoastaan keskiseisontatuella voi mopon pistää tulille! Anna mun kaikki kestää ja logiikkaa turhaan tuosta etsiä. No onneksi joku muukin oli tuohon hermostunut ja etsinyt ratkaisun ongelmaan. BMW:ltä löytyy jopa valmis johtosarja jonka voi alkuperäisen johtosarjojen liittimiin asentaa. Ja jo käy/käynnistyy sivuseisontatuella (jos vaihde on vapaalla) ja sammuu ainoastaan, jos pykälää yrittää sisään tuossa tilassa.
    Viimeksi muokannut: C-A-D; 29.06.2013 klo 18:05.
    <p>2002-2014</p>
  29. #29
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Niinpä. Ne samat insinöörit, jotka jossain aivopierussaan ovat keksineet (ainakin) R1100RS/RT -pyörissä estää käynnistymisen ja käymisen sivuseisontatuella. Ainoastaan keskiseisontatuella voi mopon pistää tulille! Anna mun kaikki kestää ja logiikkaa turhaan tuosta etsiä. No onneksi joku muukin oli tuohon hermostunut ja etsinyt ratkaisun ongelmaan. BMW:ltä löytyy jopa valmis johtosarja jonka voi alkuperäisen johtosarjojen liittimiin asentaa. Ja jo käy/käynnistyy sivuseisontatuella (jos vaihde on vapaalla) ja sammuu ainoastaan, jos pykälää yrittää sisään tuossa tilassa.
    Se "logiikka on turvallisuusajattelu ettei Hermanni pääse Munchenin-ölytteltasta lähtemään biimerillä sivujalka alhaalla. Tuohon systeemin kiertämiseen on olemassa hyvin yksinkertainen ratkaisu ilman mitään kalliita johtosarjoja: Irroitetaan se sivujalalle vievä johdinrasian liitinboxi, (se litteä pieni siinä satulan ja sivujalan tuntumassa ja liitetään ylempää tulevat johdot esim rautalangalla yhteen ja se on siinä.

    Näin olen Gessuun tehnyt koska talviajossa käynnistäminen ja lämmityskäyttö sivujalalla on ehdottoman tärkeää! Ja noita pöyrämalleja joihin tuo sama "turvallisuusajattelu" on isketty on paaaaljon. Ainakin K100 sarjalaiset tykkänään ja jo 80-luvulta lähtien.......

    ps. tosin täytyy tähän vielä lisätä se että muutamia kertoja olen lähtenyt liikkeelle K100RT:llä sivujalka maata raapien kun on ollut pitemmässä reissussa ja sitten on pitänyt muka pitää tauko tai lukea karttaa tms. ....ja sit ei vaan muistanu. Niin ja toissatalvena Gessullakin lähdin mutta onneksi sivujalan alle olen laittanut jääkiekon että luistaa paremmin ja luistihan se. Piti vaan ihmetellä kun jotenkin nyt mennään kenollaan vaikka ei tuule, ja muutenkin mutka lähestyy ei taho kääntyä vaan vänkää....
  30.  
  31. #30
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Se "logiikka on turvallisuusajattelu ettei Hermanni pääse Munchenin-ölytteltasta lähtemään biimerillä sivujalka alhaalla. Tuohon systeemin kiertämiseen on olemassa hyvin yksinkertainen ratkaisu ilman mitään kalliita johtosarjoja: Irroitetaan se sivujalalle vievä johdinrasian liitinboxi, (se litteä pieni siinä satulan ja sivujalan tuntumassa ja liitetään ylempää tulevat johdot esim rautalangalla yhteen ja se on siinä.

    Näin olen Gessuun tehnyt koska talviajossa käynnistäminen ja lämmityskäyttö sivujalalla on ehdottoman tärkeää! Ja noita pöyrämalleja joihin tuo sama "turvallisuusajattelu" on isketty on paaaaljon. Ainakin K100 sarjalaiset tykkänään ja jo 80-luvulta lähtien.......

    ps. tosin täytyy tähän vielä lisätä se että muutamia kertoja olen lähtenyt liikkeelle K100RT:llä sivujalka maata raapien kun on ollut pitemmässä reissussa ja sitten on pitänyt muka pitää tauko tai lukea karttaa tms. ....ja sit ei vaan muistanu. Niin ja toissatalvena Gessullakin lähdin mutta onneksi sivujalan alle olen laittanut jääkiekon että luistaa paremmin ja luistihan se. Piti vaan ihmetellä kun jotenkin nyt mennään kenollaan vaikka ei tuule, ja muutenkin mutka lähestyy ei taho kääntyä vaan vänkää....
    Turvallisuusajattelua on se, että pyörää ei saa liikkeelle sivujalka alhaalla. Eli sammuu/ei käynnisty jos jalka on alhaalla ja sisällä on muu pykälä kuin vapaa. Näinhän kaikki muut mopedit toimivat - myös uudemmat Puimurit. Hauskaksi tuon tekee vielä se, että noilla on valmis johdonpätkä sopivine liittimineen. Toiseen päähän tulee rele. Asennukseen meni melkein 2 minuuttia ja nyt RT toimii kuin muutkin potkulaudat. Voi peruuttaa tallista ulos ja pistää sivujalalle käymään kypärää ja hanskoja viritellessä. Homman huono puoli on, että tuo johdonpätkä maksaa releineen (starttirele) 90€. Pienellä vaivannäöllä, kytkentäkaavion tuijottamisella ja miettimisellä tuon olisi tietty rakentanut itse parilla eurolla. Toihan käyttää vapaa-valoanturia ohjaamaan seisontatuen ohittavaa relettä.
    <p>2002-2014</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen