Jos jolla kulla kokemusta Kawasakin vn1700 Classic Tourerista niin kertokaahan millainen pyörä? Noita aika harvoin koeajettavan liikkeiden lattialla.
Toisena kysymyksenä yleensä japsikustomien laatu/kromiosien laatu. Kestääkö kromipinnat aikaa samalla tavoin kuin muissa merkeissä? Monesti Japsikustomit ovat sen 1500-2000e (ja jopa enemmän) halvempia kuin vastaavat muut merkit (Harley, Guzzi, Triumph). Jostain ulkomaisesta ketjusta luin esim. Suzukin m1800r:ään liittyen jonkun omistajan kokemuksia, että kromiosat olisivat alkaneet antautumaan ennen aikojaan. Liekö yksittäistapaus vai huhupuhetta.
Painava, mutta pikku harjoittelulla oikein mukava ajeltava. Kokemusta ei tosin ole laukku- ja jättiplexipelistä, mutta omassani oli vähintään saman verran tavaraa. Huoltoväli on lyhyt, mutta öljyt on hyvä vaihtaa 6000 km välein muutenkin ja tarkastuksia tehdä ajoittain. Eli isommat hommat sen 12 tkm välein. Tehoa on ihan riittävästi ja autot jäävät liikennevaloista varmasti toiseksi. Tuohon kromien ruostumiseen en oikein usko, mutta on siinä jokunen mutteri, vaikkapa pakoputken kiinnityksessä, jonka soisi olevan muuta materiaalia. Japsicustomien hinta on tosiaan pikkusen halvempi kuin muitten, mutta ei se tarkoita huonommuutta, vaan sitä, että niitä on enemmän.
Toisaalta HD on HD ja Guzzi on Guzzi, niissä on sitä muutakin touhua mukana. Eipä silti, Vulcanriders on hyvä merkkikerho ja palstalta saa kysyvä tietoa. Hyvin uskaltaa Väinön ostaa. Itsellä on ollut Guzzi ja V-Rod HD, Trumppaan en suuremmin tykästynyt vajaan viikon koeajossa ja vanhempi California Vintage tulee keväällä ajoon.
Jospa yrittäisin tällä kertaa ajella vähän pitempään samalla pyörällä, vaan saahan sitä itselleen uskotella.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Onko tuo manuaalin mukainen huoltoväli siis 6000km? Se on kyllä aika vähän ajatellen, että itelläki tullu tehtyä pitkiä reissuja, joista pisimmät 8000 ja 10000km välillä. Tarkoittaa sitä, että pitäisi huoltaa kesken reissun. Omalla Guzzin vm. 2006 Californialla nyt 100 000km takana ja siinä huoltoväli 10000km, joka on hyvä, edes öljyjä ei tarvi vaihtaa välillä, korkeintaan itse lisätä. Mitään ongelmia koneen mekaniikan puolesta ei ole ollut eikä juuri muunkaan. Starttimoottori vaihdettu keväällä.
Pyörän vaihto viimeistään ensi kesän jälkeen edessä ja ajattelin antaa mahdollisuuden näille japsikustomeillekin. Pyörän tyylin ja muiden speksien osalta Classic Tourer sopisi hyvin. Kylmätyypitin taannoin Vn1700 Classicin ja ajoasento oli todella hyvä mulle. Mutta tuon huoltovälin suhteen kaipaisin kyllä pitempää, vähintään se 8500km mikä vissin Harrikoissa on. Tietysti tuo fiilispuoli on erikseen ja harrikoissa ja guzzeissa eittämättä on sitä jotain muutakin. Triumph on vielä arvoitus. Speksien osalta iso T-bird todella hyvä, esim. 22l tankki ja pieni ruokanen. Saatavana esim. Hepcon & Beckerin tilava laukkusarja yms. joten matkakustomiksi sen saisi helposti rakenneltua. Mutta, jotenkin kalsealta se Trumppa tuntuu...täytynee vielä kerran koeajaa sekin. Mutta jos mukavuutta painottaisi seuraavassa pyörässä niin Kawasakin vehkeet tuskin jäävät yhtään huonommaksi, voivat olla jopa mukavampia...
Yhden vuokrakokemuksen omaavana voisin sanoa että kyllä tolla hyvä on päristellä. Hiukan etukäteen jännitti että nyt tulee kallis vuokraus jos pitää oma pyörä päivittää vastaavaan.
Reitti oli Munchen - Porec mutkitellen vuoristossa ja hiukan motariakin. Ei tullut tilannetta jossa ei olisi pärjännyt.
Tilaa on reilusti ja vaimo nukkui takapenkillä niin kuin noissa vissiin tapana on.
Eniten itseä häiritsi se jumalaton kuumuus hiljaisissa vauhdeissa ja valoissa seistessä mutta se taitaa noissa katetuissa olla aina varusteena, tietysti keli oli tuolloin mulle muutenkin liian kuuma.
Oma vakioajokki on 1500 Drifter, täysin naku.
Toisekseen mulle tuli selväksi että en kaipaa vakionopeussäädintä ja radiota pyörään.
Niille jotka mm. noita käyttävät niin on varmasti kelpo peli, ei syytä karttaa.
Edit:
Olikin toi mun kokemus voyagerista...
Viimeksi muokannut: Herppa; 17.11.2013 klo 16:52. Syy: Eri malli
Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.
Tuo kuumuus, varsinkin valoissa seistessä on tosiaan vähän paskempi juttu. Hönkää tulee munille. Amerikoissa ne aikoinaa asensi jonkun lämpöpellin niihin ja tuskin tuo iso asia on täälläkään vaikka itse väsäisi. En nyt olisi kauhea huolissani siitä 6 tkm huoltovälistä. Ei siinä juuri muuta tehdä, kuin öljyt vaihdetaan ja sekin kai vanhaan japsityyliin siinä 6 tkm:ssa. Joissakin merkeissä, nimiä mainitsematta, tuo asia hoidettiin kirjoittamalla uudet huoltovälit ohjeisiin. Pitää käyttää kunnon öljyjä. Wäinö 1700 on oikeasti moderni peli ( sähkökaasu yms. ) Onhan se HD:kin huoltoväli muistaakseni 5 tml (n. 8000 tkm ),eikä se ainakaan vähän aikaa sitten ollut Trumpassa sen pitempi, eli kyllä ulkomaankeikat pystyy ajelemaan, lisää öljyä, jos syö. En kyllä tuota huomannut. On se ihan tutustumisen ja omistamisenkin väärti peli ja kyllä sillä ajellessa väkisinkin hymyilee![]()
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mulla oli aikoinaan sellainen VN1500. Kivempana sitä pidin kuin nykyistä härräkkää. Teknisesti VN oli kohtalaisen huono, mutta fiilis oli taas huomattavan hyvä. Väinöä voi siis suositella, kunhan ei kuvittele ostavansa mutkarakettia, vaan ihan jotain muuta.
antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Samasta pyörästä puhutaan, vieläkin.
Ei toi nyt teknisesti niin huono ole ollut, 130tkm mittarissa ja aina lähtenyt kuin palmun alta ja perille päästy.
Viime ja edelliskesinä Norjan kierueet ilman ongelmia.
Nokkaketjut olivat venyneet 100tkm kohdalla, kone avattiin ja vaihdettiin sitten talven aikana kaikki mitä keksittiin ettei matka katkea kesällä. Remontin tekijän mukaan noi tehtiin "turhaan".
Silti samaa mieltä että fiilis on se joka tossa homman pitää kiinnostavana ja vaihtohalut poissa.
Sytytä miehelle nuotio, hänellä on lämmin koko illan.
Sytytä mies, hänellä on lämmin lopun ikäänsä.