Tänään töihin lähtiessäni hetken ajon jälkeen huomasin, että FI-merkkivalo syttyi palamaan ja jäi päälle. Pysäytin pyörän tien sivuun ja sammutin virrat ja käynnistin uudelleen. Valo vilkkuu kaksi kertaa ja sitten sammuu hetkeksi, vilkkuu kaksi kertaa ja sammuu jne.
Netistä kaivoin esiin tällaisen:
FI light blinks - 2
engine operates normally
1. Loose or poor connection of the MAP sensor vacuum tube
2. Faulty MAP sensor
Mistä tuo sensori tuolta pyörästä löytyy jotta voisi edes sen kiinnityksen tarkistaa?
Pyörälle ei ole hetkeen tehty mitään, mistä tuo ongelma voisi yhtäkkiä aiheutua. Viimeisin toimenpide on vajaa pari kuukautta sitten tehty jännitteentasaajan vaihto. Pyörä lähtee kyllä käyntiin ja sen matkan mitä ajoin sen takaisin pihaan kulki kyllä ihan ok eikä mitään ylimääräisiä ääniä kuulunut.
Pyörä on vuosimallia -03.
http://www.bikebandit.com/houseofmot...m2052sch306221
osa numero 13
Br,
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Mitäköhän tuossa oli linkattuna kun ei linkki toimi enää?
Itsellä oli tänään sama ongelma kun lähdin töistä. Pyörä täsmälleen samaa mallia ja vuosikertaa. Valo välähti kuten yllä kahden sykleissä kun pyörä paikallaan mutta jäi palamaan kun lähdin liikkeelle. Pysähdyin 15 metrin ajon jälkeen ihmettelemään ja sammutin koneen pariin kertaan mutta sama vika jatkui. Lähdin kuitenkin ajelemaan kotiinpäin ja reilun 10km kuluttua liikennevaloissa sammutin taas koneen kokeillakseni ja vika hävisi. Ei tässä nyt varmaan suurempaa hätää ole mutta jonkun osan ilmeisesti voisi/tulisi vaihtaa?
Pyörä pesty eilen, mikä muiden kokemusten mukaan saattaa bläkkärissä aiheuttaa FI valon palamista, voisiko olla sama juttu näissä? Tosin pesun jälkeen ajettu n. 25 km yhteensä eilen illalla ja tänä aamuna ilman tuota valoa, joten en usko.
OT: tämä ihmettelyepisodi sattui Helsingin Esplanadinpuistossa Fabbarin kohdalla iltapäiväruuhkassa, sattuiko joku bongaamaan?
Ei CBR mutta VFR 800 FI -98. Minulla on koko omistuksen ajan palanut FI-valo pyörässä heti kun joko moottori on lämmennyt tarpeeksi, tai lämpimämmillä ilmoilla jo heti startista. Vilkkuu 9 kertaa joka imuilman lämpötilasensoriin. Kuitenkaan valon syttyminen tai palaminen ei vajaan 15 000km perusteella vaikuta yhtään mihinkään.
Anturi on jopa vaihdettu myyjäliikkeen lukuun takuuna, mutta ei vaikutusta asiaan jonka seurauksena sain jälkeenpäin hyvityksen mopon hinnasta.
Ulkomaisilta forumeilta sain käsityksen että kyseessä voisi olla vika sähkösarjassa, mutta koska mopo toimii täysin normaalisti valosta huolimatta en ole jaksanut alkaa asiaan sen enempää perehtymään.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76