Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Eilen olin ajelemassa kaupungilla ja hiljaisemmassa nopeudessa alkoi koneen lämmöt nousta huolestuttavan korkealle. Koneen lämpömittari meni loppujen lopuksi ihan tappiin asti ja jaloissa kyllä huomasti että kone käy kuumana.

    Ihmettelin kun syylärin tuuletin ei lähtenyt käyntiin. Lämpötila ulkona oli n. 25 asteen paikkeilla. Pitäisikö tuulettimen näillä lämpötiloilla, sekä ulkoilman että koneen, lähteä edes käyntiin? Vai onko termostaatti mitoitettu Etelä-Euroopan lämpötiloille eli pitää olla +35 astetta ennen kuin Hornetti kaipaa viilennystä?

    Onko muilla ollut vastaavia ongelmia? Mopedina Honda CB 600F vm. -04.
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  2. #2
    Katoppa, ettei ole flektin sulake palanut!
    Samaten pyöräytä ropelia vaikka ruuvarin kärjellä, ettei ole jumissa. Joskus voi esim kivi kiilautua sopivasti.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  3. #3
    Kaappaan keskustelun ja kysyn sivussa, missä lukemissa uudemman mallisessa Hornetissa (07 ->) teillä lähtee flekti pyörimään? Tulpat korvissa kun rytkyttää tyhjäkäyntiä risteyksessä niin vaikea sanoa, pyöriikö flekti vai ei. 103 astetta on joskus mittari näyttänyt, autoilijana olisin jo kovasti huolissaan tuollaisista lukemista. Turhaanko?
  4. #4
    Omassa CBR600F flekti lähtee 103 asteessa pyörii ja kaverin entisessä hornetissa lähti muistaakseni vasta 106 asteessa, että kai tuo ihan normaalia on...
    Husaberg TE 250 -2012
    Honda CBR 600F -07
    näillä mennään toistaseks...
  5. #5
    Aika korkeat on lukemat, ainakin näin maallikon mielestä. Vanhemmassa Hornetissa ei ole mitään tarkkaa lämpömittaria, vain perinteinen viisarimittari, joten hankala sanoa mitään tarkempia lukemia missä koneen lämpö menee.

    Täytyy vielä tsekata sulake ettei vaan ole siitä kiinni. Ehkä huoleni on kuitenkin turha... Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan...
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  6. #6
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Mulla tais 06 mallises hornetis hurahtaa 104 astees käymään.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  7. #7
    Päälle 100 saa olla lämmöt ennen kun flekti lähtee pyörimään ja oisko ollut että n. 115 kieppeillä alko olla maksimi lämmöt mitä saisi olla..
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

    Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
  8. #8
    Omassa -09 Hornassa jännitin koeajolla kun kokeilin flektin toimimista... 104 astetta oli mittarissa kun flekti heräsi !! Tuntuu olevan ilmeisesti normilukemissa...
    Honda CB600F Hornet -09
  9. #9
    Itellä vm2004 Hornet ja kaupungilla yleensä lämpö mittari on reilusti yli puolen välin,kun joutuu autojen välissä venailemaan siis kuumalla ilmalla yli +20c.Tuuletin hurahtanut käyntiin useasti,mutta eipä varmaan ihan tapissa ole lämmöt käyny.Täytyykin ruveta seurailemaan,että missä vaiheessa pyörähtää ropelli ja missä viisari on sillä hetkellä.
    Honda CBR650R 2022
    BMW F800R 2011
    Yammaha FZS1000 2004
    Honda CB600F 2004
    Honda CBR600F 2006
  10. #10
    Taitaa olla toi 103-104 astetta ihan normi lämpö et flekti surahtaa. Muistelin tässä mikä se lämpö oli ku suositeltiin koneen sammuttamista ja jäähdyttämistä, oisko ollu 112 tai 118. Kaupungilla näillä helteillä toi lämpö nousee kyl tosi nopeesti tuohon 104:ään mut laskee kans nopeesti noin 80 asteeseen kun pääsee liikkeelle.
    Well-behaved women rarely make history
  11. #11
    104C ihan normaali flektin tartti. Siitä se sitten laskee.
    Alkaisin huolestua jos 110C lähestyy, silloin puhaltimessa vikaa...
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  12. #12
    Syy selvisi. Flekti jäänyt jumiin. Joku osa flektistä ottaa kiinni eikä suostu pyörimään ollenkaan. Veikkaan ja toivon että sulake on mennyt sen seurauksena eikä moottori ole päässyt kärähtämään. En ehtinyt vielä sulakkeita tutkimaan. Rohkeasti lähdin kuitenkin töihin ajelemaan kaupunkiin ja taas lämmöt pääsivät loppumatkasta nousemaan...
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  13. #13
    Sulakkeen tuo varmaan on polttanu, tuskin sen kriittisempää!!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  14.  
  15. #14
    104 asteessa omassa '07 Hornetissakin flekti lähti päälle ja 122 astetta on se raja jolloin lämpötilanäyttö alkaa vilkkumaan ja pyörä pitää sammuttaa...
    KTM 1290 Super Duke R '14