Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Terveiset Saksasta. Täällä kaikki toimii. Olen silti ahdistunut suomalaisesta uutisoinnista:

    http://m.taloussanomat.fi/?page=show...ewsID=20137933
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  2. #2
    Vale, emävale, tilasto

    Jos Espanjassa kuolee liikenteessä toista tuhatta ihmistä vuosittain, niin ei liene kovin iso juttu puolittaa tuota määrää pienilläkin muutoksilla. Kun taasen jos Suomessa kuolleita tulee 200 vuodessa, niin haasteen suuruus tuon puolittamiseksi onkin jo jotain ihan toista sorttia => ei todellakaan ole kumma että Suomi on muutostilastossa siellä häntäpäässä, pienimpien muutoksen aikaansaajien joukossa

    Tosin jos jotain hyvää, niin jutussa sentään mainittiin että fillareiden määrä on 2.5x (2000>2011 aikana) kun samanaikaisesti fillarikuolemien määrä on "vain" 2x. Eli fillarointi on siis siltikin tullut turvallisemmaksi kun onnettomuuksia sattuu entistä vähempi per fillaristi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  3. #3
    Lainaa Anatooli kirjoitti Katso viesti
    Terveiset Saksasta. Täällä kaikki toimii. Olen silti ahdistunut suomalaisesta uutisoinnista:

    http://m.taloussanomat.fi/?page=show...ewsID=20137933
    Tästä sitä varmaan taas saadaan aihetta kiristää nopeusrajoituksia, sehän se tuntuu olevan Trafin ja liikenneministeriön ainut keino yrittää saada tilastot kaunistumaan.

    Kannattaisi ensiksi kyllä muuttaa tilastointitapaa vastaamaan vaikka muiden Pohjoismaiden tapoja. Kun liikennekuolemista siivotaan pois selvät itsemurhat ja sairauskohtaukset, niin sieltä katoaakin todella suuri osa pois. Tämä käy selvästi ilmi, kun lukee liikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntien raportteja.

    Kolmas iso onnettomuuksien aiheuttaja on rattijuopot ja huumekuskit, joihin ei takuulla mitkään säännöt ja rajoitukset tehoa.

    Pekka T.
  4. #4
    Lainaa PowerPro kirjoitti Katso viesti
    Tästä sitä varmaan taas saadaan aihetta kiristää nopeusrajoituksia, sehän se tuntuu olevan Trafin ja liikenneministeriön ainut keino yrittää saada tilastot kaunistumaan.

    Kannattaisi ensiksi kyllä muuttaa tilastointitapaa vastaamaan vaikka muiden Pohjoismaiden tapoja. Kun liikennekuolemista siivotaan pois selvät itsemurhat ja sairauskohtaukset, niin sieltä katoaakin todella suuri osa pois. Tämä käy selvästi ilmi, kun lukee liikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntien raportteja.

    Kolmas iso onnettomuuksien aiheuttaja on rattijuopot ja huumekuskit, joihin ei takuulla mitkään säännöt ja rajoitukset tehoa.

    Pekka T.
    Tuo uutinen ja tutkimus on malliesimerkki siitä että kun luetaan tilastoja sen mukaan mitä halutaan kertoa. Esim jätetään lähtötasojen erot ja syyt kertomatta ja katsotaan vaan muutos prosenttia - ja sitten kauhistellaan..

    Toisaalta myös siitä yksisilmäisyydestä millä EU toimii. Päätetään vaikka että kaikkien EU jäsenten on vähennettävä vuoristojäätiköiden sulamista kesäisin 50%.. ja sit voivotellaan ettei Britit ja Suomi oo päässy tavoitteisiin.

    edit: ja sit kun ei oo mitään milä oikeesti tavoite saavuttas niin keksitään joku syntipukki. Esim nyt tuo keski-ikäiset motoristit- vaikka onnettomuus alttius onkin ehkä vähän koholla noilla, niin jos kaikki keski-ikäiset motoristit lopettas lajin -> ei olis osallisina onnettomuuksissa niin montako säästys? 5? 10? 15? vuodessa?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  5. #5
    Lainaa PowerPro kirjoitti Katso viesti
    Tästä sitä varmaan taas saadaan aihetta kiristää nopeusrajoituksia, sehän se tuntuu olevan Trafin ja liikenneministeriön ainut keino yrittää saada tilastot kaunistumaan.
    Tämä nyt on puhtaasti VM:n käsky. Alahaisemmat nopeurajoitukset --> tiestö kuluu vähemmän, sekä kunnossapitoluokka voidaan laskea. --> säästyvät rahat voidaan lahjoittaa esim kreikalle
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  6. #6
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Alahaisemmat nopeurajoitukset --> tiestö kuluu vähemmän, sekä kunnossapitoluokka voidaan laskea
    No eikös tämä ihan käytännön toteutus mene tällä hetkellä just toisinpäin: Tiestö rapautuu sitä tahtia ettei siellä kukaan täysjärkinen enää edes aja lujaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #7
    Tilastojen mukaan liikennekuolemien syyt prosentuaalisesti on seuraava:

    25% Itsemurhat (suoralla tiellä päin rekkaa)
    25% Alkoholi (keskimäärin 2promillea)
    25% Fyysinen sairaus kuten sydänpysähdys
    15% Huomio muualla kuin liikenteessä
    5% Ylinopeus
    5% muu syy kuten hirvi, liukkaus

    Merkittävin syys autopuolen kuolonkolarien vähenemiseen on autojen suojaavuuden merkittävä paraneminen mitä ei mopolla tai jalankulkijoilla ole ollut
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  8. #8
    Kieltämättä varsin naurettavaa propagandaa, Suomessahan kyllä oikeasti kuolee melkoisen vähän motoristeja useisiin muihin maihin verrattuna. Media on kuitenkin ollut poikkeuksellisen hiljaa raideliikenneonnettomuuksista (todellisuudessa kuitenkin enimmäkseen tahallisia, ei onnettomuuksia) Suomessa jossa noin 40-50 ihmistä per vuosi jää/jättäytyy ja kuolee junan alle.
  9. #9
    Suomi alkaa olemaan niin täynnä kieltoja,määräyksiä ja kaikenlaisia rajotteita,että näihin masentuneet
    kansalaiset tekevät pian itsemurhia enemmän,kuin mitä menehtyy liikenteessä hukkumalla ja väkivaltaisesti yhteensä.
    No eipä hätää Eu laatii Suomea koskevan erityisdirektin,joka kieltää itsemurhat.
    Eduskunta tietty hyväksyy liki yksimielisesti pykälän,vain Soini jättää eriävän mielipiteen ja vihreät
    (erityisesti kukkatädit) haluaisivat direktin koskevan vain alle 30 vuotiaita.
  10. #10
    Lainaa polip kirjoitti Katso viesti
    Suomi alkaa olemaan niin täynnä kieltoja,määräyksiä ja kaikenlaisia rajotteita,
    Totta töriset. Kaiken maailman turhuuksia, typeryyksiä, tasapäistämistä ja kieltoja syydetään kansalle noudatettavaksi kiihtyvällä tahdilla. Tuossakin piilee inflaation vaara. Tarpeeksi kun kielletään, kokevat kiellot hylkimisreaktion ja ihmiset lakkaavat piittaamasta kielloista. Kylläpä tuo nykyään jo elossa näkyykin. Ei enää jakseta kaikkea helvetin sääntelyä ja järjettömyyttä. Ihan hyvä juttu niin.
    Viimeksi muokannut: vma; 22.06.2013 klo 22:17.
  11. #11
    Noinkohan tuollaisessa tilastoinnissa on mitään järkeä?
    Kannattaisi mieluummin verrata montako liikennekuolemaa sattuu per rekisterissä oleva pyörä eri maissa. Silloin tilastot näyttäisivät todennäköisesti ihan erilaista lukemaa. Vaikuttaa tosiaan siltä, että nuo ovat tarkoitushakuisia tai sitten jollain unionin joutavalla virkamiehellä on liian vähän järkevää tekemistä.

    Toisaalta pitäisi myös ottaa huomioon mistä syystä kuolemaan johtaneet onnettomuudet ovat johtuneet. Se pyöräkuski ei ole poikkeuksetta syypää siihen onnettomuuteen...

    Kolmanneksi tuo lyhyt seuranta-aika ei lainkaan osoita sitä kuinka pidemmällä ajalla on ollut varsin suotuisa kehitys.

    Käytännössä tuo ei taida osoittaa muuta kuin sen, että pyöriä on tullut kyseisenä aikana runsaasti lisää ja siksi myös onnettomuudet ovat lisääntyneet.

    Olisi myös mielenkiintoista nähdä tilastoa siitä kuinka paljon onnettomuuksia keski-ikäiset "uusiokuskit" aiheuttavat nuorempiin nähden. Rohkenen väittää, että keski-ikäiset ovat varovaisempia kuin parikymppiset.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  12.  
  13. #12
    Lainaa polip kirjoitti Katso viesti
    Suomi alkaa olemaan niin täynnä kieltoja,määräyksiä ja kaikenlaisia rajotteita,että näihin masentuneet
    kansalaiset tekevät pian itsemurhia enemmän,kuin mitä menehtyy liikenteessä hukkumalla ja väkivaltaisesti yhteensä.
    No eipä hätää Eu laatii Suomea koskevan erityisdirektin,joka kieltää itsemurhat.
    Eduskunta tietty hyväksyy liki yksimielisesti pykälän,vain Soini jättää eriävän mielipiteen ja vihreät
    (erityisesti kukkatädit) haluaisivat direktin koskevan vain alle 30 vuotiaita.
    Onhän tämä tilanne ollut jo vuosikymmeniä. Esimerkiksi viimeisessä tilastossa:

    - tapot 99
    - hukkumiset 120
    - maaliikennetapaturmat 259
    summa 478

    - itsemurhat 912

    http://www.stat.fi/til/ksyyt/2011/ks...au_001_fi.html

    Noitakin suurempi tappaja on se vanha tuttu tapaturmaiset kaatumiset ja putoamiset, 1212 kuollutta. Ehdotin lääkkeeksi kenkien vuosikatsastusta, mutta ehdotus ei mennyt läpi, vaikka perustelin ehdotukseni paljon paremmin kuin mitä moottoripyörien vuosikatsastusta on yritetty perustella.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.