Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 108:een 108:sta
  1. #91
    Lainaa an13 kirjoitti Katso viesti
    Tuolla listalla oli ainakin 2003:een, onkohan kovin erilainen https://www.ducati.ms/threads/servic...anuals.136183/
    Tutkitaan, KIITOS.
    - ex 999 - ST4S - ZZR1400
  2. #92
    Lainaa spideri kirjoitti Katso viesti
    ...selkeästi on huomattavissa, että näillä Ducateillä on yleensä ajettu vain jokunen kymmenen tuhatta km. Kuitenkin muiden merkkien vastaavilla ja ja samanikäisillä saattaa olla helposti toistasataatuhatta km:iä takana. Siispä päässäni alkoi raksuttamaan, että missä vika...
    Vanhaan asiaan kommentoidakseni, kun kukaan muu ei ole asiaa tuonut esiin.

    Yksi mahdollinen syy Ducatien alhaiseen ajomäärään saattaa olla se, että tyyppivika on iskenyt (vikaa mittaristossa), jonka seurauksena pyörään on vaihdettu uusi mittaristo, jolloin taulun km määrä alkaa alusta.
    Ja myyjä ei tiedä / kerro asiasta seuraavalle omistajalle.

    Mittaristovikoja taitaa olla näissä italovehkeissä muissakin kuin Ducatissa.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  3. #93
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Mittaristovikoja taitaa olla näissä italovehkeissä muissakin kuin Ducatissa.
    Triumpheissa ja Kotareissa ollut myös ja varmaan monessa muussakin. Joihinkin merkkeihin ja malleihin pystyy mittarin helposti "kalibroimaan" ohjelmallisesti.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  4. #94
    jos joku ottaa matkailun tosissaan niin ei se mitään ducatia osta...
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #95
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jos joku ottaa matkailun tosissaan niin ei se mitään ducatia osta...
    höpö höpö
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  6. #96
    Lainaa Havis kirjoitti Katso viesti
    Vanhaan asiaan kommentoidakseni, kun kukaan muu ei ole asiaa tuonut esiin.

    Yksi mahdollinen syy Ducatien alhaiseen ajomäärään saattaa olla se, että tyyppivika on iskenyt (vikaa mittaristossa), jonka seurauksena pyörään on vaihdettu uusi mittaristo, jolloin taulun km määrä alkaa alusta.
    Ja myyjä ei tiedä / kerro asiasta seuraavalle omistajalle.

    Mittaristovikoja taitaa olla näissä italovehkeissä muissakin kuin Ducatissa.
    ST2 ja ST4 on analogisella mittarilla, niissä ei käsittääkseni suuresti vikoja ole ollut.
    ST3 ja ST4s on sitten digitaalisella, niitä on enemmän särkynyt. Miks svidussa pitää olla tunkemassa kaiken maailman elektroniikkaa joka paikkaan.

    Kyllähän tuota kilometrimäärää voi arvioida vehkeen kuluneisuuden perusteella, jarrulevyt, kahvat, katteen alapuoli ym. Toki nekin voi vaihtaa ja puunata ja putsata kaikki osat, mutta en nyt oikein siihen usko normi tallaajan ollessa kyseessä. Toki ainahan on koijareita olemassa.

    Itse ostin 33500 ajetun 2000 rekisteröidyn -99 ST2:n viime kesänä. Viimeiset kymmenen vuotta ollut aika lailla ajamatta. Ei ollut syytä epäillä kilsamäärää. Vehkeessä oli 13 vuotta vanhat renkaat, joilla oli ajettu ehkä kolme tonnia, ja suurin osa radalla, kun oli aikas pyöreää kulumaa, reunoilta enemmän. Hämähäkinverkkoja putsailin sitten sieltä täältä.

    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jos joku ottaa matkailun tosissaan niin ei se mitään ducatia osta...
    Ai? Mielipiteet on kuin reikä hanurissa, kaikilla on oma.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  7. #97
    Meidän huusholliin saapui satatonnia ajettu ästeekakkonen!
    Aattelin laittaa kokonaan atoimeiksi --> ny arska paistaa ja polte baanalle!! vasta syksyllä pajalle.


    Ny pikku vinkkejä huoltoon tiedustelisin :

    Vähän koeajolla nytkytteli (kuulemma ominaisuus)

    Eli läppärungon säätöä, oliko näin että pitkä kirkas silikoniletku kumpaakin imukaulaan kiinni --> letkuun punertavaa öljyä --> lämmin kone käymään, kierrokset 1500rpm --> säätää kaasuvipuja kunnes öljy pysyy paikoillaan?

    Letku on naulattu lautaan kiinni, kyseessä pirkkamiehen carb-balanceri!
  8. #98
    Wanha kunnon U-putki manometri... Tuo letkuhomma vaatii kunnon kuristukset, ettei öljy vispaa ja heilu. Ovat käyttäneet kuristukseen ruuvattavia venttiilejä tai migin suuttimia.


    -Ile-
  9. #99
    Kertokaas ei asiaa tuntevalle mitkä on mallien ST2.ST3 ja ST4 erot ja sitten vielä S-mallit ?
  10. #100
    2, 3 tai 4 venttiiliä per pytty
    S: ökympi jousitus
    Viimeksi muokannut: TIJ; 28.05.2024 klo 23:26.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  11. #101
    ST3:ssa on märkäkytkin, ST2 ja ST4 "legendaarinen" kuivakytkin.

    2004 eteenpäin ST4:een tuli facelift, jotkut tykkää ja toiset ei.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ducati_ST_series

    Huollettuina varsin hyviä ajettavia tänäkin päivänä, suosittelen.
    CB 125T-80 > Freccia C12R-90 > GPZ 500R-85 > GS 450-82 > GPz 750-83 > GPZ 500S-88 > RF900R-95 > DL650-04 > Thunderbird 900 Sport-98 > VFR 800 VTEC-04 > BT 1100-04 > GSF 650-08 > ST4s-04 > DL650-10
  12. #102
    Lahdessa on tällainen ST4 myynnissä https://www.nettimoto.com/ducati/st4/3083167
    Katselin sitä ihan sillä silmällä, mutta kun kyselin huoltojen perään niin ilmoituksessa mainittu hyvin huollettu tarkoittikin että ei ole mitään tietoja huolloista muuta kuin että jossain Vianorilla öljyt vaihdettu viime syksynä.
    Päättelin että tohon pitäis sitten tehdä iso huolto heti alkuunsa ja mietinkin että mitä kaikkea pitäis tehdä ja mitä ne osat maksaa jne.....
  13. #103
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Lahdessa on tällainen ST4 myynnissä https://www.nettimoto.com/ducati/st4/3083167
    Katselin sitä ihan sillä silmällä, mutta kun kyselin huoltojen perään niin ilmoituksessa mainittu hyvin huollettu tarkoittikin että ei ole mitään tietoja huolloista muuta kuin että jossain Vianorilla öljyt vaihdettu viime syksynä.
    Päättelin että tohon pitäis sitten tehdä iso huolto heti alkuunsa ja mietinkin että mitä kaikkea pitäis tehdä ja mitä ne osat maksaa jne.....
    Ainakin jakohihnojen vaihto ja venttiilivälysten tarkistus. Kone on 916:sen peruja.

    Sent from my M2007J22G using Tapatalk
  14. #104
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Päättelin että tohon pitäis sitten tehdä iso huolto heti alkuunsa ja mietinkin että mitä kaikkea pitäis tehdä ja mitä ne osat maksaa jne.....
    Osien puolesta ei aivan älyttömiä summia iso huolto maksa (ainakaan liikkeessä teetettyyn verrattuna), mutta onhan siinä vähän askartelua, mihin aikaa menee.

    Mainitut jakohihnat: 2x https://www.carpimoto.it/en-FI/Servi...-748S-2002.htm

    Venttiilien puolirenkaat ehkä vaihtaisin. Niitä tarvitsee 16 kpl, esim https://www.storm-motor.fi/merkkikoh...oem-66910011e/
    Ducati St4S -2001
    Ducati XDiavel S 2017
  15. #105
    Lainaa lassizci kirjoitti Katso viesti
    Osien puolesta ei aivan älyttömiä summia iso huolto maksa (ainakaan liikkeessä teetettyyn verrattuna), mutta onhan siinä vähän askartelua, mihin aikaa menee.
    /[/url]
    Korjaamolla vaihdatin 996 ST4s:ään jakohihnat muutama vuosi sitten ja työtunteja vaihdosta oli laskutettu 2,5.

    Katteiden purkaminen ja kasaaminen vie osan ajasta.
  16. #106
    Lainaa lassizci kirjoitti Katso viesti
    Osien puolesta ei aivan älyttömiä summia iso huolto maksa (ainakaan liikkeessä teetettyyn verrattuna), mutta onhan siinä vähän askartelua, mihin aikaa menee.

    Mainitut jakohihnat: 2x https://www.carpimoto.it/en-FI/Servi...-748S-2002.htm

    Venttiilien puolirenkaat ehkä vaihtaisin. Niitä tarvitsee 16 kpl, esim https://www.storm-motor.fi/merkkikoh...oem-66910011e/
    Siis onko noi puolirenkaat venttiilin lukitsimet ?
  17. #107
    Lainaa Rupsu kirjoitti Katso viesti
    Korjaamolla vaihdatin 996 ST4s:ään jakohihnat muutama vuosi sitten ja työtunteja vaihdosta oli laskutettu 2,5.

    Katteiden purkaminen ja kasaaminen vie osan ajasta.
    Jakohihnat on yleensä helpompi nakki. Venttiilivälysten säätö vie aikaa, jos siis tarvii säätää. Tuo puolirenkaiden vaihto vaikuttaa venttiilivälyksiin.

    Sent from my M2007J22G using Tapatalk
  18.  
  19. #108
    Lainaa xs2jammu kirjoitti Katso viesti
    Siis onko noi puolirenkaat venttiilin lukitsimet ?
    Juu, sitäkin ne on. Nuo pitää sulkevan puolen säätöpalan kiinni venttilivarressa.
    Motonetissä kuvan kera, https://www.motonet.fi/tuote/ducati-...oduct=98-16923

    Jos nuo vaihtaa, niin saa varautua myös vaihtamaan mahdollisesti myös läjän paloja. Ainakin St2:ssa vaikuttaa noin 5 sadasosaa tiukentavaan suuntaan, kun laittaa uudet. Tuo sitten kuluu muutamassa tuhannessa pois, kun puolirenkaat kuluu samoihin mittoihin, kuin vanhat oli. Sama tahtoo käydä, kun käyttää nuo pois paikaltaan säätöpalaa irroitettaessa, pikkasen vähemmän tiukkenee, mutta kuitenkin. Pitäis koitaa saada puolirenkaat samoin päin paikalleen kuin olivat, niin muutos on pienin mahdollinen.
    Itse en alkaisi vaihtamaan, jos nuo ei ole rikki.
    Youtubessa ja ducati.ms foorumilla on paljon tietoa tuohon hommaan.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234