Sivu: 12 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112
Tulokset 331:stä 351:een 351:sta
  1. #331
    Lainaa Kurvailija kirjoitti Katso viesti
    Ja taas apuja pyytelemässä, kun summamutikassa en tohtis lähtiä osia vaihtelemaan, tulee vielä kalliiksi.

    Elikkä virrat lähtee normaalisti päälle mutta ei starttaa, ei sano yhtikäs mitään, ei naksahda, valot ei himmene, mitään eisiis tapahdu, aikansa ku starttinappulaa räplää ja pitää pohjassa ni sitte starttaa iloseen ja tärähtää käyntiin..
    Välillä käynnistyy ekalla yrityksellä, välillä neljännellä. Ihan miten sitä huvittaa

    Tuon startin solenoidin meinasin jos koittaisi vaihtaa nyt ens alkuun樂 akku on ainakin ok ja liittimiä on räpläilly eikä vaikutusta.

    Ja semmonen kysymys vielä että mitäs näis on mahtanu ketjuja mennä? Reilu 50tkm itellä mittarissa, ihanku ketju rallattais ja kuuluu selkeiten ~3000rpm, onkohan kuinka kallis operaatio凉
    Startin solenoidi vaihdettu ja edelleen sama vika. Tappokatkasija/starttinapin käytin auki ja putsailin, jalan anturia vähän rönkkisin eikä mitään vaikutusta mihkään樂 oisko ideoita?

    Sain ku sainki korjattua, en tiedä missä oli vika tosin😂
    Purin starttinapin, kytkimen puolen katkasijan, jalan katkasijan/tappo kytkimen ja virtalukon pohjaa tuli kans tutkittua. Putsaus ja kontaktipintojen kevyt hionta ni taas toimii👌
    Viimeksi muokannut: Kurvailija; 04.08.2024 klo 13:47.
  2. #332
    Terve, onko muilla kyseistä ominaisuutta virtalukossaan? Pyörä siis sammui, kun ajoin kotipihalla katukivetyksen tli eli tärähti. Sitä ennen on ollut akun tyhjenemis ongelmaa myös.
    https://youtu.be/QXYW54B3xik?si=Ehr15ltB_TUaHK8e

    https://youtube.com/shorts/IdZbMI9gB...6BV_PzVS9KwnH8
    https://youtube.com/shorts/tYlBjgKRF...xwzCwgsWFqER1s
    Triumph Speed Triple 955i - 04
    Ex.Ducati Multistrada 1100s -07
    Ex.Yamaha MT-01 -05
    Ex.Buell M2 Cyclone -01
  3. #333
    Ei muuta virtalukko ongelmaa ole wanhassa triplessä ollut kuin että virtalukko alkaa olla vähän väljä, virrat pitää avaimella vähän velmuilla että saa virrat -on.
    siis mitään tyyppivikaa mistään töyssyistä ajeluista ei ole ollut. joku piuha on irronnut ???- tai voisko akun kengät olla huonot- akku huono? se on aika halpa ja helppo osa vaihtaa ja testata... siitä alottaisin
  4. #334
    akku on ainakin heikko ja lienee virtalukon pohja tai koko lukko rikki.

    itsellä murtui pohjasta johdot irti, kolvasin takaisin. ainakin 2005 sessa sen takakuvun saa irti.

    itse olen ottanut yläkolmion irti ja kääntänyt sen ns ylösalaisin, niin pääsee käsiksi. tangot varmaan joutuu ottamaan eka raisereista irti myös.

    itse suhtaudun tommosiin pätkimiseen aina vakavasti, koska mitäs jos se pätkäisee jossain ohituksessa rekan rinnalla. gessussakin meni virtalukon pohja niin pätkäisi joskus ajosta suoraan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #335
    Tosiaan vaihdoin uuden virtalukon ja akun. Ei ongelmia sen jälkeen. Akku on ollut heikko jonkin aikaa, kun starttaa uudella akulla napin hipaisustakin
    Triumph Speed Triple 955i - 04
    Ex.Ducati Multistrada 1100s -07
    Ex.Yamaha MT-01 -05
    Ex.Buell M2 Cyclone -01
  6. #336
    Moro,

    Nyt olis sellanen ongelma että ei lähde 2006 triple käyntiin ellei anna kaasua. Käy vähän heikonlaisesti kaasullakin.

    Tulpat on vaihdettu, poltsikka suodatin on vaihdettu, K&N ilmansuodatin putsattu. Letkut ja johdot tarkasteltu useampaan otteeseen.

    Mahtaisiko kellään olla Pirkanmaan alueella tune ecu kaapelia jottai pääsis tarkistelemaan paremmin?

    Itseltä löytyy vaan vanha windows version kaapeli enkä nykyisellä läppärilla saanut sitä yhdistettyä pyörään
  7. #337
    Mulla oli tyhjäkäyntiongelmaa 2006 Triplessä, se tosin ilmeni että kierrokset jäi korkealle ja toisaalta saattoi sammua kun kaasun päästi ennenkuin kone oli lämmennyt. Korjaantui lopulta tyhjäkäynnin säätömoottorin (Idle stepper motos tms) vaihdolla. Kaasuasennon tunnistinkin tuli ensin vaihdettua, mutta se ei vielä korjannut ongelmaa.
  8. #338
    Lainaa Mole kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Nyt olis sellanen ongelma että ei lähde 2006 triple käyntiin ellei anna kaasua. Käy vähän heikonlaisesti kaasullakin.

    Tulpat on vaihdettu, poltsikka suodatin on vaihdettu, K&N ilmansuodatin putsattu. Letkut ja johdot tarkasteltu useampaan otteeseen.

    Mahtaisiko kellään olla Pirkanmaan alueella tune ecu kaapelia jottai pääsis tarkistelemaan paremmin?

    Itseltä löytyy vaan vanha windows version kaapeli enkä nykyisellä läppärilla saanut sitä yhdistettyä pyörään
    Normaalistihan tuossa mallissa ei saa antaa kaasua startatessa. Lähtee käyntiin kaasua antamallakin, mutta sen jälkeen tyhjäkäynti on sekaisin. Heikonlaisesti käyminen siis voi olla kaasun antamisen syytä, eikä liity käynnistymättömyyteen ilman kaasua.

    Itse vikaan en valitettavasti osaa ihmeparannusta kertoa. Kuitenkin kaasun antaminen startissa tekee lieveilmiöitä käyntiin.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #339
    Tuon ikäisessä pyörässä lienee 'idle air control valve', jonka vikaisuus selittäisi oireet melkolailla täysin.
  10. #340
    Minulla oli samanlaisia ongelmia 2006 speed Triplessa. Aika paljon tutkin asiaa. Epäilin että TPS anturi rikki tai tuo tyhjäkäyntimoottori. TuneEculla katselin esim TPS arvoja. Lopulta ostin hajottamolta koko läppärungon kaikkine säätimineen. Sillä asia korjaantui.
    ......
  11. #341
    Lainaa Mole kirjoitti Katso viesti
    Moro,

    Nyt olis sellanen ongelma että ei lähde 2006 triple käyntiin ellei anna kaasua. Käy vähän heikonlaisesti kaasullakin.

    Tulpat on vaihdettu, poltsikka suodatin on vaihdettu, K&N ilmansuodatin putsattu. Letkut ja johdot tarkasteltu useampaan otteeseen.

    Mahtaisiko kellään olla Pirkanmaan alueella tune ecu kaapelia jottai pääsis tarkistelemaan paremmin?

    Itseltä löytyy vaan vanha windows version kaapeli enkä nykyisellä läppärilla saanut sitä yhdistettyä pyörään
    Tune ECU löytyy Tampereen nurkalta jos on tarvetta. Winkkariversio myöskin, mutta ainakin toimii. Tosin muistaakseni sillä ei tainnut kovin paljoa viisastua tyhjäkäynnin säädön toiminnasta...

    Joskus tappelin aika pitkään 990 Duken tyhjäkäynnin heilumisen kanssa. Tuossa taitaa olla saman sarjan ECU ja hyvin saman tyylinen tyhjäkäynnin säätömoottori kuin Triplessäkin. Tuossa tuli todettua, että systeemi on aika tarkka monenlaisista asioista ja toimintalogiikkaa on varsin hankala hahmottaa päältäpäin tarkkailemalla. Tuossa syyksi paljastui lopulta läppien stoppariruuvi, jota oli menty säätelemään fiilispohjalta jossain vaiheessa. Aiheutti siis varsin epämääräistä kierrosten heilumista, mitä ei oikein millään olisi kuvitellut tuon ruuvin säädön aiheuttamaksi.
    Arttu
  12. #342
    Vielä voisi tarkistaa että jos ECU:un on tehty säätöjä tai karttoja latailtu, että reset adaptives on ajettu. Siitä taisi olla vaihtoehtona 12min tyhjäkäynti ilman kaasuun koskemista tai sitten TuneBoy/TuneEcu valinta?
  13. #343
    Terve,

    2007 Speed seisonut kiltisti lämpimässä tallissa 2-3 vuotta (n.20k ajettu). Tankki tyhjennetty, uutta bensaa + suuttimienpuhdistus aineet tankissa, uusi akku ja yritin ampua käyntiin, mutta pyörittää vaan iloisesti ja ei suostus starttaamaan.

    Vaihdoin tulpat, tsekkasin bensapumpun ja filtterin -> Ei vaikutusta tilanteeseen.

    Onko hyviä muita ideoita josta lähteä testaamaan?

    Onko Tampereella vain Biketeam joka näit huoltaa jos tätä ei nyt saa toimimaan.

    Antti
  14. #344
    oot varmaan kahlannut tämän aihealueen- jotkut tuskailivat saman kanssa, ja näistä on voinut lukea että syy on ollut usein joko tappokatkaisimessa, virtalukon pohjassa, tyhjäkäyntimoottorissa (idle stepper) tai akun huonossa kunnossa?

    surauttaako pärrä bensapaineet virrat päälle laitettaessa?
  15. #345
    Kiitos Arttun saatiin säädettyä itsellä tuo tyhjäkäynnin mataluus- resetoimalla TPS. eli se piti "nollata" tune ecu-ohjelmalla. kaippa se tps anturi tars hankkia hyllyyn jos tuollalailla oirelee.

    Eli vastaus; jos tyhjäkäyntisi putoaa eikä normihuoltaminen auta, resetoi TPS tai vaihda se (uusi pitää myös ohjelmoida tietsikan avulla oikealle "55-65" alueelle asennusvaiheessa- lukee tehtaankirjassa)
  16. #346
    Olettekos tehneet tuolle raskaalle kytkimelle jotain? Toinen kysymys etujarrusta, eli kahva on pehmeä ja menee melkein pohjaan, uudet nesteet ja ilmaus ei auttanut. Oisko neuvoja?
    Triumph Speed Triple 955i - 04
    Ex.Ducati Multistrada 1100s -07
    Ex.Yamaha MT-01 -05
    Ex.Buell M2 Cyclone -01
  17. #347
    Raskaasta kytkimestä ei varsinaisesti ole havaintoja, paitsi että hiukan karhea kahvan liike parantui uudella vaijerilla.

    Mutta onko kokemuksia mikä aiheuttaa tahmeaa vaihteiston toimintaa? Kyseessä siis 1050-kone, 2011 vuosimallia. Ylöspäin vaihdot menee ihan ok, mutta ehkä vähän reiluhkosti saa käyttää voimaa niihinkin. Pienemmälle vaihdot sen sijaan on välillä todella nihkeitä, voimaa saa käyttää ihan reippaasti ja lisäksi tuossa tuntuisi olevan pieni viive ennen kuin mekanismi suostuu liikahtamaan. Toiminta vaihtelee jonkun verran koneen lämmöstä, kierroksista ja vauhdista riippuen. Etenkin hitaassa vauhdissa ja pienehköillä kierroksilla tuntuu korostuvan. Vapaa löytyy kohtuullisen hyvin, tosin pientä takertelua siinäkin saattaa olla.

    Ensin ajattelin tuon olevan vähän niin kuin ominaisuus, mutta sitten kun 80-luvun alun GSX:n vaihteistokin alkoi vertailussa tuntua silkinpehmeältä ja salamannopealta, niin kai tuossa jotain vikaa on pakko olla. Samaten tässä kesällä testasin pikaisesti verrokiksi vanhempaa 955-tripleä ja siinäkin pykälät vaihtui huomattavasti helpommalla.

    Foorumeita penkoessa löytyy jonkun verran juttua kytkimen takertelusta. Ilmeisesti korjauksena tähän tehdaskin on muuttanut kytkimen käyttökaraa jossain kohtaa niin, että levyille saadaan enemmän öljyä. Kytkin voisi tietty selittää ainakin osan noista oireista, eli pitänee ottaa se tarkistelun alle talven aikana. Mutta tuleeko mieleen mitään muita mahdollisuuksia?
    Arttu
  18. #348
    viimeisimpään ekaksi tutkisin tietty vaijeria. onhan se mahdollista että kytkimen jouset alkaa väsyä? mutta itellä siis wanhempi 955, jossa ei ole (kopkop) toistaiseksi ollut vielä kertaakaan ongelmia kytkimen kanssa vaikka ajettu yli 75tkm.
  19. #349
    Lainaa ArttuH kirjoitti Katso viesti
    Foorumeita penkoessa löytyy jonkun verran juttua kytkimen takertelusta. Ilmeisesti korjauksena tähän tehdaskin on muuttanut kytkimen käyttökaraa jossain kohtaa niin, että levyille saadaan enemmän öljyä. Kytkin voisi tietty selittää ainakin osan noista oireista, eli pitänee ottaa se tarkistelun alle talven aikana. Mutta tuleeko mieleen mitään muita mahdollisuuksia?
    No tietty linkuston tarkistus, eli että kaikki nivelet ja holkit liikkuvat kunnolla, ovat napakat ja asiallisesti rasvatut, ja että vivusto yleensäkin on oikeassa asennossa. Jos käyttövipu on pielessä akselin booreissa ja vahinko on kompensoitu kierretangon mittaa muuttamalla tms virityksellä niin se voi vaikuttaa.

    Seuraavaksi tosiaan se kytkin, eli huonosti irroittava kytkin varmasti sotkee laatikon toimintaa. Onhan kahva alkuperäinen eikä vääntynyt? Vaijeri tehtaan suosittamassa säädössä? Jos koneen pään vipu on irroitettavissa niin onhan se oikeassa asennossa suhteessa mekanismiin? Myös lähes loppuunkuluneet levyt voivat johtaa siihen, että vivusto toimii liikeratansa rajoilla eikä siksi avaa pakkaa niin hyvin kuin paksummilla levyillä. Tämä toki kaikki yleistä spekulaatiota vaijerikäyttöisen kytkimen haasteista, ei Triumph-spesifistä koska en sen tarkkaa rakennetta tunne.
  20. #350
    Lainaa ArttuH kirjoitti Katso viesti
    Raskaasta kytkimestä ei varsinaisesti ole havaintoja, paitsi että hiukan karhea kahvan liike parantui uudella vaijerilla.

    Mutta onko kokemuksia mikä aiheuttaa tahmeaa vaihteiston toimintaa? Kyseessä siis 1050-kone, 2011 vuosimallia. Ylöspäin vaihdot menee ihan ok, mutta ehkä vähän reiluhkosti saa käyttää voimaa niihinkin. Pienemmälle vaihdot sen sijaan on välillä todella nihkeitä, voimaa saa käyttää ihan reippaasti ja lisäksi tuossa tuntuisi olevan pieni viive ennen kuin mekanismi suostuu liikahtamaan. Toiminta vaihtelee jonkun verran koneen lämmöstä, kierroksista ja vauhdista riippuen. Etenkin hitaassa vauhdissa ja pienehköillä kierroksilla tuntuu korostuvan. Vapaa löytyy kohtuullisen hyvin, tosin pientä takertelua siinäkin saattaa olla.

    Ensin ajattelin tuon olevan vähän niin kuin ominaisuus, mutta sitten kun 80-luvun alun GSX:n vaihteistokin alkoi vertailussa tuntua silkinpehmeältä ja salamannopealta, niin kai tuossa jotain vikaa on pakko olla. Samaten tässä kesällä testasin pikaisesti verrokiksi vanhempaa 955-tripleä ja siinäkin pykälät vaihtui huomattavasti helpommalla.

    Foorumeita penkoessa löytyy jonkun verran juttua kytkimen takertelusta. Ilmeisesti korjauksena tähän tehdaskin on muuttanut kytkimen käyttökaraa jossain kohtaa niin, että levyille saadaan enemmän öljyä. Kytkin voisi tietty selittää ainakin osan noista oireista, eli pitänee ottaa se tarkistelun alle talven aikana. Mutta tuleeko mieleen mitään muita mahdollisuuksia?
    Aikoinaan omassa 1050 vaihdoin crossipolkimen alkuperäisen tilalle ja alkoi vaihteet vaihtua paljon paremmin. Jäi turhat nivelet pois siitä välistä.
    Näytti tämän ketjun ekalta sivulta löytyvän kuvakin. Sieltä myös lisätietoa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: antti_p; Eilen klo 22:45.
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 300L 22 + Husqvarna 701 enduro 22

    Ktm 390 Adventure 22 Honda CRF 250l Rally 18 Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
  21.  
  22. #351
    Lainaa Kernwaffe kirjoitti Katso viesti
    Olettekos tehneet tuolle raskaalle kytkimelle jotain? Toinen kysymys etujarrusta, eli kahva on pehmeä ja menee melkein pohjaan, uudet nesteet ja ilmaus ei auttanut. Oisko neuvoja?
    Kokeile painaa pihdeillä tai jollain mäntiä sisään ja pumppaile sitten takaisin kiinni. Voi auttaa tai ei tilapäisesti. Toinen kikkakonsti on laittaa jarrukahva puristuksiin jollakin puristimella, nippusiteellä tms yön yli. Sekin auttaa tilapäisesti, jos jarrunesteessä on pikkuruisia näkymättömiä ilmakuplia. Paine saa ilman liukenemaan nesteeseen josta se sitten taas ajan kassa vapautuu ja sama ongelma palaa. Ehkä tämä ei ole se juttu, jos nesteen vasta vaihdettu, mutta eipä maksa mitään kokeilla.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 12 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2101112