voi olla joku tikkupuola hajonnut /hajoamassa. ja tai kasteli tulpat.
ei kannata käynnistää mitenkään lyhyesti pyörää, vaan käyttää lämpimäksi, pari lyhyttä käynnistystä ja riippuen kartasta ja tulpista menee tulpat vaihtoon jos liikaa kastuu.
mutta jos koodiakin tulee niin kannattaa se katsoa ensin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ei sytytä tankin irrotus vikavaloa, jos ei laita virtoja päälle tankki irti.
Erikoisen yleistä on unohtaa MAP-anturin alipaineletku tai jonkin anturin pistoke irti kun tankkia irrottaa. Kato ihan ekana, että kaikki letkut ja sähköpistokkeet on kiinni ja oikeissa paikoissa.
Trumppaan käy ihan mikä tahansa tavallinen OBD lukija, jolla saa vikakoodin selville, mistä siellä kiikastaa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Miulla joskus aikoinaan Thunderbird Sportin Hinckleyn 885 moottori temppuili etenkin kylmänä vähän samanlaisin oirein, se taisi myös paukutella pakoputkiin... ja eikä ihme ollutkaan koska syyksi paljastui sähköjohtojen varassa roikkuva kampiakselin asentoanturi (crankshaft position sensor tms.)
Muistaakseni TBS:ssä se oli varsin helppo tarkistaa, moottorin oikealta kyljeltä piti yksi suojakotelo irroittaa ja anturi löytyi heti sen alta.
Pyörä on aina käytetty täysin lämpimäksi kun sitä on käynnistelty mutta virtoja on kyllä käytetty päällä kun ollut tankki ja airboksi irti..
Noh sieltähän löyty 7 vikakoodia:
P0108
P0113
P0460
C0848
C2bd1
C0311
P0500
Nollailin koodit ja käytin tyhjäkäynnillä tovin, hörpötti edelleen ja hetikun tyhjäkäynti tasaantuu, moottorin vikavalo syttyy樂
Vikakoodit lukuun ja 1koodi sinne jäi jota meikäläisen testeri ei näyttänyt.. mutta ongelma on edelleen sama, muut vikakoodit varmaan johtuneet siitä ku on virtoja käytetty päällä pyörä levällään![]()
Ei viittisi summamutikas lähtee antureita vaihtaan, täytyy koittaa saada toisella testerillä se vikakoodin numero tietoon ja koittaa sillä selvittää vika ei voi olla iso koska talvella pyörä vielä toimi, jossei rupia tokkeentumaan ni taidanpa soittaa Kupariselle..
Edit. Ainoa vikakoodi joka jäljellä on p1105, rupeempas kaiveleen nettiä, jos vaikka pääsia viellä vappuajelulle niinkun oli suunnitelma![]()
Viimeksi muokannut: Kurvailija; 01.05.2024 klo 10:58.
MAP-anturin koodi, kuten B12 jo veikkaili, joku vakuumiletku irti tankin irrotuksen jäljiltä.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
No eihän tuolla airboxis ole kun molemmil sivuilla yhet letkut, ja airboxin edessä yksi letku.
Läppärunkoon jokaselle läpälle tulee yks ilmaletku jotka yhdistyy koneen päälle yhdeksi ja jatkaa siitä matkaa jonnekkin irtonaisena, sille en mitään paikkaa mistään löytänyt🤔
Tankin pohjassa kaks ilmaletkua jotka on suoraan maahan?
itse en ota sitä anturin letkua enkä johtoa irti ikinä, vaan sen torxi ruuvin jolla se on ilmaboxin kannessa. helpompi niin eikä unohdu sitten enää kuin huohotusletkut yms.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Dodiiiiih, kiitoksia avusta!
Vehkeet rokkaa taas ja pääsi vappu rundillaki käymään, kesän ekat 500km rupee oleen täynnä
Lsl superbike tanko tuntuu ihan passelilta, vähän meinaa oikee kyynärpää kiristää mut eiköhän sekin ratkee tankoa säätelemällä, ja voihan tuo taas talven jäliltä olla kankeuttakin😂
Kertokaa ny mikä liitintyyppi ja mistä saan vastakappaleen? Speed triple 1050r 2012.
Suiza Inazuma GSX750 -01
BMW 1200s -05
Triumph Speed Triple 1050R -12
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
voitelin sadeillan askareena noi speed triplen takajousituksen linkut, olihan ne melko kuivat, vaikka joskus 10?v sitten ne voitelin. ja on ollut sisäkumista tehty suoja joka estää suurimman veden takapyörältä menemästä suoraan paineella linkkujen päälle. lisäksi laitoin taas samanlaiset o -renkaat takaiskarin alapään helmen rinnalle, että se pysyisi parempana.
jos jollain on tuollainen vanha 2005 nen, niin melkein voi kannattaa ostaa ebaystä parempi linkku sarja valmiiksi, tarkistaa ja katsoa ja sitten vaihtaa. ja kannattaa tehdä talvella, ettei ajopäiviä siihen menee kun on levällään, vaikka eihän tuohon rasvaukseen ja putksaukseen mene kuin pari tuntia.
itse laitoin pyörän takapukille ja sitten nostin takakahvasta(varuste) hihnalla tallin katon koukusta painon pois takapäältä.
siinä alumiinisessa linkussa on pieni väistömuoto takaiskarille, joten se sopii vain yksinpäin takaisin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ja taas apuja pyytelemässä, kun summamutikassa en tohtis lähtiä osia vaihtelemaan, tulee vielä kalliiksi.
Elikkä virrat lähtee normaalisti päälle mutta ei starttaa, ei sano yhtikäs mitään, ei naksahda, valot ei himmene, mitään eisiis tapahdu, aikansa ku starttinappulaa räplää ja pitää pohjassa ni sitte starttaa iloseen ja tärähtää käyntiin..
Välillä käynnistyy ekalla yrityksellä, välillä neljännellä. Ihan miten sitä huvittaa😂
Tuon startin solenoidin meinasin jos koittaisi vaihtaa nyt ens alkuun🤔 akku on ainakin ok ja liittimiä on räpläilly eikä vaikutusta.
Ja semmonen kysymys vielä että mitäs näis on mahtanu ketjuja mennä? Reilu 50tkm itellä mittarissa, ihanku ketju rallattais ja kuuluu selkeiten ~3000rpm, onkohan kuinka kallis operaatio🥹
Voihan toki toi solenoidikin olla vikaantunut, mutta todennäköisemmin hapettunut starttinappi tai joku noista turvakatkaisimista (sivutuki, kytkin, vapaavalo).
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Tervehdys!
Täällä uusi Trumpan omistaja. Pientä probleemaa heti havaittavissa. Pyörä lähtee napakasti käyntiin ja toimii mielestäni suht hyvin pienillä kierroksilla. Ehkä pientä epätasaisuutta käynnissä. Ongelmat alkaa, kun pyörälle tarjoaa enemmän happea. Veto meinaa loppua 4000rpm-6000rpm välillä, eikä huippukierroksille edes päästä. Ulkomaalaisilla foorumeilla ollut samasta oireesta puhetta ja ne ovat viitanneet puoliin tai kaasuläppään.
Onko muilla kokemuksia?
Pyörä on 09 vuosimallia.
Pitää jossakin vaiheessa tehdä perus huollot ja katsoa asiaa uudestaan, jos sillä häviäisi.
Karttaa olis kans kiva tutkia ja säätää. Jos jollain on vinkkejä ilmaisiin karttoihin, niin olisin kiitollinen.
Ilmeisesti pitää olla OBD plus piuha jos haluaa enemmän säätää. Bluetooth lukijalla vain mahdolliset vikakoodit selville.
Oireet sopisivat aika hyvin imuvuotoon. Suihkuttele vaikka starttisprayta imukurkkujen suuntaan pyörän käydessä tyhjäkäyntiä. Jos kierrokset nousevat niin vuotokohta on siellä jossain. Voi toki olla muutakin mutta tuosta lähtisin liikkeelle.
-- Brake later and open the gas earlier --
Eipä imuvuioto oireile kovilla kierroksilla. Bensan puutteelta tuo äkkiä vaikuttaisi. Tuliko vika yhtäkkiä vai pikkuhiljaa? Onko pyörällä ajettu koko ajan vai seisonut pitkään jne?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kiitoksia kommenteista. Pyörällä on ajettu todella vähän viimeisen viiden vuoden aikana. Eli, seisontaa on tullut. Edellisen omistajan mukaan on pitäny tankissa v-poweria, ettei tulisi ongelmia, mutta eihän tuo mikään säilöntäaine ole.
Viime kesänä tehty perus öljynvaihto huolto.
Kävin äsken tekemässä lenkin. Toimi alussa ihan normaalisti ja naamalle levisi hymy pyörän ominaisuuksistaAivan huikeen hauska laite!
Noh, sitten alkoi samat ongelmat, kuin aikaisemmin.. Lopulta ei antanut ottaa kierroksia koneeseen ja meinas matka jäädä kesken. Lopulta sain ajettua pyörän kotiin, mutta heti jos kierrokset nousi sinne 5000-6000 alkoi ”booaamaan” kuin huonosti käyvä kaasarivehe ja veto loppuu. Tunnin verran pyörä toimi ok, anto viedä rajoittajalle asti mukisematta jne.
Kävin hakee motonetistä uudet tulpat, kun ei mitään käryä milloin vaihdettu. Pitäis ne vaihtaa. Lähtee kyllä napakasti käyntiin, eikä tarvii sahata. Täytyy tohon jossakin välissä vaihtaa kaikki nesteet ja käydä muutenkin läpi. Pyörällä ajettu 22tkm.
Jos ongelmat alkavat pidemmän ajon jälkeen, niin tankin korvausilma kannattaa tsekata. Eli kun vika päällä, avaa bensakorkki niin huomaa onko tankissa kova alipaine ja ongelman pitäisi poistua ainakin tilapäisesti.
Bensatankki kannattaa tyhjentää ja katsoa paljonko vettä ja muuta moskaa pohjalla on. Bensanpaineetkin kannattaa mitata.
Jotenkin tuo on jännä, että antaa toimia jonkun aikaa ihan hyvin ja sitten tulee nuo ongelmat. Luulisi, että tekisi koko ajan tuota, jos bensa puolella. Testasin ELM 327 Bluetooth lukijalla, mutta sitä kautta ei ainakaan antanut vikakoodeja.
Kämpän remontti sotkee harrastamista ja vian etsintää:sad
Sähkö/elektroniikkavika monesti aiheittaa tuollaista oireilua. Komponentit toimivat kylmänä mutta lämmetessään alkavat pätkimään tai antavat väärää dataa eculle. Ilman vikakoodeja on tietty aikamoista hakuammuntaa löytää ongelman juurisyy Johtosarjan liittimiä kannattaa tutkia eli availla ja sulkea sekä poistaa hapettumia, jos niitä löytyy
Kuinka nopeasti ongelma ilmenee, kun lähtee liikkeelle?
-- Brake later and open the gas earlier --
Sähkö/elektroniikkavika monesti aiheittaa tuollaista oireilua. Komponentit toimivat kylmänä mutta lämmetessään alkavat pätkimään tai antavat väärää dataa eculle. Ilman vikakoodeja on tietty aikamoista hakuammuntaa löytää ongelman juurisyy Johtosarjan liittimiä kannattaa tutkia eli availla ja sulkea sekä poistaa hapettumia, jos niitä löytyy
Kuinka nopeasti ongelma ilmenee, kun lähtee liikkeelle?
-- Brake later and open the gas earlier --
Noin tunnin verran toimii normaalisti ja sitten oireet alkavat. Tilasin nyt OBD lukijan ja latasin TuneEcun. Toivotaan, että antais jonkun koodin.
Mulle tuli vähän semmonen fiilis,että vois just tonne sytytyspuolelle viitata.