voi olla joku tikkupuola hajonnut /hajoamassa. ja tai kasteli tulpat.
ei kannata käynnistää mitenkään lyhyesti pyörää, vaan käyttää lämpimäksi, pari lyhyttä käynnistystä ja riippuen kartasta ja tulpista menee tulpat vaihtoon jos liikaa kastuu.
mutta jos koodiakin tulee niin kannattaa se katsoa ensin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ei sytytä tankin irrotus vikavaloa, jos ei laita virtoja päälle tankki irti.
Erikoisen yleistä on unohtaa MAP-anturin alipaineletku tai jonkin anturin pistoke irti kun tankkia irrottaa. Kato ihan ekana, että kaikki letkut ja sähköpistokkeet on kiinni ja oikeissa paikoissa.
Trumppaan käy ihan mikä tahansa tavallinen OBD lukija, jolla saa vikakoodin selville, mistä siellä kiikastaa.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Miulla joskus aikoinaan Thunderbird Sportin Hinckleyn 885 moottori temppuili etenkin kylmänä vähän samanlaisin oirein, se taisi myös paukutella pakoputkiin... ja eikä ihme ollutkaan koska syyksi paljastui sähköjohtojen varassa roikkuva kampiakselin asentoanturi (crankshaft position sensor tms.)
Muistaakseni TBS:ssä se oli varsin helppo tarkistaa, moottorin oikealta kyljeltä piti yksi suojakotelo irroittaa ja anturi löytyi heti sen alta.
Pyörä on aina käytetty täysin lämpimäksi kun sitä on käynnistelty mutta virtoja on kyllä käytetty päällä kun ollut tankki ja airboksi irti..
Noh sieltähän löyty 7 vikakoodia:
P0108
P0113
P0460
C0848
C2bd1
C0311
P0500
Nollailin koodit ja käytin tyhjäkäynnillä tovin, hörpötti edelleen ja hetikun tyhjäkäynti tasaantuu, moottorin vikavalo syttyy樂
Vikakoodit lukuun ja 1koodi sinne jäi jota meikäläisen testeri ei näyttänyt.. mutta ongelma on edelleen sama, muut vikakoodit varmaan johtuneet siitä ku on virtoja käytetty päällä pyörä levällään
Ei viittisi summamutikas lähtee antureita vaihtaan, täytyy koittaa saada toisella testerillä se vikakoodin numero tietoon ja koittaa sillä selvittää vika ei voi olla iso koska talvella pyörä vielä toimi, jossei rupia tokkeentumaan ni taidanpa soittaa Kupariselle..
Edit. Ainoa vikakoodi joka jäljellä on p1105, rupeempas kaiveleen nettiä, jos vaikka pääsia viellä vappuajelulle niinkun oli suunnitelma
Viimeksi muokannut: Kurvailija; 01.05.2024 klo 10:58.
MAP-anturin koodi, kuten B12 jo veikkaili, joku vakuumiletku irti tankin irrotuksen jäljiltä.
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
No eihän tuolla airboxis ole kun molemmil sivuilla yhet letkut, ja airboxin edessä yksi letku.
Läppärunkoon jokaselle läpälle tulee yks ilmaletku jotka yhdistyy koneen päälle yhdeksi ja jatkaa siitä matkaa jonnekkin irtonaisena, sille en mitään paikkaa mistään löytänyt🤔
Tankin pohjassa kaks ilmaletkua jotka on suoraan maahan?
itse en ota sitä anturin letkua enkä johtoa irti ikinä, vaan sen torxi ruuvin jolla se on ilmaboxin kannessa. helpompi niin eikä unohdu sitten enää kuin huohotusletkut yms.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Dodiiiiih, kiitoksia avusta!
Vehkeet rokkaa taas ja pääsi vappu rundillaki käymään, kesän ekat 500km rupee oleen täynnä
Lsl superbike tanko tuntuu ihan passelilta, vähän meinaa oikee kyynärpää kiristää mut eiköhän sekin ratkee tankoa säätelemällä, ja voihan tuo taas talven jäliltä olla kankeuttakin😂