Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 116:sta
  1. #61
    Itsekkin kadulla jarrutan etu ja takajarrulla kun pitoa ei ole yleensä niin paljoa tarjolla kuin radalla, radalla on myös yleensä mutkaan mentäessä niin pieni vaihde silmässä, että jo luistokytkimenkin läpi tuleva momentti saa takasen luistelemaan.

    En tosin mene vannomaan onko kyykyllä ajavan aloitttelijan fiksua jarrutaa takasella asfaltilla, koska ainakin itsellä tuppaa huomio kiinnyttämään täysin etujarrun annosteluun ja takanen on melkeen järjestään lukossa. Itsellä ei suoraan jarruttaminen takarengas lukossa ole mikään ongelma ja älyän luopua siittä jos tarvitsee kääntää tai alkaa menemään pelit poikittain. Mutta joka tapauksessa yksi asia lisää syömässä huomiokykyä korkeintaankin hyvin marginaalisen lisä hidastuvuuden takia.
  2. #62
    Jaa.. minä olen alusta saakka jarruttanut molemmilla eikä ole ollut mitään ongelmaa takasen lukkiutumisessa tms. Ei ole tullut mieleenkään opetella erikseen ensin jomman kumman käyttöä, joten tiukoissakin "paniikkijarruissa" on ollut takajarru automaagisesti mukana. Tämä siis ihan katuajossa.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  3. #63
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Monilta kokeneilta konkareilta tulee herkästi maininta 'en ole niin ja niin moneen vuoteen takajarruun koskenut' ja 'pyörä pysähtyy takuulla parhaiten etujarrulla'. On totta, että etujarrun käyttö kannattaa opetella ensisijaiseksi ja sitten vasta jotain yhdistelmätekniikkaa. Mutta varta vasten kokeiltuna sekä pron että taviksen taidoilla useimmat pyörät pysähtyvät joko hiukan tai selkeästikin paremmin takajarrulla aloittaen. Viimeksi asiaa todennettiin testiradalla erilaisilla katupyörillä, absilla ja ilman. Ei tuotakaan 20 kokelaan joukossa moni ennakkoon uskonut ennen kuin näki ja koki.
    Asiaa...

    Vähän OT, mut menkööt:
    Pari vuotta takaperin tuota kokeilin, perin epätieteellisesti tosin, ja ainakin näin sunnuntaimotoristina paras tulos oli taka+etu kammojarru abseilla. Kuivalla ja lämpimällä kelillä matkat toki olisi olleet erilaiset. Vauhtia (gps) satku ja keli tihkusade/+12c.

    42,49 (paniikkijarru abseilla etu+taka)
    47,89 (alotus takasella ja puristus etujarrulle, välttäen abseja)
    57,35 (pelkkä etujarru puristaen ja välttäen abseja)
    67,46 (paniikkijarru pelkällä etujarrulla abseille)

    http://www.youtube.com/watch?v=Q1Bi9oDpRbw
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  4. #64
    etujarru ja puukengät,toimii
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  5. #65
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Mutta varta vasten kokeiltuna sekä pron että taviksen taidoilla useimmat pyörät pysähtyvät joko hiukan tai selkeästikin paremmin takajarrulla aloittaen.
    Varmasti näin voi tapahtua kun ollaan turvaliivit päällä, vertaillaan jarrutuksia keilan kohdalta aloittaen ja sovitaan etukäteen millainen hätätilanne on "yllättäen" seuraavaksi tulossa.

    Normitilanteessa, kiivaan pysähtymisen tarpeessa ainoastaan etujarru on pelastava asia.
  6. #66
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Normitilanteessa, kiivaan pysähtymisen tarpeessa ainoastaan etujarru on pelastava asia.
    ...kurapyöräilijöiden kommentteja odotellessa...

    mutta noin muuten olet oikeassa, sinäkin. harvemmin kaiketi kukaan pitää maantieajossa jalkaa valmiiksi takajarrulla, ainakaan kovin etunojaisilla vehkeillä, toisin kuin sormia on helppo pitää kahvalla.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  7. #67
    Lainaa JaLe kirjoitti Katso viesti
    Itse tuli PV:llä harrastettua sellaista toimintaa -90 luvun puolessa välissä että likimain aina kun oli menossa kotiin niin täydestä n50km/h vauhdista takanen lukkoon ja siitä pienellä sivuluisulla kotipihaan

    Meikällä samanlainen mopo vuosikymmentä aiemmin. Hiekkatiellä risteykseen "täysii" ja vaihde kakkoselle, kytkin nopeasti irti ja tuppi nurin... mopo meni hienossa (useimmiten ) sladissa risteyksen..

    Nykyisessä mopossa integraalijarrut, joten ei normaalisti takajarruun erikseen edes koske
  8. #68
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Varmasti näin voi tapahtua kun ollaan turvaliivit päällä, vertaillaan jarrutuksia keilan kohdalta aloittaen ja sovitaan etukäteen millainen hätätilanne on "yllättäen" seuraavaksi tulossa.

    Normitilanteessa, kiivaan pysähtymisen tarpeessa ainoastaan etujarru on pelastava asia.
    Samaa mieltä ja siinäkin vaiheessa ainut mikä saattaa pitää kuskin pystyssä on riittävä treeni ja kokemus siitä etujarrun kunnollisesta käytöstä. Kunnon äkkitilanteessa ei jalkajarrua kovin moni muutenkaan ehdi edes kaivata, vaan normaalimpi tapa on tehdä se "hallittu kaato" etujarrulla.
    Supermoto
  9. #69
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    ...kurapyöräilijöiden kommentteja odotellessa...

    mutta noin muuten olet oikeassa, sinäkin. harvemmin kaiketi kukaan pitää maantieajossa jalkaa valmiiksi takajarrulla, ainakaan kovin etunojaisilla vehkeillä, toisin kuin sormia on helppo pitää kahvalla.
    En tiedä muiden kurapyöristä, mutta ei ne ainakaan mulla pysähdy mihinkään ilman etujarrua...
    Supermoto
  10. #70
    Minullakaan ei ole koskaan ollut sellaista kurapyörää, jossa vauhtia hiljennettäisiin takajarrulla. Näissä minun pyörissä takajarru on takapyörän lukitsemista ja takajousituksen sitomista varten.
  11. #71
    Taviksen katupyöräilijän vinkkelistä muuten tuolla jousituksen alas painumisella on merkitystä tehokkaan hiljentämisen kannalta, olen sitä nyt varta vasten kokeillut. Ja asia korostuu esim. ajellessa serpentiineillä alaspäin, kun pyörä on jo muutoinkin etukenossa ja tiukkaa neulansilmää riittää...
    <p>.</p>
  12. #72
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Taviksen katupyöräilijän vinkkelistä muuten tuolla jousituksen alas painumisella on merkitystä tehokkaan hiljentämisen kannalta, olen sitä nyt varta vasten kokeillut. Ja asia korostuu esim. ajellessa serpentiineillä alaspäin, kun pyörä on jo muutoinkin etukenossa ja tiukkaa neulansilmää riittää...
    No jos niitä serpentiinejä ajelet kyykyllä kävelyvauhteja lujempaa ja on tarvista takajarrulle, niin suosittelen kyllä lämpimästi menemään radalle opettelemaan ajotekniikkaa.
    Supermoto
  13. #73
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    No jos niitä serpentiinejä ajelet kyykyllä kävelyvauhteja lujempaa ja on tarvista takajarrulle, niin suosittelen kyllä lämpimästi menemään radalle opettelemaan ajotekniikkaa.


    Toissakesänä Pordoilta tultiin alas rouvan kanssa ja takaa tuli neljä prätkää. Kolme kyykkyä kilahti ohi hetkessä ja neljännen kanssa tuli kisa, muttei ohi mennyt. Ja yhtään ei kannata irvistellä, vaikka sanonkin, jotta oli Wingi, mutta soolona, siis yksin, me kaksin. Ja noi neljä oli italiaanoja, ja jokainen tietää jotta italiaanot on hulluja passoillaan, varsinkin ulkomaalaisia kohtaan, ja Wingikin menee osaavissa käsissä kovaa, mutta pysy jätkä takana. Ja vaikken olekaan ajanut kun nyt vasta kolmatta kesää radoilla, ehkä yht. 500 km tähän mennessä ja ensi la. minulle uuden radan korkkaus possujunassa, niin silti katsoin hyväksi käydä ajamassa kk. sitten Apparaa ympäri rouvan kanssa kaksi päällä. Ja tuolla Pordoila kun pidin sen Wingikuskin takana niin alhaalla näki, jotta kyllä kuskia vitutti. Ja mä olin hymyä - poika. Ja VFR12 ei ole kyykky, vaan touring malmikasa.
    <p>.</p>
  14. #74
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti


    Toissakesänä Pordoilta tultiin alas rouvan kanssa ja takaa tuli neljä prätkää. Kolme kyykkyä kilahti ohi hetkessä ja neljännen kanssa tuli kisa, muttei ohi mennyt. Ja yhtään ei kannata irvistellä, vaikka sanonkin, jotta oli Wingi, mutta soolona, siis yksin, me kaksin. Ja noi neljä oli italiaanoja, ja jokainen tietää jotta italiaanot on hulluja passoillaan, varsinkin ulkomaalaisia kohtaan, ja Wingikin menee osaavissa käsissä kovaa, mutta pysy jätkä takana. Ja vaikken olekaan ajanut kun nyt vasta kolmatta kesää radoilla, ehkä yht. 500 km tähän mennessä ja ensi la. minulle uuden radan korkkaus possujunassa, niin silti katsoin hyväksi käydä ajamassa kk. sitten Apparaa ympäri rouvan kanssa kaksi päällä. Ja tuolla Pordoila kun pidin sen Wingikuskin takana niin alhaalla näki, jotta kyllä kuskia vitutti. Ja mä olin hymyä - poika. Ja VFR12 ei ole kyykky, vaan touring malmikasa.
    Hehheh, se katsoi vaan että suomalainen rouvansa kanssa sunnuntaiajelulla täällä, ei tehdä pahaa mieltä heille jos Wingin kanssa pyyhkäisee ohitse!
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  15. #75
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti


    Toissakesänä Pordoilta tultiin alas rouvan kanssa ja takaa tuli neljä prätkää. Kolme kyykkyä kilahti ohi hetkessä ja neljännen kanssa tuli kisa, muttei ohi mennyt. Ja yhtään ei kannata irvistellä, vaikka sanonkin, jotta oli Wingi, mutta soolona, siis yksin, me kaksin. Ja noi neljä oli italiaanoja, ja jokainen tietää jotta italiaanot on hulluja passoillaan, varsinkin ulkomaalaisia kohtaan, ja Wingikin menee osaavissa käsissä kovaa, mutta pysy jätkä takana. Ja vaikken olekaan ajanut kun nyt vasta kolmatta kesää radoilla, ehkä yht. 500 km tähän mennessä ja ensi la. minulle uuden radan korkkaus possujunassa, niin silti katsoin hyväksi käydä ajamassa kk. sitten Apparaa ympäri rouvan kanssa kaksi päällä. Ja tuolla Pordoila kun pidin sen Wingikuskin takana niin alhaalla näki, jotta kyllä kuskia vitutti. Ja mä olin hymyä - poika. Ja VFR12 ei ole kyykky, vaan touring malmikasa.
    Ilmeisesti loisti -sedän mopossa takalaikat punaisena moisen kilvoittelun jälkeen... Ilman niitä se wingi olisikin todenäköisesti pyyhkinyt ulkokautta ohi.

    Ps. Kannataa vaihtaa uudet takakiekot sinne apparan possujunaan, sillä siellä voi tulla ilman italiaanojakin kovat kapinat siitä kuka saa nopeiten täydestä laukasta talutusvauhtiin sinne suoran päähän.
    Supermoto
  16. #76
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti


    Toissakesänä Pordoilta tultiin alas rouvan kanssa ja takaa tuli neljä prätkää. Kolme kyykkyä kilahti ohi hetkessä ja neljännen kanssa tuli kisa, muttei ohi mennyt. Ja yhtään ei kannata irvistellä, vaikka sanonkin, jotta oli Wingi, mutta soolona, siis yksin, me kaksin. Ja noi neljä oli italiaanoja, ja jokainen tietää jotta italiaanot on hulluja passoillaan, varsinkin ulkomaalaisia kohtaan, ja Wingikin menee osaavissa käsissä kovaa, mutta pysy jätkä takana. Ja vaikken olekaan ajanut kun nyt vasta kolmatta kesää radoilla, ehkä yht. 500 km tähän mennessä ja ensi la. minulle uuden radan korkkaus possujunassa, niin silti katsoin hyväksi käydä ajamassa kk. sitten Apparaa ympäri rouvan kanssa kaksi päällä. Ja tuolla Pordoila kun pidin sen Wingikuskin takana niin alhaalla näki, jotta kyllä kuskia vitutti. Ja mä olin hymyä - poika. Ja VFR12 ei ole kyykky, vaan touring malmikasa.
    Eli pilasit jonkun toisen motoristin mutkapätkäkurvailun ajamalla just sen verran kovaa, ettei ihan ehdi ohi mutkien välissä. Kylläpäs oli fiksu asenne.
    Superbike #7
  17. #77
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti


    Toissakesänä Pordoilta tultiin alas rouvan kanssa ja takaa tuli neljä prätkää. Kolme kyykkyä kilahti ohi hetkessä ja neljännen kanssa tuli kisa, muttei ohi mennyt. Ja yhtään ei kannata irvistellä, vaikka sanonkin, jotta oli Wingi, mutta soolona, siis yksin, me kaksin. Ja noi neljä oli italiaanoja, ja jokainen tietää jotta italiaanot on hulluja passoillaan, varsinkin ulkomaalaisia kohtaan, ja Wingikin menee osaavissa käsissä kovaa, mutta pysy jätkä takana. Ja vaikken olekaan ajanut kun nyt vasta kolmatta kesää radoilla, ehkä yht. 500 km tähän mennessä ja ensi la. minulle uuden radan korkkaus possujunassa, niin silti katsoin hyväksi käydä ajamassa kk. sitten Apparaa ympäri rouvan kanssa kaksi päällä. Ja tuolla Pordoila kun pidin sen Wingikuskin takana niin alhaalla näki, jotta kyllä kuskia vitutti. Ja mä olin hymyä - poika. Ja VFR12 ei ole kyykky, vaan touring malmikasa.
    Mitä? Eikö vifferi olekaa superpyörä?

    Ps. Olen itsekin monesti jättånyt ohituksen väliin kun edessä joku matka-apina painaa menemään taitojensa rajoilla ja ohitus todnäk aiheuttaisi kolarin tai matka-apinan ulosajon...
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  18. #78
    Yksi kysyy neuvoa ja heti on plutoona kovia miehia saalien kertomassa etta pitaa ajaa kisaa radalla muuten ei osaa mitaan. Matkabikella pitaa paastaa kaikki ohi ja vain radalla ajavat tietavat miten pitaa ajaa ja jarruttaa eika takajarruun saa koskea...

    Minulla on molemmat eli touring bike ja enduro (Fjr & Xt). Saanko jarruttaa lainkaan ja jos saan niin milla jarrulla? Sivuvaunua ei ole.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  19. #79
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin on minulle opetettu, että jarrutus aloitetaan takajarrulla ja sitten salaman nopeasti etunen mukaan, ja tiukan paikan tullessa ei ole aikaa miettiä, että mikä teoria tähän liittyy, siis parempi kun siitä tekee tavan.
    Niinmuttaku on jo neljäs integral-abs pemari ja niillä ei tartte jarruttaa ku kahavalla. Polokimen käytöllä kun ei ole tuon taivaallista merkitystä. Vain soralla tms. tilanteessa sillä on joskus jotain käyttöä, eli tavaksi tuo ei taida tulla sitten millään. Pitäis varmaan vaihtaa pyörän merkkiä välillä...
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  20. #80
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Niinmuttaku on jo neljäs integral-abs pemari ja niillä ei tartte jarruttaa ku kahavalla. Polokimen käytöllä kun ei ole tuon taivaallista merkitystä. Vain soralla tms. tilanteessa sillä on joskus jotain käyttöä, eli tavaksi tuo ei taida tulla sitten millään. Pitäis varmaan vaihtaa pyörän merkkiä välillä...
    Pitkän tauon jälkeen 1. oli perusnaku äxjiiärrä ja pari kertaa sillä meni takanen lukkoon perä edelle pyrkien, joka toki oikeni nopeasti sen kummemmitta.
    Jokainen jarruttaa tavallaan ja tällä VFR12:lla se onnistuu tehokkaimmin 1. survomalla polkimella sisään ja vahvasti, ja samalla sekunnin murto-osalla kahvaa penteleesti ja katse suunnattuna sopivasti etäisyyteen, että tasapaino pysyy. Tekniikkakin saattaa pettää, jopa Hondassa ja duot olla pois pelistä, myös ABSit, joka kyllä on aika teoreettista, mahdollista kyllä. Tämäkin otettiin eräässä koulutuksessa mahdollisuutena.
    BMW:hän tunnetusti on vieläkin epävarmempi laitos kuin Honda, juurihan eräs foorumilainen tuskaili, että voiko siihen K1300S:ään luottaa, tämä siis ilman mitään tunnepitoseikkoja. Hieno pyörähän se muutoin on.
    J@ckille suosittelen myös nykyaikaista Ajokoulutusta/EAK:ta ja sen jälkeen rata-ajoa opastetusti. Räyskälässä eräs aloittelija totesi hyvän päivän päälle, että miten jatkaa ja totesin todella kuuluvasti, että radalle opettelemaan. Siitä on melkoinen hyöty, kokemusta on.
    Muitten kommentit jätän oman arvoonsa tunnekuohuisina kirjoituksina. Piste.
    <p>.</p>
  21. #81
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    BMW:hän tunnetusti on vieläkin epävarmempi laitos kuin Honda
    ?? Avaatko vähän. Ainahan sitä vikoja ja ominaisuuksia on, mutta "tunnetusti epävarma" kuulostaa oudolta.

    Olen viimeiset 7 kautta ajanut boksereilla, mutta en mikään fanaatikko kuitenkaan ole. Se nyt on vain itseä eniten miellyttänyt.
  22. #82
    Lainaa jase10 kirjoitti Katso viesti
    ?? Avaatko vähän. Ainahan sitä vikoja ja ominaisuuksia on, mutta "tunnetusti epävarma" kuulostaa oudolta.

    Olen viimeiset 7 kautta ajanut boksereilla, mutta en mikään fanaatikko kuitenkaan ole. Se nyt on vain itseä eniten miellyttänyt.
    No voi pilkunnussijaa, muutetaan sitten termi ,tunnetusti, muotoon: saattaa olla. Mutta useammankin biimeristin tiedän vaihtaneen toiseen merkkiin, kun ovat vikoihin ja niitten korjaamisen kalleuteen kyllästyneet. Tunnen niitäkin jotka peruspataraudoillaan ajaneet vuosikymmeniä. Ja kun nytten tämän kommentoin niin kaikille tiedoksi, että Nitroukselle vastaan YV:llä ensi viikolla ja Z- MAN menköön opettelemaan edes elinaikanansa vaikuttaneet Suomen Presidentit.
    <p>.</p>
  23. #83
    Otinpa perunalastut esiin tässä kohti...

    Mutta ei, vaikken oo koskaan missään radalla jarruttamista harjoitellut, (ainoastaan "mentaalisesti" ja harjoitusmielessä silloin tällöin mutkapätkillä ihan käytännössä vetänyt liinat kiinni ja kaarteissa kokeillut miltä tuntuu jarruttaa reippaasta vauhdissa pyörä kallellaan) ihmeellisesti on (vaistonvaraisesti?) löytynyt sekä etu- että takajarru sitten kun muutama tiukka/tositilanne kohdalle sattunut...
    juuri nyt pyörätön
  24. #84
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    No voi pilkunnussijaa, muutetaan sitten termi ,tunnetusti, muotoon: saattaa olla. Mutta useammankin biimeristin tiedän vaihtaneen toiseen merkkiin, kun ovat vikoihin ja niitten korjaamisen kalleuteen kyllästyneet. Tunnen niitäkin jotka peruspataraudoillaan ajaneet vuosikymmeniä. Ja kun nytten tämän kommentoin niin kaikille tiedoksi, että Nitroukselle vastaan YV:llä ensi viikolla ja Z- MAN menköön opettelemaan edes elinaikanansa vaikuttaneet Suomen Presidentit.
    Uskomatonta, että jollekkin se meni vielä täydestä.. Sehän siis ei ollut vitsi.. (tiesin kyllä, että ei kaikki sitä kuitenkaan ymmärrä)
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  25. #85
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Uskomatonta, että jollekkin se meni vielä täydestä.. Sehän siis ei ollut vitsi.. (tiesin kyllä, että ei kaikki sitä kuitenkaan ymmärrä)
    Jälkiviisautta, no se siittä.
    <p>.</p>
  26. #86

    R.I.P.
    Liittyi Aug 2005
    Vantaa
    Enpä nyt jaksanut selata koko ketjua läpi, joten sorry jos tää vastaus on jo tullut. Mihin katse näytti kun perä lähti oikealle? Jos katse on jossain muualla kuin kaukana suoraan edessä on painopiste muualla kuin keskellä ja takarengas ei kulje nätisti suoraan.

    Suosittelen hakeutumista EAK ruosteenpoistokurssille (valitettavasti kurssit on usein aiemmin keväällä mutta ehkä jostain vielä löytyis) koska siellä saa turvallisesti harjoitella jarrutuksia ja hyvät kouluttajat kyllä näkee onko vika pyörässä vai kuskissa.

    Kunnes jarrutustekniikka on hallussa kannattaa ehkä jarrutuksissa välttää takasen lukittumista ainakaan hetkittäistä lukkoa enempää.
    Kawasaki ER-5 1998 aka Romulus 2010-2012
    Kawasaki ZX-6R 2003 (636 Ninja) aka Pimu 2012-2014
    Suzuki GSXR-600 2009 aka no name yet 2014-
  27. #87
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    No voi pilkunnussijaa
    Olet varmaan todella mukava ja fiksu kaveri, kun tuommoisia kommentteja päästelet asiallisesta kysymyksestä.

    Kysyin, kun oletin sulla olevan jotain faktaa asiasta, koska omiin korviin ei ole tullut mitään kummallisempaa, mitä ei olisi muissakaan pyörissä. Oletin siis väärin.
  28. #88
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    BMW:hän tunnetusti on vieläkin epävarmempi laitos kuin Honda, juurihan eräs foorumilainen tuskaili, että voiko siihen K1300S:ään luottaa, tämä siis ilman mitään tunnepitoseikkoja. Hieno pyörähän se muutoin on.
    J@ckille suosittelen myös nykyaikaista Ajokoulutusta/EAK:ta ja sen jälkeen rata-ajoa opastetusti. Räyskälässä eräs aloittelija totesi hyvän päivän päälle, että miten jatkaa ja totesin todella kuuluvasti, että radalle opettelemaan. Siitä on melkoinen hyöty, kokemusta on.
    Muitten kommentit jätän oman arvoonsa tunnekuohuisina kirjoituksina. Piste.
    No mitenpä tuon sanoisin... Ruosteenpoistossa on tullut käytyä aika säänölliseti ja silloin-tällöin radallakin. Vaan kun Lähitapiolan vakuutukset ei ole voimassa radalla, niin yleensä jätän väliin. Hitaasta ryhmästä en saa mitään ja nopeammalla tiedän rikkovani itseni, miksi siis pitäisi..? Osaan ajaa matkaa ja mutkaa ihan yhtä huonosti - kävinpä sitten radalla, tai en.

    Niin, tuo ensin takajarru jne.. ei oikeasti ole tarpeen >10 v integral-abs-pemareilla. Tai ainakaan siitä takajarrusta ei ole pienintäkään hyotyä - eikä tämä ole mutua. En toki väitä, etteikö vanhanaikaisella jarrujärjestelmällä varustetuissa pyörissä tuo ensin takajarru olisi täyttä asiaa.. Voisihan sitä kotilossakin kiskoa ensin käsijarruja ja vasta sitten jalka polkimelle

    Pemarin luotettavuudesta en tiedä, mutta on noilla tullut jo 15 v ajeltua ilman murheita. Ja kun muutenkin ovat olleet mieleisiä, niin täytynee myöntää, että ilmeisesti alan olla vannoutunut pemarimies
    Viimeksi muokannut: J@ck; 09.06.2013 klo 01:39.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  29. #89
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    No mitenpä tuon sanoisin... Ruosteenpoistossa on tullut käytyä aika säänölliseti ja silloin-tällöin radallakin. Vaan kun Lähitapiolan vakuutukset ei ole voimassa radalla, niin yleensä jätän väliin. Hitaasta ryhmästä en saa mitään ja nopeammalla tiedän rikkovani itseni, miksi siis pitäisi..? Osaan ajaa matkaa ja mutkaa ihan yhtä huonosti - kävinpä sitten radalla, tai en.

    Niin, tuo ensin takajarru jne.. ei oikeasti ole tarpeen >10 v integral-abs-pemareilla. Tai ainakaan siitä takajarrusta ei ole pienintäkään hyotyä - eikä tämä ole mutua.

    Pemarin luotettavuudesta en tiedä, mutta on noilla tullut jo 15 v ajeltua ilman murheita. Ja kun muutenkin ovat olleet mieleisiä, niin täytynee myöntää, että ilmeisesti alan olla vannoutunut pemarimies
    Aassia selvä, ammattimies. Itsellä Honussa miellyttävämpää aloittaa takasella, mukavempaa kun keula ei vajoa kovin paljon.
    <p>.</p>
  30.  
  31. #90
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Aassia selvä, ammattimies. Itsellä Honussa miellyttävämpää aloittaa takasella, mukavempaa kun keula ei vajoa kovin paljon.
    Siinä vaiheessa kun kuvittelee olevansa ammattimies - on entinen ammattimies
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen