Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Millaista rasvaa voisi käyttää keulaputken stefaan ja pölysuojaan?
    Jostain luin että silkonirasva (mitä lienee) olisi suositeltavaa ja pienentää kulumista ja tietysti herkistää.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jaa, en mää laittais kyllä mitään. Pöly ja lika vaan tarttuu liukuputkeen ja se nyt ainakaan ei ole hyvä. Pölysuoja kaapii liat pois ja stefa (huulitiiviste) pitää öljyn iskarissa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa Puksuttaja kirjoitti Katso viesti
    Millaista rasvaa voisi käyttää keulaputken stefaan ja pölysuojaan?
    Jostain luin että silkonirasva (mitä lienee) olisi suositeltavaa ja pienentää kulumista ja tietysti herkistää.
    lienee tuo silikonirasva vaikka tuota:
    http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...irasva-361826/

tuota oon käyttäny jarruihin ja iskarin stefoihin ja pölysuojiin, sittemmin ei oo yhtää stefaa tarvinnu vuodon takia vaihtaa. Nyt tosin vaihtu kaikki liukuvat osat ku tein täyden keulahuollon 52tkm kohalla.

Asentaessa, huoltojen yhteydessä, talvea vasten ja sillon tällön ku sattuu jaksaan/muistaan oon putsannu liukuputken, sipassu tuota säästeliäästi liukuputkeen ja pumppaillu ja sit pyyhkiny ylimääräiset pois. Joskus jopa lopsauttanu pölysuojan ylös ja laittanu siihen pölysuojan ja stefan väliin pikkasen.
    Pikkasen ehkä herkemmin liukuu (normi kromattu putki), eikä tartu seisoessa kiinni.

Kuten tuossa yllä todettiin - ylimääräinen on putsattava pois tai kerää paskaa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    itse asiassa muistaakseni jopa öhlinssin huolto-ohje suosittelee vaseliinia?

idea on kai siinä, että se vaseliini siinä pölysuojan alla kerää lian ja se ei joudu itse stefaan.?

Olen laittanut vaseliini(vedenkestävää valkoista) ja ei se ole mitään haitannutkaan.

Se ei tartu liukuputkeen kuin hetken, muutaman pumppauksen jälkeen se ei tartu enää. joten mitään pölyä se ei kerää liukuputkeen, mutta voi tarrata jonkun hiukkasen kiinni matkalla stefalle.

se pölysuoja on helppo välillä tipauttaa alas ja poistaa liat ja uusia. En kylläkään sitä tee kuin aniharvoin, ehkä kerran vuoteen jos sitäkään.

JT
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    http://www.nestetukku.fi/tuote/kuiva...e-520ml/30109/

Tuota joskus käyttänyt liukuputkissa.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    itse asiassa muistaakseni jopa öhlinssin huolto-ohje suosittelee vaseliinia?

JT
    Jep. tais olla punainen öhlins vaseliini Öhlinssin ohjeessa.. Liekö silikonipohjaista vai ihan tavallista, en tiedä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Ihan tavallista wurthin jarrukumivaseliinia, vai mitä se nyt onkaan. On pätevä aine moneen muuhunkin kasaushommiin, mihin tavan vaseliini ei käy.
    Luonto ei anna periksi laittaa osia kuivana kasaan.
  8.  
    Kävin sitten Motonetissa ja ostin silikonirasvaa tuubin. Aiemmin olen kasannut mettäkoneen keulan ihan keulaöljyllä stefat kostuttaen. Katsotaa josko kestäisi paremmin. Käytännössä stefat on menneet kerran vuodessa tähän asti. No nyt tuli kyllä pistettyä katupyörään tarkoitettu stefasarja missä sisemmän ja pölysellaiset mukana ja hintaa kolmannes mettäkoneen stefoista. Jos kesää saman verran niin kelpaa jatkossakin.

Silikonirasva voi olla myös moneen paikkaa hyvää rasvaa. Se ei valu, kestää lämpöä, ei johda sähkö ja kestää kemikaaleja.