Moikka!
Olettaisin että tämänkin voisi selvitellä lukemalla eri forumeita tarpeeksi kauan, aattelin kuitenkin kysäistä jos joltakulta lähtisi vastaus näppärästi muistista - tai tieto mistä sen löytää!
Eli lyhyesti, mulla on vm. 2004 ZRX 1200 S johon on vaihdettu Yoshimuran RS-3 takapönttö, ja muuten pyörä on täysin vakio. Kaasareiden synkkaus edessä, samalla voisi käydä muutkin kaasareiden säädöt läpi. Vuosia sitten muistan lukeneeni että vakionakin ZRX:lle tekisi säätö hyvää, ja nyt kun on tuo Yoshimura niin tilanne tuskin on ainakaan parempi.
Eli löytyiskö tietoa että mitä tuolle kannattaisi tehdä samalla kun kaasareihin käy käsiksi? Nyt moottorijarrutuksella pyörä murisee ja poksahtelee. Tehoja löytyy kyllä ihan hyvin.
Ja oon muuten sitten erittäin amatööri tässä hommassa... :P Toki jos homma on mahdoton oppia googlen ja youtuben avulla niin saa sanoa, pitää sitten viedä liikkeeseen.
Kiitän kaikesta avusta
-Aleksi
ilman dynoa toi säätäminen korva kuulolla on vaikeeta. itse tekisin niin että poistaisin sen cleenairin vai mikä lienee ilmapumppu systeemi käytöstä ja sen jälkeen veisin sen pajalle säädettäväks. samin autopaja taitaa olla se paras jos pääkaupunki seudulla asustelee
zzr1400
synkronoiti on helpppo tehdä itse jos on vaan mittari. senkin voi tehdä itse mp-talli osiossa on mittarin tekemisestä enempi juttua
zzr1400
Joo ehkä niin. Oon tutustunut nyt hiukan tee-se-itse-kaasarinsäätöoppaisiin, eikä niissä nyt muuta sanota kuin että jos tehot puuttuu ja hyytyy tietyllä kierrosalueella yms. niin mitä pitää tehdä. Ei vaan oo kauheen hyödyllisiä kun eihän tuossa tehot mihinkään hyydy, kulkeehan se ku vinttikoira, etunakki tahtoisi itsestään kytkeytyä yläasentoon kiihdyttäessä ellei sitä painaisi alas. Tyhjäkäyntikin toimii täysin eikä mitään muita ongelmia ku toi purputus ja poksahtelu moottorijarrulla.
Penkissä säädölle ääni täältäkin. Omassani oli ostettaessa valmiiksi kiinni perusvirit Akran täysputkisto, dynojet suutinsarja ja K&N-ilmansuodatin. Säädöt oli ilmeisesti tehty Dynojetin lappusen perusteella. Kyllähän tuo hyvin kulki, mutta paukkumista esiintyi tietyillä kierrosalueilla ja varsinkin kylmällä kelillä kone kävi liian laihalla.
Penkissä ammattilaisen tekemän säädön(koko päivän kesti) jälkeen käynti parani, teho ja vääntökäyrien kuopat tasoittuivat ja bonuksena huipputehoa ja vääntöä tuli yli 10 yksikköä(hp/Nm) lisää. Ei sillä, että kyllä persdynolla säätämistä on tullut harrastettua aikanaan kaksimukisten kawojen kanssa ja ihan käyttökelpoista on tullu silläkin tavalla.
Stobe, Kawasaki ZRX1200R & KLE 500
tästä kuvasta toi vasemman puoleinen venttiilli putki hässäkkä kannattaa repiä pois sieltä tankin ja ventilikopan välistä hilitsee jonkin verran paukuttamista. tulppaa kaasareista ne alipaine lähdöt mihin noi ohkaset putket tulee kiinni ja venttiilin tilalle laittaa sopivan putken pätkän. voi tilata tosin blockof platet jos haluaa
![]()
zzr1400