Tuli hommattua K1200R, ja siinä nyt on nuo tyyppiviat vielä laittamatta. Eli kytkin kolisee satunnaisesti tyhjäkäynnillä kytkin ylhäällä. Lisäksi nokkaketju pärähtää startissa ja mistä minä tiedän vaikka pitelisi ääntä ajossakin.
Sitten niitä kysymyksiä:
Eli oletteko törmänneet missään listaan noissa rempoissa tarvittavissa osista ja onko vinkkejä mistä nuo saisi järkevään hintaan tilattua / onko tarpeeksi hintaeroa Suomen hintoihin jotta tilaaminen muodostuu mielekkääksi?
-Ainakin K1300R kytkinkori, varmaankin sitten myös levyt? Kopan pultit on vissiin kertakäyttöiset. Mitäs sitä muuta sinne osastolle?
-Nokkaketjuosastolle ainakin se uuden mallinen kiristin. Tartteeko tuohon nyt sitten vielä uuden ketjun ja rattaatkin niinkuin jostain olin lukevinani, vai onko toiveita saada hiljentymään viskaamalla pelkästään uus kiristin paikalleen?
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tossa on 27tkm mittarissa. Eli jos se nyt mekaanisesti sinne menee tuosta ulkokautta näppärästi, niin kannattaneehan tuo kokeilla, kun nyt ei tosiaan kuulosta aivan rikkisärkipaskana olevan. Jos ei korjaannu, niin vaihtaa sitten 30tkm kohdilla loput kilkkeet.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Laitoin eilen tämän: http://www.kfm-motorraeder.de/cms/en...id=11317717287 tulemaan. Kohta sit voinee jaella kokemuksia.
Mullon lisäksi asennettu semmonen palikka, joka estää jakoketjun hyppäämistä alapäässä. Liuku, joka kiertää alahammasrattaan ympäri. Vaatii jo moottorin posken irrottamisen.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
EMC:llä Oulussa ehdottivat. Sanoin, että vaihtakaa.
Osa on kai tuo http://www.i-bmw.com/showthread.php?t=33435
cam chain jump guard
Viimeksi muokannut: mp71; 21.05.2013 klo 17:33.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Eipähän rämähtele enää tuo nokkaketju kun äsken laittelin uuden kiristimen paikoilleen. Tippakannulla uuteen mäntäosaan niin paljon öljyä samalla sitä pumpaten, että kaikki "löysät" häviää. Lisäksi täytin uudemman mallin kiristimen öljysäiliön ennen asennusta. Näillä eväillä ei särähtänyt edes ensimmäisellä käynnistyksellä, vaikka öljyä pääsi pikkusen karkuun asennuksessa. Säiliön asennussuunasta vielä, se lovettu kantti moottoriin päin. Tässä vielä asennusohje: http://www.maxbmwmotorcycles.com/fic...17717287_1.pdf jos joku sattuu tarvitsemaan esim. noita osanumeroita tai muuta.