Ostin eilen -02 ace Shadow:n.
Kyseessä ensimmäinen customini. Hyvät äänet toimi houkuttimena, mutta eihän se vakioputkella pidä mitään ääntä, vaikka siihen vaimentimen perään on porailtu reikiä.
Saako sen "takaseinän" irrottamalla sisuskalut irti?
Onko joku kokeillut?
Meteliä saisi siis tulla reilusti lisää.
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Koska haluan. Siksi.
Moottoripyöräilyn nautinnosta iso osa tulee minulle niistä hienoista äänistä.
Hiljaisella pyörällä ajamisesta puuttuu " se jokin"...
Mutta nämähän on vain mielipiteitä, joten se on sinänsä tässä kohtaa merkityksetöntä.
Lähinnä tuo modifionti siis kiinnostaa.
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
No, metallisaha käteen ja päätylaippa irti.
Pihdeillä repaset sen laipan ja viimeisen kammion huilun irti.
Meteliä tulee, mutta on vähä ankeen kuuloset, sellaset lotisevat.
About ton näkönen putkesta tuli sitte...
Vaati vielä modifiointia, jotta sai miellyttävät äänet...
Sinne sitten askartelin sopivasta putkesta sisuksen, missä on hieman viistossa puolikuun muotonen laippa, mikä muutti vähän ääntä terävämmäksi.
Mut, miksi sää tuhoot alkuperäset putket?
Ne maksaa p*rsettä vaille hevosen, jos sellaset joutuu syystä tai toisesta hankkimaan.
Itte en ainakaan osta mopoa, missä on möykkäröörit ja alkuperäsiä putkia ei tule mukaan. Tai alkuperäset on tuhottu jollain metodilla...
Se oli jo rikki...
Kiitos Janite2!
Tuota juuri ajoin takaa.
Tuo on totta, että on sääli "tuhota" vakiopönttö, mutta vaimennin on mielestäni hienon näköinen ja tällä hetkellä on rahat sen verran loppu, ettei raaski ostaa toista vaimenninta.
Vai haluaako joku vaihtaa "mökäpöntön" tuohon alkuperäiseen?!?
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Harvinaisen totta, varsinkin nyt kun desibelimittaukset on todellisuutta, ja katsastus häämöttää...
Kahdet orkkisputket ostanut, ensin GSX1100F:ään, oman lipan seurauksena. Siihen sain satasella täyden putkiston, jossa alkukäyrät mallia kuristettu. Myyjä vaihtoi kuristuksen takia mökäränniin, varttitunnin homma smirklata käyrät auki.
Gixeriin taisi maksaa puolitoistasataa, pienellä kiillotuksella uuden veroiset. Mökärännistä sain kaljakopan![]()
No, vähän selaa ebayta, niin sieltä luulis löytyvän soppeli aihio...
Tietty, hommaa jatko metalliterään, ja pukkaa siitä putkesta sisälle, ensimmäisen laipan läpi pari reikää...
Kyllä se ääni niilläkin suurenee.
Usko pois, se järjetön möykkä alkaa nyppiin jossainkohtaa...
Ja askartele siihen mahdollisesti kahden putken järjestelmä, myrskykaupasta pari suoraa vaimentajaa, niin melu on sitä luokkaa, että viikon kuolleena olletki hermostuu, saati sitten naapurit...
e...
http://viewitem.eim.ebay.fi/VT750-HO...097864142/item
Jos tollasen tuhoais, niin jää alkuperänen vielä...![]()
Se oli jo rikki...
Olikos tuossa mallissa tämä yhteen pönttöön ympätty putkisto? Sen modaaminen onki hiukan isompi homma kuin pelkästään päädyn irki poraaminen.
Jos Lontoo taittuu niin...
Tuollapa on seikkaperäistä tietoa asiasta ja jopa ääni pätkiä modaamisen etenemisestä.
http://whytlash.powweb.com/
Valikosta:
Modifications / Exhaust / Stock exhaust mod. stage1
Itsekkin suunnittelin, mutta kuten sanottu, alkuperäistä en ala raiskaamaan sen vuoksi.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
Joo. Tuli huomattua, ettei pelkkä päädyn irrottaminen riittänyt...
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Tein omaan 1100 Shadowiin ns holesaw modin, eli reikäsahalla (olikohan 57mm) molemmat päädyt auki ja huilut pihalle. Viimeistelin homman lyömällä reikiin autovaraosaliikkeestä löydetyt sopivat pakoutken supistusholkit. Näyttää hyvältä ja kuulostaa moottoripyörältä, ei kuitenkaan mikään kivitaloja halkaiseva mökä ja tasakaasulla varsinkin todella maltillinen höpinä.
Noi egonnostatuskommentit voi jättää omaan arvoonsaKyllä pyörästä pitää ääntä lähteä enemmän kuin ompelukoneesta, sehän on sitten jokaisen järjenkäyttöä missä niitä ääniä availee.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Kiitoksia vinkistä Freerider...
Puhut asiaa... Täytyy jatkaa modausta kun kerkeää. Nyt saatiin vasta osittain perälevy irti...
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
On vaan Chivas:in linkin perusteella iso työ edessä, kun on monta väliseinää peräkkäin...
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Kiireessä yleensä tulee sutta ja sekundaa, kannattaisiko nyt miettiä...![]()
juuri nyt pyörätön
Projekti jatkui näiden jo edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti
http://whytlash.powweb.com/
Vaati vaan että hitsattiin terä jatkovarteen kiinni, niin ylettyi riittävän pitkälle.
Väliseinät kun sai puhkottua, niin Shadow alkoi kuulostaa moottoripyörältä.
Onnistuminen siis!
Tasakaasulla erittäin maltilliset äänet, mutta kahvaa kääntämällä saa mukavat jytinät.
Omaan makuun olisi saaneet tulla kovemmiksikin, mutta tältä erää tuo äänitaso saa riittää.
Nyt ei enää tarvi miettiä liikennevaloissa, että onko pyörä käynnissä vai ei.
(Koko homman idea siis oli porata niitä "pillejä" pitkin väliseiniin reiät.)
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Meinaatko muutoskatsastaa? Tai mahtaako tuo mennäkään enää läpi kun vaimentuimet ei ole samat kun mitä on hyväksytty, vaan lähinnä omavalmiste.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tuon ikäisessä on äänenvaimennuksen db-raja jo tyyppikilvessä joten ei tule kelpaamaan katsurille eikä poliisille. Mökäputkilla ajaessa on aina valvontakatsastuksen pelko olemassa vaikkei valvonta niin kovin tarkkaa olekaan. Pysäytys saattaa tulla aivan muusta syystä ja silloin on myös mahdollista että pakoääniin kiinnitetään huomiota. No, nyt kun homma on hoidettu kaikkien taiteen sääntöjen mukaan niin kannattaakin ryhtyä katselemaan mistä ehjät alkuperäiset ääneenvaimentajat saa halvimmalla.
Ja samalla meni, pahimassa tapauksessa, pyörän jälleemyyntiarvosta pakoputken hinnan verran. Läheskään kaikki potentiaaliset pyöränostajat ja motoliikkeet kun eivät arvosta sitä että pyörä on muutettu laittomaksi ja sakot voivat tulla ensimmäisellä reissulla plus katsastus.
Viimeksi muokannut: Patukka; 28.05.2013 klo 11:03.
Jokaisessa pyörässäni on ollut "mökäpöntöt" ja myytyä on aina saanut.
Itsekkin olisin mielummin ostanut pyörän suoraan kunnon putkilla, niin ei olisi tarvinnut nähdä vaivaa.
Niin ja on tietysti niitä jotka rakentavat pyörää itselleen ja niitä jotka pitävät sitä seuraavaa omistajaa varten.
Koko moottoripyöräilyn ideologia, ainakin minulle, tarkoittaa massasta erottumista ja arjesta irtautumista. Se ei onnistu, jos pyörä kuulostaa ompelukoneelta. Aion muutenkin rakentaa pyörääni sellaiseen suuntaan, että ostajaehdokkaat ei tule karsiutumaan vakiovaimentimen puutteesta. Katsokaas vakiona tuo Shadow ei silmääni miellytä. Muiden mielipiteet sen tulevasta ulkonäöstä taas ei pätkääkään kiinnosta, koska teen pyörää itselleni. En naapurin pappaa varten jonka mielestä kromin pitää kiiltää ja nahkahapsujen hulmuta. Laitteestani tulee mattamusta. Siihen tulee suora tanko ja varmaan etuvalokin vaihtuu. Noh, siinä vähän orggispapparaisille sulateltavaa.
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
^oikein. Muutenkin ihmetyttää tää touhu, jos joku kysyy neuvoja pakopuolen modaukseen niin oikea vastaus ei ole saarna arvonalenemisesta. Käsittääkseni jokainen saa tehdä omalleen mitä haluaa, ja muuttaa mieleisekseen.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Kiitos! Juurikin niin!
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Te muut ketkä olette vaihtaneet pyöräänne avaramman putkiston, niin ootteko vaihtaneet isomman suuttimen samalla???
Ps. Jotta vältytään taas moraalisaarnalta, niin kyllä, lupaan pyytää suuttimelle luvan Presidentiltä ja hakea sille leiman Mustanaamiolta. Ha ha ha!!!
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Miksi?
Vai väitätkö, että tarpeen vaatiessa putkeen ei pysty tekemään itse db-killeriä, joka näyttää putkeen katsottaessa täysin alkuperäiseltä? Kaiken lisäksi voisi vielä tehdä irroitettavan mallin, jonka sitten laittaa paikalleen, jos mahdollinen katsastus sattuu omalle kohdalle....
Jos tietty haluaa maksaa aina osista marmoritiskin hinnan, niin siitä vaan...
Näinhän tietty, paitsi että ei saa jos lakia noudatetaan. Mä tätä vaan siks, että monella saattaa olla käsitys että uudemmissakin mopoissa voi olla vapaasti muokattavissa toi pakoputkisto. Sinänsä tosta ei varmaan tuu ongelmaa jos ei tuu virkaintoista boliisia vastaan ta sitä katastuspakkoa.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Yamaha MT-01
(ex.Honda VTR1000F)(ex.Honda XX Super Blackbird)(ex.Honda Shadow)
(ex.Aprilia SL Mille Falco)(ex.KTM LC4 640 Supermoto)
(ex.Suzuki GSF 1200 Streetfighter)(ex. Ducati SS 750)
Lisään nyt vielä sen verran että mittauksien mukaan oma pyörä ei edelleenkään ylitä rungossa olevassa kyltissä lukevaa desibelilukemaa vaikka pöntöt onkin modattu, eli ainakin tässä tapauksessa pelivaraa tuntuu olevan todella reippaasti. Suuttimia en lähtenyt vaihtamaan vaan kaasarien säätö riitti tässä tapauksessa, 1100 pelkkä takimmaisten huilujen poisto ei vedä seoksia vielä niin laihalle että suuttimia tarvitsisi miettiä.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Eikös noita pönttöjä löydy lähes jokaisesta mopoliikkeestä? On monen näköistä ja äänistä, eikä hinnatkaan taida olla kuin alk. 50 eur. kpl. Ja kannattaa tosiaan jättää ne orkkis kamat talteen ja tehdä se tuunaus siten että sen originaalin saa melko kivuttomasti takasin paikalleen. Koska, ei noista tuninki rojuista ainakaan jälleenmyynti arvo nouse eikä ne välttämättä miellytä mahdollista seuraavaa ostaja ehdokasta. Ja se oma mielikin saattaa niistä uusista soundeista äkkiä muuttua, kun ei ne sävelet miellyttänytkään just kuin sen rakentelun ajan? Mutta jos siitä hyvän mielen itselleen saa niin eikun vaan pakoputki hommiin.
Ja totta puhuen semmonen liirum laarumeilla kasattu pyörä joka paukuttaa mennessään ihan perkeleesti, saa lähinnä ihmetyksen ja hämmennyksen sekaista empatiaa aikaiseksi suurimmassa osassa meitä kanssa eläjiä? Ei niistä ääni maailman virityksistä yleensä missään päin kehuja jaeta.Näyttää just samalta ja yhtä hyödylliseltä kuin siinä pienessä vanhassa auton ropposessa se 4 tuuman pakoputki. Fiksuimmat tyytyy yleensä olemaan hiljaa noista pakoputki tuunauksista, kun eivät viitsi kohteliaisuus syistä edes kommentoida vaan on suosiolla jätetty se äänimaailman rakentelusta saatu nautinto ja tyydytys ko. tuunaajalle.
Murjaanien kuningas!