Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Pitäisi juurikin lähteä hakemaan ensimmäistä kilvetöntä ratapyörää, ja tuossa mitä olen menossa ostamaan, sattuu tulemaan tuollainen härpäke mukana. Onko tollanen mistään kotoisin? tai kokeilun arvoinen juttu? Itsellä on kokemusta vain noista "normaaleista" poljinshiftereistä.
    Nyt on alla taas Ducati.
  2. #2
    Soikkeli:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2011
    Hyvinkää
    MotOrg ry jäsen
    En tiedä mutta oliskohan kuitenkin niin että shifterin saa napista päälle/pois...?
    Jopo

    Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä.

    Soininen racing
  3. #3
    ite veikkaisin ennemmin sähkösolenoidia joka vaihtaa pykälän napin painalluksella. Kokeile ihmeessä luulis että ei oo vaikee myydä jos ei tykkää.
    puhelin näköjään tykkää ainakin.
    Viimeksi muokannut: cb-61; 24.05.2013 klo 08:57. Syy: selitys sydämmelle
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  4. #4
    Vaihtamisen aikana siitä napista saa katkaistua sytytyksen jolloin vaihtaminen on tietty nopeampaa kuin kytkimen kanssa ja varmempaa kuin ilman kytkintä. Toimii ikäänkuin kytkimenä tuossa vaihtotapahtumassa. Näin ainakin oli joskus kun ekat shifterit markkinoille tuli. Jos kyseessä on kovinkin uusi peli niin se saattaa hoitaa napista koko vaihtotapahtumankin. Saatan olla myös väärässäkin joten viisaammat korjatkoon...
    <p>Tunturi Tiger - Honda 125 MTX - Honda 750 CBX - Suzuki GSX 750 R - Suzuki GSX 750 F - Suzuki GSX-R 600 - Suzuki GSX-R 600 kilvetön - Yamaha R6 kilvetön - Honda Fireblade 1000 - Ducati Hypermotard 1100-&gt; ?</p>
  5. #5
    Niin... tuo voi tarkoittaa 2 eri asiaa, riippuu vähän miten haluaa ymmärtää.

    1. Napista sytkä pois jolloin pykälä menee sisään kun on pieni paine vivussa. Eli käsikäyttöinen quickshifteri.

    2. Joko sähkö- tai ilma toimista solenoidia joka napista liikuttaa kiksiä -> vaihtaa. Yleensä vain toiseen suuntaan eli isommalle. Tähän on sitten vielä yhdistetty quicksifteri toiminnallisuus.


    Luultavasti tuolla tarkoitetaan vaihtoehtoa 2. Itse en ainakaan miellä 1. vaihtoehtoa nappishifteriksi.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  6. #6
    Mulla on katupyörässä (FJR) tollanen, jo 7. kesä menossa ja vorkkii molempiin suuntiin moitteetta; tuossa tekstiä Yamahan sivuilta:

    Puoliautomattinen YCC-S -vaihteisto
    Yamahan elektronisen YCC-S (Yamaha Chip Controlled Shift system) -vaihteiston ansiosta voit vaihtaa ilman kytkintä - pelkällä vasemman jalan tai peukalon liikkeellä.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  7.  
  8. #7
    Poistettu
    Epäilen että kyseessä on 2007 tai sitä vanhempi kuussatanen ratakampe. Poljinshifterit sallittiin kuussatasiin vasta 2007, aiemmin käytössä oli ns nappishifteri. Shifteri siis katkoo syttyä tai ruiskua. Painetta polkimelle ja nappia, jolloin imasee seuraavan numeron sisään. Parempi kuin ei mitään, mutta ei yhtä hyvä kuin poljinshifteri.

    Ihan kelpo laite kuitenkin, vaatii ihan pikku motoriikan jalkaterän ja vasemman peukun välille, toimii sen jälkeen kuin ajatus.