Uutta kypärää tarvisi, vanha alkaa olemaan noin 5v vanha, eikä taida olla edes kuitua. Merkiltään kuitenkin KBC, hienot grafiikat ja istuun päähän loistavasti. Ebaysta saisi noin 100eurolla KBC kuitukypärää, malliltaan KBC XP-3. Liekö mistään kotoisin ? Suomessa taitaa maksaa yli 200e kyseiset potat.
Olen kuitenkin jo vähän päättänyt, että ostan ko. kypärän, joten tärkein kysymys onkin, pitääkö valmistajan sisällä kokomerkinnät paikkaansa kuinka hyvin, eri mallien sisällä ? Pääni ympärys on noin 59cm, eli L koko, mutta tuo nykyinen KBC kypäräni on kokoa S, eli 55-56cm ja istuu kuin nakutettu päähän. Joten, tilaanko S kokoa, millainen tuo vanhakin saman valmistajan potta on ? Sovittamaan niitä ei oikein pääse missään, ei täällä Hämeenlinnassa ole mitään kunnon MP liikettä enää..
Katopa vaikka FC-moto.de. Siellä on halvin XP-3 109,95 euroa. Samaan hintaan saa myös VR-1X:ää.
Noista kahdesta vaihtoehdosta mun valinta olisi kyllä VR-1X.
Koosta en osaa sanoa muuta kun että mulla on myös 59 pää, ja kypäränä VR-2R L-kokoisena. Puhmusteet on ehkä vähän löystyneet muutamassa vuodessa, joten M saattaisi olla parempi.