Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Eli laitetaan tännekkin varoituksena tietoa.

Ostin MP-messuilta firmalta (jätän sanomatta ettei tule ongelmia) AGV Numo mallin kypärän.
    Ajattelin, että pitäisi olla laatua, kun merkki on tunnettu ja hinta oli kohtuu kova.

No kypärän kun sai ensimmäiselle ajolle päähän n.1kk päästä, niin tuli ongelmia.
    Ajossa tuulen viima puhalsi naamalle häiritsevän paljon.
    Pysähdyin tien varteen tarkastamaan onko "suuttimet" kiinni, kun omasta mielestä laitoin ne lähtiessä kiinni kylmän ilman takia. (Suuttimet oli kiinni)

Kotiin tullessa rupesin tutkimaan kypärää.
    Selvisi että, visiirin alareunaan jää n.4mm rako.
    Visiiri ei myöskään asettunut muutenkaan kunnolla sivuista. (Väärän muotoinen visiiri)

Otin yhteyttä myyjä liikkeeseen, jolloin he pyysivät postittamaan kypärän ja he lähettävät sen sitten Duellille tarkastukseen.
    Reilun viikon päästä tuli ilmoitus että, visiiri on uusittu ja ongelma on korjattu.
    Itseä rupesi heti mietityttään että, onko tosiaan saatu pelkällä visiirin vaihdolla kuntoon.

Kypärä tuli takaisin ja paketin avattua hoksasin samantien että, visiiri ei edelleenkään mene kunnolla kiinni.
    Visiiri asettui nyt tasaisemmin kypärän tiivistettä vasten.
    Edelleen oli kuitenkin 3mm rako kypärän ja visiirin välissä.
    Testiajolle ja edelleen sama ongelma. (Tuuli puhaltaa naamalle)

Taas yhteyttä ja he kysyivät mielestäni tyhmän kysymyksen että, "olenhan varmasti laittanut kypärän oikein päähän ja visiirin kunnolla kiinni?"
    Sanoinkin että, "olen laittanut kunnolla kiinni ja tarkastanut sen useaan kertaan prätkän peilistä."
    Selitin rautalangasta vääntämällä että, "kypärän ja visiirin väliin jää 3mm rako, kun visiirin laittaa kiinni."
    Visiirin kiinni laiton jälkeen, kun painaa vielä visiiriä, niin raon saa pois, mutta kun painamisen lopettaa, niin visiiri nousee taas sen 3mm ylöspäin, jolloin rako tulee takaisin.

Myyjä ilmoitti että, "Duell on testannut kypärän toimivuuden huollon yhteydessä."
    Sanoin että, "haluan tietää miten he kokeilivat että, kypärä on tiivis, kun se ei todellakaan ole tiivis." (En saanut vastausta)
    Tässä vaiheessa he ilmoittivat että, "voivat ottaa kypärän takaisin ja hyvittää minulle maksamani summan kypärästä uuteen kypärään." (Oli vielä kalliimpi kypärä ja maksan erotuksen)
    Ilmoitin että, "en suostu vaan haluan rahat takaisin, tai he antavat vaihdossa kyseisen kypärän mitä he tarjosivat jo, mutta ilman välirahaa". (Eivät tietenkään suostuneet)

Tässä vaiheessa he ilmoittivat että, "kypärässä ei ole valmistuvirhettä ja kypärässä ei ole sellaista vikaa jonka takia heidän pitäisi palauttaa rahoja takaisin."
    Sanoin että, "kypärässä on 100% varmuudella valmitusvirhe, kun eivät ole saaneet vikaa pois visiirin vaihdon yhteydessä Duellilla."
    Edelleen inttämistä vastaan ja ilmoitinkin että, olen yhteydessä kuluttajaneuvojaan, kun asia ei tunnut muuten selviävän.

Kävin tuohtuneena pyörähtään Vantaalla liikkeessä joka myy AGV:een kypäriä, jotta voisin verrata kypärää saman mallin kypäröihin ja löysinkin kaksi kypärää.
    Tutkimisen jälkeen niissä oli juuri samat viat ja vieläpä molemmissa kypärissä.
    Ilmoitin kyseisen liikkeen myyjälle missä kypärät oli myynnissä viasta, jolloin liike poisti ne samantien myynnistä. (Sain kiitoksen infoamisesta)

Ilmoitin liikeeseen mistä olin itse ostanut kypärän, että "olen käynyt katsomassa toisessa putiikissa saman mallin kypäröitä ja niissä on juurikin samat viat."
    Kysyinki että, "miten voitte inttää vastaan, että kypärässä ei ole valmitusvirhettä, vaikka olen katsonut jo kahta samanlaista kypärää samoilla violla toisessa liikkeessä?"
    En saanut vastausta vaan intti edelleen vastaan.

Ilmoitin että, "asia lähtee nyt kuluttajaneuvojalle ja he saavat ratkaista ongelman kerran emme pääse yhteisymmärrykseen rahojen palauttamisesta."
    Sain seuraavaksi vastauksen että, "en vielä panikoisi vaan he ottavat Duelliin yhteyttä ja kysyvät mitä teemme".

Meni pari päivää ja sain ilmoituksen että " lähetä kypärä Duellille ja myyjä pyysi tilinumeroni jotta voivat maksaa kypärästä rahat takaisin.

Homma näyttäisi nyt olevan ratkaistu, mutta ihmetyttää että, minkä takia pitää päivänselvästä asiasta alkaa kuluttujan kanssa tappeleen?
    Tais myyjää ruveta pelottaan kun ymmärsi, että olen oikeassa ja olen ottamassa kuluttajaneuvojan mukaan "painimaan".
    Vai halusiko piruilekseen testata että, olenko tosissaan vai annanko periksi ennemmin kuin he?
    <p>--------</p>
    Poistettu
    Lainaa Benzi87 kirjoitti Katso viesti
    Eli laitetaan tännekkin varoituksena tietoa.
    Tais myyjää ruveta pelottaan kun ymmärsi, että olen oikeassa ja olen ottamassa kuluttajaneuvojan mukaan "painimaan".
    Vai halusiko piruilekseen testata että, olenko tosissaan vai annanko periksi ennemmin kuin he?
    Ensinnäkin hienoa että saat asian järjestymään. Kuluttaja-asiamies sinänsä ei kyllä toimi pelotteena. Kuluttaja-asiamiehen päätöksillä ei ole mitään lainvoimaa, mutta isommat jutut kuluttaja-asiamies vie markkinatuomioistuimeen josta tulee lainvoimaisia päätöksiä. En usko että kukaan myyjä tippaakaan panikoi tuolla "uhkauksella".

Silti jos kypärässä on selkeä vika, en ymmärrä kiukuttelua. Mulla on pari AGV:tä itselläkin, niistä kyllä saa sivulevyjä säädettyä, joka säätää visiirin istumisen tiivisteeseen.
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Ensinnäkin hienoa että saat asian järjestymään. Kuluttaja-asiamies sinänsä ei kyllä toimi pelotteena. Kuluttaja-asiamiehen päätöksillä ei ole mitään lainvoimaa, mutta isommat jutut kuluttaja-asiamies vie markkinatuomioistuimeen josta tulee lainvoimaisia päätöksiä. En usko että kukaan myyjä tippaakaan panikoi tuolla "uhkauksella".

Silti jos kypärässä on selkeä vika, en ymmärrä kiukuttelua. Mulla on pari AGV:tä itselläkin, niistä kyllä saa sivulevyjä säädettyä, joka säätää visiirin istumisen tiivisteeseen.
    upon jääkaapista tuli väännettyä kuluttaja-asiamiehen avustuksella ja jos valmistaja ei halua korvata vaikka suositellaan niin eipä siinä voi yhtään mitään
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010> Ktm super duke gt 2016
    minulla on samainen AGV Numo ja olen kironnut koko kypärän vedon ja äänen suhteen sanonutkin että Biltemasta ostettu 660sek maksava kypärä on paljon hiljaisempi kuin tuo Numo.
    Kävin varastossa tarkistamassa ja kyllä visiirin alareuna ei mene tiivisteen yli vaan jää tiivisteen päälle ja visiirin alareunaan jää reilut mm rako
    Täytyypä ottaa huomenna myyjään yhteys.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
    Lainaa rimpjar kirjoitti Katso viesti
    minulla on samainen AGV Numo ja olen kironnut koko kypärän vedon ja äänen suhteen sanonutkin että Biltemasta ostettu 660sek maksava kypärä on paljon hiljaisempi kuin tuo Numo.
    Kävin varastossa tarkistamassa ja kyllä visiirin alareuna ei mene tiivisteen yli vaan jää tiivisteen päälle ja visiirin alareunaan jää reilut mm rako
    Täytyypä ottaa huomenna myyjään yhteys.
    Ei muuta ku soittoa myyjälle!
    <p>--------</p>
    Nyt kun tarkemmin tutkin ja koitin vaihtaa ne visiirin lukituspalat vai mitä ne on mitkä tuli kypärän mukana mutta ei auttanut, Kyllä koko visiirin kiinnitysjärjestelmä on susi jo syntyessään.
    Visiirin kun ottaa pesua varten irti niin saa oikein käyttää voimaa että irtoaa vaikka pitäisi olla perin yksinkertainen systeemi.
    Aluksi meinasin ostaa kyseisen potan mutta vanhoista hyvistä kokemuksista schuberthin pottiin ostin C3 Pron Ja olen ollut erittäin tyytyväinen, voin vaan suositella.
    onneksi en ostanut numoa jos on nuinkin epävarma.
    Rahalla saa ja mopolla pääsee.
    Intohimoinen motoristi est.1995
    Ei tällä hetkellä omaa pyörää, vuokraan käytännössä joka kesä aktiivisesti erilaisia.
    No kypärä lähti takas ja luvattiin hyvittää täysi hinta mukisematta on tainnut lahden täällä puolella joku muukin valittaa koska tiesivät heti mistä oli kyse.
    Tilalle tulee sitten schubert c3 pro kanssa.
  9.  
    Hyvä että homma toimi. Toivon ettei mulla lähde kohta samanlainen vänkääminen käyntiin Brandtin kanssa koskien Arain Tour-X4 huurtumista.
    990 adv, VF750F, ZX-12R