Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Elikkäs tarvis teettää 1 avain lisää pyörään. tarviiko tilata jostain joku avainpohja ja kiikuttaa se sepälle? punainen avain on tallessa..

    Pyörä siis Kawasaki zx10r '05
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  2. #2
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Elikkäs tarvis teettää 1 avain lisää pyörään. tarviiko tilata jostain joku avainpohja ja kiikuttaa se sepälle? punainen avain on tallessa..

    Pyörä siis Kawasaki zx10r '05
    Siinä on varmaan ajonesto, ja haluat varmaan että kaikilla avaimilla pääsee liikkeelle, joten kannattalisi ensin selvittää voiko siihen edes ohjelmoida samanaikaisesti kolmea toimivaa avainta. Mitä sanoo ohjekirja?

    -J-
  3. #3
    http://www.autonvara-avain.fi/

    Kyseinen paikka kopioi avaimen kuin avaimen, ja sen sisältämän koodin. Hintalappu oli muistaakseni 100€ kun varaderoon kysäsin, vieläkin olis tarvetta ..

    Pitää vaan ajella paikanpäälle että voi testata avaimen toiminnan

    MUOKS: Sivusto ei näemmä toimikkaan enää ? Mihkähä on kyseinen virma muuttanut ?

    MUOKS MUOKS : http://www.suutarit.com/ykkosmestarit-avoin-yhtio
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  4. #4
    Vantaan Jumbon suutari tekee about avaimen kuin avaimen ja kopioi ajoneston chipin => ajoneuvoon ei tartte tehdä mitään conffauksia tai muutoksia
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #5
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    http://www.autonvara-avain.fi/

    Kyseinen paikka kopioi avaimen kuin avaimen, ja sen sisältämän koodin. Hintalappu oli muistaakseni 100€ kun varaderoon kysäsin, vieläkin olis tarvetta ..

    Pitää vaan ajella paikanpäälle että voi testata avaimen toiminnan

    MUOKS: Sivusto ei näemmä toimikkaan enää ? Mihkähä on kyseinen virma muuttanut ?

    MUOKS MUOKS : http://www.suutarit.com/ykkosmestarit-avoin-yhtio
    http://www.autonavain.fi/
  6. #6
    Itse hain Sumekolta avaimen aihion jonka kiikutin suutarille sorvattavaksi.
    Tämän jälkeen pyörän ja uuden avaimen kanssa takaisin Sumekolle koodattavaksi.
    Ilmeisesti Jumbossa olisi saanut koko homman tehtyä.
    S1000R
  7. #7
    Lainaa marlo kirjoitti Katso viesti
    Itse hain Sumekolta avaimen aihion jonka kiikutin suutarille sorvattavaksi.
    Tämän jälkeen pyörän ja uuden avaimen kanssa takaisin Sumekolle koodattavaksi.
    Ilmeisesti Jumbossa olisi saanut koko homman tehtyä.
    Paljon kustansi? Prismassa siruavaimen kopiointi/sorvaus oli 63€ joten eiköhän se Jumbossa ole suht samoissa hinnoissa. Tosin toi mun avain oli auton, mutta se nyt tuskin vaikuttaa asiaan. Totesi kyllä, että jokaista avainta ei pysty kopioimaan, mutta suurimman osan kyllä.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  8. #8
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    Paljon kustansi? Prismassa siruavaimen kopiointi/sorvaus oli 63€ joten eiköhän se Jumbossa ole suht samoissa hinnoissa. Tosin toi mun avain oli auton, mutta se nyt tuskin vaikuttaa asiaan. Totesi kyllä, että jokaista avainta ei pysty kopioimaan, mutta suurimman osan kyllä.
    En tarkalleen muista kun siitä on jo pari vuotta aikaa, mutta olisiko ollut 60-80€ välillä koko setti (aihio, suutari ja koodaus).
    Voin kaivella kuitit, jos joku kaipaa tarkkaa summaa.
    S1000R
  9. #9
    Lainaa marlo kirjoitti Katso viesti
    En tarkalleen muista kun siitä on jo pari vuotta aikaa, mutta olisiko ollut 60-80€ välillä koko setti (aihio, suutari ja koodaus).
    No Kawan avain/koodaus on sitten huomattavasti Hondaa (fireblade) halvempaa. Kaveri meinaan teki tuon saman (osti hondan avaimen aihion, kaiverrutti suutarilla, pyörän koodaus) ja maksoi jotain 200€. Honda tapauksessahan uutta avainta ei kopioitu vanhasta vaan koko pyörään ohjelmoitiin uudet koodit. Eivät kuulemma tee muuten kun näin ja syy on jos avain on hävinnyt joku voi löytää sen ja tulla varastamaan mopon joten varatoimempiteenä koko mopo koodataan uudestaan. Kawalla ei siis kannata vaivautua jumbon/prisman suutarille Hondan tapauksessa kyllä..
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  10. #10
    Jos nyt ei kuitenkaan puhuttaisi puuroista ja vellesitä ihan näin sujuvasti sekaisin

    Avaimen mekaanisen osan nyt jyrsittää vaikka missä, no probs. Mutta sitten se siru-osuus, niin jokaiseen siruun ohjelmoidaan joku määrätty ID. Ja niin mopon, auton kuin vaikka ulko-oven lukon takana olevalle älylle on kerrottu jotta sulla sitten toimii ID:t tämä ja tuo. Eli vaikka avain toimisikin lukkoon mekaanisesti, se ei riitä esim. mopon käynnistämiseen jos ko. avaimen ID:tä ei löydy mopon avaintaulukosta. No suutari nykertää sulle 1:1 kopion avaimestasi => sulla on kaksi, oikeasti samanlaista avainta, ID:tä myöten. No se mopon äly ei enää riitäkään päättelemään onko siinä lukossa se alkuperäinen vaiko kopio, kun kerran ID:kin mätsää = mopo siis toimii ilman mitään uusia avaintaulujen koodauksiakin tuolla kopio-avaimellakin

    No sitten tämä avaimen hukkaaminen, niin luonnollisestikin jos sulla on kaksi, identtistä avainta, joista toisen hukkaat ja joku sen löytää, niin ihan samalla tavalla se avain toimii, tuikkasit sen sinne lukkopesään sinä tai se hämärämies. Se ainut tapa varmistaa että tuo hukattu avain ei enää toimi on ohjelmoida tuo mopon avaintaulukko uusiksi. Kökkö puoli tässä vain on että samalla tuo sinun omassa käytössäsi oleva kopio-avain myös lopettaa tällöin toimintansa Ja juuri tästä syystä kukaan mopovalmistajakaan ei missään nimessä suosittele tekemään suutari-avaimia, koska ne ovat sitten 1:1 identtisiä kopioita => avaintaulukon turvallinen hallinta menee ikäväksi. Homma on paljon yksinkertaisempaa jos teettää uuden avaimen, uudella ID:llä ja ohjelmoi tuon mopon avaintaulukkoon. Tällöin jos joku noista avaimista katoaa, voi sen yksinkertaisesti poistaa mopon avaintaulukosta ja mopon avainturvallisuus on yhä taattu. Mutta koska tuossa joutuu tosiaan käyttämään sen mopon ohjelmoinnissa, kasvaa sen uuden avaimen hinta => suutari-avain tulee varsin houkuttelevaksi vaihtoehdoksi

    Tästä syystä joissain mopoissa on ruvennut tulemaan jo kahden avaimen järjestelmiä. Eli sulle annetaan mopoa ostaessasi ns. master-avain ja se varsinainen käyttöavain. Ja jos sitten haluat noita käyttöavaimia useamman, olet hukannut oman käyttöavaimesi ja teetät uuden tms. niin tuon master-avaimen avulla voit itse suorittaa ko. avaintaulukon uudelleen ohjelmoinnin => mopon avainturvallisuus on yhä taattu, mutta mopoa ei enää tartte käytää valtuutetussa korjaamossa kalliissa avainohjelmoinnissa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  11. #11
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    No Kawan avain/koodaus on sitten huomattavasti Hondaa (fireblade) halvempaa. Kaveri meinaan teki tuon saman (osti hondan avaimen aihion, kaiverrutti suutarilla, pyörän koodaus) ja maksoi jotain 200€. Honda tapauksessahan uutta avainta ei kopioitu vanhasta vaan koko pyörään ohjelmoitiin uudet koodit. Eivät kuulemma tee muuten kun näin ja syy on jos avain on hävinnyt joku voi löytää sen ja tulla varastamaan mopon joten varatoimempiteenä koko mopo koodataan uudestaan. Kawalla ei siis kannata vaivautua jumbon/prisman suutarille Hondan tapauksessa kyllä..
    Juu, sama rumba. Pyörään koodattiin kaikki avaimet uusiksi. Täytyy tsekata kuitit tuosta operaatiosta.
    Vahva muistikuva on tuosta n. 80€ kokonaishinnasta. Yli satasta ei taatusti ollut.
    S1000R
  12. #12
    Täytyy todeta että sen avaimen löytäjän on pakko tietää minkä mopon avain on kyseessä, jotta hän voi käydä nyysimässä mopon. Vaikka avaimessa lukisi Yamaha tai Kawasika, niin se ei hirveästi auta oikean mopon löytymisessä

    Eli tuo mahdollisuus on erittäin pieni. Ja sit jos satut pitämään sitä levylukkoa, niin ei se mopo ainakaan sit lähe ihan noin vaan, eli kyllä se pitää silloin käytännössä viedä pakulla tms.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  13. #13
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Täytyy todeta että sen avaimen löytäjän on pakko tietää minkä mopon avain on kyseessä, jotta hän voi käydä nyysimässä mopon. Vaikka avaimessa lukisi Yamaha tai Kawasika, niin se ei hirveästi auta oikean mopon löytymisessä
    No onneksi jotkut ystävälliset sielut asentavat mopoihinsa häläreitä. Napin painallus kaukkarista ja oikea mopo ilmoittaa ystävällisesti olemassaolostaan
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  14. #14
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    No onneksi jotkut ystävälliset sielut asentavat mopoihinsa häläreitä. Napin painallus kaukkarista ja oikea mopo ilmoittaa ystävällisesti olemassaolostaan
    Oikeestaan ainoa peloittava tapaus on että hukkaat avaimen vaikka oman kerrostalosi pihaan. Silloin on aika suuri riski että mopo katoaa, mutta jos kadotat sen vaikka jollain kauppakeskus reissullasi, niin epärehellinen avaimen löytäjä ei varmasti löydä jälkikäteen mopoasi ja jos hän löytää sen tuoreeltaan, niin sit se on joka tapauksessa menoa
    Viimeksi muokannut: sky; 27.05.2013 klo 12:23.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  15. #15
    Lainaa jamas kirjoitti Katso viesti
    No Kawan avain/koodaus on sitten huomattavasti Hondaa (fireblade) halvempaa. Kaveri meinaan teki tuon saman (osti hondan avaimen aihion, kaiverrutti suutarilla, pyörän koodaus) ja maksoi jotain 200€. Honda tapauksessahan uutta avainta ei kopioitu vanhasta vaan koko pyörään ohjelmoitiin uudet koodit. Eivät kuulemma tee muuten kun näin ja syy on jos avain on hävinnyt joku voi löytää sen ja tulla varastamaan mopon joten varatoimempiteenä koko mopo koodataan uudestaan. Kawalla ei siis kannata vaivautua jumbon/prisman suutarille Hondan tapauksessa kyllä..
    Hondaan pystyy itse koodaamaan HISS avaimia kohtuu helposti. Ei tarvitse kuin sirullisen avainaihion minkä käy suutarilla jyrsimässä ja sitten näillä ohjeilla:


    http://www.youtube.com/watch?v=db0ee6u7CjQ



    -tuomas-
    <p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
  16. #16
    Piti ihan tarkistaa mitä toi tuli maksamaan.
    Pyörän (ZX-10R '08) kaikkien avaimien koodaus Sumekolla 23€ (Tuntihinnaston mukaan, kesto 20min)
    Avaimen aihio oli 60€ (osanro 27008-0029)
    Ja siihen päälle suutarin sorvaukset, oisko ollu 10€. Tästä ei ollut kuittia tallella.
    Eli hieman alle satasen, eikä 60-80€ kuten aluksi kehuskelin
    Nämä siis 2011, tämän päivän hintoja en tiedä.
    S1000R
  17. #17
    Just tulin Lahdesta avaimenhakureissulta...

    Honda CBR600F = HISS.
    Avainaihio. RM-Heinolta 26e. Koodaus = 50e (pari viikkoo pitää ootella, ku jotkut urpot huollattaa jopojaan liikkeessä)
    Kitumarketin Tepi-Suutarille 20e jyrsinnästä.
    Total = 96e (suutarikin olis tehny, mutta vähän kalliimmalla)
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  18. #18
    Lainaa Baltic kirjoitti Katso viesti
    Avainaihio. RM-Heinolta 26e. Koodaus = 50e (pari viikkoo pitää ootella, ku jotkut urpot huollattaa jopojaan liikkeessä)
    Kyllä on työnvastaanotossa pelisilmä tippunut aika etäs, jos avaimen koodaukseen pitää odottaa kaksi viikkoa. Pelimies olisi sanonut, että tuo mopo tänne, niin hoidetaan homma pois. Ois siinä ehkä vähän aikaa saanut ootella, mutta silti.
    Vartin juttu välihommana ja rahat pois asiakkaalta.
  19. #19
    No Larskan kans täysin samaa mieltä!
    Nyt on käytännössä hommattava mopo Lahteen "vuorokaudeksi" ja matkat eestaas 40km/suunta
    Suutari olis tehny odottaessa, mutta lopputulos ei niin hyvä...
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  20. #20
    Nostetaan aihetta ylös.

    Kawa ZX14 ja vm -07.
    Saako itse koodattua avaimet, jos haluan kadonneen avaimen tilalle yhden uuden ja koodata kaikki sitten uusiksi tällä master avaimella?

    Kiitos etukäteen viisaammille.

    -Hessu-
    Kawasaki ZX14 2008
    Ford Capri Mk3 2,9 V6 EFI going turbo with MSQ
  21. #21
    ^ Menet lähimpään suutariin/mistermitiin (esim. Tikkurikeskusen aula) avaimen kanssa ja esitä asiasi.
    Tarkoitan että paras ja tuorein vastaus löytyy sieltä.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  22.  
  23. #22
    Am Security joka muuttaa just parhaillaan Tilkasta Konalaan pystyy lukemaan ja tekemään useimpiin merkkeihin avaimen.

    Mutta esim. Bemarin avaimen EWS on niin monimutkainen että niihin saa avaimen vain merkkikorjaamolta.
    Positiivisena yllärinä tuli taasen se ettei se Bemun avain ollut kallis ja tuli aika sukkelaan.

    (Tämä on lohduttava tieto niille jotka hukkaavat avaimen jollain Euroopan tourneella).
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>