Elikkä tuli ostettua joku aika sitten tuommoinen motonetin perus A1 luokituksen puolinaamari.
Sitä olen nytten pari kertaa käyttänyt ulkomaalaus hommassa ja kurkku on alkunut oireilla kummallakin kerralla turpuomalla :/
Lähempi tarkastelu tuo ilmi, että aktiivihiilti on naamarin sisällä eli ilmeisesti sitä olen hengitellyt sitten prkl.
No motonettiin palauttamaan tuote ja siellä sanottiin, että tämä on normaalia ja minä olen vain yliherkkä sille.
Myyjä näytti asian ottamalla suodattimen irti ja naputtamalla sitä pöytää vasten niin siihenhän tippu pikkuista aktiivihiili hilettä.
Kysynkin teiltä onko tuo muka normaalia, että suodattimesta lähtee tuota aktiivihiiltä irti ja kulkeutuu naamarin sisään kyseistä ainetta ?
Luulis ettei ole mitenkään tervettä hengitellä tuota...
Jee Jee
Ei mulla ainakaan ole tullut hiilipölyä suodattimista! Kyllä itse ostamissani on ollut päällikangas myös hiilen päällä.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
No ei sieltä kuulu tulla mitään hiilipölyä kitusiin, sehän on hengityssuojain eikä niistä saa irrota mitään partikkeleita hengitysilmaan. Mitä jo joku astmaatikko olisi laittanut kopan naamalle?
Vie takaisin ja uusi tuote tai rahat näppiin.
Kylätason kurapyöräilijä.
Aktiivihiilen kuuluu olla filtterissä. Suora kosketus/haistelu kys. aineelle on tietääkseni jopa hyvinkin epäterveellistä. Ei kyllä ole normaalia, että naamarissa tai vaatteissa on aktiivihiiltä ulkopinnoilla, ellei kyseessä ole todella vanha (ja vanhentunut käyttöpäivä) oleva tuote.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Ei ole vaarallista pieninä annoksina mahalaukussa. Sitoo vaan muut myrkyt itseensä eikä päästä leviämään muualle elimistöön.Keuhkoissa se taas ei ole hyvä juttu. Samaa mieltä, ettei ole tarkoitettu suodattimessa irtonaiseksi/naamalle leviämään.
Intissähän suodatin testattiin naputtamalla sitä, ja jos pölyä tuli ni suodatin roskiin ja uus tilalle.
Yamaha FZS 1000cc
Ex: Kawasaki er-5
Nii i, itellä on ollut nuita astma oireita ja tosiaan, kun henkeä alkoi ahdistaa niin onneksi oli tuota ventolinoa (keuhoputkien laajentaja) kotona niin sain helpotettua oloa.
Toisin vieläkin tuntuu kurkussa, että joku kuristais vähän kokoajan kurkkua, ei kiva...
Kiitän vastauksista, tuli käytyä uudestaan motonetissä meuhkaamassa niin sai asian kondiksene, mutta samanlaista en kyllä uskalla ostaa.
Jee Jee
Jos hyvän haluat niin kipaise hakemassa rautakaupasta 3M:än maski, mä en muita maskeja duunissa käytä kun joudun kemikaalien/homeiden ja muiden paskanhajujen kanssa touhuumaan. Maksaa vähän enemmän mutta toimii ja saa suodattimia vuosienkin kuluttua.
Kylätason kurapyöräilijä.