Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Eli menee näin: laittaa vetoa päälle esim 1: vaihteella niin kuuluu nakuttava ääni, häviää kun on kierroksia koneessa. Ääni on enemmänkin matalilla kierroksilla vedättäessä. Vapaalla kun antaa kierroksia koneelle ääni ei esiinny eikä jos on tarpeeksi kierroksia koneessa. Liikkeellelähdöt kylmänä kaikista veemäiset äänet.
    Melko varmaa että ei tule venttiileistä. Luulenkin että voi tulla kytkin puolelta? Onko mahdollista että kytkinlevyt siellä jotenkin pääsee kolisemaan?
    Tosin mahdollinen voi olla toi nokkaketjun kiristäjä?
    kiitän!
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ketjut ja rattaat.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    ketjut + rattaat aluksi epäilin. Ketjuratas paketti vaihdettu noin 10tkm sitten ja jo silloin oli samainen sivuääni, pahenee vain ajan mukaan.
    Ääni tulee myös jos luistaa kytkimellä paikallaan melkein että kone sammuu.
    Koneen sisällä on jotain... luulisin. Tosin olen ennekin ollut väärässä...
    Allt kva rinnär fran nesan te mun e heimååt. Käännös: Kaikki mikä valuu nenästä suuhun on kotiinpäin.
    Liittyi Jan 2013
    Etelä-Pohjanmaa / Pohjanmaa
    Jos ketju paketi on kunnos sitte nokkaketju varman.
    Itsellä oli viimeks öljyn ja hiekan sekoitus pääsyt etupyörän ja ketjun välin. Tuosta kauhea ääni. Juuri niinkun olis tullut moottoristä mutta otin vaihton edestä pois ja sieltä se selviskin.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Sitten se on vetopakan (tai takapyörän) laakeri. Kai se voi tietty olla vetoakselinkin laakeri, tai siis se missä eturatas on kiinni.

En nyt ensihätään usko että nokkaketju välittää juurikaan siitä onko vetoa päällä vai ei.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Limppa kirjoitti Katso viesti
    Ääni tulee myös jos luistaa kytkimellä paikallaan melkein että kone sammuu.
    Jaa joo no kyllä sitten kytkimen kansi auki ja katsoo mitä löytyy. Ei sielläkään mitään kovin kummallista voi olla. Jotain laakeria mä epäilisin jos ääni tulee ajaessa ja paikallaan luistattaessa. Tuolloin se rajaisi pois vaihdelaatikon ja ketjut, äänen lähde olis siis kytkimen(ssä) ja kampiakselin välissä, eli joku ensiövedon laakeri Siinä kytkinkorissa kai tuppaa olemaan neulalaakeria ja sellaista, painelaakeri ei varmaan oireile kytkin ylhäällä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Kytkimestä olen aikanaan vaihatanut kaikki levyt, jouset ja painelaakeri. Painelaakeria en usko, pysyy hiljaa painetta päällä. Kytkin ylhäällä vähän ääntä mutta ei mitään nakutusta. Mutta ton kytkinkorin laakeria voisin lähteä kokeilee vaihtaa.
    Varmaan kannattaa lähteä tiedustelee ihan alkuperäisenä honda tuotteena?
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Varmaan, tuskin maksaa hirveesti että kannattais yleislaakeria hakea… Mutta nää mun ajatukset on sitte ihan amatööripohjalta tehtyjä pohdintoja vaan Mutta noin mää ajattelisin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Oletko tarkastanut ensiövedon ketjun kiristäjää. Jos on vm. 87-88 niin kiristäjä usein hajoaa. Uudemmissa malleissa "starttikytkin" antaa periksi ja luistaa.

Kiristäjä kun on hajonnut, niin kone pitää rohisevaa/rallattavaa ääntä. Kiristimen saa vaihdettua ainoastaan konetta halkaisemalla.

Kiristimen rikkoituminen 1000f:n tyyppi vika.
    Viimeksi muokannut: finn; 23.05.2013 klo 20:48.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Kyseessä on SC24 vm:´89.
    Ensiöketjun kiristäjää täytyy myöntää että ei ole tarkastettu, pistetään tarkistus listalle.
    Toinen Honda tallissa missä just ensiöketju pitää ääntä, mutta vaan tyhjäkäynnillä ei veto päällä.
    Starttikytkin pitäisi olla suht. koht. kunnossa.
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Limppa kirjoitti Katso viesti
    Kyseessä on SC24 vm:´89.
    Ensiöketjun kiristäjää täytyy myöntää että ei ole tarkastettu, pistetään tarkistus listalle.
    Toinen Honda tallissa missä just ensiöketju pitää ääntä, mutta vaan tyhjäkäynnillä ei veto päällä.
    Starttikytkin pitäisi olla suht. koht. kunnossa.
    Rallattava ääni tulee lähinnä moottorijarrussa. Jos kiristäjä rikki, niin koneeseen kerääntyy aika paljon alumiini silppua, kun ketju pääsee vapaasti vispaamaan.

Ketjukiristäjän tarkistus: Irroita startti ja kokeile sormella liikkuuko koneessa oleva starttiratas vetävään suuntaan. Jos joustaa, niin kiristäjä rikki.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Tuli vaihdettua eilen kytkimen sisärunko + kaikki levyt (massalevyt + kitkalevyt). Loppui kilinä. No, tunnusomainen Honda äänimaailma on toistaiseksi vielä jäljellä mutta onpahan härveli vähän hiljaisempi.
  13.  
    halvemmaksi olisi tullut korvatulppien hommaaminen
    Horo Elää !