Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    tervehdys!
    tällä viestillä lähti sitten foorumineitsyys, ja heti neuvoa kysymässä...
    reilun 15 vuoden tauon jälkeen päätin hommata pyörän taas, joten ajattelin päivitellä ajotaitoja tuollaisella 30kymppisellä suzukilla. Keväthuollon jälkeen pyörä toimi kuin kello pari viikkoa, kunnes ajolenkillä tehot kaasusta katosivat.kierrokset eivät nouse yli 6000, ja vaihde päällä pyörä hädintuskin liikkuu, kierroksia suska saa max 2000 vaihde päällä. mistäs aloitan vianmäärityksen?
  2. #2
    Pari kokemusta samantyyppisistä ongelmista on.
    Itellä oli aikaisemmin 93 gsxf 750 suiza ja siinä kaasu toimi ainoastaan pumppaamalla, tasakaasulla röpötti ja sporras.
    Syy löyty kaasareista. Kahdesta kaasarista oli neulan jousi muljahtanut pois paikaltaan ja luisti ei siksi liikkunut kunnolla.

    Toinen syy saattaa löytyä vanhoista tulpista. Jos seos on väärä ja tulpat vanhat niin siksi saattaa tulpankärki katketa ja sulattaa mäntään reijän.. Näin kävi meidän moottorikelkalle... Sillon ei myöskään vekotin halunnu liikkua ja hätäseen pysyi edes käynnissä.
    :kääk

    jos noista olis ees jotain apua.
    Onnea matkaan...
    Ducati ST2 -98
    NSU 50ccm -56

  3. #3
    Lainaa papparainen kirjoitti Katso viesti
    tervehdys!
    tällä viestillä lähti sitten foorumineitsyys, ja heti neuvoa kysymässä...
    reilun 15 vuoden tauon jälkeen päätin hommata pyörän taas, joten ajattelin päivitellä ajotaitoja tuollaisella 30kymppisellä suzukilla. Keväthuollon jälkeen pyörä toimi kuin kello pari viikkoa, kunnes ajolenkillä tehot kaasusta katosivat.kierrokset eivät nouse yli 6000, ja vaihde päällä pyörä hädintuskin liikkuu, kierroksia suska saa max 2000 vaihde päällä. mistäs aloitan vianmäärityksen?
    Yhdessä pyörässä itellä oli kaasuttimissa oleva lika ongelma.
    Oli niin pahasti pinttynyt lika kiinni, että piti käyttää ultraäänipesurissa kaasarit ja tämän jälkeen toiminut taas hyvin.
    Eli oletkos kattonut miltä näyttää kaasarin sisukset ?

    Ja myös bensan kulku kattoa, suodatin, bensaletkut yms.
    Jee Jee
  4. #4
    Bensa tai osa kipinöistähän tuossa sevästi puuttuu! Mulla oli aikoinan se edeltävä GS750:n, kärkisytytyksellä. Kertaalleen motarilla katkesi toisesta kärjestä jousi, joten kävi vain kahdella pytyllä. Kyllä tuon vielä motarilta sai ajettua pois, ei vain paljoa yli kuuttakymppiä liikkunut. Toi sun on ilmeisesti jo kärjettömällä. Tulppa kerrallaan irti ja katsoo, tuleko kipinä (tulppa tulpanhattuun, kierreosa koneen kylkeen ja starttia, jokaisen pitäisi kipinöidä). Voi olla että toinen puola tai sen pickuppi ei pelitä.

    Toinen tarkastuksen paikka se automaattinen bensahana, aukeaako alipaineella. Käykö siinä suorajuoksutusasennossa (merkattu PRI) paremmin. Hanan kalvo rikki, tai alipaineletku irti.

    Ja kolmantena tietysti tuo kaasarien puhtaus, jos ei jompikumpi näistä vioista. Toi on saattanut vetää tankista ruosteet/liat kaasareihin, eikä käy sen takia.
  5.  
  6. #5
    kiitoksia nopeista vastauksista!! töiden jälkeen tallille ruuvaamaan