Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
    Mulla ollut LT, GT ja nyt GSA, tiedän kyllä mikä paras hiekkatiellä, mutta mikä paras Saksan motareilla, kaikilla olen siellä kurvaillut, mutta jokaisessa omat rajoitteensa, mitä mieltä lajitoverit ?
    Jussi
    Jaa-a, ilman mitään laajempia empiirisiä kokeiluja oma LoTja kyllä on aika passeli noilla teillä...

Siinä kun ensin yhdestä napista säätää Russellin nahkasitsin sopivaan korkeuteen, jotta polvikulma on ihanteellinen ja sitten toisesta napista pannaan tuulilasi hollilleen, jottei tuuli turhaan vihellä ja haittaa juuri valitun tunnelmaan sopivan iPod-raidan kuuntelua ja sitten vielä kolmannesta säädetään selkänoja sopivasti tukemaan ristiselkää, niin sitten voikin cruisen täpätä johonkin sopivaan 130 -140 vauhtiin ja lopuksi säädetään highway-handle passeliin pituuteen, nojataan taaksepäin ja nautitaan...

Jos sitten sattuu jokin noista harvinaisemmista vapaan nopeuden pätkistä, niin sitten voi panna molemmat kädet stongaan ja nostaa vauhdin tuonne 160-170 lukemiin, mutta eipä juuri paljon tuon yli, koska mukavuus alkaa hiukan kärsiä. Eli jos mennään vasemmalle kaistalle, niin sitten pidetään silmällä joko peilejä tai takakameran monitoria, ettei turhaan tarvii kiireisen kahta ja puoltasataa työntävän Porschekuskin himmailla...

Taas jos sattuu vaikkapa perinteinen stau eteen, niin sitten valitaan taas eräästä napista "Stauvilkut" (vuoroin vilkkuvat kolme xenonia ja neljä halogeenia) päälle, jolloin autojonojen väliin aukeaa ykskaks ihan kunnon kaista ajettavaksi. Jopa niin leveä, että jos kaikesta aiemmasta säädöstä huolimatta meinaa vanhan polvet puutua, niin sitten avataan J-Peg XL-highway-pegit auki ja ajetaan jalkapohjat edellä kuten customiukot konsanaan.

Emmä muilla Puimureilla oo noilla väylillä ajellut...oma on aika hyvä.

t. pozo

-04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Kun minulla ei ole noita Pozon spesiaaleja, niin voin verrata keskenään vain suht vakiovarusteisia LT ja GTL pyöriä. Molemmilla olen ajellut Saksassakin, ja edelleen molemmat ovat tallissa valittavissa seuraavalle Keski-Euroopan reissulle. Minun valintani kyllä kohdistuu GTL:ään. Erot eivät ole suuria, ja LT on joiltakin osin jopa mieleisempi, esim. kaasu - kytkin, erityisesti kaupungeissa, ruuhkissa, jne. on minun mielestä LT.ssä mukavammat. Mutta nimenomaan moottoritie- ja pitkien matkojen ajossa GTL on minulle selvästi mieleisempi.
    no eihän tohon ku yks vastaus, s1000rr
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Siinä kun ensin yhdestä napista säätää Russellin nahkasitsin sopivaan korkeuteen, jotta polvikulma on ihanteellinen ja sitten toisesta napista pannaan tuulilasi hollilleen, jottei tuuli turhaan vihellä ja haittaa juuri valitun tunnelmaan sopivan iPod-raidan kuuntelua ja sitten vielä kolmannesta säädetään selkänoja sopivasti tukemaan ristiselkää, niin sitten voikin cruisen täpätä johonkin sopivaan 130 -140 vauhtiin ja lopuksi säädetään highway-handle passeliin pituuteen, nojataan taaksepäin ja nautitaan...
    Herää kysymys, miksi et vain aja autolla?
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Herää kysymys, miksi et vain aja autolla?
    Höh.

a) selvästi et ole ajanut LoTjaa
    b) eihän se auto (edes Bemari) mahdu niiden jonojen väliin kun stau iskee...

<p>2002-2014</p>
    K 13 S tietenkin. Mukava ajaa eikä tarvi niitä Bärssekuskeja pelätä.
    BMW K1300S -13
    Ducati Multistrada 1200S -15
    BMW R1200GS -13
    BMW K1300S -09
    BMW R1200GS -07
    BMW R850R -04
    Yamaha RD 125 -85
    Tunturi Start -??
    Ainoa em. vehkeistä jolla olen ajanut on nykyinen r1200gs-pyöräni, edellinen pyöräni oli XX. Gessulla pystyn ajamaan ihan yhtä pitkiä päivämatkoja kuin mitä Hondalla päästelin 9 vuotta. Merkittävin ero Lt:hen ja ja K:linjaan on se, että kun tie huononee niin pyörää ei tarvitse vaihtaa, eikä reittiä. Tämä tietenkin kovin yleistävästi esitettynä. Tuuli nyt tuivertaa jonkin verran vrt. Lt mutta siinäpä ne merkittävimmät mitä tulee mieleen.
    Do you have premonitions of déjà vu?
    Noilla kaikilla 3:lla ajaneena (ja kaikilla nopeuksilla -edelleen lähes kaikilla säätyypeilläkin...) sanoisin että UUSI GT olisi valintani, (1200GT) ei yllä samaan mutta kyllä LT on edelleen niin hyvä että sillä mennään, 140-160km/h, juuri mihin ne on suunniteltukkin ja loppuu se "selkäpyörre"
    R 1200RT toimii hyvin motarillakin ja on moottoriääneltään huomattavasti hiljaisempi kuin K-mallit. Mutta peilit.. Niillä ei tee mitään. Siis kuva on kirkas ja värinätön.Mutta kuski ja kyytiläinen peittää turhan-paljon näkökentästä. En ole mitannut mutta ne on varmaan kapeammalla kuin lotjassa.Motarilla kun peilit on kotilo-slalomissa tarpeen.
    <p>R 1200 RT</p>
    Siis hei. Aika tylsää ajaa Saksan motareilla.
    Millä vaan pyörällä.
    Voisiko joku kertoa miksi moottoripyörällä joku haluaisi ajaa Saksan motareita.

Pekka
    illan myöhänen "puujalka"... 530d
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Siis hei. Aika tylsää ajaa Saksan motareilla.
    Millä vaan pyörällä.
    Voisiko joku kertoa miksi moottoripyörällä joku haluaisi ajaa Saksan motareita.

Pekka
    Totta tuo, autobaana-ajo on tylsää: tankilta-tankille, nopea tauko pizzapala+wc, tankkaus, wc ja sit Gasthausiin yöksi...
    Lukemattomia tietöitä, kolari, 3 -kaistaa ahdetaan 2:een vähän väliä, jälleen stau, 80km/h ja sitten ne rekat! 1km/h:n nopeuserolla tullaan (laillista nykyään) eteen ja lähdetään ylämäkeen toista ohittamaan......sitä jutaillaan sitten 8km:n pätkä eikä vaan meinaa valmista tulla......jatkuvaa peilien vilkuilua, ihan työstähän tuo käy!

Se vain on niin että #pelipaikoille# siirtymisen ehtona on tuo germaanian läpiajo, tai tietenkin alaa todella "harrastavat" pitävät vähintäin yhtä pyörää etelässä valmiina jolloin autobahn ylitetään 30.000 jalassa Recaron nahkapenkeillä, rennosti päivällistä nauttien

[IMG][/IMG]
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 17.05.2013 klo 11:04.
    Olen samaa mieltä Pekan ja Huuruksen kanssa autobahn ajosta. Itse ajelen myös pienempiä teitä, siellä myös näkee jotain, vaikka onkin hiukan hitaampaa etenemistä. Ja olen joskus kirjoittanutkin, että suotta Saksan läpiajoa moititaan, se on iso maa, ja nähtävää riittää ja reittivaihtoehtoja, eikä samoja teitä tarvi aivan heti uudestaan ajaa jos ei halua.
    Mutta kun aloittaja tätä ominaisuutta kysyy, niin kaipa hän tätä tietoa syystä tai toisesta haluaa.
    Jos tosiaan Saksan- ja miksei muistakin motareista puhutaan, niin tuskinpa K 16 GT:lle voittajaa löytyy. Tai GTL:lle, jos ergonomia vaan sattuu kohdalleen. Mutta kun ja ainakin minulle se reissaaminen on enempi muuta kuin moottoriteitä... Vaikka omistaisin edelleen molemmat, niin taitaisinpa silti K 13 ässällä lähteä.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Hyviä kommentteja!
    Pozon tyyli on omaa luokkaansa. En itsekään perusta motarilla ajosta, varsinkaan GSA:lla, olen myös muutaman kerran ajanut Saksan läpi tyyliin "ei metriäkään moottoriteitä" ja mukavaa, joskin ottaa aikaa. Kevään eka Saksan reissulla vaan tuli puhetta, että mikä Bemari paras tohon motarilla ajoon: "että nelipyöräinen paras tuohon tarkoitukseen" ja onhan tuo kommentti jotenkin outoa vannoutuneen motoristin suusta kuultuna...
    Jussi.
    Jussi
    Lainaa Petsku kirjoitti Katso viesti
    no eihän tohon ku yks vastaus, s1000rr
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
    Eli jokaiselle Bemarille löytyy tilaus Jotkut ajaa straadaa, monet muita teitä. Kaikki viihtyy Germaaniassa - saati muualla juuroopassa

Bokserilla voi mennä, jos maamoottorista tykkää, rivarilla taas kuuluu mennä isoa-kovaa - kaikelle on tilauksensa...
    <p>2002-2014</p>
    Itse ottaisin autobaanalle bemareista varmaan juurikin S1000RR:n 4-pyöräisistä bemareista M5:n
    Makuasioitahan nämä ovat, joten sillä vähän turhaa kysellä jos ei tarkemmin kerro mitä ominaisuuksia arvostaa.

Ja totta kai autobaanaa, kerrankin saa jossain ajaa niin kovaa kuin uskaltaa ilman että sinua syytetään rikoksesta jossa on Suomessa pahemmat tuomiot kuin pahasta pahoinpitelystä.
    Saksassa on kyllä hienoja pikkuteitäkin, niitäkin on ajettu, mutta kyllä autobaana maistuu - jos sattuu niin erikoinen tilanne että siellä ei ole liikaa liikennettä
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  20.  
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    ...
    Ja totta kai autobaanaa, kerrankin saa jossain ajaa niin kovaa kuin uskaltaa ilman että sinua syytetään rikoksesta jossa on Suomessa pahemmat tuomiot kuin pahasta pahoinpitelystä.
    Duoda, sanotko mullekkin milloin siellä voi ajaa nuin lujaa ? Aina kun olen ollut liikkeellä tulee varoitusvalot edessä joku vastaan tai sitten on kaikki kaistat vaan muuten tukossa....ma.ti.ke.to.pe.la.su. aamulla, päivällä, illalla, yöllä....vai oliko se silloin 70-luvulla?