Vai päinvastoin?
Tietenkin noin, ei päinvastoin.![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Ensin tuki pois, sitten varmistetaan olikos se tasku kiinni -> Nostetaan pyörä ylös ja lähdetään tien päälle.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Tai sitten pyörän yli kumartuen kädellä sivutuki ylös. Kaamea ähellys, ettei pyörä heti kumolla. Sen jälkeen pyörää pystyssä pitäen kierto takakautta sivutuen puolelle. Ja varovainen satulalle nousu ilman sivutukea.
Viime kesänä todistin tuollaisen suorituksen, syytä sille en tiedä vieläkään![]()
Millainen on etutuki???
Jos pyörä sivutuella niin ensin tietysti jalka yli ja sit vasta tuki pois. Jos keskituella ja edessä latu vapaa niin suoraan selkään, ykkönen päälle ja samanaikainen perseen heilautus ja kytkimen nosto![]()
:-)
Eka kyytiin ja sitten kantapäällä sivutuki ylös.
Oliko tässä joku taka-ajatus kysyä tällasta, vai vaan huvinvuoksi?![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Kyytiin ja menoksi. Sivutuki nousee itsestään ylös.![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
No niinpä lukee, pitäisi lukea ensin ajatuksella ennen kuin vastaa![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Oma tyyli: 20m vauhtia, kaksoisvoltilla satulaan samalla karjaisten "KIAI!!" ja satulaan laskeutuessa synkronoidusti kantapäällä sivutuki ylös, pyörä käyntiin ja keulien auringonlaskuun. Eiks tää oo iha yleistä?
Massey Ferguson 148 hupiin.
MB Atego romunkuljetin velvollisuuksiin.
Ari veti toin takaperin!
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Jos pyörä on pysäköitynä niin että pääsee suoraan eteenpäin lähtemään liikkeelle, niin ensin päälle ja sitten sivutuki pois. Jos taas joutuu ensin pyörää siirtämään, niin ensin sivutuki pois, pyörän siirto ja sitten päälle.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Jos keskituella; pyörä heilautetaan tuelta ja jalka hop pyörän yli (jos ei nousu tarpeeksi avitetaan hiukan toisella kädellä)
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Milloin mitenkin, tilanteen mukaan...
Ja paljon riippuu siitä millä kotarin meinaa käynnistää.
Sivujalalta ei voi polkea, ja keskijalalla kicksi on hieman korkealla, ei nouse jalka jos on liikaa vaatetta päällä.
Itse olen sen verran lyhyt etten pääse niin helposti tallustamaan mopon selässä taaksepäin niin täytyy viedä rinnalla. Mutta jos lähden eteenpäin niin ehdottomasti kyytiin ja jalka pois.
Honda CBR 600 F -05
On muuten kiva ylläri tollanen vieraassa pyörässä. Hyppäät mopon päälle kylmätyypeille, nostat mopon pystyyn, ihmettelet hetken, lasket mopon alas, nostat mopon ylös kaverin avustuksella, varmistat jalan olevan alhaalla, lasket mopon jalan varaan, kaivat lompakon taskusta, maksat rikkoutuneet katteet/peilit/vilkut.
Superbike #7
Itse menen aina näin selkään, alimmainen jalka vetää samalla sivutuen ylös.
![]()
ex ER 5
ex GS 500
ex GSXF 750
ex ZR-7
ex XJR1300
ex Aprilia SL Falco
ex Kawa ZZR-1200
ex FZ1-S
Moto Guzzi Griso 1200 8v
Vähän riippuu miten röykkyistä ränniä on tiedossa, jos pitää varmistuslenkki laittaa paikalleen niin ensin jalka ylös, varmistuslenkki kiinni ja ajamaan.
Kylätason kurapyöräilijä.
Olis kiva tietää miks ducati meni tästä luopumaan ja laittamaan ton typerän systeemin että värkkiä ei saa edes käyntiin jos on jalka alhaalla. Nyt saa sitte aina istuskella pyörän päällä minuuttitolkulla odottelemassa koneen lämpenemistä.
Ebayssa näyttäis olevan 1kpl noita vanhan mallin jalkoja, hintaa ~satanen.![]()
Kannattaa ainakin omat jalat nostaa ylös vasta sitten, kun on p_ _ se tukevasti satulassa, edellyttäen että pyörän jalatkin ovat ylhäällä.![]()
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Molempi parempi. Väillä ensin selkään ja sitten tuki veks. Välillä taas ensin sivutki veks ja sitten selkään. Mitä merkitystä ???????
<p>2002-2014</p>
Veikkaan että joku oikeusjuttu jossain amerikassa... :eek:
Saahan sen kytkimen ohitettua, että se toimii kuten ennen?
Itse myös tykkään tästä jalan toiminnasta. Ainoa miinus on se kun siirtelee pyörää, pitää muistaa että jalka hyppää ylös. Ja varsinkin jos pyörää/toimintaa tuntemattomat siirtää/ottaa kylmiä tyyppejä.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Saishan sen tappokatkasijan varmaan ohitettua, mutta kun tossa nollaykkösessä se jalka ei nouse ellei sitä itse potkaise ylös. Enkä mä kyllä sitä riskiä ala ottamaan että lähtis jalka alhaalla ajelemaan.![]()