Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Krossiradalla on tullut niin paljon kuittailua Hondan käyntiinpolkemisesta, että piti nyt viimein tarkistaa ne venttiilien välykset.

    Honda CFR250R 2006, ajettu yhteensä n. 128h. Edellisen omistajan toimesta 28h tuntia sitten tehty koneremppa jossa uusittu venttiilit, mäntä, kampura, kiertokanki.

    Pyörä käy ja kulkee hyvin. Tehoa ja vääntöä piisaa. Käyntiin polkeminen on raskasta verrattuna muihin 250:siin, mutta olen kuvitellut sen johtuvan koneessa olevasta korkeammasta männästä. En tiedä tarkalleen, mikä mäntä siellä on. Käynnistäminen kuumana on toisinaan todella työlästä.

    Venttiilien välykset oli ihan kohdillaan, mutta nokkarattaan asennossa on jotain hämärää. Ohjekirjan mukaan, kun kampiakselista käännetään merkit kohdilleen (kuva1) nokkarattaan merkkien pitäisi olla kannen reunan tasolla ( kuva2 ). Ero on pienehkö, enkä tiedä pitäisi asialla tehdä mitään. Tai jos pitäisi, niin mitä?

    Tarkistin että koneessa on työtahti menossa. Pakopuolen venttiilien "linkku" on vapaa. Nokkaketju tuntuu tiukalta.

    Pitäiskö tehdä jotain?
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Honda CRF 250R 2007

    ex Suzuki GSX-R 750 K6

    ex Kawasaki ZX-6R 1999
  2.  
  3. #2
    Lainaa josse100 kirjoitti Katso viesti
    Krossiradalla on tullut niin paljon kuittailua Hondan käyntiinpolkemisesta, että piti nyt viimein tarkistaa ne venttiilien välykset.

    Honda CFR250R 2006, ajettu yhteensä n. 128h. Edellisen omistajan toimesta 28h tuntia sitten tehty koneremppa jossa uusittu venttiilit, mäntä, kampura, kiertokanki.

    Pyörä käy ja kulkee hyvin. Tehoa ja vääntöä piisaa. Käyntiin polkeminen on raskasta verrattuna muihin 250:siin, mutta olen kuvitellut sen johtuvan koneessa olevasta korkeammasta männästä. En tiedä tarkalleen, mikä mäntä siellä on. Käynnistäminen kuumana on toisinaan todella työlästä.

    Venttiilien välykset oli ihan kohdillaan, mutta nokkarattaan asennossa on jotain hämärää. Ohjekirjan mukaan, kun kampiakselista käännetään merkit kohdilleen (kuva1) nokkarattaan merkkien pitäisi olla kannen reunan tasolla ( kuva2 ). Ero on pienehkö, enkä tiedä pitäisi asialla tehdä mitään. Tai jos pitäisi, niin mitä?

    Tarkistin että koneessa on työtahti menossa. Pakopuolen venttiilien "linkku" on vapaa. Nokkaketju tuntuu tiukalta.

    Pitäiskö tehdä jotain?
    Saattaa olla hampaan verran pielessä
    Honda VFR 750f -93 ex transalp 600