Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 55:een 55:sta
  1. #31
    Maantiellä 12L tankilla pääsee ajotavasta riippuen noin 250km, jos haluaa pitempää stinttiä niin sitten RallyRaidin lisätankit ja tankkausväli kasvaa 450 kilsaan.

    Tärisee ja tärisee, onhan näissä tärinää enemmän kun rivikoneissa ja tärinänsieto on yksilöllistä. Tärinöiden puolesta voin ajaa vaikka Lappiin jos keulalle laittaa tuuliohjaimen ja jakkaraksi SeatConseptsin penkki, sen jälkeen vois vaikka reissailla jos tykkäisin pitkistä reissuista.

    Jos en ole väärin ymmärtänyt sun sijaintia niin asun aika lähellä, törkkää YV:tä jos haluat päästä käpistelemään 690:stä, vaikka sumpille Mankin Nesteelle tai jonnekkin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  2. #32
    XJ900S Diversion ajettu. Ei oo sekään mun pyörä. Taas vähän viisaampi. Ehkä. Voipi olla, että en ehdi pyörää hommaamaan ennen kuin jo on vanha nipussa. TDM vielä ajamatta.

    Nyt voi laittaa ehdotuksia mistä vain max 3te luotettavasta peruspyörästä. (600cc tai enemmän.)
    Retired
  3. #33
    Yamahan XT660Z Tenere ääni. Kilonfasu vaihtu Tenereen. Viikon ajaneena se ei ole ollut huono valinta, vääntää ku mikä... Yleiskäyttöön loistava, nauttia on saanu ku asfaltti loppuu. KTM 690 olis ollu toinen valinta mut matkaa kaks päällä tulee sen verta että jäi vielä hankkimatta.
    Yamaha XVS1300A Midnight Star
    Yamaha XT660Z Tenere -10 (ex.)
    Yamaha FZ1-S -07 (ex.)
    Yamaha FZS 1000 -03 (ex.)
    Yamaha XT 350 -92 (ex.)
    Yamaha FZS 600 -02 (ex.)
  4. #34
    Lisää vaihtoehtoja joista lisäinfoa etenkin kestävyyden ja matkaominaisuuksien suhteen olisi mukava saada.

    Honda CB 750 F2 Seven Fifty
    Yamaha XJR 1200
    Kawasaki Zephyr 1100
    Retired
  5. #35
    http://www.nettimoto.com/honda/xrv/1502977

    Uskoisin, että on hyvin pidetty.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  6. #36
    Mico voi vaihtaa ketjun nimeksi esim. "Edullisen matkapyörän valintaa" tmv. Nyt kun on skaala laajentunut.

    Kiitti!
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 25.05.2013 klo 23:39.
    Retired
  7. #37
    Ajettuna DR800 ja Zephyr 1100. DR vaikutti erittäin potentiaaliselta. Tykkäsin moottorista ja erityisen paljon ajoasennosta. Tuntui, että siinä olisi voinut ajella pari päivää puutumatta. Zephyrissä en saanut mitenkään hanuriani mukavasti. Penkki vaatisi muokkausta ehdottomasti. Myös moottori vaikutti hiukan puhdittomalta. Oma K100 tuntuu huomattavasti tehokkaammalta, vaikka paperilla eroa ei sen paremmin tehossa kuin painossa pitäisi juurikaan oleman.
    Retired
  8. #38
    - Honda XRV750 Africa Twin
    - Yamaha XJ900S Diversion
    - Suzuki DR800S Big
    - Kawasaki Zephyr 1100
    - Honda XRV650 Africa Twin
    - Yamaha XTZ750 Super Tenere
    - BMW K100 RT

    Noi nyt ajettu tähän asti. Edelleen DR800 pitää pintansa. XRV650 yksilö kiehtoo ja Super Teneressä oli mukava moottori. K100 RT oli liian ahdas mulle vakiokattein!

    Tässä on samalla tullut huomattua, että hintaluokassa n. 3000e tai alle on kyllä erittäin monenkuntoista myynnissä olevaa laitetta. Eikä aina hinta korreloi mitenkään kuntoon tms. Kuvista ei myöskään näe kuntoa niin hyvin, että voisi oikein mitään kunnollista päätellä. Aikaa menee helvatusti kun kiertää ettimässä sitä oikeaa.
    Retired
  9. #39
    Lainaa mico kirjoitti Katso viesti
    http://www.nettimoto.com/honda/xrv/1502977

    Uskoisin, että on hyvin pidetty.

    Onko tuo siis Mico tuttu? Myynti-ilmoitus ei ainakaan kerro sen kunnosta paljoakaan. Paitsi sen, ettei ole uudenveroinen...

    TwinTenoxille, mä oon tuollaista DR:ää kuolaillut jo tovin verran... Mutten muuten kuin paperilla, vanha katupyörä pitäis saada ensin myytyä pois. Tai siis, uudempihan se on ja vanhempaan vaihtuisi.

    ADV-rider-forumeilla on yli 900-sivuinen keskustelu DR:stä. Siitä ketjusta näkee että ainakin Tohtori Suurten omistajat tykkää niistä tooodella paljon. Mieletön modauskulttuuri myös.
  10. #40
    Pegaso ajettu - ei sytyttänyt sen paremmin laite kuin yksilökään.

    Mites Honda SLR650? Tai Gaciva Grand Canyon?

    Hermot menee kun ei viitsisi ihan joka päivää käyttää tähän projektiin ja kaikki kiinnostavat pyörät on kaukana. Siis siten kaukana, että kaverin kanssa pitäisi lähteä. Tai jollain julkisella...
    Retired
  11. #41
    Sorry nyt mutta en oikein ymmärrä mitä oikein haet? Katuenduroa, matkapärrää a la boxerit, kisaenskaa vai mopoa? Matkapyörä on se jolla matkaan mennään, kaikenlaisilla vehkeillä on ajettu jopa maapallon ympäri moposta alkaen. Toisaalta taas merkkejä ja malleja suomenmaassakin riittää jos jokaisen haluaa koeajaa. Jokaisessa on puolensa, hyvät ja huonot. Viimeinen pidempi reissu itselläni keikka itärajaa ylös mahdollisimman paljon soraa ja Norjan kautta kotiin Yamahan XT 660 R:llä. Kulutus neljän litran pinnassa, joskus alle, joskus yli. Suurin puute pieni tankki. Korkeampi tuulisuoja ja Airhawk perseen alle ja menoksi. Taivaltaa sallittuja nopeuksia helposti. Noilla reissuille ehkä GS olisi mukavin vaihtoehto mutta lompakko ei salli edes vanhaa sellaista, muutenkin kalustoa on jo liikaa.
  12. #42
    Tiedä sitten mitä hain, mutta tällainen tuli. https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...icaTwin_13.JPG Micolle kiitoksia vinkistä. Olin tuon sivuuttanut jostain syystä. Edellispäivänä kävin tosiaan tuon ajamassa ja oli lopulta hintaansa nähden sen verta hyvässä tikissä, että pitihän se hakea itselle. Etustefat tuossakin vuotaa ja jotain muuta hyvin pientä, mutta pääosin täysin toimiva pyörä. Jarrut, alusta, moottori ja voimansiirto kaikki kunnossa. Hyvät ketjut ja rattaat, sekä renkaat (joskin ne pitänee vaihtaa ennen reissua erilaisiin). Kahvalämppärit (ainakin oikea toimiikin), virran ulosotto, takaboksi jne. Pleksiä mietin josko ottaisi tuonkin vähän pois kun pyörteilee hiukan. Ketjut kiristin ja rasvailin. Huomenna lenkille!

    Kiitoksia kaikille osanotosta.
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 04.05.2014 klo 09:57.
    Retired
  13. #43
    Lainaa mico kirjoitti Katso viesti
    http://www.nettimoto.com/honda/xrv/1502977

    Uskoisin, että on hyvin pidetty.
    Ei paha, ei paha
  14. #44
    Tulipahan mieleen että missä nuista edullisemman pään matkaenskoista on eniten tehoa?Kiihtyvyyttä lähinnä tarkoitan.
    Suurin toimintasäde?Millaiseen ajoon mikäkin on suurinpiirtein tehty,onko joku enemmän metsään kuin hiekkateille suunnattu ja viihtyykö yksikään asfaltilla pitempää matkaa?

    Saattaa itselläkin olla edessä tuon tyyliseen pyörään vaihto tulevaisuudessa ja olisi mukava kuulla turinoita mimmosia pyöriä ovat.
    Honda Vfr 750F Vm-93
  15. #45
    Eniten tehoa halvoista taitaa olla Super Teneressä 750cc (69hv).

    Käytännössä kun noita ajelin Pegasosta tuohon Tenereen, niin käytännön suorituskyvyssä kuormaamattomana yks päällä ei juuri ollut eroa perstuntumalta. n. 50-70hv haarukka siis.
    Retired
  16. #46
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Eniten tehoa halvoista taitaa olla Super Teneressä 750cc (69hv).

    Käytännössä kun noita ajelin Pegasosta tuohon Tenereen, niin käytännön suorituskyvyssä kuormaamattomana yks päällä ei juuri ollut eroa perstuntumalta. n. 50-70hv haarukka siis.
    Mulla olis näppärä ja valmiiksi tehty TDM 900 myynissä. Ei muuta kuin kuvioidummat renkaat kiinni ja baanalle. Tässä linkkin nettimoton ilmoitukseen: http://www.nettimoto.com/yamaha/tdm/1515754

    Laita privaa jos kiinnostaa. Mulla olisi ajatuksia ja mietittyjä vaihtoehtoja myös liittyen rengastukseen TDM:n osalta.
    Mopoton
  17. #47
    Eikös ketjun aloittaja jo ostanut pyörän..?
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  18. #48
    Ostin juu.

    Tänään (2. reissu pyörällä) sain myös selville miksi noissa on pohjapanssari (ja onneksi ei ole muovinen tässä), kun ajoin hiukan karumpaan maastoon mitä kuvittelin. Pari kertaa kolautin kiveen tuon pohjan. Ekan kolauksen jälkeen meni usko omiin kykyihin ja sitten kaikesta tulikin hankalampaa - U käännöksen tekeminen maastossa jossa kuopat on sitä luokkaa että tuossa loppuu maavara oli aika hikistä puuhaa helteessä. Tulipa samalla testattua, että Hondassa toimii myös flekti. Uskomattoman vähän on ei toimivaa tuossa kyllä ikään ja hintaan nähden. Pari kertaa meinasin mennä nutulleen, mutta pysyin pystyssä ja pääsin takaisin metsäautotielle. Seuraavan kerran katson hiukan tarkemmin minne yritän.
    Retired
  19. #49
    Sitten vaan tuonne
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...hp?f=1&t=26581
    Siellä on varmaan kaikki Suomen AT-tieto samaan aikaan koolla.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  20. #50
    Toivottavasti tästä ei tule jokakeväistä pähkäilyä..

    Afrikkalainen myyty syksyllä - (aika lailla +/- 0 rahan suhteen, mutta ajoin sillä +5000km) ja täytti tehtävänsä oikein hyvin. Nyt tuo K100 on kyllä pysynyt kunnossa kevään ajan ainakin (n. 1500km jo takana, kiitos kuivan ja lumettoman kevään), mutta silti jotenkin sitä haluaisi sen rinnalle toisen pyörän. Siksi aktivoinkin tämän ketjun uudelleen.

    Hakukriteerit on hiukan muuttuneet.

    Vaatimukset:
    - Kardaaniveto
    - Vähintään n. 70hv

    Lisätoiveet:
    - Kovat sivulaukut
    - Kahvalämppärit

    Hintaluokka 1500-4500e. Nettimoton erittäin ahkeralla selaamisella olen päätynyt seuraaviin vaihtoehtoisiin malleihin ja merkkeihin:

    - BMW K100LT 8v/16v
    - BMW K100RS 8v/16v
    - BMW K1100LT tai RS
    - BMW R1100S
    - Honda ST1100 Pan European

    Muutama musta hevonenkin on listalla, mutta noi tuntuu järkevimmiltä. K100 8v malleissa olisi tietty synergiaetu koska nykyisen tekniikka on samaa. Pidän kovasti tuosta K100:n moottorista, ainakin oma hiukan puhditettu 8v on ihan riittävä mun tarpeisiini. Toisaalta 16v malleissa olisi paremmat jarrut yms. LT tai RS sen takia, että RT on katteiden osalta mulle liian ahdas. Ja taas toisaalta 1100 malleja saa melkein samaan hintaan ja niissä on taas menty tekniikan osalta hiukan eteenpäin.

    R1100S on bokserivaihtoehtona mukana, lähinnä hintatasonsa takia ja nyt on alkanut kiinnostamaan myös nuo Panit, joissa hiukan mietittyttää jakohihna - mutta mitä lueskelin netistä, niin se taitaa olla aika kestävä noissa. Honda on koeajamatta, joten sen osalta se on vielä mysteeri.

    Koeajettuna tälle keväälle on Kawasaki GTR1000, R1100S, M-G Quota 1100, K1100LT (ja pari tähän budjettiin sopimatonta kustomia). Noista GTR ei maistunut, Quotan jätin hautumaan, siitä on vähän ristiriitaiset fiilikset, R1100S yksilö kiinnostaa kyllä, mutta mietin josko olisi järkevämpi säästää tonni tai kaksi ja ostaa K sarjalainen. Tuo ajamani LT oli muuten melko kiinnostava, mutta sen kytkin luisti oikein reippaasti.

    Saa siis ottaa kantaa, ehdottaa listan ulkopuolelta kriteereihin sopivia pyöriä ja kertoa mielipiteensä minkä pyörän listalta ottaisi.
    Retired
  21. #51
    Odotin Pannarimiesten vyörytystä, mutta jäi suutariksi.

    Yksi erittäin mielenkiintoinen ST1100 olisi kiikarissa noiden K bemareiden kanssa. Sitten on vielä mallina K1200RS joita alkaa saamaan budjettiin sopivasti mietinnässä.
    Retired
  22. #52
    K100RS 16v koeajettu ja täytyy sanoa, että oli toistaiseksi näistä kaikista se ykkösvaihtoehto. Moottoreissa on yllättävän pienet erot 1000cc 8v / 16v ja 1100cc välillä. Jotenkin RS:n ajoasento sopii mulle LT:tä paremmin.
    Retired
  23. #53
    K100RS/SE ABS vm. 1988 oli sitten se mihin päädyin. Hinta/laatu suhde ratkaisi.
    Retired
  24. #54
    lähtökohta:
    Vähän on alkanut sellainen vaihtoehto kiehtoa, että ostaisin tuon K100:n rinnalle matkamallin enduron reissupyöräksi.
    lopputulos:
    K100RS/SE ABS vm. 1988 oli sitten se mihin päädyin. Hinta/laatu suhde ratkaisi.
    WAAT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25.  
  26. #55
    Kattos Jaketti päivämääriä ja lue viestiketjua tarkemmin. Matkaenska kävi tallissa viime kesänä. Tänä keväänä oli uudet poltteet. Ja tuo toinen K100 on kaikkea muuta kuin matkamalli.
    Retired
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12