Olis sellane probleema et -99 ZX6R käy pirun epätasasesti ku ajaa tasa-kaasulla. Tuntuu sellane jatkuva pieni nykiminen ja jotenki levoton se käynti. Sit ku kääntää kahvaa ja kierrokset nousee ni sit kiihtyy iha tasasesti ja ei tunnu nykimistä. Pyörän ostin tossa viime kesällä ja siin on Yoshimuran putki(ainakin näyttää kokoputkelta eikä sliparilta) vaihettu vakion tilalle. Vanha omistaja epäili myös että olisi jo ennen häntä joku vaihtanut Dynojetin sarjan alkuperäisen tilalle. Olen koittanut lueskella mistä "nykiminen" johtuu ja kaasareiden synkkaus mainittu muutaman kerran. En tiedä onko kaasareita synkattu putken vaihdon jälkeen. Oon aika uus tässä mopohommassa ja ei oo tullu laiteltuu pyörää öljynvaihdon lisäks juuri mitenkään. Elikkä jos viisaammat/kokeneemmat (n.90% foorumin jäsenistä
) vois kertoo mielipiteensä et mist johtuis toi nykimine ja mitä kannattais tehä. Samal ois kiva kuulla et millast hinta-luokkaa Turun-alueel ois sellane kaasareide synkkaus-homma jossain korjaamol (mikäli nyt sellasta pitää tehdäkään).
Kiitoksia valmiiksi jo niille ketkä jaksavat vaivata päätään taikka kirjoittaa muutaman sanan![]()
Kawasaki ZX-6R -99
Hyvin todennäköistä on, että vika tosiaan löytyy kaasareista. Valitettavasti se vaan voi olla melkein mitä vaan, eikä välttämättä ollenkaan niin yksinkertainen juttu ku pelkkä kaasareitten synkkaus auta. Mut koska se on ilmanputsarin tarkastuksen/vaihdon jälkeen heti toiseks helpoin juttu, mitä asialle voi tehdä, kannattaa se ehkä hoitaa pois ja koittaa auttoko. Minkä tahansa moottoripyöräpajan pitäisi se osata tehdä. Sit jos siitä ei tokene, eli menee hankalaks, sillä alkaaki jo olla väliä mihin liiteriin oot pyöräs jättäny. Valitettavasti en osaa Turun seudulta suositella hyvää paikkaa...
Kawasaki KLR 650 1988 20->
Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
Bongasin tällasen aiheen täältä:
http://www.moottoripyora.org/keskust...sutin-ongelmia
Tuossa puhutaan jostain bensan joukkoon laitettavasta lisäaineesta, mahtaisko vaikuttaa mitenkään?
Tosiaan ei ole kawasta puhetta tuolla, mutta aihe sivuaa tätä.
Tyhjäkäyntisuuttimet saattaa olla tukossa. Vaatii kaasarin avausta ja suuttimien pesua tai vaihtoa.
Jotta kaasarin saa takaisin kasaan niin että se ei vuoda, kannattaa hankkia uudet tiivisteet (etenkin O-renkaat) valmiiksi ennen kuin aloittaa homman. Kaasarin korjaussarja on 19.90 Stormilla per kaasari (tarvitaan 4). Tiivistekeskuksesta saa pelkkiä O-renkaita jos niillä pärjää. Täytyi putsata kun edellinen huoltaja oli jättänyt bensansuodattimen kokonaan asentamatta (!) ja roskat pääsi estotta kaasuttimeen.
Toki ennen kuin avaa kaasarit (kohtuu iso homma, kokemuksesta tiedän, aika duuni kun itse teki ekaa kertaa), kannattaa kuitenkin vaihtaa polttoainesuodatin ja tulpat ja laittaa stabilointinestettä bensan sekaan.
Ihan ekassa pyörässä (ZZR250) oli aluksi omituisia käyntihäiriöitä ja se jätti tielle silloin tällöin. Silloin oli huoltohommissa vielä enemmän peukalo keskellä kämmentä enkä tajunnut katsoa että miltä polttoainesuodatin näytti. Se oli aivan jähmettynyttä vihreää bensamömmöä täynnä. Joskus hankalalta tuntuva ongelma voi ratketa hyvin yksinkertaisesti - ja joskus ei.
ZX6R & KTM Enduro
KAasareita jos ekaakertaa avaa niin ne kohokammioiden ruuvit on yleensä aika jumissa. Hyvillä siirtonokkapihdeillä tai vastaavilla ruuvin kyljistä tiukka ote ja nitkuttaa edestakaisin hellästi ja oikein pirusti puristaen. Naksataa auki. Sitten vastaavankokoiset kuusiokoloruuvit tilalleKahdesta vanhasta pyörästä olen ruuvinkannat saanut huonoiksi ku ovat olleet jumissa.
Kiitos vaa kaikille neuvoista, eiköhän toi kaasareiden avaus remontti pian lähesty. Tuntuu et pyörä toimii joka toine päivä paremmi. Välil menee iha nätisti tasakaasullaki ja välil nykii oikei kunnol. Tänää sit pienel ajoreissul päätti ilmeisesti akku luovuttaa taistelun. Pienen röökipaussin jälkeen ei enää jaksanu starttia pyörittää. Ainaki toivon et olis akku eikä laturi. Vanha Bilteman purkki ni ei varmaa ois ihme kyl.
Kawasaki ZX-6R -99
^ ja ottaen huomioon, että toisella akulla toimis ihan normaalisti... Mitattiin vanhan akun virta ja samalla katottiin, että mites latausjännite. Vanhalla akulla jännite seikkaili ihan miten sattuu pyörän käydessä kun taas toisella akulla se nousi reippaasti päälle 12 V.
Myös käynnistäessä vanha akku kadotti heti melkeen puolet jännitteestä, tippu sinne 6-7 voltin tienoille.
En sitten tiiä kuinka tasaisesti näitä edes saa vetämään pikku kierroksilla. Ite käytin omani penkissä säädettävänä viime kesänä ja kyllä tuokin vähän epätasainen ajettava on alle 3000-4000rpm ja nimenomaan tasakaasulla.
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Nostelen hieman tätä topickia:
eli mittailtiin tänään prätkän lepokulutus eikä näyttäs syövän virtaa sammuksissa. Starttailtiin pyörä ja alkuun kun kone oli kylmä niin latasi ihan normaalisti yli 14 volttia, tyhjäkäynnillä siinä 13 hujakoilla. Mutta kun pyörän kone lämpeni, lämpömittari taisi näyttää 4 palkkia, latausjännite tippui vähän päälle 12 eikä noussut kun anto kaasua. Jos valot laitto päälle, se tippui alle 12V.
Mikäs ihme kun alkuun lataa normaalisti, mutta lämmetessä kusee? Jos olis staattori niin eikös latausjännite olis alhainen heti kun pyörän käynnistää? Saati latais ollenkaan..
Suzuki DR650Rse
Jos hyvää korjaamoa kaipaat, niin vie se Raisiossa sijaitsevaan
Flywheeliin. Markku käy ajamassa pikku lenkin ja laittaa sen kuntoon.
Todella edullinen ja osaava porukka. Kaasareitten synkkaus maksaa
Karvan päälle 200e. Siellä minä oman 6r:n aina käytin korjauksissa
ja aina tuli viimesen päälle kuntoon.
Omassa ninjassa oli samat oireet ja korjautui synkkauksella ja venojen
säädöllä.
Suzuki dr-z 400 sm bigbore
KTM r.i.p
MasterStreetRiders
Noh.. kun se kone nyt sit lämpiää niin...
Irrota se staattorilta tuleva piuha siitä jännitteen säätimestä. Sitten yleismittarilla mittaat (vaihtovirta alueella) läpi ne kolme napaa. Pitäs tulla jotain (muistaakseni) ~80-100VAC per väli. (~5k+ rpm)
Jos ok niin vika on requssa
EDT: no tossahan on hyvät videot sulle:
Ricks Motorsport Electrics, Inc. How to test a motorcycle stator
Rick's Motorsport Electrics, Inc. How to test a motorcycle rectifier regulator
Viimeksi muokannut: Murina; 07.05.2013 klo 02:21.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R