Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Onko kenellä sattunut samanlaista sähkövika ongelmaa. Kun minulla on?
    Minä olen purkanut koko sähköjärjestelmän uusiks kaverin kanssa. Ja laittanut kaikki sähköliittimet kuntoon.
    Ja muutekin tsekannut onko sähköjohdot ja liittimet kunnossa. Ja jopa olen hommannut uuden akun. Ja ladannut sen talven aikana muutaman kerran. Mutta sähkö ei vaan virtaa akusta mihinkään. Virta avainta kun kääntää stongassa nii mitään ei tapahdu. Ei syty mitkään virtavalotkaan eikä ees starttaa.

Missä mahtaa olla vika kun ei tuu sähköä prätkään. Osaako joku kertoa asiasta tarkemmin. Mihin sähkö on voinnut hävitä? Voiko olla esimerkiksi virtalukossa jotain häikkää?

Viime kesänä se kawa jätti miut muutaman kerran tien päälle.
    Tahtoo päästä jo kovasti ajelemaan baanalle.
    Yleismittari käteen ja mittaamaan...
    Akulta alkaen, järjestelmällisesti edeten, löytyykö + ja rungon väliltä jännite, löytyykö virtalukon liittimestä jännite ja maa yms...
    Onkos siinä pyörässä pääsulake ja kunnossa oleva?
    Sitten se virtalukko seuraavana...
    Honda XL1000VA 2006
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Yleismittari käteen ja mittaamaan...
    Akulta alkaen, järjestelmällisesti edeten, löytyykö + ja rungon väliltä jännite, löytyykö virtalukon liittimestä jännite ja maa yms...
    Kaikki on kunnossa kyllä löytyy jännite molempiin suuntiin. Olen kokeillut yleismittarilla kaikki johdot ja liittimet. Mitkä vaan löytyy.
    Lainaa Jouni K kirjoitti Katso viesti
    Onkos siinä pyörässä pääsulake ja kunnossa oleva?
    Sitten se virtalukko seuraavana...
    Minulla on pääsulake kunnossa ja sekä myös muutkin sulakkeet. Ja akku on myös kunnossa.
    Pääsulake on kyllä pitänyt muutaman kerran vaihtaa. Mutta nyt se on kyllä ehjä.
    Jos kerran virtalukon liittimeenkin sähkö tulee, muttei lukon jälkeen, niin vika liene virtalukon pohjassa.
    Yleensä sähkökuvissa on tuo virtalukonkin toiminta jonkinlaisella kaaviolla selitetty, eli liitin irti ja tarkistamaan että jotta yhdistyykö johdot avaimen asentoa vastaavalla tavalla.
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Jos kerran virtalukon liittimeenkin sähkö tulee, muttei lukon jälkeen, niin vika liene virtalukon pohjassa.
    Yleensä sähkökuvissa on tuo virtalukonkin toiminta jonkinlaisella kaaviolla selitetty, eli liitin irti ja tarkistamaan että jotta yhdistyykö johdot avaimen asentoa vastaavalla tavalla.
    Sekin ollaan tehty virtalukko avain pesä on ollut myös irti.
    Ja sähkö on mitattu yleismittarilla ja sähköä tulee kyl.

Mutta voipi olla, että se saattaa ny kuulostaa siltä. Ihan kuin se olis virtalukko vaan rikki.
    Ja se pitäis tarkistaa uudemman kerran.
  8.  
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Hyppylangat virtalukon liittimiin (jos ei ole mitään elektroniikkähässäkkää mikä menee sekaisin), kannattaa ehkä tsekata kytkentäkaavioita ekaks… tai tehdä pomminvarmat päätelmät yleismittarilla mitaamalla virtalukon asentoja… Sekin voi olla että yleismittari piippaa, mutta kun painertaan amppeeria läpi, niin virran kulku kyykähtää.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)