En harrasta salametsästystä enkä pontikankeittoa, vaan ihan oman mielen virkistykseksi tekisi mieli aina joskus vaihtaa pyörän väriä.
Löytyykö jotain pinnoitetta/filmiä/kuorittavaa maalia, jolla oranssin pyörän saisi näppärästi esim lumicamo- tai maastoväreihin? Pysyvän maalin saan kyllä aikaan, mutta olisi hyvä, jos tuon pinnoitteen voisi halutessaan repiä irti.
Eli saamaan tapaan kuin laittavat vinyylipinnoitteita autoihin ja irti revittäviä neonmaaleja vanteisiin, mutta tietysti paljon halvemmalla.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
samaa miettinyt minäkin.. mites plastic dippi vai mikäseoli..? jos sillä vetelee sellaista luovaa kuviota, paukkupurkissa kun on.. tai hieman teippailee jotain maastokuviota ja suttaa maalia päälle..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Mä koitin Plastidippiä, tai no Mastonin vastaavaa. Jalat hinkkaa sen tankista tosi nopeasti irti. Päivittäin saisi maalata uusiksi.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Yksi vaihtoehto olisi ostaa sa-kaupasta rulla kangasta, laittaa elmukelmut pyörän päälle, kangas kelmun päälle ja hartsia perään. Saisi sellaisen 0.2 mm paksuisen vahvan kuoren, joka lähtisi vääntämällä irti. En tiedä sitten alkaisiko räpättää tuulessa jossain vaiheessa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Jep tämä Plast Dip on helpoin vaihtoehto. Sitten on nuo teipit... en usko että löytyy valmiiksi kuvioituna mutta valkoiselle teipille voi tietenkin tulostaa millaisen kuvion haluaa.
Sitten tulee ongelmaksi se että kun leikkelet teipistä oikean kokoisia paloja liimattavaksi pyörään niin ei enää kuviot osu palojen kesken kohdilleen. Ja itse asiassa sama ongelma tulee valmiiksi kuvioidun teipin kanssa (jos siis semmoista löytyy)
Ohuimmat vinyyliteipit voi asentaa jopa ilman kuumailmaa: https://www.youtube.com/watch?v=0kJYalzfhVA
Mutta paremmman lopputuloksen saa aikaa kun käyttää kuumailmaa: https://www.youtube.com/watch?v=swwERuDXXso
Youtubesta ja netistä löytyy paljon ohjevideoita miten tota teippausta tehdään!
Hakusanaksi vaikka vinyl wrap, vinyl wrapping...
Paras valikoima teippejä Suomesta löytyy varmaankin www.taperoll.fi
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tämmöstä sillä teipillä sa aikaan:
Muuttui teipin jälkeen:
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
minä jo aattelin, et teippaamalla saa hondastaki bemarin..
kuvioteippaus voi olla tosiaan hankala kohdentaa, kun saumoja katteissa riittää.. mut mites nuo katteen rajat muuten, pysyykö teippi kunnolla kiinni kun taittaa katteen taakse asti?
entä kurvikkaat kohdat, kuinka vittumainen homma lämmittää ja taivuttaa/venyttää ilman että venähtää pilalle..?
entä se dippi, pysyykö vaikkapa vanteissa? autoissa on toki laitettu vanteisiinkin ilmeisesti, mut jos ketjurasvaa jne lentää, niin miten se vaikuttaa pintaan?
eikö tuossa olis oikean vetomiehen maastokuvio?
http://www.ebay.com/itm/12-x60-Urban...-/131176568777
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
Tässä kaverin tekemä teippi... Suunnitteli/ piirsi siis itse kuvion ja se tulostettiin valkoiselle teipille:
![]()
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Youtubessa tuli vastaan video yhdestä vähän erilaisesta tavasta tehdä maalata (hydrodippausta):
https://www.youtube.com/watch?v=T1OiWuQ-p7s
Tällä menetelmällä näyttäis saavan ihan jännää aikaan. Ei ihan maastokuviota mutta eipä tule joka pojalla vastaan kuitenkaan.
What is your one purpose in life? To explode of course.
Täytyypä kokeilla vetäistä vinyyliä pintaan jos tuossa keväämmällä saa inspiraation. Voi olla, että keskustelu siirtyy sitten "kiukuttelu & vittuilu"-osastolle.
Oranssit runkoputket ovat toki ongelma vielä. Kai nekin jollain teipillä saa piiloon.
tuleeko melkoinen teippisavotta jos pieniä putkia joutuu paljon teippaamaan pikku palasilla..? vai olisko helpompi dipata runko ja muualle teippiä? no sittenkin joutuu suojaamaan muita osia aikalailla, ettei se dippi leviä.. en tiiä..
tekee rauhassa ilman viinaksia, niin kaipa siitä hyvä tullee.![]()
Oliko siis kyseessä Plastidip vai tuo Mastonin vastaava tuote jota PoS käytti?
Jos pohjat preimeroidaan, niin silloin se varmaan ottaa paremmin kiinni, mutta vanhan värin palautus ei enää onnistu niin että kuorii maalin pois kuin tarran.
Mä sain tuon Mastonin kumimaalin ottamaan muoviin ihan tyydyttävästi kiinni.
(Ja vanhan värin sai helposti palautettua parin viikon testin jälkeen)
Mutta metalliin ei tartu kunnolla myöskään ne Mastonin vesiohenteiset spraymaalit.
Edit: PoS, muistitko maalata vähintään 4 kerrosta ja kerrokset ristiin?
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
taitaa täältä löytyä myös camokuosia -> http://www.wtp-coating.fi/
GSX-R 1000 K9
Ette kai oo tosissanne noitten kalvojen yms kanssa. Hirveen näköistä.
Zzr1400