http://www.trafi.fi/takaisinkutsukam...4&mark=&model=
sieltä nuo löytyy, paljonkohan pitänyt maksaa
ettei Ducatit oo listalla?
Täällä ne on:
http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchVehicles
http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/
tosin nehän on jenkkeihin tehtyjä malleja !
Niis on tälläsi pikku juttuja:
Report Receipt Date: JAN 24, 2011
NHTSA Campaign Number: 11V020000
Component(s): FUEL SYSTEM, GASOLINE
All Products Associated with this Recall expand
Details close
10 Associated Documents expand
Manufacturer: DUCATI NORTH AMERICA
SUMMARY:
DUCATI IS RECALLING CERTAIN MODEL YEAR 2006 MULTISTRADA 620, MODEL YEAR 2003-2006, MULTISTRADA 1000, AND MODEL YEAR 2007-2009, MULTISTRADA 1100 MOTORCYCLES. FUEL LEAKAGE CAN OCCUR AT THE FUEL TANK PUMP FLANGE SEAL.
CONSEQUENCE:
FUEL LEAKAGE, IN THE PRESENCE OF AN IGNITION SOURCE, COULD RESULT IN A FIRE.
REMEDY:
DEALERS WILL REPLACE THE FUEL PUMP O-RING WITH AN UPDATED PART FREE OF CHARGE. THE MANUFACTURER HAS NOT YET PROVIDED AN OWNER NOTIFICATION SCHEDULE. OWNERS MAY CONTACT DUCATI AT 800-231-6696.
NOTES:
DUCATI SAFETY RECALL NO. RCL-10-005. OWNERS MAY ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV .
Viimeksi muokannut: boy007; 30.04.2013 klo 15:16.
---
joni
http://boy007.dy.fi
Ei ole tuossa listassa muiltakaan merkeiltä edes murto-osaa takaisinkutsuista. Maahantuoja ja jälleenmyyjät kyllä infoaa asiakkaita mahdollisista takaisinkutsukampanjoista.
http://www.rollemaa.org/arkisto/2011...vaarinkayttoa/
Ei ihan siitä! Tosi asia on että ko. takasin kutsukun tuli tietoon ei vielläkään
ole Suomessa alettu vaihtaa tiivisteitä. Kun muutama vuosi sitten kysyin
niin vastaus oli että X-tiivisteitä ei ole ja niitä ei vaihdeta. Ongelmaahan
ei ole kun myydään vaan muutama kappale Suomessa,...
Ihan kaikki merkit on hyvin edustettu tuolla takasin kutsu listoilla.
Mitä isommat myynti luvut sitä enemmän löytyy malli vikoja.
Voistko kertoa ketä trollataan. Sä taidat trollata muo.
- kaikki faktaa
- en hyödy rahallisesti
- takasin kutsut koskee kaikkia merkkejä
- on aika outoa yksitäinen merkki on vapautettu ilmeoitus menettelystä,
ns. suomi on demokratia missä samat säännöt kaikille
- kaikki hyötyvät kun vertailee takasin kutsuja ennen ostoa ja varsinkin
käytettyä ostettaessa
- mulla on MTS-620 ja varamasti myyn sen mahdollisesti vuotavineen bensa tankkeineen
kun hinnasta sovitaa, joten on ihan tappion puolella täällä!
Tosin kyllä ne varmaan poistaa mun viestit taas, ylläpito kun taitaa olla
Halacista taloudellisesti riippuvainen. Eli ketä Trollataan nyt oikeasti ?
Viimeksi muokannut: boy007; 02.05.2013 klo 12:36.
---
joni
http://boy007.dy.fi
Älä nyt viitsi tälläistä schaibaa julistaa täällä. Tätä sivustoa pyörittää MotOrg Ry. Sivuston kuluja peitetään MotOrg Ry:n jäsenmaksuilla ja sivuston mainostuloilla.
Mikäli haet jotain salaliittoteoriaa, että mainostajia puolustellaan niin väärässä olet. Mainostaja saa bannerillaan mainoksen sivustolle ja siinä se sitten on. Keskusteluja täältä ei kukaan poista sen takia että siellä keskustellaan mainostajista. Eikä Hailacin mainoksia ole tainnut täällä muutamaan vuoteen olla näkyvillä.
En tiedä miksi viestejäsi on poistettu, mutta veikkaan että se on taas ollut sinun useampi vuotista itkua kun sinua on mielestäsi kohdeltu kaltoin Ducatin maahantuojan toimesta, kun se Ducati ei ollutkaan sinun mielestä sellainen kun sen pitäisi.
Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!
Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
Jos se oma Multistrada ei vuoda tankin tiivisteestä bensaa, missä ongelma?
Esimerkki: Recallit tehdään joissain maissa herkemmin kuin toisissa. Voidaan vaikka ottaa huomioon kalifornian järjettömän kuumat olosuhteet, mitä pohjolasta ei löydy. Mikäli pitkäaikainen lämmölle altistuminen on syy tiivisteongelmiin, miksi sitä sitten pitäisi vaihtaa sellaisilla markkina-alueilla missä ongelmaa ei ole? Tämä siis esimerkkinä siitä, että ajoneuvot eivät välttämättä ole samanlaisia eri markkina-alueilla. Tässä tapauksessa lienee siis turhaa purnata reklamaatiosta, sillä asian taustat tuskin ovat kuluttajalla täysin tiedossa. Etenkin jos se Multistrada tosiaan toimii.
Väität siis että Trafin virkamiehiä on lahjottu? Mietippäs nyt edes hetki ennenkuin kirjoitat. Kohtuullisen harkitsemattomia lauseita ja kuinkahan paljon kenellekään olisi hyötyä tuollaisia yrittää peitellä? Kannattaa alkaa syömään ne lääkkeet lääkärin ohjeiden mukaan.
Mulla on kyllä asiaan ihan selkeä vastaus mikä ei sekään ole ihan hyväksyttävä.
Hailacin ei kuulemma tarvitse tehdä Ducati takasinkutsu ilmoituksia koska
he tekevät rea-call:it vuosi huoltojen yhteydessä. ( oletus huoltavat kaikki pyörät itse )
Pillerien popsimisen sijaan kysyin tuon Trafista, miten näin voi olla.
Mitäs mieltä ootte selityksestä.
Jos tankista puhutaan koska en tiedä onko US ja UK multistradat samoista
osista tehty niin en siinä mielessä asiaan ota kantaan. Vuotamista on
tapahtunut myös UK:ssa. Kuten tiedotteessa lukee kyse ei ole tankin
paisumis ongelmasta joka johtuun bensiinin etanolista mitä on vasta
muuatama vuosi meillä lisätty bensaan vaan tiivisteen muotoilusta.
Tankin paisumis ongelmaa voi vältellä vähä etanolisella tai jos jostain
saa 99. Shellin V-powerin jakelu loppui syksyllä LPR:ssä ja etsin 98
parempaa vaihtoehtoa ettei tankki turpoa enempää.
Suomessa myyntimäärät on niin pieniä että todennäköisyys että tapahtuu
yksi vuoto vuodessa ja vaikkapa ajon jälkeen pyörä autotalissa syttyy tuleen
on varsin pieni ( niin ja perhe kuolee nukkuessa ) ja sama koskee muitakin re-caleja.
Asioita voi perustella ihan miten haluaa todennnäköisyyksien ollessa pieniä.
Tärkeämpi juttu oli musta muistuttaa että noita re-caleja voi käyttää
hyväkseen esim. huoltaessaan omaa pyörää. Niin kun tuo vuoto ongelma
tuli tietoon niin syy miksi tiivistettä ei meillä voi vaihtaa on, kun noita X
tiivisteitä ei saa!!!
Muissa malleissa noita re-caleja sitten löytyykin enemmän kuin MTS-1100 / 620 sarjassa.
MTS:än pandemiset ongelmat on roikkuvat sivutuet, tankinpaisuminen sitä myötä kupruilevat
etukatteet, heikohko moottorin maalaus, .... tuo on kerätty multistrada.net:sitä ne syö
siellä USA:ssa myös vahvempia pillereitä ja jopa 100 porukalla pilleri humalassa
valmistelevat joukkokanteita sen lisäksi että käynnistävät varaosa tuontantoa kun
ei saa osia - iso maa kovemmat lääkkeet.
Joo, mulle riittää keväisn pajuun tuo Heinix !
Eli mee kattoo oman pyörän tiedot:
http://www.trafi.fi/takaisinkutsukam...4&mark=&model=
sieltä nuo löytyy, paljonkohan pitänyt maksaa
ettei Ducatit oo listalla?
Täällä ne on:
http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchVehicles
http://www.vosa.gov.uk/vosa/apps/recalls/
tosin nehän on jenkkeihin tehtyjä malleja !
Viimeksi muokannut: boy007; 04.05.2013 klo 11:50.
---
joni
http://boy007.dy.fi
Tässä on yksi juttu, taas jollakin ei ole lääkitys kohdallaan, miten kehtaa,...
nää UK tyypit on niin kaheleita että täyttävät vika ilmotuksia sikäläiseen
TRAFI:iin vuotavista tankeista.
======
Posted: Wed Mar 06, 2013 11:39
XXXXX
Mine went 3 years ago on 2005 1000DS with only 2k on the clock! Came home from a Sunday morning ride, petrol leaking all over the exhaust!!!!Evil or Very Mad
Contacted XXXX who, surprise surprise said they had not heard of any issues with the fuel tank leaking. After 3 letters they agreed to have the tank inspected at a dealers in Plymouth.
The dealer sent in a report and photos of the area around the fuel pump showing someone had taken a screwdriver to the mating surface of the 'o' ring. They said that was the cause of the leak.
I had never touched the fuel pump and to my knowledge nor had the garage.
They managed to damage the bike collecting and delivering the bike, joy!
I researched the forums and in the US they have had a number of these problems but appear to have had a much better response from Ducati, who have replaced the tanks under warranty.
They did nothing to help me at all, except tell me a new tank would be £750- £800.
The tank deforms around the mounting bolts for the fuel pump and is impossible to fix and give you peace of mind.
I bought a second hand tank, had it resprayed and fitted it myself. So far no issues??!!
In my opinion, this is a very serious problem and needs to acknowledged by Ducati,
who don't care, but they should.
Good job i love my Ducati!
I feel much better now i have got that off my chest.
2005 1000DS RED, Black powder coated wheels, Zero gravity DB screen, DP hand guards, DP comfort seat, DP top box, Zard s/s exhaust, K&N filter, Airbox modified. Carbon huger & exhaust heat shield.Conti Road Attacks.Mileage 2438
=====
---
joni
http://boy007.dy.fi
Pitäisköhän tän ketjun aloittajan miettiä uudestaan tuota moottoripyörä harrastusta? Vois olla parempi ettet koske mihinkään moottorilla toimivaan laitteeseen. ei tuu sitten paha mieli jos jokin rikkoontuu. Vi***taa tuommoinen tyhjän itkeminen...
Www.northernfighters.com
No vuotaako se? Onko tankkisi turvonnut? Jos on niin sitten on ongelma.Muuten en näe syytä turvottaa päätään turhalla arvailulla. Tai sitten tilaat tiivisteen euroopasta ja vaihdat sen,yksinkertaista. Mikset ota yhteyttä viranomaisiin joille asia kuuluu?
Joskus kauan sitten kun myin moottoripyöriä tutustuin muutamaan aurinkoa tarkempaan asiakkaaseen jotka kirjoittivat muistilapulle ostaessaan käytettyä pyörää listaa heidän havaitsemistaan vioista, kuten: ketju likainen,satulan sivussa on pieniä vekkejä,tullut istumisesta,ainakin kolmesta ruuvinkannasta näkee että ne on avattu, kaasukahvan pinta kulunut, jne. Ja nämä olivat poikkeuksetta nuoria insinöörikloppeja. Oletkohan sinäkin?
===
No kun oot pro niin miten ratkaiset tämmösen ongelman.
Ducatin takuu loppuu jos siihen koskee joku muu kuin
Ducatin valtuuttama huoltomies.
Takuussa Ducatissa on kysymys Rajoitetusta Takuusta mikä
on eri asia kuin ihan oikea Takuu.
Tiedät että pyörässä tiiviste jonka voit vaihtaa X-tiivisteeseen
kunhan ostat sen ulkomailta.
Suomesta tiivistettä et saa ja takuu huollossa sitä ei vaihdeta
kun niitä kuulemma ei ole.
===
Ihan samaa logiikkaa edustaa tilanne jossa olen nyt,
maahantuoja haluaa tarkastaa irti murtuneen sivutuen
jotta voi päättää vaihtaako se vai ei pyörän koneen tai
vaihtaa siihen sopivan kuoren, tekeekö sen omaan piikkiinsä
tai jättää tekemättä kokonaan.
Ongelma on siinä että maahantuojan huoltomies ei voi sopia
aikaa kanssani koska on loukkaantunut sivustosta
https://sites.google.com/site/jpsrev...ati-finland-oy
ilmeisesti Helsingin Maistraatti joutuu sopimaan ajan
maahantuojan kanssa.
Vakuutusyhtiö, minä ja varmaankin tää MOTO ammattilainen
pystyy päättelemään syyn ja mitä tehdään web sivuilla olevien
kuvien perusteella, varsinkin noita tapahtuu koko ajan!
===
Arvoisa Moto Ammattilainen, ilman takasin kutsuja en olisi keksinyt
vaihtaa Shellin V-poweriin kun etanoli alkas virtaa meillä bensaan.
Tankin turpoomisesta voi aiheutua:
-tankkia ei saa nostettua pois paikaltaan tai takasin -> ei voi huoltaa tai ajaa huollon jälkeen!!
-painaa etukatteita niin että ne on kupruilla, lopulta katteen reunaa kiinni pitävät nipukat katkee,
etukate voi lähteä ajaessa pois, vettä pääsee katteen suojaaman akun, ajotietokoneen ECU ja
sulakepesien päälle
-maalit lähtee
Varsin huvitattavat pikku asiat voivat mopon kanssa, pysäyttää matkan,
viedä hengen ja varsin miehekkäillä homilla ei turvallisuuden kannalta ole paljoo
tekemistä - eikä vauhdin.
Ne voi olla kalliita korjata ja aikaa viepiä kun ne tehdään yksitellen,... valmistajalle
ne ei maksaisi niin paljoa kun keralla vaihtaa väärin tehdyt osat vaikka huoltojen ohessa.
Arvoisa Moto Ammattilainen ihmettelen sun komenttia, voisiko käyttää euroja!
Sanahelinän ja osaamisen ero löytyy euroista. Kun eurot loppuu alkaa sana helinä.
Jotkut pyörät on kalliita siksi kun huonosti suunniteltu ja asikiden kanssa pitää tapella
ja uusien asikkiden hankkimnen on todella kallista, vanhoja kun ei saa retkuun toista kertaa.
Voisko meitin moto ammattilainen kertoa mitä hölmöjä asioita noissa takasin kutsuissa on?
Esimerkiksi tankin turpoamista ei ole koska se ei yllätä ja ei heti aiheuta varaa.
Mahdollisesti vuotava tankki on ihan oikeasti vaarrallinen, kun BMW:ssä kutsutaan takasin
ja vaihdetaan 1 egen hilun pöly niin Ducatiin et löydä mistään sitä 1 hilun pölyä, ehkä
5 tai 12kk etsimisellä ja sitten vaihdat itse jos oot asiasta huolestunut.
Näin on juuri tehty ja siksi pyörällä ei ole takuuta! On muuten tehty kaikki huollot sen jälkeen
kun toisessa huolossa ei saatu korjattua jarru hydrauli putkien kiinnitypistettä 1cm ylemmäs
ettei letkut tipu riputuksista. Takuu meni kun itse siirsin noita kiinnitys pisteitä sen jälkeen
kaikki loputkin ihan itse, omin pikku kätösin! Oma idea oli alunperin ajaa pyörällä
eikä se että huoltaa sitä ja kerää huolto tietoutta.
Tääl ois kiva jutella asioista jos noita trollaajia ei ois jotka täyttää thrediä ilman
yhtään asiaa joka liittyisi mihinkään.
Kuule entinen moto ammattilainen, et kai vaan oo jääny ilman työtä jonkun
Ducati myyjän konkurssin jälkeen?
---
joni
http://boy007.dy.fi
Kunnioitan sitkeyttä, millä taistelet oikeuksiesi puolesta. Maailma on täynnä vääryyttä, ja myös kompromisseja. Minusta tuollaisen sivuston julkaiseminen nettiin, missä esittelet kaikkia pyörästä löytyneitä ikäviä juttuja, ei varmasti auta maahantuojaa suhtautumaan tähän nimenomaiseen tapaukseen parhaalla mahdollisella tavalla. Maahantuojalla tai Ducatilla ei ole mahdollisuutta esittää omaa näkemystään noista kaikista ongelmista mihin olet törmännyt. Olet varmasti käynyt keskusteluja netin ulkopuolellakin, toivottavasti.
Minulla on erittäin hyviä kokemuksia virallisen maahantuojan takuusta. Omalla kohdallani se on toiminut aivan ensiluokkaisesti yhden Ducatin kohdalla, missä oli kohtuullisen vakava ongelma. Ei ollut tarvetta alkaa julkaisemaan netissä aiheesta mitään. Ja olen koskenut itse myös pyörieni mekaniikkaan.
Eivät kai nämä netistä löytyneet tai recalleissa ulkomailla olevat ongelmat ole mitään ongelmia, jos niitä ei ole siinä omassa pyörässä? Jos oman Multistradan tankki pullahtaa tai tiiviste menee rikki, Ducatilla on valmistajan vastuu olemassa. Ajoneuvoteollisuudessa yleisesti kyllä korvataan vanhastakin ajoneuvosta löytynyt vakava turvallisuuspuute. Tässä tapauksessa valmistaja ei varmaankaan näe ongelmaa ihan yhtä pahana kuin yksittäiset nettikirjoittelijat. Ja siellä valmistajalla on ihan oikeat ammattilaiset suunnittelemassa, testaamassa ja rakentamassa näitä ajoneuvoja. Varsinkin Ducatilla, sitä en epäile yhtään. Kiinalaisesta skootterivalmistajasta en sanoisi samaa...
=)