Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 76:sta
  1. #1
    Eli tuli pieni väittelyn poikanen kaverin kanssa ja mietittiin että kumpiko on nopeampi pyörä ja tulin siihen tulokseen että kysäisenpä täältä jos joku tietäisi asiasta enemmän.

    eli jos puhutaan esim 04 vuosimallin pyöristä niin kumpiko on vakiona nopeampi ?(loppunopeus)

    ja kummassako pyörässä kiihdytys on "räjähtävämpi" eli jos molemmissa on kierrokset niin sanotusti parhaimmalla tehoalueellaan ja siitä väännetään esim 60km/h vauhdista kupit nurin niin kumpiko kiihtyy paremmin/repivämmin.

    ja puhutaan siis molempien pyörien kohdalla vakio pelistä.
    Kawasaki ZX-10R vm:2006
    Exät.
    Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
    Honda Cbr 1100XX vm:1998
    Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
    Yamaha R1 vm:2000
    Kawasaki ZX9-R vm:1999
    Honda FireBlade 900RR vm:1994
    Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
    Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
  2. #2
    Eiköhän tuossa busassa ole todellinen tehökäyrä parempi, isommasta kuutiotilavuudesta johtuen. Kummankaan ei pitäis vakionen mennä yli 300km/h, joten jos kumpainenkin tuonne yltää, niin vauhdin pitäis kai tyssätä siihen. Kaverin putki- ja ecu-viritetty -04 busa otti 319km/h penkissä. Siis vaan sliparit ja ecun säätö. Muistaakseni 184 heppaa, ja hieno vääntökäyrä. Muistaakseni n. 147 vääntöä. Omassa K8, samoilla virityksillä 202 hp ja 155 vääntö
    Hajapusanisti
  3. #3
    Taitaa se bussi kymppiärrän vääntää solmuun. 1400:nen ZZR sitten onkin jo eri asia...
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  4. #4
    Näitä keskusteluja ei pitäisi avata ollenkaan! Alkaa hirveä vääntö että mikä kulkee ja mikä ei. Onko vakio vai ei, onko rajoitinta vai ei,missä ajettu ja millaisella kelillä. Tätä nämä mikä kulke ja minkä verran-keskustelut ovat olleet tätä varmaan siitä saakka kun Busa ja 12R kiisteli kumpi kulkee kovempaa. No itse kysymykseen Busa vs. 10R kumpi kulkee en ota kantaa vaikka itselläni molemmat pyörät ovat olleetkin. Sen verran kuitenkin pyörien suorituskykyyn että 10R on varmaan 50kg kevyempi että kyllä se jotain vaikuttaa liikkumiseen mutta liika keveys saa taas aikaan sen ettei pyörällä pysty täysillä kiihdyttämään, ei edes roll-on:kaan. Molemmat ottaa mittariin rajoitinnopeuden 299km/h suhteellisen kevyesti. Se mikä silloin on todellinen nopeus on sitten eri juttu. 04-mallinen Kymppi ei kai ole koskaan testeissä kolmeasataa kulkenut mitä taas ensimmäisten vuosikertojen Busa on tehnyt. Uudet Kympit kyllä rajoitin pois ymmärtääkseni sen kulkee,samoin myös Hyabusa.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  5. #5
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tuo nyt on suhteellisen helppo selvittää. Se kummassa on suurempi huipputeho vs. aeromystiikka vie suoralla. Käytännössä taitaa Hujapuska viedä suoralla tiellä suuremman koneensa ansiosta, mutta kun lisätään eka mutka yhtälöön, näyttää 10R takavaloja.
    Superbike #7
  6. #6
    10r varttimaililla selvästi nopeampi paremman teho/painosuhteen ansiosta mitä gen1 busa. Hayabusalla kovempi huippunopeus. Sportriderin mittaamat varttimailit:

    GSX1300R Hayabusa ('01) 10/02 10.237 @ 140.54mph

    ZX-10R ('04) 6/04, 10/04 9.92 @ 147.4mph

    Gen2 busa sitten onkin toinen juttu, se taitaa viedä japsi-rr:t niin kiihdytyksessä kuin nopeudessa mennen tullen suuren tehonsa ansiosta. Mailillakin kulkee jo 310-315, jos ei ole limittereitä.

    Ja mitä aiempiin postauksiin tulee, niin voiman perusteella se gen1 busa ei kyllä kovempaa kulje, kyllä se on paremman aerodynamiikan. On nimittäin c-mallin 10r:ssä hiukan tehokkaampi moottori kuin gen1- busassa vakiona. Joku 10km/h todennäköisesti on eroa todellisessa huippunopeudessa 10r n. 290kmh vs busa ~300kmh.

    Tuossa vielä ne tehot rwhp, sportriderin mittauksia:

    GSX1300R Hayabusa ('01) 10/02 n/a 158.0 @ 9750

    ZX-10R ('05) 5/05 33/51/39 158.4 @ 11,500
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 30.04.2013 klo 00:19.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  7. #7
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    10r varttimaililla selvästi nopeampi paremman teho/painosuhteen ansiosta mitä gen1 busa. Hayabusalla kovempi huippunopeus. Sportriderin mittaamat varttimailit:

    GSX1300R Hayabusa ('01) 10/02 10.237 @ 140.54mph

    ZX-10R ('04) 6/04, 10/04 9.92 @ 147.4mph


    .
    onko varmaa tietoa et molemmat on ollu 100% vakioja ? sit toinen asia joka mielestäni vaikuttaa asiaan onko molemmissa ollut sama kuski ? ellei niin kuskien kokemus ja paino voi vaikuttaa aika paljon lopputulokseen ? voin olla väärässäkin mutta luulisi just tuon tehopainosuhteen ansiosta että kawalla olis hankalampi lähtee paikalta tuppi nurin keulimisen vuoksi. toki voin olla väärässä kun en ole alan asiantuntia jos olisin en kyselisi täältä neuvoja
    Kawasaki ZX-10R vm:2006
    Exät.
    Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
    Honda Cbr 1100XX vm:1998
    Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
    Yamaha R1 vm:2000
    Kawasaki ZX9-R vm:1999
    Honda FireBlade 900RR vm:1994
    Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
    Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
  8. #8
    Kyllä hayabusan aerodynamiikka on niin huipunopeuksille tehty että kelaa kovemman huippu nopeuden pienemmällä teholla kun 10r,bikessa testattu että kun annetaan rullata vapaana 225kmh nopeudesta pysähdyksiin niin hayabusa 1588metriä ja kawasaki 6r joka on ulkoisesti aika samanlainen kuin 10r paitsi keveämpi rullaa vain 1205metriä.Näkeehän sen jo lentokenttä ajojen tuloksista mikä on suosituin vehe. Mutta se on aina sitten pois jostain,pyörät jotka on liian aerodynaamisia on sivutuuli herkkiä ,hondakin ekoissa 900firebladeissa porasi reikiä katteeseen että kallistuu mutkiin paremmin ja ilmavirtaus ei ota kallistaessa vastaan mutta huippunopeus kärsi kun haluttiin ketterää.On myös huima ero huippu nopeuksissa ootko 150cm pitkä kuski katteen takana vai 220cm goljatti jonka pää ja hartiat ei mahdu katteen taakse piiloon.
    Viimeksi muokannut: zzr1100kawa; 30.04.2013 klo 01:36.
    Kawasaki H1 500 1972
    Suzuki EF 750 1985
    Kawasaki ZZR1100 1991
    kawasaki ZX12R 2002
    hayabusa 2008
    Honda Blackbird 2002
  9. #9
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    onko varmaa tietoa et molemmat on ollu 100% vakioja ? sit toinen asia joka mielestäni vaikuttaa asiaan onko molemmissa ollut sama kuski ? ellei niin kuskien kokemus ja paino voi vaikuttaa aika paljon lopputulokseen ? voin olla väärässäkin mutta luulisi just tuon tehopainosuhteen ansiosta että kawalla olis hankalampi lähtee paikalta tuppi nurin keulimisen vuoksi. toki voin olla väärässä kun en ole alan asiantuntia jos olisin en kyselisi täältä neuvoja


    Kyllähän ne on, koska nuo on siis jenkkilehti sportriderin mittaamia arvoja pakasta vedetyille koeajopyörille. Samat testikuljettajat niitä ajaa, ja kyllä ne kaiken potentiaalin irti puristaa niistä pyöristä esim. varttimaililla.

    Ja sanotaanko näin että monet jenkkilehdet ja sitten Eurooppalaisista esim. Motorrad on huomattavasti suomilehtiä edellä noissa performanssi-testeissä, tulokset on loogisia ja suuria heittoja ei pääse syntymään toisinkuin vaikka Biken mittauksissa on aivan liikaa heittoja&epävarmuustekijöitä. Toki täällä Suomessa ei olosuhteetkaan ole yhtä hyvät ajopaikkojen ja kiihdytysratojen suhteen.

    Kyllähän ne rajummin keulimatta lähtee nuo kymppikawatkin viivalta olettaisin, mutta kuskistahan se hyvin pitkälti kiinni on kuinka limitillä pystyy vetämään kiihdytyksen. Monelta katukuskilta ei sitten onnistukaan niinkuin ammattimiehiltä.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 30.04.2013 klo 02:48.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  10. #10
    Lainaa zzr1100kawa kirjoitti Katso viesti
    Kyllä hayabusan aerodynamiikka on niin huipunopeuksille tehty että kelaa kovemman huippu nopeuden pienemmällä teholla kun 10r,bikessa testattu että kun annetaan rullata vapaana 225kmh nopeudesta pysähdyksiin niin hayabusa 1588metriä ja kawasaki 6r joka on ulkoisesti aika samanlainen kuin 10r paitsi keveämpi rullaa vain 1205metriä.Näkeehän sen jo lentokenttä ajojen tuloksista mikä on suosituin vehe. Mutta se on aina sitten pois jostain,pyörät jotka on liian aerodynaamisia on sivutuuli herkkiä ,hondakin ekoissa 900firebladeissa porasi reikiä katteeseen että kallistuu mutkiin paremmin ja ilmavirtaus ei ota kallistaessa vastaan mutta huippunopeus kärsi kun haluttiin ketterää.On myös huima ero huippu nopeuksissa ootko 150cm pitkä kuski katteen takana vai 220cm goljatti jonka pää ja hartiat ei mahdu katteen taakse piiloon.


    Tuo Hayabusan parempi rullaus johtuu myös suuremmasta liike-energiasta, ei pelkästään aerodynamiikasta. Painoa kun on vaikkapa 60kg enemmänkin, niin sen vaikutus liike-energiaan on jo melkoinen. Vierintävastus taasen ei samassa suhteessa kasva painon myötä, mitä liike-energia kasvaa.

    1500-kiloinen henkilöauto yllättäen rullaa vaikka 100kmh nopeudesta huomattavan paljon pidemmälle kuin 125 rr-pyörä, vaikka vierintävastus ja ilmanvastus ovat varmaankin viisinkertaiset. Liike-energia kun on samassa suhteessa suurempi kuin mitä noiden massaero on. Se on siis n. 15-kertainen autolla tässä tapauksessa.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  11. #11
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    voin olla väärässäkin mutta luulisi just tuon tehopainosuhteen ansiosta että kawalla olis hankalampi lähtee paikalta tuppi nurin keulimisen vuoksi. :
    Paperillahan kilokyykyt on pirun nopeita lähtemään myös paikoiltaan, mutta käytännössä harva pääsee edes lähelle tehtaan arvoja 0-100km/h, saati 0-60km/h. Pidempi/raskaampi pyörä on helpompi lähteä paikoiltaan, joten Pertti Perusmotoristin alla tuo Hajapusa on käytännössä nopeampi kaikissa (paitsi roll-on) kiihdytyksissä.
    Superbike #7
  12. #12
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Busa vs kilokyykyt on niin lähellä toisiaan että kun kuskia vaihdetaan niin sama kuski yleensä vetää pitemmän korren pyörästä riippumatta.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  13. #13
    Mikäs lehti se olikaan (Bike?) kun testasi ihan vähän aikaa sitten 200 heppaset mopedit... Nopein kiihtymään oli raskain eli V-Max!!! Kaikilla muilla enemmän vaikeuksia pidon kanssa.
    Se mikä meikäläistä kiinnostaa pirusti on että mikähän mahtaa olla semmonen optimaalinen teho/painosuhde???
    Omien kokemusten perusteella 0,5hv/kg on aika ok, mutta 0,7 vielä ihan hallittavissa. hv/kg=1 on sitten semmonen peli että kyllä pitää ammattikuski olla puikoissa!!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  14. #14
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Busa vs kilokyykyt on niin lähellä toisiaan että kun kuskia vaihdetaan niin sama kuski yleensä vetää pitemmän korren pyörästä riippumatta.
    Tuokin on totta, mutta todennäköisesti se nopeampi kuski on nopeampi paikallaan kiihdytyksessä Busalla kuin kyykyllä.
    Superbike #7
  15. #15
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mikäs lehti se olikaan (Bike?) kun testasi ihan vähän aikaa sitten 200 heppaset mopedit... Nopein kiihtymään oli raskain eli V-Max!!! Kaikilla muilla enemmän vaikeuksia pidon kanssa.
    Se mikä meikäläistä kiinnostaa pirusti on että mikähän mahtaa olla semmonen optimaalinen teho/painosuhde???
    Omien kokemusten perusteella 0,5hv/kg on aika ok, mutta 0,7 vielä ihan hallittavissa. hv/kg=1 on sitten semmonen peli että kyllä pitää ammattikuski olla puikoissa!!
    Kysymys oli varmaan esitetty tuon paikaltaan kiihdyttämisen näkökulmasta? Mielestäni varsinaisesti teho/paino-suhteella ei ole kovin isoa merkitystä 0-100 kiihdytyksessä kunhan voimaa on riittävästi siihen noin 3s aikaan. Enemmän merkitsee koneen luonne. Esim. Superdukella oli pirun helppo ottaa lähtö paikaltaan alhaalta vääntävän koneen ansiosta. Tonnisella k7 gixulla vakioväleillä oli taas pirun hankala saada kunnon starttia, koska kierroksia piti olla reilusti, ettei kone kyykännyt kun kytkimen päästää, mutta samalla piti olla tarkkana, ettei niitä ole liikaa, koska silloin mopo pomppaa helposti liian pystyyn tai alkaa sutimaan. Tuo nykyinen kilpuri on sitten noiden väimaastosta. Kone vääntää paremmin alakierroksilla kuin vakiogixeri, joten kierroksia ei tarvitse niin paljon. Tosin helposti tulee luistatettua karvan liikaa kytkintä, jolloin keuliminen pysyy hanskassa (pitäisi opetella sitomaan takajarrulla), mutta 0-100km/h aika kärsii ja kytkin ei tykkää. (Viime kesänä tuli jossain starttiharjoituksessa kärväytettyä kytkimen välilevyt.)

    Vielä pyörien speksit:
    Superduke 120hp/190kg
    Gixu 170hp/200kg
    R1 180+hp/170kg
    Superbike #7
  16. #16
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Se mikä meikäläistä kiinnostaa pirusti on että mikähän mahtaa olla semmonen optimaalinen teho/painosuhde???
    Omien kokemusten perusteella 0,5hv/kg on aika ok, mutta 0,7 vielä ihan hallittavissa. hv/kg=1 on sitten semmonen peli että kyllä pitää ammattikuski olla puikoissa!!
    Olen ennenkin muistuttanut että näin yli 20v. Bike-lehteä tilanneena ja lukeneena on jäänyt mieleen testi 90-luvun alkupuoliskolta ( -93? ) jossa silloinen Suzuki 900RF teki 0-100km/h-testissä vieläkin vakiopyörien ennätyksen eli 2.5s. Eikös kyseinen RF ole luokkaa 135hv ja jonkun matkaa yli 200kg(?). Muistan testistä sellaisen kommentin että Suzukin ylivoimaisen kiihdytystuloksen ( 0-100km/h !!! ) suurin syy oli juuri sopivan "pitkä" ykkösvaihde eli ei satasen vauhtiin tarvinnut kakkosta runnoa sisään vaan sai vetää luistit katossa koko pätkän. Muistaakseni sama Sujari teki stripillä ajan 10.5s.joka sekin oli senaikaiseksi hyvä muttei enää paras.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  17. #17
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    suurin syy oli juuri sopivan "pitkä" ykkösvaihde eli ei satasen vauhtiin tarvinnut kakkosta runnoa sisään vaan sai vetää luistit katossa koko pätkän.
    Ja nykyisissä kyykyissä kone alkaa vakioväleillä vasta heräilemään tuossa 100km/h kieppeillä. Näin se kehitys parissa vuosikymmenessä kehittyy.
    Superbike #7
  18. #18
    Ihan sama, notta onko valametti parempi ku verku tai voorti, kun mettähän mennään nelisiipiisen kans?
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  19. #19
    Tollanen löytyi ja varmaan joillekin tuttu pätkä mut rol on-kiihdyttelystä tossa kyse. ==>> http://www.metacafe.com/watch/342421...10r_busa_roll/
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  20. #20
    youtubessa kun katselee videoita niin vaikuttaisi monissa videoissa että kawalla ei ole mitään jakoa busalle ja useissa näyttäisi siltä että kun lähdetään kiihdyttämään vauhdista niin aika tasan mennään mutta kun vauhti kasvaa enemmän niin kyllä kawa jää auttamattomasti. en äkkiseltään uskoisi että kaikki videot olisi busanistin tekemiäkään että suosisi busaa ja tämän vuoksi olisi aina busa voittaja.

    mutu tuntumalla jotenkin itselleni on kyllä jäänyt sellainen kuva noista pyöristä että molemmat on kovia pyöriä mut busa olisi nopeampi tavallisen jantterin käskyttämänä. ja lisäksi kestäisi tosi hyvin virittelyä en keksi muutakaan syytä miksi busaa suosittaisiin niin paljon esim halliajoissa kai siihen kuitenkin joku syy on lisäksi itselleni on jäänyt ajatus että busa olisi muutenkin ajettaessa kuin juna kun taas kawa olisi aavistuksen verran kiikkerämpi ohjastettava. ei ole tietoa kun en ole busaa vielä päässyt käskyttämään kawaa sen sijaan olen pari kertaa ajanut.
    Kawasaki ZX-10R vm:2006
    Exät.
    Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
    Honda Cbr 1100XX vm:1998
    Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
    Yamaha R1 vm:2000
    Kawasaki ZX9-R vm:1999
    Honda FireBlade 900RR vm:1994
    Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
    Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
  21. #21
    Sanokaa jos muistan ihan väärin, mutta jotenkin on mielikuva, että C-mallin kybä:ssä ei ollut huippunopeuden rajoittajaa, vaan sen mittari lakkasi juoksemasta 299:ssä Tämän jälkeen pyörä vielä kiihtyi, kunnes kierrokset tuli tappiin. Kaveri mokoma ei ikinä kerennyt kokeilla GPS-plotterin kanssa todellisia huippuja, mutta sen verta kuitenkin että toi 299 km/h oli todellisuudessa kaukana 299:stä

    Voi olla että olen täysin väärässä, mutta muistan kaverini näin väittäneen.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  22. #22
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    youtubessa kun katselee videoita niin vaikuttaisi monissa videoissa että kawalla ei ole mitään jakoa busalle ja useissa näyttäisi siltä että kun lähdetään kiihdyttämään vauhdista niin aika tasan mennään mutta kun vauhti kasvaa enemmän niin kyllä kawa jää auttamattomasti. en äkkiseltään uskoisi että kaikki videot olisi busanistin tekemiäkään että suosisi busaa ja tämän vuoksi olisi aina busa voittaja.

    mutu tuntumalla jotenkin itselleni on kyllä jäänyt sellainen kuva noista pyöristä että molemmat on kovia pyöriä mut busa olisi nopeampi tavallisen jantterin käskyttämänä. ja lisäksi kestäisi tosi hyvin virittelyä en keksi muutakaan syytä miksi busaa suosittaisiin niin paljon esim halliajoissa kai siihen kuitenkin joku syy on lisäksi itselleni on jäänyt ajatus että busa olisi muutenkin ajettaessa kuin juna kun taas kawa olisi aavistuksen verran kiikkerämpi ohjastettava. ei ole tietoa kun en ole busaa vielä päässyt käskyttämään kawaa sen sijaan olen pari kertaa ajanut.
    Ero Busan ja Kympin ketteryydessä ja mainitsemassasi kiikkeryydessä on huomattava. Jo työnnettäessä ja muutenkin pyöriä lihasvoimilla liikuteltaessa ero on melkoinen. Kymmenet lisäkilot Busassa kyllä tuntuu. Monessakin suhteessa ja tilanteessa.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  23. #23
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    Ero Busan ja Kympin ketteryydessä ja mainitsemassasi kiikkeryydessä on huomattava. Jo työnnettäessä ja muutenkin pyöriä lihasvoimilla liikuteltaessa ero on melkoinen. Kymmenet lisäkilot Busassa kyllä tuntuu. Monessakin suhteessa ja tilanteessa.
    Oisko ajossa myös akselivälillä ja ohjauskulmalla merkitystä
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  24. #24
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Busassa (gen2) mittari näyttää 300 jo vitosella vaikka todellinen nopeus on vasta noin 275. Kawassa todennäköisesti saman suuntaista mittarivirhettä. Lentokenttä ajoissa tutkamies palauttaa jalat maantasalle kertomalla totuuden.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  25. #25
    Molemmat kulkee mukavasti, eihän siinä mitään... Isoin ero tulee fiiliksessä kun sitä kaasua käytetään sitten ajossa. Kawa on kuin pikku herhiläinen joka välillä kimpoilee terhakkaasti sinne ja tänne, busa taas on vakiona sellainen munaton pötkylä joka vaan rauhakseen kiihtyy ja kiihtyy...

    Vartilla taatusti helpompi kiihdyttää bussilla, kawassa saa luistattaa kytkimen paskaksi heti eka kerralla...
    Supermoto
  26. #26
    Kusiainen hakkaa molemmat!
  27. #27
    Mit siis jos on turpobusa delvaceilla ni sitä ei saa kiinni kukaan !
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  28. #28
    Popparit esiin, mut kyl mun mopo on nopein.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  29. #29
    Itsellä on vm.04 kymppiärrä ja vanhaakin hajabusaa on tullut testailtua joskus, tämän perusteella voisin tehdä seuraavia mietteitä:

    - 0-100km/h hajabusa vie varmaan joidenkin kymmenyksien erolla , koska kawa tykkää keulia ja vakiovälien ykkönen on naurettavan pitkä

    - 100-200km/h kawasaki vie luultavasti selkeästi koska tehopaino-suhde on selvästi parempi, ja tuossa vauhdissa aerodynamiikka ei ole niin justiinsa sekä tarkaavaisella kuskilla pysyy jo etunenkin auttavasti maassa.

    - 250+ busa menee varmaan menojaan aerodynamiikkansa turvin.

    - Ainakin oma vähän laitettu kymppi tuntuu ihan yhtä tehokkaalta kuin mikä tahansa uusi kilokyykky, kiitos kevyen etusen ja mielenkiintoisen moottorin luonteen.

    - Busalla kiihdyttely ei tunnu miltään kun pyörä menee kuin kiskoilla, viisari vaan liikkuu aikaste haipakkaa siellä mittaristossa.

    Eli lopputoteamana busalla on suurempi huippunopeus mutta jos on sopivat kierrokset kellossa eikä vauhtia ole yli kahtasataa harva pyörä tuntuu yhtä räjähtävältä kuin vm.04 zx-10r, varsinkin kolmella ekalla vaihteella huippuväännön kohdilla on ihan mielenkiintoiset kyydit
  30.  
  31. #30
    Lainaa vuohi kirjoitti Katso viesti
    Eli lopputoteamana busalla on suurempi huippunopeus mutta jos on sopivat kierrokset kellossa eikä vauhtia ole yli kahtasataa harva pyörä tuntuu yhtä räjähtävältä kuin vm.04 zx-10r, varsinkin kolmella ekalla vaihteella huippuväännön kohdilla on ihan mielenkiintoiset kyydit
    Johtuu kuulemma tehokuopasta ja korjaantuu matalammalla pahvilla.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen