Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
    Moi

Elikkäs ongelmana on suuri valinnan vaikeus ylläolevista pyöristä. Tarkoituksena on hankkia pyörä jolla voi mukavasti ajaa työmatkat sekä rouvan kanssa kerran tai kaksi kesässä käydä pitempi reissu (~700km/suunta). Varmasti VFR:llä ja XX:llä tuon matkan taittaa myös matkustajan kanssa, mutta entäpä tuo 600F ? Minulle ei ole väliä kulkeeko 200 vai 300km/h, kunhan kiihtyisi nopeasti ainakin tuohon n.140km/h ( taitaa kyllä kaikki kiihtyä).

Onko näillä pyörillä paljon eroa kulutuksen suhteen perus seka-ajossa ?
    jos isokoista porukkaa niin varmaan 600F kannattas tiputtaa pois?
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Meillä on kotona sekä XX että VFR800 ja omiin ajokokemuksiin molemmilla pyörillä jättäisin pois myös VFR800:n

Pieni lisäys: Kulutukseen liittyen, VFR kulkee pelkällä bensan hajulla
    Viimeksi muokannut: CebariTonni; 25.04.2013 klo 12:38.
    Honda CBR1100XX
    XX ennemmin noista.
    Yamaha FZ1-S -09 / 2013 ->

ex. Kawasaki ER-5 -04 / (2011-2012)
    ex. Cagiva Freccia 125 C12R Lucky Explorer -90 (1997-1998)
    ex. Suzuki PV50 -94 (1995-1997)
    Aikoinaan 750 f Suizza, oli hyvä opetella mutta kakspäällä matkassa aneeminen.
    Nykyään kolmas koko kausi lähdössä XX:n kanssa ja ei huonoa sanottavaa ollenkaan. Mukava ajaa yksin, kaksin tai vaikka matkavarustuksessa täysien laukkujen kera. juu ja tuo 700 kilsaa menee päivässä tarvittaessa
    XX taipuu radallakin ainaskin jotenkin

Eli noista ehdottomasti XX
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
    Jaahas, tämäkö oliki näin selkeä äänestys, olisin kuvitellu edes joidenkin puoltavan noita pienempiäkin
    XX. Ajanut 800 Vifferiäkin ja ehdottomasti XX.
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
    Lainaa Versuli kirjoitti Katso viesti
    Jaahas, tämäkö oliki näin selkeä äänestys, olisin kuvitellu edes joidenkin puoltavan noita pienempiäkin
    .org :ssa? Oikeesti?
    Pörrr
    Lainaa Zidi kirjoitti Katso viesti
    .org :ssa? Oikeesti?
    Jep, jep. 70-luvulla Euroopan turneet tehtiin kolmepuokeilla ja viissatasilla, ökyrikkaat ajeli jopa seiskapuokeilla. Nyt ei edes snakarille pääse jos ei ole vähintään tonninen
    Moi,

No saa kai niitä turneita edelleen tehdä vaikka pappatuntsalla jos haluaa, lapsena käytiin pitkin eurooppaa kuplavolkkarilla mutta en minä sitä kyllä kenellekkään suosittele jos samalla rahalla saa vähän isomman ja tilavamman auton.

Jos 2 päällä meinaa reissata niin tuo 600 cbr on kyllä vähän pieni.

Janne
    XX
    Minä ajoin noin 70tkm XX:llä ja ainakin saman verran myös mun vanhalla -93 VFR750F:llä, joka on tuon 800Fi:n edelläkävijä. Olen myös koeajanut VFR800:stä jonkin verran. Tämä on hieman priorisointikysymys, arkiseen yleiskäyttöön tuo 800 olisi kyllä helpompi jo sen takia että XX on aika... iso ja raskas. Jos taas tulee enemmänkin 2-päällä ajoa tai hypertourinkia sinne jonnekkin niin XX on itsestäänselvä valinta, mutta ei se silti mielestäni ole yhtä hyvä yleispyörä kun VFR. Ja ne V4:sen äänet varsinkin mökäpöntöillä, harva asia vetää vertoja.

CBR600:sta olen myös koeajanut, ja on ehkä keveytenä ja pienuutensa takia eniten kaupunki- ja ratayhteensopiva (ja vähiten minäyhteensopiva) jos sellaista aikoo harrastaa. Mutta jos ajat VFR:ää ja 600:sta peräkkäin niin se V4:sen mylly kyllä ihastuttaa. Kuten toki XX:nkin jonka teholukemat ovat aivan omaa luokkaansa verrattuna noihin pienempiin. Kulutukset näissä on paljolti kahvan asennosta kiinni, ylläpitokustannuksia ajatellen rivi-4:set ovat ehkä hieman helpommin huollettavia kun V4.

Tai sitten osta Hayabusa. Se on paras, nopein, kaunein ja eniten sopiva ihan kaikkeen käyttöön. Jopa enduroon :-p.

/MarcusB, Porvoo
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
    Moni ns. ei moottoripyöräileva on kysynyt että miksi pitää olla iso, painava ja tehokas pyörä. Siihen olen antanut useinmiten vastaukseksi sen että: Pakkaa koko perheesi ja lomatavarasi siihen pikku 1.4 Volkkariin tai vaihtoehtoisesti vaikka Audi A6:een. Aja molemmilla reissu ja kysy sitten Eli yksinkertaisesti ajomukavuus, ei tarvi mennä vaijerit kireellä jne jne

VFR:llä tekee hyvin matkaa tavaroineen 1 päällä, mutta minä en ainakaan tykänny kaks päällä ajaa sillä... ja sit toiseks... se on vähän sellanen kierroskone, ei tapahdu alakierroksilla juurikaan mitään.
    Honda CBR1100XX
    Noista kahdesta vaihtoehdosta XX on parempi tuollaseen käyttötarkoitukseen. Sellanen pyöräkin on kuin Hayabusa, joka on joka suhteessa paras. Honda on jotenkin turhan pehmosella alustalla ainakin minun makuuni. Jokaisella on omat mieltymykset. Kannattaa käydä koeajamassa niitä ennen kauppoja...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
    Meinas vähän kerran vaan syletyttää ku laskurilla laskin busalle vakuutuksen hinnan: 2000e/vuosi... XX 400e/vuosi tuolla erotuksella jo saa parissa vuodessa pyörän
    Vakuutukset kannattaa kilpailuttaa aina kun pyörä vaihtuu. Suuria eroja eri vakuutusyhtiöissä vaikka sama pyörä kyseessä.
    Pörrr
    Kyllä mun täytyy tota 600f:ää puoltaa, itselläni se on kaikessa käytössä nyt yhdeksättä kautta ja keveys on siinä se suurin plussa. Mä olen pienikokoinen kaveri, niin ei ole isommassa nähnyt paljoa mieltä, onhan nuo muutkin Hondat kyllä erittäin hyviä vaihtoehtoja.

Matkathan menee vauhdillakin, kun pitää kierroksia yllä ja miksei pitäisi, singsing vaan ja kyllä kulkee. Halvalla näyttää saavan vähän ajettuja, vakuutukset saattaa olla vähän halvemmat ja kulutus on pientä. Jos pääset kokeilemaan kaikkia, niin aja ensin isoja ja sitten tätä pienintä, muuten isompien alavääntö tuntuu liiankin hyvältä...
    Honda CBR 600 F -05
    Meinas vähän kerran vaan syletyttää ku laskurilla laskin busalle vakuutuksen hinnan: 2000e/vuosi... XX 400e/vuosi tuolla erotuksella jo saa parissa vuodessa pyörän
    Moi,

Mistä saa XX:lle 400€/vuosi vakuutuksen?

Janne
    XX
    Noista kolmesta valitessa ei pitäisi olla minkäänlaista ongelmaa minkä niistä ottaa....TuplaX on ainoa todellinen valinta noista...
    Lainaa janne_s kirjoitti Katso viesti
    Moi,

Mistä saa XX:lle 400€/vuosi vakuutuksen?

Janne
    If:llä näytti olevan liikennevakuutus 349e/vuosi
    Pari vuotta sitten arvoin itsekin noiden XX:n ja VFR:n välillä - ostin trumpan... Juurikin samanlaisen käyttötarkoitukseen.
    Noista kahdesta vaihtoehdosta ennemmin XX.
    Suzuki GSX600F -> Triumph Sprint ST 1050

Mitä tästä opimme? *- emme yhtään mitään
    If:llä näytti olevan liikennevakuutus 349e/vuosi
    Onpa isoja eroja, mulle tarjoaa 860/vuosi liikennevakuutusta.

Aina ei voi voittaa...

Janne
    XX
    Lainaa janne_s kirjoitti Katso viesti
    Onpa isoja eroja, mulle tarjoaa 860/vuosi liikennevakuutusta.

Aina ei voi voittaa...

Janne
    Bonukset vaikuttaa aika paljon tuohon hintaan Mulla on kans If:ssä XX ja suurinpiirtein samaa luokkaa muistaakseni (siis jotain alle 400€)
    Honda CBR1100XX
    Lainaa Petsku kirjoitti Katso viesti
    jos isokoista porukkaa niin varmaan 600F kannattas tiputtaa pois?
    niin meillä on tämmöinenkin ollut ja tiedän että kaks (isohkoa) niin pieneltä mopo tuntuu...puhumattakaan laukuista tai laukkutelineistä....
    "On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo."
    -Nalle Puh-
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    XX. Ajanut 800 Vifferiäkin ja ehdottomasti XX.
    Skaalaa laajentaen ottaisin vfr800 crossrunnerin....XX:llä ajelin juhannuksesta seuraavaan kevääseen, ei ollut munmakuinen. XX:llä tuli 8000 km ja VFR800vtecillä olen ajellut ~3000 kilometriä.

Huomioikaa että vfr 750/800FI ja tuo vtecci on ihan eri pyöriä.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Skaalaa laajentaen ottaisin vfr800 crossrunnerin....XX:llä ajelin juhannuksesta seuraavaan kevääseen, ei ollut munmakuinen. XX:llä tuli 8000 km ja VFR800vtecillä olen ajellut ~3000 kilometriä.

Huomioikaa että vfr 750/800FI ja tuo vtecci on ihan eri pyöriä.
    No meillä on tuo VTEC -09 toisena pyöränä.. en vaan tykkää kun alle 6-7trpm ei tapahdu mitään ja sit yht'äkkii nykäsee niin että kuski meinaa jäädä stongan kanssa paikoilleen ja pyörä jatkaa matkaa ..nooh... yks tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja jotkut jopa molemmista
    Honda CBR1100XX
    Jos on tarkoitus ajaa "mukavasti", niin käy nyt ihmeessä koejamassa vaihtoehdot ja ota se joka sopii ergonomialtaan mukavimmin sinun kokoiselle kuskille - ja sitten varmistat että tarakkaharakka (ja matkatavarat?) mahtuu mukaan... Saattahaan raha-asioillakin olla oma vaikutuksensa, eikös?? VFR800Fi on (aikakaudeltansa) teknisesti hieno pyörä ja siksi suhteellisesti kallein vaihtoehdoistasi - siis SUHTEELLISESTI!
    Täältä saat kyllä mielipiteitä, mutta ei ne taida valintaa helpottaa, kukin kommentaattori katselee asioita omalta kantiltaan ja (mahdollisiin?) henkilökohtaisiin kokemuksiin viitaten. Minulla(kin) on ollut sekä FI-vifferi että tupla-äksä - molemmat kivoja laitteita tarkoitukseensa. On vaan erilailla käskettäviä ja mitoiltaan toisistaan poikkeavia. Näillä molemmilla pärjää myös kaksi päällä, tosin tottakait XX vie suurempaa massaa "helpommin". Kun taas vifferi on ketterämpi käsiteltävä (ns. kortteliajo & mutkatiet) - mielestäni loistava (ja ihan riittävä suorituskyvyltään) yleispyörä (komppaan siis MarcusB:ta)...

Tästä aiheesta löytyy muuten haulla useita debatteja vuosien varrelta... Klassikovertailua...
    MAD (mean absolute deviation)
    Semmonen täytyy vielä kysyä. Paljonko yleensä XX:n kone kestää ajaa ja jos on ostamassa yksilöä jolla on ajettu n. 100tkm niin onko asioita mihin erityisesti kannattaisi kiinnittää huomiota/ mitä isompia remontteja tulisi olla tehtynä ettei ihan heti tarvitse ruveta korjuulle
    Semmonen täytyy vielä kysyä. Paljonko yleensä XX:n kone kestää ajaa ja jos on ostamassa yksilöä jolla on ajettu n. 100tkm niin onko asioita mihin erityisesti kannattaisi kiinnittää huomiota/ mitä isompia remontteja tulisi olla tehtynä ettei ihan heti tarvitse ruveta korjuulle
    - Jakoketju äkkiä vaihtoon, jos ei ole jo vaihdettu n.60tkm kohdalla.
    - Jakoketjun laahaimet saattaa olla 100tkm kohdalla jo aika lopussa.
    - jakoketjun kiristin vaihtoon sen mukaan miltä omaan korvaan kuulostaa. Saa säristä 3-4t kierroksen kohdalla aika voimallisesti, muttei se ole merkki oikeestaan muusta kuin että kone ei ole ihan pakasta vedetty
    - Ohjauslaakeri kandee tsekkaa tuntuuko pykäliä = laakeri lopussa.
    - Ulkomaisista nettitarinoista löytyy legendoja 100000mailia ajetuista bläkkäreistä, joiden konetta ei ole tarvinnut vieläkään avata.. Ota niiden todenperästä sitten selvää
    Jos laitetta on säännöllisesti huollettu, niin tuossahan noi alkaa olemaan.
    Jos laitteesi on vm. 99 - 00, niin tsekkaa "luumukytkentä". Googlettamalla löytyy tietoo ympäri nettiä...
    Vikaantuessaan saa valot villiintymään, eli kaikki valot vilkkuu kun laitat vilkun päälle. Kaameelta kuulostamisesta huolimatta vaatii vain hapettumien putsaamista, ja taas toimii.

Ei kai tuplaäksää saa ajamalla loppuun kulutettua?

ps. Tsekkaappa tuolta, siellä on jonnin verran juttua bläkkäreistä => www.cbrxx.fi

pss. Ja tuossa on vielä tuommoinen muutaman viestin ketju aiheesta => http://www.moottoripyora.org/keskust...XX-(Blackbird)

Juu, en suinkaan yllytä mitenkään valkkaan bläkkäriä...
    Viimeksi muokannut: Holtsu; 03.05.2013 klo 17:51.
    Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
    ”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
    http://superblackbird.arnolddegraaf.....php?f=2&t=562

Sieltä tarinaa isoista ajomääristä Bläkkärillä. 100.000km on vasta sisäänajo.
  30.  
    Tämän tarinan päätös on seuraava : XX on nyt pihassa, kävin myös koeajamassa tuota 600F:ää, mutta oli kyllä aivan liian pieni minulla ja ajoasento liian etukeno ( pituutta n.180cm).

Kyllähän tuossa XX:ssä sitä voimaa vain riittää, vielä kun rupeaisi kelit suosimaan niin voisi pidemmänkin reissun tehdä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen