Käytössä on ollut avattavista HJC, Nolan, Suupert C2 ja C3. Näistä huonoin oli Nolan, lähinnä siitä syystä että visiirin taakse pääsi sellainen huju että vedet lähti silmistä viileällä kelillä (alle 15C). HJC ja Nolan samalla tasolla metelin suhteen. C2 muuten jees mutta leukaosan lukitus oli kömpelö käyttää, painavan tuntuinen, ja jos leukaosan käänsi ylös, ei se siellä pysynyt vaan esim. tankatessa loksahti alas. C2:ssa ei ollut huurteenpoistovisiiriä(pinlock), vaan joku muu käsittely, sekin toimi kyllä.
C3:lla lähtee kolmas tai neljäs kesä liikkeelle. Rillipäiselle avattava on käytännöllinen. Aika ajoin on kuusi visiiripintaa puhdistettavana, pinlock ja aurinkovisiiri naarmuttuvat herkästi, joten varovainen pitää olla.
Suupertti on testauslistalla ensimmäisenä kun vaihdon aika taas tulee. Omaan kaaliin toppausten muotoilu kävi parhaiten.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Käytössä ollut avattavia HJC-CL Max, Schuberg Concept, Caberg Justissimo GT, Nolan N104.
HJC oli mukava päässä mutta äänekäs, visiirien mekanismit oli aika heikkoja käytössä kesti aika vähän aikaa.
Schubert oli kallis ja siinä oli hyvä visiirin tuuletusasento. Eikä se rikkikään millään mennyt. Meteliä riitti ja visiirin "huurtumaton" pinta oli lähinnä vitsi. Hintaansa nähden todella huono ostos.
Caberg on vieläkin varalla, ei loista millään osa-alueella, ei kyllä paljoa maksanutkaan.
Nolan on vielä käytössä. Tähän taitaa olla vähän haastava(?) asentaa muita kuin Nolain omia N-Com kypäräpuhelimia, huomenna tämän suhteen olen jo viisaampi. Muuten oikein hyvä kypärä, käyttämistäni hiljaisin tosin silti käytän tulppia. PinLock toimii niin kuin pitääkin ja päähänikin sopii oikein mukavasti.
Ensimmäinen avattavani oli AGV ja oli ihan pirun meluisa ja vetoinen potta eli jos vaan on mahdollisuus koeajaa
ennen osto niin ehdottomasti.
Seuraava olikin sitten Schubert C2 ja kolme vuotta ollut käytössä noin 40tkm ollut päässä ja kahdesti visiiri vaihdettu, eka takuuseen kun meni harmaaksi sisältä se pinlock kalvo. Toisen onnistuin tuhoamaan ihan itse ja kustansi noin 55egua. Nyt tuo alkaa olla jo hieman väljä ja kuluneen oloinen muutenkin niin hommasin Hanxilta
Scorpion EXO-900 Air mallin ja en ole vielä ajanut se päässä metriäkään, tuntuu hyvältä päässä ja se ilmapumppu ihan toimivalta. Viikonloppuna varmaan tulossa kilsojakin niin osaa jotain enemmän sanoa, toivottavasti muutakin kuin kirosanoja.
http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=1611
edit: linkki lisätty
Honda XL1000VA 2006
Oho ompa muuten melko painava tuo Scorpion EXO-900 Air
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Jestas. Muistanko nyt aivan väärin noin painot... Vilkasen mitä oma painaa... 1500g ja kyseessä HJC RPHA MAX
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Olisko vinkkiä arvon motoristit antaa mistä helpoiten saisi Schuberth C3:n aurinkovisiirin? Se on hyvin naarmuuntumis/sumeutumisherkkä kun sitä puhdistelee.
Ai niin tuohon avattavuuteen liittyen niin C3 on ollut mulle erittäin hyvä. Mutta viime syksynä ostin Saksasta J1:n ja sepä onkin mukava. Tosin aloittaja kysyi avattavaa.
-juha-
Onko kellään kokemusta suubertin c 3 ja hjc rpha maxista..kumpi olis parempi/hiljaisempi..varmaan noista kahdesta pitäs valita kumman ottaa tänään..
Suzuki b-king -08
Ex Yamaha fz-1 n -07
Ex Suzuki gsf 1250 -07
Ex Suzuki gsf 1200 s -03
Ex Suzuki sv 650 s -99
Minulla oli C3 ja nyt ostin Nolan N44:sen.Täytyy sanoa että enemmän miellyttää tämä Nolan.
Sellaista kypärää ei ole vielä tehty etteikö korvatulpat olisi tarpeen.
Nolanista jos ottaa tuon leukaosan irti niin melu lisääntyy huomattavasti mutta kun tuo on paikallaan niin yhtä hiljainen on kuin C3.
BMW R1100RS
En ole tähän mennessä omistanut nykyisen umpiruukun lisäksi aiemmin kuin yhden avopotan. Kokeilin kaupassa avattavaakin, mutta mulle jäi epäselväksi avattavan kypärän funktio. Ainoa, mikä tuli mieleen, että jos joutuu satunnaisesti pysähtymään hetkeksi ja kommunikoimaan keskustelemalla, niin silloin on parempi. Jos taas pysähdyn kahville tms. ottaisin sen pois, jolloin on melkein sama, onko umpi- vai avattava potta.
Luottaisin umpiruukkuun enemmän, jos päätän ruveta päälläni viistämään asfalttia tai ojanpohjaa. Voin tietysti olla väärässäkin.
Honda NC700S
Joo lasit mullakin on, mutta ainakin HJC:n avattavan kypärän kanssa ne piti ottaa pois, kun laittoi potan päähän tai otti pois. Umpikypärän kanssa joutui aluksi äheltämään laseja päähän laittaessa, mutta nyt sujuu, kun oppi laittamaan sangat oikeassa kulmassa ja oikeasta kohdasta sisään.
Kaipa noissakin on eroja. Voi olla että toinen malli olisi ollut parempi.
Honda NC700S
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ne funktiot aukenee, kun koitatte laittaat kypärän päähän lasien ollessa nenällä. Tai kun yrittää laittaa lasit jälkikäteen kun päässä on kypärähuppu ja kypärä. Onhan niitä suorasankaisia (silmä)laseja olemassa kun oikein hakee, mutta silmälasit hankin ensisijaisesti muilla perusteilla. Mullakin on yhdet melkein suorasankaiset, mutta ei nekään tahdo mennä millään.
Useampia avattavia on ollut ja kaikissa onnistui lasien kanssa kypärän laitto ja pois ottaminen aivan helposti, asian toki tarkastan ennen ostoa. Nykyisillä(kään) laseilla ei kypärä päässä asennus käytännössä onnistu millään. No se laseista, niistä on muutakin riesaa. Niin ja piilolasit/leikkaus ei tässä iässä enää ole toimiva ratkaisu. Lasien lisäksi muitakin syitä avattavan käyttöön toki on.
Muuten, tämä viestiketju on niille jotka ovat avattavista jollain tavalla kiinnostuneita. Eiköhän jätetä ne umpi- ja avomallit toiseen keskusteluun?
Itsellä on http://www.fxrracing.fi/product/fxr-eject-snow-helmet alunperin kelkkakäyttöön ostin vaan on tuolla viime kesäkin tullu ajettua ja hyvin on mielestäni pelittänyt,ainoa on ettei oranssista aurinkovisiiristä ole kesäkeleillä hyötyä,sais olla tummmempi.
Painoa löytyy sen 1800g vaan tuskinpa sitä painoa niin katukäytössä tuntee...
Viimeksi muokannut: moilanen88; 07.05.2013 klo 13:27.
Honda Vfr 750F Vm-93
Minulla on kanssa nyt 1500km takana samaisella Numolla istuu hyvin ja aurinkovisiiri on hyvin suunniteltu tulee tarpeeksi alas ja tuuletus toimii hyvin lämpöisenä päivänä.
Sitten vähän miinuksia tuolla -2-+5 visiiri huurtuu kovin ja ei minun mielestä ole kovin hiljainen kypärä suhisee aika reippaasti täytyy olla kyllä tulpat korvissa jos meinaa ajosta nauttia.
"Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
Nyt on muutamia päiviä ollut Shoein Neotec päässä. Oiskohan tässä nyt viisi päivää ja n. 1000km. Verrokkina Arai:n Chaser (umpiruukku).
+ Todella laaja näkökenttä sivuille
+ Integroitu aurinkovisiiri
+ Avattavuus (doh..)
+ Hiljaisempi n. 110kmh ja alle nopeuksissa, tosi hiljainen taajamanopeudessa!
+ Pinlock toimii kerta-asennuksesta
- Piti ostaa varaosina paksummat poskipalat, että istui päähän
- Melu kasvaa potensseissa n. 110-120kmh nopeuksissa ja siitä nopeammissa
Kawa ER-6F vm. 2013
ex. Honda CBR600f vm. 2006
ex. Kawa ER-6N
Onko muilla C3:n kanssa ongelmaa, että naama on käytännössä kiinni siinä avautuvassa leukasuojassa? Naama on aina sillä etäisyydellä etuosasta, että laittamalla huulet vähänkään suppuun ottaa ne kiinni etuosaan. Toisinaan, kun kypärä on hieman jotenkin erikoisessa asennossa, on naama lähes koko ajan kiinni "keulavisiirissä". Muuten ihan sopivan kokoinen.
Yamaha Bulldog BT1100
Samat tuntemukset C3:sta kaupassa sovitettuna. C3 Pro:ssa tuntui olevan enemmän tilaa, eikä hihnakaan puristanut kurkkuun yhtä paljon.
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010