Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Onko kukaan elektroniikkavelho koskaan tutkinut olisiko Scala Rider 4:een mahdollista vaihtaa tehokkaampia vahvistinpalikoita?
    Itse kaipaisin isompiin vauhteihin hieman lisää voluumia laitteeseen jotta kuuluisi paremmin tuplakulan heittämän pyörteilevän ilman suhinoiden yli. Lisäksi olen omaan laitteeseen vaihtanut Kossin elementit joissa muistaakseni eri vastusarvo kuin alkuperäisissä kaiuttimissa joten sekin vaikuttanee äänenvoimakkuuteen.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
    Samaa ongelmaa on minulla ja kaverilla interphone f5:sen kanssa. Yli kuudenkympin vauhdeissa puhe ei kuulu, radio/musiikki vaimeasti. Ratkaisuna yritän tuoda kaiuttimet poskipakkojen päälle ja sijoittaa mikki suoraan suun eteen. Saas nähä auttaako.

Tämmöisenään ne tuntuu hukkainvestoinnilta kun yli taajamanopeuden on turha yrittää puhua.
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan elektroniikkavelho koskaan tutkinut olisiko Scala Rider 4:een mahdollista vaihtaa tehokkaampia vahvistinpalikoita?
    Itse kaipaisin isompiin vauhteihin hieman lisää voluumia laitteeseen jotta kuuluisi paremmin tuplakulan heittämän pyörteilevän ilman suhinoiden yli. Lisäksi olen omaan laitteeseen vaihtanut Kossin elementit joissa muistaakseni eri vastusarvo kuin alkuperäisissä kaiuttimissa joten sekin vaikuttanee äänenvoimakkuuteen.
    Jos noihin löytyisi skemat, niin osaisi sanoa tarkemmin.
    Teoriassa jos kaiutinelementtien impedanssi tippuu, niin teho lisääntyy;
    noista kossin (tai scalan alkuoperäiselementtien) vastusarvoista en tiedä.

Joku lisävahvistin olisi varmaan helpoin, mutta menee "vähän" säätämiseksi..
    http://www.ebay.com/itm/FIIO-E3-HEAD...item19ce1ba220
    Lainaa alterego kirjoitti Katso viesti
    Jos noihin löytyisi skemat, niin osaisi sanoa tarkemmin.
    Teoriassa jos kaiutinelementtien impedanssi tippuu, niin teho lisääntyy;
    noista kossin (tai scalan alkuoperäiselementtien) vastusarvoista en tiedä.

Joku lisävahvistin olisi varmaan helpoin, mutta menee "vähän" säätämiseksi..
    http://www.ebay.com/itm/FIIO-E3-HEAD...item19ce1ba220
    Skemat? Mulla löytyy kyllä yksi (vielä) ylimääräinen laite jota saisi tutkia, jos siitä tulisi viisaammaksi.

Muistikuva on että alkuperäisissä elementeissä olisi imbedanssi ollut 16ohm, ja Kosseissa 32ohm, tosin voin olla väärässäkin

Tuota vahvistinta varten pitäisi rakentaa kuulokelähtö Scalaan ja elementeille(ja kantaa laitetta koko ajan taskussa) kun nyt piuhat nyt kulkevat suoraan laitteesta elementeille kypärän sisällä piilossa.
    Suzuki GT125R -76
    Tarkistin nuo imbedanssit. Scalan alkuperäisissä on 32ohm, ja netin tutkistelun jälkeen selvisi että Kosseissa on perästi 60ohm!
    Suzuki GT125R -76
    Ei se impedanssi kerro kuulokekäytössä yhtään mitään saavutettavasta äänenvoimakkuudesta. Kuulokkeita kun on impedanssiltaan haarukassa 8...600 ohmia, ja kaikki on periaatteessa (ainakin standardin mukaan) suunniteltu toimimaan lähdöstä, jonka syöttöimpedanssi on 120 ohmia. Sitten vähän vekottimesta riippuu loppuuko sieltä ensin virta vai jännite.

Tähän soppaan kun lisätään vielä se, että eri kuulokkeet tuottavat samalla syöttöjännitteellä eri määrän meteliä, aka. herkkyys, niin tuon impedanssin metelin määrään vaikuttavana tekijänä voi haudata samantien, ellei ole tiedossa että laitteen kuulokelähdöstä loppuu virranantokyky tai jännite ensin... ennemminkin kannattaa siitä kuulokkeen speksilapusta katsoa kohtaa herkkyys, eli efficiency tai sensitivity. Yksikkönä yleensä dB, vaikka oikeammin siinä kait pitäisi olla vielä (milli)Wattimäärä kaverina.
    Mielenkiintoista... Itselläni sekä Scala Rider G4 että G9 antaa siinämäärin voimakkaat volumet että motarinopeuksissakin kuulee puheen ja kuuluvuus paranee ku laittaa korvatulpat korviin suodattamaan tuulen suhinat... Kypärinä mulla Marushin 999RS (G4) ja Schuberth SR1 (G9)...

Toki oli melekosen tarkkaa saada kaiuttimet just eikä melkein korvan kohdalle kypärässä. Jos on vähänkään väärässä kohtaa nii kuuluvuus huononee dramaattisesti...
    Honda Fireblade HRC 2012
    Lainaa THuhtamäki kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoista... Itselläni sekä Scala Rider G4 että G9 antaa siinämäärin voimakkaat volumet että motarinopeuksissakin kuulee puheen ja kuuluvuus paranee ku laittaa korvatulpat korviin suodattamaan tuulen suhinat... Kypärinä mulla Marushin 999RS (G4) ja Schuberth SR1 (G9)...

Toki oli melekosen tarkkaa saada kaiuttimet just eikä melkein korvan kohdalle kypärässä. Jos on vähänkään väärässä kohtaa nii kuuluvuus huononee dramaattisesti...
    Mutta kun minulla on Scalan omien elementtien tilalle vaihdettu musiikinkuunteluun suunnitellut Koss Porta Pro-kuulokkeiden elementit, joten oletettavaa on että vaatinevat hieman enemmän tehoa soidakseen kunnolla kuin originaalit elementit.

Eikä minullakaan ole ongelmaa kuulla puhetta tai musiikkia vielä motarinopeuksissakin, kaipaisin sitä volyymia vain lisää niihin tilanteisiin.
    Korvissa on aina ajon aikana Alpinen Moto-Safet, kypäränä Nolanin N103 ja elementit Nolanin vakiopaikolle istutettu.
    Viimeksi muokannut: Tero-75; 21.05.2013 klo 19:15.
    Suzuki GT125R -76
  9.  
    Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni:

Onko Turun seudulla jollain kiinnostusta perehtyä aiheeseen?
    Suzuki GT125R -76