Elikkä hakusessa olisi avattava kypärä. Kypärässä pitää olla aurinkovisiiri ja väriltään joku muu kuin musta tai valkoinen. Muutamia käyty sovittamassa ja kokemuksia kaivattaisiin. Ylivuotinenkin käy...
Kävin tänään All Right Outletissa sovittamassa uutta HJC SY-MAX III:sta ja pakko sanoa että nyt tuntui ruukku oivalliselta, silloin kun nämä vaatimasi määreet ovat ehtona. Eksyy allekirjoittaneen syksykypäräksi...
http://www.allright.eu/kauppa/index....te=HSYMAX3SH54
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Nolanin N104 on itellä käytössä, oikein mukava avattava ruukku aurinkovisiireineen. Kevytkin ja todella laaja näkökenttä, suosittelen. Ja saa myös HiViz väreissä jos sellaista haluaa.![]()
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Kiitos mielipiteistä. Kävin Nolania sovittamassa ja tuntui hyvältä. Värejäkin oli muita kuin yksvärisiä...
Mikä oli budjetti? Shoei on kyl satasen tai kaks kalliimpi ku halvemmat..
http://www.moottoripyora.org/keskust...ghlight=neotec
Honda CB350K4
"Work Less - Ride More"
Itellä neljättä kesää Schuberth C3 ja oon erittäin tyytyväinen ollu. Ennen tätä oli Nolanin N102, joka oli ihan toisella tasolla... Varmaan ovat kyllä Nolanitkin nykyään huomattavasti parempia. Schuberth vaan tuntuu sopivan ainakin meikäläisen päähän parhaiten.
Kokeilin tota uutta Shoeita, mutta ainakaan lyhyen kokeilun perusteella mulla tuntuu olevan siihen väärän mallinen pää...
Nyt vois noista vanhoista malleista saada jotain hyviä diilejä, kun tuli toi uus Pro-malli...
KTM 1290 Super Duke R '14
Shoei Neotec on joka penninsä väärti.
Kawasaki Z750 -08
http://taajuuskorjain.pic.fi/
Itselläni on Caberg Duke booster kypärä. Cabergilla on myös uutuus Modus. Sumeko taitaa olla nykyään maahantuoja. Käsittääkseni varsin laadukkaita kypäriä.
Suzuki DL650 V-Strom -18
Mulla on myös Caberg mutta mallina Duke Legend.
216712_410_FR_13.JPG
Ensimmäinen avattava malli mulla mutta eipä oikeastaan häviä millään alueella mun toiseen Schuberth S1 pottaan. S1 hieman laajempi näkökenttä ja ehkä aavistuksen hiljasempi mutta Caberg ei ravistele yhtä paljon suuremmissa nopeuksissa (naku). Pinlock ja aurinkovisiiri toimivat molemmissa hyvin.. hintakaan ei ollut paha, tarjouksessa alle 170eurolla Louikselta.
testiä,
http://www.webbikeworld.com/r2/motor...uke/review.htm
No minulla olisi kaupan Bilteman musta avattava kypärä koko L. Käytetty vaan pari viikkoa viime kesänä, eli tuskin ollenkaan.
Ei se ole maailman paras kypärä varmasti, painaakin melkein 2 kiloa mutta
yllättävän mukava päässä plus halpa. Ja siis valitettavasti mattamusta se on. Me ei tarvita kun siirryttiin 1 kg kevyempiin enemmän high tech hiilikuituisiin umpikypäriin, Marushin RS2ia 2 kpl.
Ken sen Biltsun avattavan tahtoo niin Espoosta saa minulta halavalla.
ZX6R & KTM Enduro
Itselläni HJC:n R-PHA MAX kypärä ollut syksyä saakka ja hiton hyvä potta ollutkin. Todella tyytyväinen tähän ollut. On kevyt (n. 1400g), avattava ja aurinkovisiirikin löytyy. Tais saada mustan/mattamusta/valkonen lisäks myös esim harmaana? Jos sellanen kelpas.
ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
ex. Kawasaki Z1000 (-08)
ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Kypärä on niin henkilökohtainen, mikä sopii kenenkin pään muotoihin, saati makuun ja käyttötottumuksiin = ihan mahdotonta kenenkään sanoa juuri sitä sinun mielestäsi parasta vaihtoehtoa (vrt. nämä lukuisat "ensipyörää hankkimassa" -ketjut)
Minun soikealle päälle Schuberth on se ainut vaihtoehto. Kaikissa muissa koskaan kokeilimissani otsa-takaraivo painaminen nousee ihan liian korkeaksi = niiden runkomuoto on siis pyöreämpi = ei käy. Eikä todellakaan nuo Schuberthin ominaisuudet, joista hiljaisuus on kyllä yksi aivan loistavista pitkällä matkalla, jää lyhkäsiksi vaativimmallekaan kypärän käyttäjälle. Tosin onhan tuolla ruukulla sitten sitä hintalappuakin ja siksi ei sovi esim. budjettiin, mutta jos haluaa halvan & hyvän, pitää ostaa kaksi![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Jos joltakin löytyy uudenveroista avattavaa niin tarjotakin saa. Koko olisi L. Nolan, AGV, Suupertti ym... Ja mielellään jokin monivärinen...
Onko kellään kokemusta sharkin openlinestä?oli kohtuu hintainen potta..vai kannattaako unohtaa kauppaan?
Suzuki b-king -08
Ex Yamaha fz-1 n -07
Ex Suzuki gsf 1250 -07
Ex Suzuki gsf 1200 s -03
Ex Suzuki sv 650 s -99
Moi,
Varmaan ihan ok. Kypärä. Itselläni oli Shuberhin C3 ja siinä oli ongelmia aurinkovisiirin ja lukkomekanismin kanssa mielestäni hintaansa nähden laatu tökki pahasti...vaihtoon meni kun korjaus olisi maksanut mielestäni liikaa. Btv. kun katselin uutta niin Arailla oli varsin hyvänoloinen avokypärä. Kannattanee varmaan käydä kokeilemassa.
Toki kuten muidenkin varusteiden kohdalla niin kannattaa suosia laatua ja sitä mikä itselle sopii!
BMW K 1200 S ja aina ei tarvitse olla kädet rasvassa!
Laitetaan tänne yksipuolinen kommentti.
Minulla on ollut Schuberth C2 reilu puolenkymmentä vuotta.
Jos joku kypärä on vielä parempi, niin sen täytyy olla TODELLA hyvä! ! !
Kypärä pitää kokeilla, koska jokaisen pää on yksilöllisen epämuodokas. Ainakin minulle kypärän istuvuus ja mukavuus on tärkeämpi kuin hinta, "katu-uskottavuus" tai että siinä on ihqu teippaus.
Itselläni Scubert C2 ja toimii. Itse olen viritellyt Koss porta pro kaiutinelementit sisälle ei ku menox.
En ole nähnyt syytä vaihtaa C3 pottaan......
ER-5
ZR-7S
SV 1000S
FZ-1S
Sen verran jäi tuosta Schuberthista mainitsematta että pientä totuttelua tuo kyllä tarttee. Se leukaosan alaosassa oleva lipare kun tulee leuan alle ja näin ollen myös koko "keulaportti" aika lähelle leukaa, niin "hieman" oli ekoja kertoja tunne kuin olisi ahtaaseen akvaarioon päänsä tunkenutNoissa perinteisimmissä umpiruukuissa kun oli tottunut siihen että leukaosa oli avonainen ja melkein mahtui nyrkki leuan ja kypärän väliin. Mutta siis pelkkä tottumuskysymys ja viileillä ilmoilla ajellessa tuo leukalipare on todella mainio! Pitää sen kylmän ilmavirran poissa kypärän sisältä, henk.koht. kokeiltu on aina -15 pakkaselle saakka
![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Testasin tämän kevään mp-messuilla kaikki siellä esillä olleet avattavat kypärät, joissa piti siis olla myös se aurinkovisiiri. Totesin, että kyllä kypärät ovatkin suunniteltu eri kokoisille ja muotoisille kalloille! Loppusuoralle pääsivät uusin avattava Schubert ja tämä HJC R-PHA MAX, joista mun päähäni sopi parhaiten tää HJC.
Mutta vaikka se olikin sopivin mulle, niin ei kyllä välttämättä alkuperäiselle kysyjälle.
Se sitten selviää vasta kokeilemalla ja varsinkin kun uskaltaa sovittaa riittävän tiukkaa (= pientä) kokoa.
Pekka T.
Näyttäis olevan C3 Pro koeajettavana Duellin jälleenmyyjillä: http://www.duell.fi/Schuberth_C3_PRO_koeajettavana
Ja sitten on emc:llä viikon ajan -19%: http://www.emc24.fi/pages.php?pages_id=254
Morjensta taas...
Tuli käytyä avattavia kypäriä kokeilemassa ja tuli sellainenkin asia mieleen, että jotkut valmistajat mm.Arai eivät tee ollenkaan avattavia kypäriä koska heidän mielestä ne eivät ole yhtä turvallisia kuin umpikypärät.
Mitäs mieltä olette tästä? Onko periaatteessa, jos ajattelee pelkästään turvallisuus näkökulmasta, niin järkeä ostaa avattavaa kypärää (nyt ei sitten puhuta ollenkaan avoruukuista)?
Mielipiteitä...Perusteluja...
Sen toistaiseksi ainoan kerran kun menin nenälleni, niin vauhtia oli alle 50km/h. Etunen jarrutuksessa alta ilman että ehti tekemään mitään. Ensimmäinen mikä osui maahan oli leuka/poskisuojus... Avoimella potalla olis naama ollut entistä rumempi.
Siksi itsellä umpikypärä nyt ja tulevaisuudessa, vaikka välillä lämmin olisikin.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Minä myös kokeilin mp-messuilla Shoei Neotecin, Schubert C3:sen ja HJC R-PHA MAX kypärät. 2 viimeksi mainittua tuntuivat päässä suunnilleen samalta eikä kumpikaan ollut hyvä. Shoei istui mainiosti, joten ennen ajokautta sellaisen ostamassa ja hyvältä tuntuu edelleen! Eli ihan on pään muodosta kiinni ja sen vuoksi kannattaa sovittaa kaikki nuo ja kenties muitakin.
Suzuki DL1000 V-Strom 2015
ex. Suzuki GSF 1250A 2007
ex. Suzuki GSF 650SA 2007
Niin, ainahan tuota turvallisuutta vängätään ja melko varmasti paras turvallisuus on kypärässä jossa on kiinteä leukaosa. Kaksi kertaa olen itse kipannut avattavan kanssa ja isommassa tällissä lensi visiiri mäkeen, leukaosan suhteen ei ongelmaa. Kannattaa huomata, että ehkä toteutuksissakin on eroja vs hinta. Umpikypärää olen harkinnut lähinnä ratakäyttöön, muuten se on silmälasipäiselle turhan hankala.
On noissa kolareissa silti mahdollisuus saada vakavampi osuma niin moneen muuhunkin paikkaan kuin leukaan. Monikohan on kuollut leukavammaan?
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Itsellä on avattava Nolanin n104 ja avattavaa nimenomaan hain silloin kun kypärä kaupoilla liikuin. Tuntuu helpommalta vetää kuuppaan ja rillipäisenä on kätevämpi käyttää. Turvallisuus näkökohtaa en muuten ajatellut kuin että edes hiukan nimeä omaava kypärä pitää olla. Jotenkin tuntuu että avattava ja umpikypärä suojaa samanverran molemmat.
Jos konttaus tilannetta ajattelisin niin enemmän minua "pelottaa" kuitenkin muut mahdolliset vammat kuin päänvammat, kuten tuossa jo joku mainitsikin. On niin paljon muitakin mahdollisia paikkoja ottaa osumaa.
Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.
Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
Suzuki Intruder C1500T -14
AGV:n numolla nyt toista kautta mennään, ja tyytyväinen saanut olla. Tuolla lisää: http://www.moottoripyora.org/keskust...highlight=numo
Buell xb12Ss
Oma Schuberth C2 tuntuu (mutu) kyllä niin tukevalta, että jos kolarissa leukaosa irtoaa, niin se taitaisi olla murheista pienin, koska muu kroppa olisi varmaan muutamaan kertaan kaulittu siihen mennessä.
Jos olisi "täsmäosuma" pelkästään leukaan, niin tilastollinen todennäköisyys olisi aika pieni. Jos semmoista pohtii, niin kannattaa pysyä kotona ja jatkaa motoristin uraa pleikkarilla.
Schuberth on semmoisten kylmempien kelien kypärä. 80% ajoista tulee ajettua avopotta päässä, koska moottoripyöräilyyn kuuluu tuuli parrassa ja sadepisarat nenän päässä.
Eilen kävin sitten koeajamassa Suupertin C3 Pron 'koeajopäivillä', jotka jatkuvat toukokuun loppuun, linkki edellä. Kannattaa käydä tsekkaamassa. On muuten öbauttia paras avattava, ostaisin (C3+SRC-kaulus) ellen onneton olisi mennyt hankkimaan Neoteciä viime kesänä. Muutama pointti:
- erittäin kevyen tuntuinen päässä, kevyt leukaosa
- alareunan ja erityisesti leukaosan muotoilu on hyvä, ei hankaa eikä takertele mistään kohtaa kauluksiin
- miellyttävä akustiikka, ei kaipaa perusajossa tulppia
- suuri näkökenttä, jouheva visiirin toiminta, visiirin avauslipare molemmilla puolilla, hyvä lukitus
- aurinkovisiiri optisesti hyvä, ei vääristymiä, miellyttävä tummennus
- kiinnitysremmi ja lukko on hyvä, miellyttävä käyttää eikä purista
Istuu omaan päähän aivan eri tavalla kuin C2 aikoinaan. Eli jos on joskus ollut sitä mieltä, että Suupertti ei sovi päänupille, niin nyt voi olla toisin.
Moittimista? Kallis.