Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Kokemuksia ja mielipiteitä ICON:in tuotteista. http://www.rideicon.com/

Suomessa heikosti jälleenmyyjiä, että tilaus hommiin menee jos asuu vähänkään pohjoisemmassa.
    Ulkonäkö mielyttää ainakin omaa silmää, niin takeissa kuin kypärissäkin.
    Mutta mites laatu, pitääkö koot paikkaansa, vai ovatko normaalia pienemmät yms. infoa.
    Koot poikkeavat, takit ainakin on aika isoja hoikalle/normaalille kropalle. Työn ja materiaalien laatu ihan hyvä minusta, mutta minusta noissa on painotettu casuall/street tyyliä sen verran ettei niitä ehkä voi ihan suoraan verrata perinteisiin merkkeihin esim. Suojaavuuden osalta. Mulla on muistaakseni ainakin takkii, housut ja hanskat, niihin olen ihan tyytyväinen.
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Tuntus olevan tällä suomen "maahantuojalla" niin hirveen vaikeeta kun kypärää kyselin xl koossa, ei millään olis halunut tilata moista koekappaleeksi.
    Joten totesin sitten että hankin jonkn muun merkkisen kypärän, ja myyköön hän sitten ei oota.

Hienoja kypäriä ja ajorytkyjä iconilla on, mutta jos maahantuoja on tuollainen niin moni kaupapa saattaa jäädä tekemättä.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Itse sain just pari päivää sitten Icon variant kypärän MC-Sportin kautta. Kypärä on hieno ja laadukkaan oloinen. Pyörän selkään en vielä ole kypärä päässä päässyt kun pihatie paksun jään peitossa. Tilasin lisäksi Iconin nahkahanskat ja Iconin ajofarkut. Ajofarkut jouduin palauttamaan ku oli liian isot mutta muuten täysin tyytyväinen, ainakin toistaiseksi. Eli tähän mennessä ei vielä mitään ongelmia MC-Sportin kanssa. Itse ainakin uskallan kyseistä liikettä suositella.

Voin kertoa sitten lisää kun saan farkut oikeassa koossa ja pääsen kypärää testaamaan.
    Niinkuin tuossa on jo kerrottukin, ainakin takit on mitoitettu aika reilusti, sovittamatta ei ehkä kannata ostaa... Tämä Iconin Retro Daytona -rotsin perusteella, mulla ajotakit on L/52, ostin Iconin mittataulukon perusteella takin koossa L mutta se tuntui päällä kyllä ennemminkin XL/56:lta.

Laadussa ei sinällään ollut sanomista, mutta jos pistetään Dainese ja Icon rinnakkain, niin kyllä se Dainese lähtee mun kanssa kotiin.
    Täälläkin on yksi iconin "causal"-henkinen tex-takki... Ja kyllä koko on aika reippaanpuoleinen...
    Laatu tuntuisi olevan aika hyvä, ja viimeisteltykkin on. mc-sportista taas ei ole mitään hyvää sanottavaa kun yritin naisten takkia ja yksiä hanskoja sinne tilata niin totesivat etteivät ota jos en maksa etukäteen. Koska jos ovatkin väärän kokoisia niin ei naisten ajokamppeita mene kaupaksi... Eli tilasin sitten takin netistä perinteisin mitoin ja oli liian iso... Kyllä sinne alle menee huppari tai fleece ongelmitta joten kyllä sillä välillä tulee kruisailtua, varsinkin kun on ainoo takkini joka ei ole musta.
    Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
    Itsellä löytyy Iconin kypärä Airframe Crossbone ja sadetakki oranssi PDX.

Kypärä on kaikinpuolin ok, matta pinta likaantuu tietenkin helpommin mutta lähtee myös helposti fairylla. Tilasin sovittamatta L-kokoisen potan ja sopi kuin valettu. Ei ole ehkä kaikista hiljaisin kypärä mutta ei ole myöskään kokemusta hiljaisemmasta kypärästä mihin verrata. Nyt on kolmas kausi kyseisellä kypärällä alkamassa eikä ole aikomus vaihtaa ainakaan vielä.

Sadetakki kokeilin MC-sportissa ja oli helppo ostopäätös. Kokoa mulla on 85kg ja n. 190cm pitkä, ja usein takkia sovittaessa joko hihat ovat liian lyhyet tai sitten keskivartalolta aivan liian leveä. Tässä tapauksessa L-koko oli kyllä niin passeli, kohtuu tiukka nahka-ajorotsi alla sovittaessa. Toi oranssi on aivan törkeän nätti livenä . Keltainen taas vähän liian paljon rattimatti-fiilistä, ainakin omaan makuun. Paljon käyttänyt vapaa-aikana muutenkin, koiraa kusettaessa jne. Laadukasta jälkeä (made in China, höhö) ja toimii kaikin puolin.

Mammallekin tilattiin oma kypärä, pinkki piti kuulemma olla niin löytyi tällainen Airframe. Kromi on näyttävä ja pinkki on livenä aaaika karkkia. Yllätyin positiivisesti mutta en homolla tavalla
    Suzuki Gsx 1400 -02
    Gsx-R 1000 -15 ratapyörä
    GT500 -78
    Jupiter Sport 50 -60
    --
    Suzuki Gsx-R 1216 Turbo -90
    KTM 640 -08
    KTM 640 -07
    Yamha R6 -03

It´s not how you drive, it´s how you arrive.
    Jostain luin että Iconin kypärät olisivat HJC:n valmistamia, näin koon voisi testata HJC:n kypärillä joita on paremmin saatavilla. Onkohan tässä huhussa perää?
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Äkkiäkatottuna on hiukan samannäköset korvaposkipalat kun Araissa?
    Ainakin osan Iconin kypäristä tekee HJC. Sopivuutta en kyllä lähtisi HJC:n perusteella arpomaan.
    SDR1290
    --me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
    itselle tilasin täksi kesäksi icon alliance shakki kypärän ja on sanottava että mukava kypärä on päässä pitää ja mikä parasta Tooodella hyvännäköinen miinuksina voisi sanoa että leukahihna on mallia crossi eli hitaampi pujotella kuin klipsi ja itse en niin tosta pinlockista tykkää mut muuten loistava ja jos jollain tarvetta iconin orginal rst green visiirille sellanen löytyis multa uusi ku tilasin väärän visiirin tuohon
    Jos joku iconia aikoo hankkia niin aika hyvä paikka käydä katsomassa jos tallinnassa liikkuu niin: http://www.motodepoo.ee/?page=4 Hyvä valikoima ja hinnat kohallaa. Satamasta 5 minuutin ajomatka autolla. Maksoin ite icon burner takista 230€ ja kevlarfarkuista 66€ nekin icon :-) ja olen ollut tyytyväinen. samassa paikassa myös huolto eli jos aikaa niin halvempi huolto myös pyörälle kun suomessa ja siinä sivussa miniloma ;-)
    Mulla on Motorhead -balsa, olen ollut erittäin tyytyväinen. Koko on kyllä reilu, joten kannattaa sovittaa ennen.

Airframe -potta löytyy tuolla Rubatone -pinnalla. Tämä on ollut vähällä käytöllä, koska avopotalla on lähes koko ajan. Mielestäni aika äänekäs ja visiiri huurtuu, tosin vertailua on hankala tehdä, koska tämä on eka umpipotta.

Nahkahanskoja löytyy parit, ja nämä ovat olleet hintansa arvoisia.
    Kaikki on tilattu muutama vuosi sitten jenkeistä dollarin ollessa halpa vs. €uro.
    Esim. toi balsa olisi ollut päälle 700€emeliä Suomessa. Sain sen tänne toimitettuna ja verot maksettuna karvan päälle kahden sadan...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Toi burner ilmeisesti sama takki kun balsa mutta merkeillä yms. https://www.google.fi/search?q=icon+...w=1440&bih=781 Linkki korjattu
    Viimeksi muokannut: jylppyfrt; 22.04.2013 klo 16:25.
    Lainaa jylppyfrt kirjoitti Katso viesti
    Toi burner ilmeisesti sama takki kun balsa mutta merkeillä yms. http://www.google.fi/url?sa=i&source...66118925605503 ?
    Ei toimi...?
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  16.  
    Ostin keväällä Mc Sportista Iconin Patrol takin ja housut. Mainostivat kovasti vedenpitäviksi. Eka reissu vesisateessa 20 min ja takki alkoi kastua läpi. Reklamaatioprosessi kesti kevyet 3viikkoa jonka jälkeen tuli uusi takki kokeiltavaksi. Tällä kertaa ajoin tunnin lenkin sateessa, jonka aikana takki kastui läpimäräksi ja housuihin lorahti vesi sisään suunnilleen puolen tunnin kohdalla.

Muuten vaikuttivat ihan hyviltä ja tosi lämpösiltä kamppeilta, mutta ei kannata kuvitella vedenpitäviksi.