Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Bongasin taannoin cbrxx.comista linkin erääseen jenkkiläiseen putiikkiin josta kehuivat tuolla foorumilla tilanneensa nokkaketjunkiristimiä superedullisesti. No, omassa jo pikkuisen rallattaa niin aattelin kokeilla tuolta. Tilasin viime viikon maanantaina ja tänään tuli paketti kotiin.
    Mitä tämä sitten maksoi, no tilasin sen kiristimen ja upean xx- avaimenperän, koko komeus paypalilla n. 51$ eli euroissa n. 34e. Mielestäni kohtuu edullinen.

    Linkki: http://www.bikebits.us/store.php?CategoryID=15
  2. #2
    ei kuulosta pahalta . omassa rallattaa jo melkoisesti ja talvella vaihto edessä .
    fzx-750 ,*xx-02 ,*xx-04 , fjr-04 , lt -05 , gtl -11, gs-12
  3. #3
    millä nimellä tuo kiristin on tuola kun ei sattunu silmään?
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  4. #4
  5. #5
    kiitos en olisi ikinä tajunnut että se on tuo englanniksi

    pitänee tilata tuo jo valmiiksi pyörä ajettu vasta 33tkm mutta pitäähän se vaihtaa jossain välis

    saakos sitä manuaalisesti kiristettävää mallia xx:ään mistä puhuvat cbr600 ketjussa.
    vai onko se cbr600 tyyppivika ettei kestä?
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
  6. #6
    Joo niin ne väittää että sen joutuu usein uusimaan tasaisin väliajoin. Joihinkin yksilöihin ei ole tarvinnut vaihtaa ikinä.. Täytyy tuo oma vanha kiristin avata ja kattoo mikä siellä oikein hajoaa, tuntuu oudolta ettei Honda olisi vuosien varrella onnistunut suunnittelemaan kestävää kampetta.

    Oho, en vastannut kunnolla kysymykseen, eli ilmeisesti on myös XX:n tyyppivika tuo automaattisen hajoaminen kun siitä paljon jauhetaan. Manuaalisen kun säätää kunnolla niin se kyllä kestää.

    Manuaalisia kiristimiä esimerkiksi tuolta:
    http://www.pr-powercontrol.fi/shop/p...ils.php?p=1692



  7. #7
    CCT lifter set tuli tilattua ja viikossa tipahti postilaatikkoon *
    Hieno homma, kiitos vinkistä *
    "Voit valita oletko aina oikeassa vai onnellinen"
    Suzuki GS 500E -> Honda CBR 1100xx
  8. #8
    Tuleekos noihin osien listahintaan millaset postikulut päälle?
  9. #9
    Kiristin menee useammin, kun käyttää synteettistä öljyä. Kiristin perustuu kitkaan ja synteettisessä öljyssä kun on pieni kitka, niin.... Eli käytä mineraaliöjyä, niin kyllä kestää. Esim. Honda GN4 10W-40. Eihän se kiristimen vaihto iso juttu ole; 60 egee vaihdettuna.
  10. #10
    Avatkaa se kiristäjä ja siihen jouseen pari kiekkaa lisää esijännitystä niin taas toimii pitää vaan avata huolella ettei jousi pääse "purkautumaan".
    Siellä mitään särkyvää ole sisällä pelkkä kierretanko.
  11. #11
    Lainaa (B-M-W @ Kesä. 15 2008,17:50) kirjoitti
    Avatkaa se kiristäjä ja siihen jouseen pari kiekkaa lisää esijännitystä niin taas toimii pitää vaan avata huolella ettei jousi pääse "purkautumaan".
    Siellä mitään särkyvää ole sisällä pelkkä kierretanko.
    Onko tuo ihan kokeiltua faktaa vai mutua? Purin omasta vanhan kiristäjän ja totesin myös että ei siellä mikään ole hajonnut, kaikki osat olivat kuin uusia. Ei tullut katsottua purkaessa, kuinka paljon jousta olisi voinut vielä kiristää. Täytyypä kiristää tuon entisen jousta ja kokeilla pyörässä sitä..
  12. #12
    Ei ole mutua vaan kokeiltu.Kiristäjän päästä se pieni ruuvi auki ja siitä reijästä ohut meisseli sisään,siitävoi itse todeta kuinka kiristäjä pyrkii määrätyillä kierroksilla "löysäämään" mutta palautuu taas oikeaan kireyteen tyhjäkäynnillä ja kun pitää meisselillä sitä kiristäjää tiukalla ei ketju äännä.
    Eli se jousi on hieman kuoleutunut niin korjautuu kiristämällä.Siellähän on sellainen pitkä kierrejousi mutkat molemmissa päissä ,täytyy olla tarkkana aukaistessa sitä pakettia että ne mutkat pysyvät omissa hahloissa jos se kutenkin pääsee purkautumaan ei se säry mutta esijännityksen hakeminen takaisin isompi homma.Kierros pari tiukemmalle varmaan riittää ettei mene liian tiukalle muuten ketjun laahain rupeaa kulumaan.
    Kiristin käteen meisselillä kierretään "kiinnippäin" niin kauan että että kierre menee päähän eli kiristin on lyhimmillään nyt jousi on kireimmillään pidä pakettia tässä asennossa ja avaa sokkalanka ota lukituslevy hahloistaan ylös ja pyöräytä koko sisäosaa meisselillä täysi kierros edelleen "kiinnippäin" lukitus takaisin paikoilleen ennenkuin löysäät meisselistä.
    Voi olla parempi ottaa kaveri mukaan jos ei satu omistamaan kolmea kättä onnistuu kyllä yksinkin.
  13. #13
    Lainaa B-M-W kirjoitti Katso viesti
    Ei ole mutua vaan kokeiltu.Kiristäjän päästä se pieni ruuvi auki ja siitä reijästä ohut meisseli sisään,siitävoi itse todeta kuinka kiristäjä pyrkii määrätyillä kierroksilla "löysäämään" mutta palautuu taas oikeaan kireyteen tyhjäkäynnillä ja kun pitää meisselillä sitä kiristäjää tiukalla ei ketju äännä.
    Eli se jousi on hieman kuoleutunut niin korjautuu kiristämällä.Siellähän on sellainen pitkä kierrejousi mutkat molemmissa päissä ,täytyy olla tarkkana aukaistessa sitä pakettia että ne mutkat pysyvät omissa hahloissa jos se kutenkin pääsee purkautumaan ei se säry mutta esijännityksen hakeminen takaisin isompi homma.Kierros pari tiukemmalle varmaan riittää ettei mene liian tiukalle muuten ketjun laahain rupeaa kulumaan.
    Kiristin käteen meisselillä kierretään "kiinnippäin" niin kauan että että kierre menee päähän eli kiristin on lyhimmillään nyt jousi on kireimmillään pidä pakettia tässä asennossa ja avaa sokkalanka ota lukituslevy hahloistaan ylös ja pyöräytä koko sisäosaa meisselillä täysi kierros edelleen "kiinnippäin" lukitus takaisin paikoilleen ennenkuin löysäät meisselistä.
    Voi olla parempi ottaa kaveri mukaan jos ei satu omistamaan kolmea kättä onnistuu kyllä yksinkin.
    Onko joku muukin käyttänyt tätä ohjetta onnistuneesti ? ja onko jollain tietoa löytyisikö tähän jostain video missä näytetään tarkasti miten tuo tehdään ?
  14. #14
    Lainaa Versuli kirjoitti Katso viesti
    Onko joku muukin käyttänyt tätä ohjetta onnistuneesti ? ja onko jollain tietoa löytyisikö tähän jostain video missä näytetään tarkasti miten tuo tehdään ?
    Tupla-X:ää yleisesti käsittelevässä ketjussa löytynee kokemuksia: http://www.moottoripyora.org/keskust...XX-(Blackbird)

    5v vanha ketju.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  15. #15
    Kyllä varmasti löytyy, mutta tuolta tiedon etsiminen on hieman aikaavievää kun sivujakin on 65...
  16. #16
    Itse en edes ajatellut kikkailevani kiristimen kanssa, uusi maksoi 50e tiivisteineen ja ruuveineen BW Tampereelta.
    Älä korjaa ehjää....
  17. #17
    Maintenancehan tietää onko toi nokkaketjun kiristin sama sekä XX:n että X11:een?l
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  18. #18
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Maintenancehan tietää...?
    Tietäneekö myös onnistuuko ketjun (myös rattaiden) ja laahaimen vaihto ilman koneen irroitusta?
  19. #19
    No kävin sitten hakeen suosiolla tuon uuden kiristimen niin pitäs ainakin toimia
  20. #20
    Lainaa Versuli kirjoitti Katso viesti
    No kävin sitten hakeen suosiolla tuon uuden kiristimen niin pitäs ainakin toimia
    Viisaa vielä mistä hait ja hinta? Vantaan BW:lle soittelin, mutta eivät halunneet vastata...
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  21. #21
    oulun emc:ltä (on vissii olemassa nettimyyntiki) 50e kustansi. sisäsi kiristimen,uuden tiivisteen ja uudet pultit
  22. #22
    Tai sitten ihan viralliselta maahantuojalta... http://www.bikeworld.fi/huolto Maksoiko juuri ~50€
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  23. #23
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Maintenancehan tietää onko toi nokkaketjun kiristin sama sekä XX:n että X11:een?l
    On sama, muistaakseni taytyy olla ruiskumallin kiristin niin on sama kuin X-11 kiristin, tuotenumero on kotona, saan kasiini kunhan huomenna kotiudun reissusta.
    Älä korjaa ehjää....
  24. #24
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Tietäneekö myös onnistuuko ketjun (myös rattaiden) ja laahaimen vaihto ilman koneen irroitusta?
    Onnistuu, rattaita en ole ikina vaihtanut, ketjun ja laahainten vaihto on riittanyt.
    Venakopan joutuu irroittamaan (tiivistetta ei valttamatta tarvitse vaihtaa).
    Alapaasta pulserin koppa auki (tiiviste hajoaa yleensa, ei maksa paljoa joten kannattaa varautua)
    Nokka pyoran joutunee irroittamaan jotta saa ketjun pois paalta, tai sitten koko nokka akselin, kumpi tuntuu helpommalta (ihan 100 varmaksi en muista)
    Hieman ronkkimista tuo homma on mutta tehtavissa kylla.
    Korjausoppaassa on muistaakseni oikein hyva ohje.
    Älä korjaa ehjää....
  25. #25
    Lainaa Maintenanceman kirjoitti Katso viesti
    Onnistuu, rattaita en ole ikina vaihtanut, ketjun ja laahainten vaihto on riittanyt.
    Venakopan joutuu irroittamaan (tiivistetta ei valttamatta tarvitse vaihtaa).
    Alapaasta pulserin koppa auki (tiiviste hajoaa yleensa, ei maksa paljoa joten kannattaa varautua)
    Nokka pyoran joutunee irroittamaan jotta saa ketjun pois paalta, tai sitten koko nokka akselin, kumpi tuntuu helpommalta (ihan 100 varmaksi en muista)
    Hieman ronkkimista tuo homma on mutta tehtavissa kylla.
    Korjausoppaassa on muistaakseni oikein hyva ohje.
    Onko vaihtamasi ketju ollut avoin (joka vaatii niittauksen) vai ihan päättymätön ketju?
  26. #26
    Noh, itse vaihdoin tuon kiristimen vaikka ei oikein ääntänytkään (kuvittelin että ääntää, uuden kanssa samanlainen ääni).
    Viimeksi muokannut: Versuli; 31.01.2014 klo 14:05.
  27.  
  28. #27
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    Onko vaihtamasi ketju ollut avoin (joka vaatii niittauksen) vai ihan päättymätön ketju?
    Ei tarvinnut niitata.
    Älä korjaa ehjää....